آیبز ۴ دلیل برای خریدن گلکسی A54 (و ۲ دلیل برای نخریدن) - آی بز

گوشی‌های سری گلکسی A سامسونگ در بازارهای مختلف طرفداران بسیار زیادی دارند زیرا در کنار قیمت مناسب، امکانات جذابی را ارائه می‌دهند. در این میان گلکسی A54 که به تازگی راهی بازار ایران شده، توانسته سروصدای زیادی راه بیندازد. اما آیا این گوشی واقعا ارزش خرید بالایی دارد و خریدن آن منطقی است؟ در این مطلب به طور مختصر و مفید به ۴ دلیل برای خریدن این گوشی و ۲ دلیل برای نخریدن آن می‌پردازیم.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A54 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

دلایل برای خریدن

بهبود دوربین اصلی

سامسونگ برای برخی از گوشی‌های خود از دوربین‌های بسیار خوبی استفاده می‌کند. در این میان به جای استفاده از سنسور دوربین معمولی برای گلکسی A54، سامسونگ از همان سنسور دوربین اصلی S23 یعنی یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی باکیفیت استفاده کرده است. در نتیجه دوربین این گوشی می‌تواند در برابر بسیاری از گوشی‌های هم‌قیمت خود عرض اندام کند.

برای اینکه کیفیت این دوربین را بهتر متوجه شوید، در ادامه می‌توانید دو عکس ثبت شده با دوربین این گوشی و پیکسل ۶a را مشاهده کنید. همانطور که احتمالا می‌دانید، به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، پیکسل ۶a از بهترین دوربین در بین گوشی‌های میان‌رده بهره می‌برد. با وجود اینکه دوربین اصلی پیکسل ۶a همچنان یکی از بهترین‌ها به حساب می‌آید، اما در چندین موقعیت از دوربین اصلی گلکسی A54 شکست می‌خورد.

به عنوان مثال تصویر بالا سمت راست مربوط به گلکسی A54 است. همانطور که می‌توانید ببینید، دوربین این گوشی موفق شده نور طبیعی که از پنجره وارد اتاق شده را بهتر مدیریت کند. در نتیجه عکس ثبت شده با این گوشی بسیار روشن‌تر است و در ضمن بخش‌های رنگی این غذا جلوه‌ی جذاب‌تری دارند.

از سوی دیگر، گلکسی A54 در محیط‌های کم‌نور هم می‌تواند عکس‌های بسیار خوبی را ثبت کند. به عنوان مثال در عکس سمت راست که مربوط به گلکسی A54 است، رنگ‌ها و جزئیات بیشتری دیده می‌شوند و این در حالی است که بخشی از این جزئیات در سایه‌های عکس ثبت شده با پیکسل ۶a قرار گرفته‌اند.

بدون شک گلکسی A54 در بین رقبای خود از همه نظر بهترین دوربین را ندارد. زیرا به‌عنوان مثال پیکسل ۶a در زمینه‌هایی مانند حالت پرتره همچنان بهترین گوشی میان‌رده به حساب می‌آید. اما بدون شک با خرید گلکسی A54، از کیفیت عکس‌های ثبت شده با آن ناامید نخواهید شد.

عمر باتری مناسب

گلکسی A54

از دیگر ویژگی‌های مهم گلکسی A54 باید به عمر باتری مناسب آن اشاره کنیم. به لطف استفاده از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، عملا کاربران این گوشی نگرانی چندانی بابت تمام شدن زود هنگام شارژ باتری نخواهند داشت. بخشی از این موضوع به قابلیت رفرش‌ریت متغیر نمایشگر برمی‌گردد که نقش مهمی در افزایش عمر باتری ایفا می‌کند. بنابراین اگر عمر باتری گوشی اهمیت زیادی برای شما دارد، گلکسی A54 در این زمینه مطابق انتظار شما خواهد بود.

نمایشگر روشن با رنگ‌های غنی

گلکسی A54

سال گذشته گلکسی A53 با نمایشگر مبتنی بر حداثر روشنایی ۸۰۰ نیت راهی بازار شد. اما نسل بعدی این گوشی یعنی گلکسی A54 از نمایشگر دارای حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت بهره می‌برد. به لطف همین مشخصه، می‌توانید به راحتی زیر نور خورشید از نمایشگر ۶.۴ اینچی آن بهره ببرید.

در ضمن نباید بالا بودن دقت رنگ را هم از قلم بیندازیم. در کنار دقت رنگ، این نمایشگر انواع رنگ‌ها را خیلی جذاب ارائه می‌دهد و می‌تواند جذابیت محتواهای مختلف را افزایش دهد.

پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی‌مدت

سامسونگ بزرگ‌ترین سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند در جهان محسوب می‌شود و با وجود اینکه هر ساله تعداد زیادی گوشی جدید راهی بازار می‌کند، ولی به پشتیبانی نرم‌افزاری تقریبا تمام این گوشی‌ها اهمیت زیادی نشان می‌دهد. گلکسی A54 هم از جمله گوشی‌هایی است که به مدت ۴ سال آپدیت اصلی اندروید را دریافت خواهد کرد و از سوی دیگر باید به ۵ سال آپدیت امنیتی هم اشاره کنیم. این یعنی کاربران با خرید این گوشی، اندروید ۱۷ را هم دریافت می‌کنند. طبیعتا وقتی که یک گوشی اندرویدی چندین نسخه جدید اندروید را دریافت می‌کند، عمر مفید آن هم افزایش می یابد که این مشخصه برای یک گوشی میان‌رده، یک مزیت بسیار مهم به حساب می‌آید.

دلایل برای نخریدن

اگزینوس ۱۳۸۰ ضعیف‌تر از حد انتظار است

سال گذشته گلکسی A53 با چیپست اگزینوس ۱۲۸۰ راهی بازار شد که از نظر قدرت پردازشی حرف زیادی برای گفتن نداشت. نسل جدید این گوشی از چیپست ۱۳۸۰ استفاده می‌کند که قرار بود ارتقاهای قابل توجهی نسبت به نسل قبلی ارائه کند. اما این چیپست حتی نسبت به چیپست استفاده شده در پیکسل ۶a هم حرف زیادی برای گفتن ندارد.

باید خاطرنشان کنیم چیپست تعبیه شده در پیکسل ۶a به‌هیچ عنوان یک تراشه‌ی بسیار قدرتمند محسوب نمی‌شود. در ضمن باید خاطرنشان کنیم پیکسل ۶a سال گذشته عرضه شده و به‌زودی پیکسل ۷a به عنوان جانشین آن معرفی می‌شود. بنابراین ضعیف‌تر بودن چیپست گلکسی A54 در مقایسه با یک گوشی قدیمی، اصلا خبر خوبی نیست. بنابراین طبیعتا در ماه‌های آینده و با عرضه‌ی دیگر گوشی‌های جدید، فاصله‌ی A54 نسبت به رقبای خود بیشتر هم خواهد شد.

حاشیه‌های ضخیم نمایشگر

گلکسی A54

زمانی که از این گوشی مثلا برای گیمینگ یا تماشای فیلم استفاده می‌کنید، حاشیه‌های ضخیم نمایشگر توجه زیادی را جلب می‌کنند. این در حالی است که بسیاری از گوشی‌های هم‌قیمت A54، در این زمینه بسیار بهتر عمل کرده‌اند و حاشیه‌های اطراف نمایشگر آن‌ها ضخامت چندانی ندارد. بنابراین بدون شک این مشخصه هم یکی از ضعف‌های گلکسی A54 به حساب می‌آید.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A54 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

منبع: Tom’s Guide

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 102 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 22 آوریل 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها