آیبز ۹ ماوس و کیبورد بازی موبایل؛ حرفه‌ای‌تر بازی کنید! - آی بز

ماوس و کیبورد بازی موبایل، یکی ابزار هیجان انگیز برای گیمرهای کارکشته‌ی بازی‌های موبایلی تلقی می‌شود. در این مقاله ضمن معرفی ۱۰ ماوس و کیبورد بازی موبایل، درباره‌ی چند نکته پیرامون خرید این نوع محصول صحبت می‌کنیم.

چرا کیبورد و ماوس مخصوص بازی موبایل؟

ماوس و کیبورد بازی موبایل

این تصور اشتباه است که ماوس و کیبوردهای بازی موبایل تنها مختص به اتصال به گوشی اندروید کاربرد دارند. این محصولات برای اتصال به تیوی باکس، تلویزیون‌های هوشمند و همچنین سایر ابزارهای الکترونیکی مثل تبلت نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به طور معمول، ماوس و کیبورد بازی موبایل از طریق اتصال بی سیم و بلوتوث به دستگاه‌های مختلف وصل می‌شوند. با این حال، برخی محصولات از طریق اتصال با سیم کار می‌کنند.

ست گیمینگ اونیکوما مدل Professional 5 in 1

۲,۷۰۰,۰۰۰

تومان

کیبورد مخصوص بازی ردراگون مدل Fizz K617 RGB

۱,۲۶۹,۰۰۰

تومان

در ادامه‌ی مطلب چند مورد از بهترین ماوس و کیبورد بازی موبایل موجود در وب‌سایت دیجی کالا معرفی می‌شود. لازم به ذکر است که انتخابِ محصولات موجود در این مقاله بر اساس نوع برند، کیفیت ساخت، نمره‌ی دریافتی توسط کاربران و صد البته ارزش خرید نسبت به قیمتشان انجام شده است. از طرفی، تلاش شده بهترین ماوس و کیبوردهای بازی موبایل تا سقف تقریبی ۱ میلیون تومان به جز یک مورد استثنا معرفی شوند. همچنین، به دلیل نوسانات قیمت ارز و وضعیت اجناس در بازار، افت یا افزایش قیمت و همچنین موجود یا ناموجود شدن محصولات ممکن است رخ دهد. این مطلب بر اساس قیمت‌ ماوس و کیبورد بازی موبایل در هفته‌ی دوم تیر ۱۴۰۲ نوشته و تنظیم شده است.

۱. کیبورد و ماوس مخصوص بازی مدل combo 4 in 1

ماوس و کیبورد بازی موبایل

کیبورد و ماوس مخصوص بازی مدل combo 4 in 1

کیبورد و ماوس مخصوص بازی مدل combo 4 in 1 یک ست فوق‌العاده جذاب، جمع و جور با طراحی ارگونومیک محسوب می‌شود. این ست از طریق اتصال با سیم و پورت USB به سیستم‌های مختلف اتصال پیدا می‌کند. طول کابلِ این ست، یک متر و نیم است.

نور RGB، ۳۵ دکمه‌ی اصلی، عملکرد سریع و همچنین وجود حسگر اپتیکال در ماوس از مهم‌ترین مزیت‌های این کالا به حساب می‌آید. ضربه‌پذیری کلیدها ۱۰ میلیون مرتبه گزارش شده است. این محصول فارغ از قیمتش، به دلیل کیفیت ساخت خوب در لیست این مقاله قرار گرفت.

۲. ست گیمینگ مدل VA019

ماوس و کیبورد بازی موبایل

ست گیمینگ مدل VA019

ست گیمینگ مدل VA019 یکی دیگر از بهترین ماوس و کیبوردهای مخصوص بازی موبایل دانسته می‌شود. از این محصول می‌توان برای تجربه‌ی بازی‌های ویدیویی پر طرفدار موبایلی مثل کالاف دیوتی، فورتنایت و فری فایر به راحتی استفاده کرد.

این کالا با دستگاه‌های اندروید و iOS سازگار است. این ست گیمینگ وزن بسیار سبک (۲۰۰ گرم) داشته و دارای نورپردازی RGB است. نوع اتصال این کالا از طریق اتصال بی‌سیم بوده و باتری لیتیومی ست گیمینگ مذکور، ۶۰۰ میلی آمپر است.

۳. مینی کیبورد بلوتوثی مدل BT300

ماوس و کیبورد بازی موبایل

مینی کیبورد بلوتوثی مدل BT300

مینی کیبورد بلوتوثی مدل BT300 از دیگر محصولات سودمند برای اتصال به گوشی هوشمند به منظور بازی موبایل به حساب می‌آید. این کابل قابلیت شارژ شدن را داشته و از طریق اتصال بی سیم کار می‌کند. بر طبق توضیحات شرکت سازنده، می‌توان تا شعاع ۱۰ متری از این کالا استفاده شود.

این مینی کیبورد بلوتوثی با سیستم عامل‌های ویندوز، لینوکس، اندروید و iOS سازگاری کامل دارد. این محصول فاقد نور پس‌زمینه بوده و تنها ۲۳۰ گرم وزن دارد. از ویژگی‌های بارز این کالا، می‌توان به وجود حالت ذخیره‌ی انرژی (Power Saving) اشاره کرد.

۴. کیبورد بلوتوثی مدل D8

ماوس و کیبورد بازی موبایل

کیبورد بلوتوثی مدل D8

ظاهر ساده و وزن فوق‌العاده سبک (۱۰۰ گرم) در نگاه اول توجه را به خود جلب می‌کند. این کیبورد بلوتوثی از طریق اتصال بلوتوثی و همچنین دانگل USB به دستگاه‌های مختلف متصل می‌شود. این کیبورد بلوتوثی دارای هفت مدل رنگ به عنوان چراغ پس زمینه است.

از طریق دکمه‌های اسپیس و Fn می‌توان به راحتی بین حالت دانگل و بلوتوث جابه‌جا کرد. همچنین به دلیل وجود دکمه‌های میانبر متعدد می‌توان راحت‌تر در سیستم‌های ویندوز و اندرویدی مشغول به کار شد. همچنین می‌توان نور چراغ پس زمینه را در سه حالت مختلفِ زیاد، متوسط و خاموش تنظیم کنید.

۵. کیبورد و موس مخصوص بازی جکنگ مدل JK-913

کیبورد و موس مخصوص بازی جکنگ مدل JK-913

کیبورد و ماوس مخصوص بازی جکنگ مدل JK-913 برای گیمرهای بازی‌های موبایلی یک کالای بسیار کاربردی محسوب می‌شود. این ست گیمینگ موبایل از طریق اتصال با سیم به دستگاه‌های مختلف اتصال پیدا می‌کند. طول کابل این محصول ۱.۵ متر است.

این ست گیمینگ موبایل دارای ۳۵ کلید اصلی، هفت مدل نور پس‌زمینه و وزن بسیار سبک است. این کالا با تمامی سیستم عامل‌های موجود سازگاری کامل دارد. همچنین حسگر ماوس از نوع اپتیکال است. اگر صرفا برای اتصال به موبایل قصد خرید این محصول را دارید، باید یک تبدیل مخصوص را هم خریداری کنید.

۶. کیبورد مخصوص بازی کی اسنیک مدل G92

کیبورد مخصوص بازی کی اسنیک مدل G92

کیبورد مخصوص بازی کی اسنیک مدل G92 یک محصول جمع و جور برای کاربرهای موبایل به حساب می‌آید. این مدل کیبورد گیمینگ دارای تنها یک مدل نورپردازی (آبی) است. این محصول ۳۵ کلید اصلی داشته و کار کردن با آنها به دلیل کم صدا بودن تجربه‌ی خوشایندی است.

کیبورد مخصوص بازی کی اسنیک مدل G92 از طریق اتصال با سیم کار می‌کند. این کالا با تمامی سیستم عامل‌ها سازگار بوده و وزن بسیار کم آن از بارزترین مشخصات این محصول به حساب می‌آید.

۷. مینی کیبورد بی سیم همراه با تاچ پد مدل I10

مینی کیبورد بی سیم همراه با تاچ پد مدل I10

مینی کیبورد بی سیم همراه با تاچ پد مدل I10 دارای ۸۷ کلید و یک باتری لیتیومی است. این مدل کیبورد کم وزن دارای یک تاچ پد است که می‌توان از آن به عنوان یک ماوس بی‌سیم بهره‌برداری کرد. نور پس زمینه در این مدل محصول هم وجود دارد که می‌توان بسته به صلاح دید، آن را از طریق فشردن دکمه‌های Fn + F2 تغییر داد.

۸. کیبورد مدل Penke

کیبورد مدل Penke

کیبورد مدل Penke از دیگر محصولات بی سیم برای اتصال به دستگاه‌های مختلف است. این مینی کیبورد ۸۷ کلید داشته و همچنین باتری تعبیه شده در آن از نوع شارژی است. چراغ پس زمینه در سه رنگ مختلف (قرمز، آبی و سبز) در این محصول تعبیه شده است. همچنین ۸ کلید میانبر در این نوع کیبورد دیده می‌شود.

ظاهر ساده، اما جذاب، سرعت واکنش مناسب تاچ‌پد و همچنین وزن بسیار کم این دستگاه از مهم‌ترین ویژگی‌های فنی این محصول به حساب می‌آید. تنها نکته‌ای که باید هنگام استفاده از این کالا دقت کرد در این موضوع نهفته که در هنگام شارژ کیبورد نمی‌توان ظاهرا از کیبورد استفاده کرد.

۹. کیبورد بی سیم مدل I8 Backlit

ماوس و کیبورد بازی موبایل

کیبورد بی سیم مدل I8 Backlit

ارزان‌ترین ماوس و کیبورد بازی موبایل در این مقاله، کیبورد بی سیم مدل I8 Backlit است. اتصال این کیبورد از طریق بی‌سیم بوده و با سیستم عامل‌های ویندوز، لینوکس، اندروید و حتی ویندوز موبایل سازگاری کامل دارد. این کیبورد دارای نور پس زمینه هم است. با یک مرتبه شارژ می‌توان هفت الی هشت ساعت با آن مشغول به کار شد.

چند نکته که باید هنگام خرید ماوس و کیبورد بازی موبایل بدانید

ماوس و کیبورد بازی موبایل

ماوس و کیبوردهای بی سیم معمولا از طریق یک عدد دانگل USB به سیستم‌های مختلف متصل می‌شود. اگر قرار است که از این مدل محصول صرفا برای اتصال به تبلت یا گوشی‌های هوشمند استفاده کنید، باید مبدل OTG هم خریداری کنید. در واقع، ابتدا باید مبدل OTG را به درگاه موبایل و سپس دانگل USB را به مبدل متصل کرد.

به طور معمول اندازه‌ی کیبوردهایی که قرار است به گوشی هوشمند متصل شود در حد یک کف دست به نظر می‌رسند. همچنین وزن این نوع محصولات بسیار سبک است. بنابراین، می‌توان به راحتی این نوع محصولات را با خود حمل کرد.

ست گیمینگ اونیکوما مدل Professional 5 in 1

۲,۷۰۰,۰۰۰

تومان

کیبورد مخصوص بازی ردراگون مدل Fizz K617 RGB

۱,۲۶۹,۰۰۰

تومان

برای انجام بازی‌های موبایل از طریق ماوس و کیبورد ابتدا باید مطمئن شد بازی‌های مربوطه از اتصال کیبورد و ماوس بهره می‌برد. سپس باید اقدام به خرید کرد. همچنین، برای فارسی تایپ کردن باید از طریق فشردن دکمه‌های Shift و Alt شبیه به سایر کیبوردهای معمولی تلاش کرد.

جذابیت‌های ماوس و کیبورد مخصوص بازی موبایل با پارامترهایی مثل تعداد میانبرها و حالت‌های مختلف نورپردازی RGB تقویت پیدا می‌کند. با این حال، وجود ویژگی‌های بیشتر برای چنین محصولاتی موجب افزایش قیمت هم می‌شود. بنابراین در هنگام خرید پیشنهاد می‌شود اولویت‌های خود را بررسی کنید.

سوال و جواب‌های رایج

برای اتصال ماوس و کیبورد بازی موبایل به گوشی هوشمند باید چه کار کرد؟

باید مبدل OTG را خریداری کرده و از طریق این مبدل، ماوس و کیبورد را به گوشی متصل کرد.

آیا با ماوس و کیبورد بازی موبایل می‌توان فارسی هم تایپ کرد؟

برای فارسی تایپ کردن باید از طریق فشردن دکمه‌های Shift و Alt شبیه به سایر کیبوردهای معمولی تلاش کرد.

آیا می‌توان تمامی بازی‌های ویدیویی موبایل را از طریق ماوس و کیبورد مخصوص بازی اجرا کرد؟

برای انجام بازی‌های موبایل از طریق ماوس و کیبورد ابتدا باید مطمئن شد بازی‌های مربوطه از اتصال کیبورد و ماوس بهره می‌برد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 110 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 4 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها