آیبز مشخصات گوشی آیفون 16 اپل چگونه خواهد بود؟ - آی بز

 

مدت زیادی از عرضه آیفون ۱۵ در مدل‌های مختلف مانند آیفون ۱۵ پرو، آیفون ۱۵ پرو مکس ۲۵۶ و … به بازار نمی‌گذرد. از این رو تا زمان ارائه آیفون ۱۶ زمان زیادی خواهیم داشت؛ با این وجود، زمزمه‌هایی مبنی بر ویژگی‌های آیفون ۱۶ وجود دارند. اپل یکی از بهترین تولیدکنندگان انواع گوشی بوده که محصولات باکیفیت و بسیار جذابی را تاکنون به بازار عرضه کرده است. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر به بررسی مشخصات سری جدید در حال ساخت آیفون بپردازیم.

جدیدترین اطلاعات درباره آیفون ۱۶

با در نظر گرفتن اینکه آیفون ۱۵ با حجم ۲۵۶ و سایر نسخه‌های مختلف، مدت زیادی نیست که به بازار ارائه شده‌اند، حداقل چند ماهی را باید در انتظار آیفون ۱۶ باشیم. بر اساس اطلاعات موجود، تا پاییز سال ۲۰۲۴ نمی‌توانیم انتظار ارائه این محصول از کمپانی اپل را داشته باشیم. با این وجود، اخبار مختلفی مبنی بر ویژگی‌های آیفون ۱۶ در دسترس است که در این بخش قصد داریم تا به چند نمونه از آن‌ها بپردازیم.

اندازه و ابعاد صفحه نمایش

اولین موضوعی که باید مورد بررسی قرار بگیرد، مربوط به اندازه و ابعاد صفحه نمایش است. آیفون جدید، در مدل‌های پرو و پرو مکس صفحه نمایش بزرگ‌تری نسبت به نمونه‌های آیفون پرو و پرو مکس با حجم‌های مختلف خواهد داشت. بر اساس اطلاعات انتشار داده شده، آیفون دارای صفحه نمایشی به اندازه ۶٫۱۲ اینچ خواهد بود. نمایشگر به کار برده شده در مدل پلاس نیز اندازه ۶٫۶۹ اینچ، مدل پرو ۶٫۳ و پرو مکس ۶٫۹ ارتقا پیدا می‌کند. بر این اساس می‌توانیم آیفون ۱۶ پرو مکس را بزرگ‌ترین گوشی ساخته شده توسط این برند بدانیم. بر این اساس این محصولات برای افرادی که تمایلی به گوشی‌های بزرگ ندارند، چندان خوشایند نخواهد بود.

سیستم باتری

یکی دیگر از تغییراتی که در آیفون ۱۶ نسبت به نسخه‌های قبلی اعمال شده و از اهمیت بالایی برخوردار است، مربوط به سیستم باتری جدید می‌شود. بر اساس اطلاعات و گزارش‌های موجود، احتمال می‌رود که باتری iPhone16 از فناوری باتری انباشته که معمولا در وسایل نقلیه و انواع دستگاه‌های پزشکی وجود دارد، استفاده کند. بر این اساس می‌توانیم انتظار طول عمر بیشتر و ظرفیت بالاتری را از باتری این محصول داشته باشیم که شما می‌توانید از آن استفاده کنید.

طراحی دوربین‌ها

همواره محصولات آیفون مانند سری آیفون ۱۵ پرو مکس ۲۵۶ و سایر مدل‌ها، به داشتن دوربین‌های حرفه‌ای و باکیفیت مشهور هستند. در واقع می‌توانیم به کار بردن لنزهای باکیفیت در ساخت این محصولات را یکی از اصلی‌ترین دلایل خرید گوشی آیفون بدانیم. کمپانی اپل در طراحی و ساخت این محصول جدید خود نیز دوربین‌های فوق‌العاده باکیفیت و کارآمدی را در نظر گرفته است. چیدمان دوربین‌های iPhone 16 مطابق با نمونه آیفون ۱۲ بوده و تغییر چندانی در آن دیده نمی‌شود. در ماژول دوربین‌های این گوشی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

دوربین اولتراواید

دوربین فوق عریض ۴۸ مگا پیکسلی این گوشی عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. بر اساس اطلاعات موجود، آیفون ۱۶ پرو و پرو مکس، مجهز به این لنز هستند و می‌توانند تصاویری با وضوح و کیفیت فوق العاده بالا در این حالت ثبت کنند.

دوربین سوپر تله فوتو

یکی دیگر از لنزهای به کار برده شده در ماژول این دوربین، لنز سوپر تله فوتو است. با این لنز شما می‌توانید تصاویر بسیار باکیفیت، با رنگ‌های طبیعی و رزولوشن بالا از سوژه‌های مورد نظر خود ثبت کنید.

پشتیبانی از وای فای ۷

امروزه دسترسی به اینترنت پرسرعت از اهمیت فوق‌العاده بالایی برخوردار است. از این رو در طراحی و ساخت گوشی‌های مختلف، معمولا توجه ویژه‌ای به این موضوع می‌شود. بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده، انتظار داریم که سری آیفون ۱۶ از نسل وای فای ۷ برای دسترسی به اینترنت استفاده کنند. در این حالت شما می‌توانید با استفاده از این محصولات، به اینترنت فوق‌العاده پرسرعت دسترسی داشته باشید؛ یعنی اینترنت می‌تواند سرعتی بالاتر از ۳۰ گیگابایت در ثانیه داشته باشد. از دیگر قابلیت‌های این وای فای سری ۷ می‌توانیم به استفاده از کانال‌های ۳۲۰ مگاهرتزی اشاره کنیم.

جنس بدنه

قیمت بالای محصولات آیفون باعث شده که به عنوان یک محصول لاکچری شناخته شود و نیاز به جنس بدنه و ساختار مستحکمی داشته باشد. بر اساس اطلاعات موجود، پنل پشتی آیفون ۱۶ مشابه به سری آیفون ۱۵ از شیشه مات بوده که ظاهر فوق‌العاده زیبا و جذابی دارد. همچنین در ساخت این محصول از تیتانیوم گرید ۵ نیز استفاده می‌شود که در مدل‌های پرو آیفون ۱۵ نیز وجود دارند. لازم به ذکر است که سری آیفون ۱۵ اختلالاتی مانند افزایش دما در بدنه وجود داشته و به همین دلیل می‌توانیم در ساخت iPhone 16 احتمال تجدیدنظر و تغییر رویه را نیز در نظر بگیریم.

پردازنده و تراشه های آیفون ۱۶

یکی دیگر از بخش‌هایی که در طراحی و ساخت iPhone 16 از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و باید به آن توجه داشته باشیم، تراشه‌های به کار برده شده است. اخبار موجود در این باره ادعا دارند که در ساخت این محصول، اپل، از تراشه A17 PRO که مشابه با گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس ۲۵۶ بوده استفاده نمی‌کند. بر اساس پیش‌بینی‌ها احتمال استفاده از تراشه A18 پرو در طراحی آیفون ۱۶ نیز وجود دارد.

دکمه جدید کپچر

یکی دیگر از مشخصات آیفون ۱۶ که احتمالا بعد از رونمایی با آن روبه‌رو خواهیم شد، دکمه خازنی جدید کپچر یا همان دکمه ضبط است. این دکمه در سمت راست و پایین‌تر از دکمه پاور قرار می‌گیرد. هنوز هدف دقیق تعبیه این دکمه به صورت مشخص عنوان نشده است؛ اما به احتمال زیاد به عنوان یک شاتر اختصاصی و یا ضبط ویدئوی فضایی از آن استفاده می‌شود. در حال حاضر کمپانی اپل در حال آزمایش اندازه‌های مختلف برای دکمه کپچر است تا بتواند آن را در ابعاد مناسب و کاربردی طراحی کند.

نمایشگر ۶۰ هرتزی

شایعات مختلفی وجود دارند که اپل برای سری آیفون‌های ۱۶ نیز از رفرش ریت قدیمی ۶۰ هرتزی استفاده خواهد کرد و خبری از افزایش نیست. در حال حاضر بسیاری از بالا رده‌های سامسونگ با رفرش ریت ۱۲۰ و ۹۰ هرتزی به بازار عرضه می‌شوند؛ به همین دلیل این موضوع می‌تواند نارضایتی کاربران آیفون را به دنبال داشته باشد. از طرفی احتمال رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی برای مدل‌های پرو و پرو مکس نیز وجود دارد.

آیفون ۱۶ را از کجا بخریم؟

بازرگانی سیب ارائه‌دهنده انواع مختلف گوشی آیفون بوده و شما می‌توانید اقدام به خرید آیفون ۱۵ با حجم ۲۵۶، آیفون ۱۴ پرو مکس ۵۱۲ و … با اطمینان خاطر کامل بکنید. بازرگانی سیب یکی از معتبرترین فروشگاه‌ها بوده که محصولات خود را با بالاترین سطح کیفیت و قیمت مناسب به خریداران عرضه می‌کند.

سخن پایانی

اپل هر ساله گوشی پرچم‌دار خود را با به بازار عرضه کرده و توجه بسیاری از کاربران را به سمت خود جلب می‌کند. در سال جدید شاهد ارائه آیفون ۱۶ از این کمپانی خواهیم بود که قابلیت‌های ویژه‌ای را به کاربران خود ارائه می‌دهد. در بخش‌های قبلی به صورت کامل به بررسی مشخصات احتمالی این محصول جدید آیفون پرداختیم تا شما آگاهی کاملی نسبت به آن به دست آورید. شما می‌توانید از طریق بازرگانی سیب اقدام به خرید آیفون ۱۵ پرو ۲۵۶ و سایر محصولات این کمپانی بکنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 147 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 7 ژانویه 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.