آیبز ۵ اشتباه که هنگام خرید مودم ADSL باید از آن‌ها دوری کنید - آی بز

خرید یک مودم ADSL از جهات مختلف مانند خریدن گوشی، لپ‌تاپ یا دیگر دستگاه‌های الکترونیکی است؛ اگر بدانید دنبال چه چیزی هستید و باید از چه چیزهایی اجتناب کنید، خرید بهتری خواهید داشت. در این مطلب به ۵ اشتباه هنگام خرید مودم ADSL می‌پردازیم که بهتر است مرتکب آن‌ها نشوید.

مودم روتر +ADSL2 تی پی-لینک مدل TD-W8961N_V4

۱,۱۰۰,۰۰۰

تومان

مودم روتر VDSL/ADSL تی پی-لینک مدل TD-W9960-v1.20

۱,۱۶۰,۰۰۰

تومان

چسب زخم موقتی با توسعه‌دهنده وای‌فای

این مطلب در مورد خرید مودم ADSL است اما همین ابتدا باید در مورد توسعه‌دهنده‌های وای‌فای صحبت کنیم. برخی از کاربران وقتی با مشکل ضعیف بودن سیگنال وای‌فای روبرو می‌شوند، به جای تعویض مودم ترجیح می‌دهند با استفاده از دستگاه‌های توسعه‌دهنده وای‌فای، پوشش سیگنال را بزرگ‌تر کنند. اما واقعیت این است که حتی در صورت بهبود پوشش سیگنال، در نهایت ممکن است با مشکلاتی مانند قطع و وصل‌ شدن‌های ناگهانی روبرو شوید.

مودم ADSL

به همین خاطر بسیاری از کارشناسان استفاده از توسعه‌دهنده وای‌فای را به چسب زخم‌های موقتی تشبیه کرده‌اند. این نوع  دستگاه‌ها هم ممکن است برای مدتی مشکل را برطرف کنند ولی بهتر است همان اول راهکار بهتر یعنی خرید مودم بهتری را انتخاب کنید.

مودم روتر بی سیم VDSL/ADSL تی پی-لینک مدل Archer VR600 V3 AC2100

خرید مودم جدید اما «قدیمی»

مودم ADSL

واقعیت این است که در بازار ایران بسیاری از مودم‌های پرفروش، سال‌ها قبل تولید شده‌اند ولی همچنان در بازار به فروش می‌رسند. اما اگر می‌خواهید از جدیدترین تکنولوژی‌ها بهره‌مند شوید، باید از بین مودم‌هایی که جدیدا تولید شده‌اند، دست به انتخاب بزنید که البته همانطور که گفتیم در بازار ایران انجام چنین کاری چندان هم ساده نیست.

به طور کلی توصیه می‌شود هر ۳ تا ۵ سال مودم ADSL باید تعویض شود. بنابراین اگر در حال حاضر یک مودم که ۵ سال قبل تولید شده خریداری می‌کنید، عملا یک نسل عقب‌تر از مودم‌های جدید قرار دارید. به همین خاطر برای خرید مودم به غیر از نقد و بررسی‌ها، به سال ساخت هم توجه کنید. در حال حاضر بهتر است مودمی خریداری کنید که حداقل از وای‌فای ۶ و WPA3 پشتیبانی کند.

مودم روتر VDSL/ADSL تی پی-لینک مدل Archer VR300

خریدن یک مودم بیش از حد قدرتمند

مودم ADSL

واقعیت این است که کمتر کاربری یک مودم بیش از حد قدرتمند خریداری می‌کند. اما در این میان ممکن است برخی افراد مرتکب این اشتباه شوند و برای خرید یک مودم، بیش از حد نیاز هزینه کنند. به عنوان مثال اگر یک فرد مجرد هستید که در یک خانه‌ی کوچک زندگی می‌کنید و در نهایت فقط لپ‌تاپ، گوشی و کنسول بازی را به مودم وصل می‌کنید، خرید یک مودم پیشرفته با امکان اتصال چند ده دستگاه‌ و پوشش سیگنال گسترده، اصلا منطقی نخواهد بود.

اما از سوی دیگر، اگر در یک خانه‌ی بزرگ زندگی می‌کنید یا همواره چندین نفر در خانه‌ی شما هستند و باید به وای‌فای وصل شوند، پس طبیعتا خرید یک مودم قدرتمند در چنین شرایطی یک تصمیم عاقلانه است.

مودم روتر ADSL2 تی پی-لینک مدل VDSL/ADSL Archer VR400_V3

در نظر نگرفتن اندازه‌ی خانه

وسعت پوشش سیگنال وای‌فای از جمله ویژگی‌های مهمی است که هنگام خرید مودم ADSL باید به این موضوع توجه کنید. اگر در خانه‌ی بزرگی زندگی می‌کنید، استفاده از یک مودم ADSL با پوشش سیگنال محدود، دردسرهای زیادی را برای شما درست می‌کند. اگرچه در این زمینه سیستم‌های مش وای‌فای پوشش بسیار خوبی ارائه می‌دهند، اما نسبت به مودم‌های معمولی بسیار گران‌تر هستند. بنابراین با خرید یک مودم مناسب، می‌توانید تا حد زیادی بر این مشکل غلبه کنید.

مودم روتر ایسوس مدل DSL-AX82U

نادیده گرفتن نیازهای گجت‌های هوشمند

اگر از جمله افرادی هستید که به استفاده از گجت‌های هوشمند خانگی علاقه‌ی زیادی دارید، هنگام خرید مودم باید به این موضوع هم توجه نشان بدهید. این گجت‌ها طبیعتا به پهنای باند بالایی نیاز ندارند اما زمانی که تعداد آن‌ها افزایش پیدا می‌کند، ممکن است به مودم فشار بیاورند و در نتیجه پایدار بودن ارتباط با مشکل روبرو شود. یک مودم مناسب باید برای تمام این گجت‌ها ارتباط پایداری ارائه کند و در نتیجه این موضوع را هم در نظر داشته باشید.

مودم روتر +ADSL2 تی پی-لینک مدل TD-W8961N_V4

۱,۱۰۰,۰۰۰

تومان

مودم روتر VDSL/ADSL تی پی-لینک مدل TD-W9960-v1.20

۱,۱۶۰,۰۰۰

تومان

منبع: HowToGeek

سوالات متداول

آیا استفاده از توسعه‌دهنده وای‌فای مانند چسب زخم موقتی است؟

برخی از کاربران وقتی با مشکل ضعیف بودن سیگنال وای‌فای روبرو می‌شوند، به جای تعویض مودم ترجیح می‌دهند با استفاده از دستگاه‌های توسعه‌دهنده وای‌فای، پوشش سیگنال را بزرگ‌تر کنند. اما واقعیت این است که حتی در صورت بهبود پوشش سیگنال، در نهایت ممکن است با مشکلاتی مانند قطع و وصل‌ شدن‌های ناگهانی روبرو شوید.

چرا جدید بودن مودم اهمیت زیادی دارد؟

واقعیت این است که در بازار ایران بسیاری از مودم‌های پرفروش، سال‌ها قبل تولید شده‌اند ولی همچنان در بازار به فروش می‌رسند. اما اگر می‌خواهید از جدیدترین تکنولوژی‌ها بهره‌مند شوید، باید از بین مودم‌هایی که جدیدا تولید شده‌اند، دست به انتخاب بزنید که البته همانطور که گفتیم در بازار ایران انجام چنین کاری چندان هم ساده نیست.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 105 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 28 آوریل 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها