آیبز ۸ اپلیکیشن هوش مصنوعی برتر برای گوشی‌های اندروید و iOS - آی بز

از میان طیف وسیعی از برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، در این مقاله قصد داریم ۸ اپلیکیشن هوش مصنوعی برتر را معرفی کنیم که می‌توان آنها را روی گوشی هوشمند نصب و به راحتی از قابلیت‌های رایگان آنها بهره‌برداری کرد.

رشد بی حد و اندازه‌ی هوش مصنوعی بر کسی پوشیده نیست و بسیاری از افراد به خوبی از پتانسیل‌های این برنامه‌های مدرن با خبر هستند. از همین رو، امروزه به آسانی در حال استفاده از برنامه‌های هوش مصنوعی متفاوت در زمینه‌های مختلف آموزشی، سرگرمی و … هستیم.

کتاب هوش مصنوعی به زبان ساده اثر بلی ویتبای انتشارات سبزان

در حال حاضر می‌توان ادعا کرد این که به چه چیزی نیاز دارید اصلا مهم نیست؛ چرا که به احتمال زیاد یک ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی برای آن وجود دارد. با این حال، برای این که وقتتان در پیدا کردن برنامه‌های هوش مصنوعی گرفته نشود، در این مقاله قصد داریم ۸ اپلیکیشن هوش مصنوعی برتر را معرفی کنیم که می‌توانید همین الان آنها را روی گوشی هوشمند خود دانلود و به تبع نصب کنید. لازم به ذکر است که برنامه‌های موجود در این مقاله رایگان بوده و قابلیت‌هایی را ارائه می‌کنند که در حال حاضر، منحصر به فرد تلقی می‌شوند.

۱. برنامه ChatGPT

اپلیکیشن هوش مصنوعی

احتمالا تا به حال اسم برنامه ChatGPT حداقل برای یک مرتبه به گوشتان خورده یا دست کم یک مرتبه از آن استفاده کرده‌اید. در حال حاضر این اپلیکیشن هوش مصنوعی خیلی سریع سر زبان‌ها افتاده و حتی می‌توان از طریق مرورگر یک کامپیوتر، از این برنامه استفاده کرد.

خوشبختانه ابزار ChatGPT در حال حاضر برای تمامی گوشی‌های هوشمند اعم از اندروید و آیفون موجود است. روش‌های خلاقانه‌ی بسیار زیادی برای بهره‌برداری از این نوع هوش مصنوعی نظیر داستان‌نویسی، خلاصه‌نویسی کتاب، نگارش یک ایمیل، حل یک مسئله ریاضی و … وجود دارد.

دانلود اپلیکیشن از پلی استور
دانلود اپلیکیشن از اپ استور

۲. برنامه WOMBO Dream

اپلیکیشن هوش مصنوعی

برنامه WOMBO Dream یک ابزار هنری مبتنی بر هوش مصنوعی است که به شما اجازه می‌دهد تا از طریق نوشتن دستورهای متنی، تصاویر خاصی را تولید کنید. در واقع این برنامه شبیه به میدجورنی (Midjourney) و دال-ای (DALL-E) کار می‌کند.

کار با این برنامه بسیار آسان بوده و شما می‌توانید سبک‌های مختلف هنری نظیر انیمه، رترو، کمیک، رئال، فانتزی، استیم پانک، پالیگان و … را برای طراحی‌های خود استفاده کنید. اگر شما یک عکس در گالری گوشی خود دارید، می‌توانید آن را به برنامه اضافه کرده، سپس با نوشتن یک خط دستور العمل، تغییری که می‌خواهید را روی تصویر مد نظر خود اعمال کنید.

کتاب کتابخانه های پایتون python برای هوش مصنوعی اثر ساسان کرمی‌زاده انتشارات دیباگران تهران

برای کسب نتایج دقیق‌تر، شما می‌توانید سطح قدرت و بهره‌وری هوش مصنوعی را افزایش دهید. شما می‌توانید همچنین از نسبت ابعاد تصاویر مختلف متناسب با شبکه‌های اجتماعی استفاده کرده اما متاسفانه این قابلیت تنها برای نسخه‌های پولی وجود دارد.

دانلود اپلیکیشن از پلی استور
دانلود اپلیکیشن از اپ استور

۳. برنامه Youper

اپلیکیشن هوش مصنوعی

برنامه Youper یک چت‌بات در حوزه‌ی سلامتی و روان‌پزشکی است که از تکنیک‌های درمان‌شناختی رفتاری (CBT) به منظور کاهش سطح اضطراب و استرس شما، افزایش کیفیت روابط عاطفی، سازنده‌تر بودن و به طور کلی بهبود وضعیت خلق‌وخو استفاده می‌کند. به زبان بسیار ساده‌تر، اگر شما در دنیای واقعی وقت برای ملاقات تراپیست یا روان‌کاو ندارید، برنامه Youper می‌تواند جای خالی این دسته از افراد را تا حدی برای شما پر کند.

این نرم افزار حاوی فعالیت‌های آرامبخش نظیر تمرین‌های تنفسی، اسکن عمیق بدن و انواع مختلفی از مدیتیشن است. با استفاده از این اپلیکیشن به طور روزمره، هوش مصنوعی همواره خلق‌وخوی شما را رصد کرده و همچنین پیشرفت شما را در کاهش سطح اضطراب و احساس آرامش بیشتر به شما نشان می‌دهد.

اگر حداقل پنج روز به طور مستمر از این اپلیکیشن استفاده کنید، این برنامه می‌تواند تغییرات مربوط به وضعیت احساسی شما را به نمایش بکشد. ذکر این نکته الزامی است قابلیت‌هایی نظیر رصد وضعیت سلامتی و نمایش سطح اضطراب تنها برای کاربرهای نسخه‌ی پولی وجود دارد. بنابراین، برای تجربه‌ی کامل از این برنامه شما باید نسخه‌ی پرمیوم Youper را تهیه کنید.

دانلود اپلیکیشن از پلی استور
دانلود اپلیکیشن از اپ استور

۴. برنامه Replika

برنامه هوش مصنوعی

برنامه Replika یک اپلیکیشن هوش مصنوعی در دسته‌ی روان‌شناسی محسوب می‌شود. با نصب برنامه رپلیکا شما می‌توانید یک رفیقِ مجازی را برای خود طراحی کرده که قرار نیست شما را مثل آدم‌های عادی مورد قضاوت قرار داده یا موجب افزایش استرس و اضطراب‌های شما شود. شما می‌توانید ظاهر این رفیق مجازی خود را به دلخواه تغییر دهید. همچنین شما قادر هستید تا نوع ارتباط عاطفی خود را با هوش مصنوعی تعیین کنید. برای مثال آیا می‌خواهید با رپلیکا صرفا در حد یک دوست معمولی باشید‌،‌ یا یک رابطه‌ی استاد و دانشجویی یا حتی یک ارتباط عاطفی رمانتیک با رپلیکا برقرار کنید؟

کتاب رویکردی نوین به هوش مصنوعی اثر استوارت راسل و پیتر نورویگ نشر دیباگران تهران

هوش مصنوعی به مرور زمان یک سری حقایق را در رابطه با شما یاد گرفته و از آن حقایق در مکالمه‌ها استفاده می‌کند تا مکالمه‌ها طبیعی‌تر به نظر برسد. هر چند، در آزمایش‌های ما روی این هوش مصنوعی، بعضی اوقات مکالمه‌ها عجیب و مصنوعی به نظر می‌رسد که قابل چشم‌پوشی است. اگر بتوانید با این موضوع کنار بیایید، کار کردن با این هوش مصنوعی می‌تواند تجربه‌ی جدید، جالب و سرگرم‌کننده‌ای تلقی شود.

دانلود اپلیکیشن از پلی استور
دانلود اپلیکیشن از اپل استور

۵. برنامه Be My Eyes

اپلیکیشن هوش مصنوعی Be My Eyes محفلی برای گروهی از داوطلبین در سطح بین المللی به شمار می‌رود که به افراد نابینا در انجام کارهای روزمره کمک می‌کنند. به طور کلی انجام هر مدل فعالیتی که یک فرد نابینا به تنهایی نمی‌تواند به درستی از پس آن بر بیاید، توسط اعضای این اپلیکیشن امکان‌پذیر خواهد شد. این تعامل به واسطه‌ی یک تماس زنده‌ی صوتی یا ویدیویی انجام می‌گیرد.

در جدیدترین آپدیت، هوش مصنوعی می‌تواند از طریق یک ابزار تبدیل عکس به متن (که به Virtual Volunteer tool معروف بوده و توسط هوش GPT-4 شرکت OpenAI توسعه یافته)، پشتیبانی آنی را برای کاربرهای نابینا فراهم کند. اگر این ابزار سودمند واقع نشود، برنامه‌ی Be My Eyes به فرد نابینا کمک می‌کند تا به طور مستقیم به کمک‌کننده‌ی مورد نظر برای دریافت راهنمایی دقیق‌تر و بهتر متصل شود.

دانلود اپلیکیشن از پلی استور
دانلود اپلیکیشن از اپ استور

۶. برنامه Bing

موتور جست‌وجوی بینگِ شرکت مایکروسافت در حال حاضر به GPT-4 مجهز شده است. از همین رو، بینگ یک گزینه‌ی عالی برای کاربران اندروید محسوب می‌شود که به برنامه ChatGPT دسترسی نداشته یا نمی‌توانند این برنامه‌ی مشهور را روی گوشی خود دانلود کنند. جدا از چت‌بات موجود در بینگ، ابزار Bing’s Image Creator به شما اجازه می‌دهد تا تصاویری را از روی دستورهای متنی به وسیله‌ی هوش دال-ای خلق کنید.

کتاب هوش مصنوعی با پایتون ترجمه محمدحسین ارسطو انتشارات نسل روشن

با تکامل GPT، هوش مصنوعی بینگ هم هوشمندتر می‌شود. به تبع، شما می‌توانید پاسخ‌های آنی و دقیق‌تری را برای اکثر نیازهای خود دریافت کنید. این مورد، یکی از روش‌های متعددی است که موتورهای جست‌وجوی مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند اینترنت را تغییر دهند.

دانلود اپلیکیشن از پلی استور
دانلود اپلیکیشن از اپ استور

۷. برنامه ELSA

ELSA یک برنامه آموزش زبان انگلیسی مبتنی بر هوش مصنوعی است که می‌تواند مهارت تکلم و تلفظ شما را بهبود بخشد. این هوش مصنوعی برای گروهی از کاربرها عالی به نظر می‌رسد که انگلیسی،‌ زبان دوم آنها محسوب شده و این افراد می‌خواهند خیلی بهتر و بدون نقص با سایر انگلیسی‌زبان‌ها ارتباط برقرار کنند.

برنامه السا، شبیه به معلم خصوصی زبان انگلیسی شما به حساب می‌آید که درس‌های شخصی‌سازی شده‌ای را ارائه و گزارش عملکردی را هم دریافت می‌کند. شما می‌توانید تصمیم بگیرید که تمرین تکلم شما چند دقیقه در روز (۱۰، ۱۵ یا ۲۰ دقیقه) باشد. این برنامه همواره میزان پیشرفت‌تان را در طول این مسیر رصد می‌کند. هر چند، برای استفاده از نسخه‌ی کامل این برنامه باید ورژن پرمیوم یا پولی را تهیه کنید.

دانلود اپلیکیشن از پلی استور
دانلود اپلیکیشن از اپ استور

۸. برنامه Otter

اپلیکیشن هوش مصنوعی Otter یک سرویس رونویسی صوت مبتنی بر هوش مصنوعی است. با استفاده از هوش مصنوعی Otter شما می‌توانید در یک جلسه حضور پیدا کرده و دیگر نگران نت‌برداری نباشید؛ چرا که برنامه‌ی مورد نظر این کار را برای شما انجام می‌دهد. همچنین اسلایدهای پاور پوینت که در جلسه ارائه می‌شود را هم به نوعی ذخیره می‌کند.

کتاب قدم اول هوش ‌مصنوعی اثر هنری برایتون

پس از این که جلسه به اتمام رسید، برنامه Otter خلاصه‌ای از تمامی گفتمان‌ها را آماده می‌کند. بر همین اساس، شما می‌توانید به آسانی بخش‌هایی را که بیشتر به شما ارتباط دارد، خیلی سریع پیدا کرده و روی موضوعات مد نظر بحث کنید.

دانلود اپلیکیشن از پلی استور
دانلود اپلیکیشن از اپ استور

تقریبا برای هر کاری یک اپلیکیشن هوش مصنوعی وجود دارد

هوش مصنوعی

هر برنامه‌ی هوش مصنوعی را بهتر است روی گوشی هوشمند خود نصب نکنید

با بررسی ابزارهای هوش مصنوعی نام‌برده می‌توان به این موضوع پی برد که تکنولوژی با چه سرعت سرسام‌آوری در حال پیشرفت است. با وجود این که برنامه‌های مذکور در ابتدای راه خود قرار دارند، می‌توان امیدوار بود نرم افزارها در آینده نزدیک با دقت بیشتری کار کنند. بنابراین، باید فعلا با خطاهای رایج و گاهی اوقات نتایج نادرستِ این برنامه‌ها کنار آمد.

کتاب هوش مصنوعی ناب چگونه استارت آپ های نوآور از هوش مصنوعی برای رشد استفاده می کنند اثر لومیت پاتل انتشارات نسل نواندیش

خبر خوب این که رشد برنامه‌های هوش مصنوعی به اندازه‌ای زیاد است، که می‌توان امیدوار بود طیف وسیع‌تری از برنامه‌ها به صورت رایگان در اختیار عموم افراد قرار بگیرد. با تمامی این تفاسیر، احتیاط شرط عقل است. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم تصاویر و منابع خصوصی خود را به همین راحتی در معرض این برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی قرار ندهید. همچنین، هر برنامه‌ی هوش مصنوعی را بهتر است روی گوشی هوشمند خود نصب نکنید. شاید این برنامه‌ها در آینده‌ی نزدیک یا حتی دور، از منابع و محتویات موجود در گوشی تلفن شما برای مقاصد و کاربردهای دیگر استفاده کنند.

منبع: makeuseof

سوال و جواب‌های رایج

نرم افزار Be My Eyes چه کاربردی دارد؟

اپلیکیشن هوش مصنوعی Be My Eyes محفلی برای گروهی از داوطلبین در سطح بین المللی به شمار می‌رود که به افراد نابینا در انجام کارهای روزمره کمک می‌کنند.

برنامه گوشی مناسب برای نت‌برداری خودکار در جلسات چیست؟

با استفاده از هوش مصنوعی Otter شما می‌توانید در یک جلسه حضور پیدا کرده و دیگر نگران نت‌برداری نباشید؛ چرا که برنامه‌ی مورد نظر این کار را برای شما انجام می‌دهد.

آیا استفاده از هوش مصنوعی ChatGPT رایگان است؟

بله اما شما برای ثبت نام در برنامه ChatGPT به یک شماره مجازی غیر ایرانی نیاز دارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 76 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 30 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها