آیبز ۲۵ گوشی میان رده با باتری قوی که همین الان می‌توانید بخرید (اردیبهشت ۱۴۰۲) - آی بز

اگر به دنبال خرید یک گوشی میان رده با باتری قوی هستید در این مطلب همراه ما باشید تا شما را با ۲۵ مدل مختلف آشنا کنیم.

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 11S دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - گلوبال

۹,۹۰۰,۰۰۰

تومان

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A14 دو سیم کارت ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

۶,۳۹۰,۰۰۰

تومان



۱. گلکسی A34 5G

گوشی میان رده با باتری قوی

گلکسی A34 به لطف پردازنده‌ی دایمنسیتی ۱۰۸۰ که یک تراشه‌ی فوق‌العاده بهینه محسوب می‌شود توانسته به یکی از بهترین گوشی های میان رده از نظر باتری تبدیل شود. ظرفیت باتری این گوشی هم به ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت می‌رسد تا بدین ترتیب دیگر هیچ مشکلی از بابت نگهداری شارژ برای شما پیش نیاید. این گوشی از شارژر ۲۵ واتی هم پشتیبانی می‌کند اما خبری از شارژر درون جعبه نیست تا مجبور شوید به صورت جداگانه برای آن هزینه کنید. این شارژر قادر است گوشی را در مدت ۳۰ دقیقه تا ۵۱٪ و در مدت ۸۴ دقیقه کاملا شارژ کند. عملکرد آن در بخش‌های مختلف هم به شرح زیر است:

امتیاز کلی ۱۳۳ ساعت
وب‌گردی ۱۹:۱۰ ساعت
پخش ویدیو ۲۱:۲۷ ساعت
مکالمه ۳۱:۳۱ ساعت
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A34 5G دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

۲. ردمی نوت ۱۱S

گوشی میان رده با باتری قوی

ردمی نوت ۱۱S یک گوشی ۶٫۴۳ اینچی با نمایشگر ۹۰ هرتزی و وضوح +FHD است که از پردازنده‌ی ۱۲ نانومتری هلیو G96 به عنوان قلب تپنده بهره می‌برد. این محصول یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری دارد که توانسته در تست‌ها درخشان ظاهر شده و امتیاز ۱۳۳ ساعت را به خود اختصاص دهد. شارژر ۳۳ واتی این محصول هم قادر است در نیم ساعت شارژ گوشی را به ۵۹٪ و در ۶۲ دقیقه به صورت کامل شارژ کند.

امتیاز کلی ۱۳۳ ساعت
وب‌گردی ۱۵:۲۵ ساعت
پخش ویدیو ۱۸:۱۷ ساعت
مکالمه ۳۶:۳۶ ساعت
گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 11S دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - گلوبال

۳. شیائومی پوکو M5s

گوشی میان رده با باتری قوی

پوکو M5s یک گوشی مقرون به صرفه با تراشه‌ی هلیو G95 و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که از شارژر ۳۳ واتی هم بهره می‌برد. اگرچه وضوح تصویر این گوشی ۶٫۴۳ اینچی +FHD است اما از رفرش‌ریت ۹۰ یا ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی نمی‌کند. در نتیجه طول عمر باتری آن بسیار بالاست و امتیاز ۱۳۲ ساعت هم برای آن به ثبت رسیده است. میزان شارژ این گوشی به لطف شارژر ۳۳ واتی، در ۳۰ دقیقه به ۵۳٪ و در ۸۴ دقیقه به ۱۰۰٪ می‌رسد.

امتیاز کلی ۱۳۲ ساعت
وب‌گردی ۱۵:۵۶ ساعت
پخش ویدیو ۱۶:۴۶ ساعت
مکالمه ۳۶:۳۳ ساعت
گوشی موبایل شیائومی مدل Poco M5s دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت - گلوبال

۴. گلکسی A23

گوشی میان رده با باتری قوی

گلکسی A23 هم مثل بسیاری از گوشی‌های این لیست یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد که قادر است به راحتی از پس نیاز کاربران این محصول بر بیاید. این گوشی ۶٫۶ اینچی اگرچه نمایشگری با وضوح +FHD و رفرش‌ریت ۹۰ هرتز دارد اما به لطف تراشه‌ی ۶ نانومتری اسنپدراگون ۶۸۰ عملکرد بهینه‌ای داشته و توانسته امتیاز خوب ۱۳۰ ساعت را به خود اختصاص دهد. شارژر ۱۵ واتی این محصول هم قادر است در مدت ۳۰ دقیقه گوشی را ۳۲٪ و در مدت ۱۰۳ دقیقه آن را کاملا شارژ کند. البته این گوشی از شارژر ۲۵ وات هم پشتیبانی می‌کند اما درون جعبه مدل ۱۵ واتی قرار داده شده است.

امتیاز کلی ۱۳۰ ساعت
وب‌گردی ۱۸:۱۴ ساعت
پخش ویدیو ۱۵:۵۹ ساعت
مکالمه ۳۷:۱۲ ساعت
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A23 SM-A235 دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت

۵. ردمی نوت ۱۱

ردمی نوت ۱۱ یکی دیگر از گوشی‌های این لیست با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری و شارژر ۳۳ واتی است که در تست‌ها توانسته امتیاز عالی ۱۲۶ ساعت را کسب کند. در صورت اتمام شارژ هم شارژر ۳۳ واتی آن قادر خواهد بود در مدت ۳۰ دقیقه شارژ گوشی را تا ۵۱٪ و در مدت ۷۸ دقیقه به صورت کامل پر کند. لازم به ذکر است این گوشی از اسنپدراگون ۶۸۰ با لیتوگرافی ۶ نانومتری به عنوان قلب تپنده بهره می‌برد.

امتیاز کلی ۱۲۶ ساعت
وب‌گردی ۱۶:۱۱ ساعت
پخش ویدیو ۲۰:۵۲ ساعت
مکالمه ۳۷:۲۹ ساعت
گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 11 دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت

۶. شیائومی پوکو M4 5G پرو

گوشی میان رده با باتری قوی

پوکو M4 پرو ۵G توانسته امتیاز بسیار فوق‌العاده‌ای را از تست‌های GSMArena دریافت کند و اگر بگوییم در بین چند گوشی برتر سال ۲۰۲۳ از لحاظ باتری قرار دارد اغراق نکرده‌ایم. این گوشی ۶٫۶ اینچی که از مدیاتک دایمنسیتی ۸۱۰ بهره می‌برد، به یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی هم مجهز شده است که عملکرد خوبی دارد. به کمک شارژر ۳۳ واتی درون جعبه هم می‌توان این محصول را در ۳۰ دقیقه تا ۵۴٪ و در ۶۷ دقیقه به صورت کامل شارژ کرد.

امتیاز کلی ۱۲۳ ساعت
وب‌گردی ۱۸:۴۷ ساعت
پخش ویدیو ۱۶:۳۱ ساعت
مکالمه ۳۳:۲۶ ساعت
گوشی موبایل شیائومی مدل Poco M4 Pro 5G 21091116AG دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت

۷. شیائومی ۱۱ لایت ۵G NE

گوشی میان رده با باتری قوی

یکی از بهترین گوشی‌های این لیست، محصولی است ۶٫۵۵ اینچی با نمایشگر +FHD و رفرش‌ریت ۹۰ هرتز و پردازنده‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۷۷۸G که برای تأمین انرژی خود به یک باتری ۴۲۵۰ میلی‌آمپر ساعتی (شارژر ۳۳ واتی) متکی است. این گوشی در مدت ۳۰ دقیقه حدودا ۵۵٪ و در مدت ۶۹ دقیقه هم به صور کامل شارژ می‌شود.

امتیاز کلی ۱۲۲ ساعت
وب‌گردی ۱۳:۵۰ ساعت
پخش ویدیو ۱۸:۰۵ ساعت
مکالمه ۲۹:۵۵ ساعت
گوشی موبایل شیائومی مدل 11 Lite 5G NE 2109119DG دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

۸. موتورولا موتو G72

گوشی میان رده با باتری قوی

موتو G72 اگرچه پردازنده‌ی بسیار قدرتمندی ندارد (هلیو G99) اما با این حال از لحاظ کیفیت صفحه به لطف پنل ۶٫۶ اینچی P-OLED با وضوح +FHD و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز، یکی از جذاب‌ترین میان‌رده‌های بازار محسوب می‌شود. وظیفه‌ی تأمین انرژی این مجموعه بر عهده‌ی یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است. عملکرد خارق‌العاده‌ی این محصول در بخش مکالمه و پخش ویدیو باعث شده این گوشی یکی از بهترین ها از نظر باتری به حساب بیاید. این محصول یک شارژر ۳۳ واتی هم دارد که قادر است گوشی را در نیم ساعت تا ۵۳٪ و در ۷۴ دقیقه به صورت کامل شارژ کند.

امتیاز کلی ۱۲۱ ساعت
وب‌گردی ۱۹:۳۴ ساعت
پخش ویدیو ۱۴:۱۸ ساعت
مکالمه
۴۳:۰۰ ساعت
گوشی موبایل موتورولا مدل Moto G72 دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

۹. پوکو X4 پرو ۵G

گوشی میان رده با باتری قوی

پوکو X4 پرو ۵G دقیقا همان مشخصات ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G را در بخش‌های مختلف از جمله پردازشگر مرکزی، باتری، شارژر، اندازه و مشخصات نمایشگر دارد. در نتیجه از لحاظ نگهداری شارژ هم تقریبا می‌توانیم بگوییم تفاوتی با آن ندارد.

امتیاز کلی ۱۱۹ ساعت
وب‌گردی ۱۴:۲۳ ساعت
پخش ویدیو ۱۶:۳۳ ساعت
مکالمه ۳۴:۱۹ ساعت
گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X4 Pro 5G 2201116PG دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

۱۰. گلکسی A54

گوشی میان رده با باتری قوی

می‌رسیم به قوی ترین میان رده سامسونگ از لحاظ قدرت سخت‌افزاری که یکی از بهترین‌های این شرکت از لحاظ باتری هم محسوب می‌شود. این گوشی در بین گوشی های میان رده این لیست با باتری قوی یکی از بهترین‌ها محسوب می‌شود چرا که سامسونگ هم از پردازنده‌ای بهینه در آن استفاده کرده و هم ظرفیت باتری را به ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت رسانده تا بدین ترتیب همه چیز برای رقم خوردن نتیجه‌ای جذاب مهیا باشد. البته نبود شارژر درون جعبه شاید کمی توی ذوقتان بزند ولی در صورت استفاده از یک شارژر اوریجینال این گوشی می‌تواند در مدت ۶۳ دقیقه کاملا شارژ شود که عدد بسیار خوبی است.

امتیاز کلی ۱۱۹ ساعت
وب‌گردی ۱۷:۵۵ ساعت
پخش ویدیو ۲۰:۱۱ ساعت
مکالمه ۲۹:۱۶ ساعت
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A54 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

۱۱. ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس ۵G

گوشی میان رده با باتری قوی

در بین گوشی های میان رده با باتری قوی، ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس ۵G اگر جذاب‌ترین نباشد، یکی از جذاب‌ترین‌هاست که البته بخش بزرگی از این جذابیت به خاطر شارژر آن است چرا که سرعت آن به ۱۲۰ وات می‌رسد. این یعنی شما نیازی ندارد اصلا ۳۰ دقیقه منتظر بمانید؛ چون بعد از ۲۲ دقیقه، گوشی به صورت کامل شارژ می‌شود آن هم در صورتی که بوست غیرفعال باشد. در صورت فعال بودن بوست، فقط باید ۱۶ دقیقه منتظر بمانید تا گوشی شما با شارژ ۱۰۰٪ در اختیارتان باشد. باتری اما عملکرد نسبتا خوبی دارد ولی نمی‌توان گفت عالی است:

امتیاز کلی ۱۱۵ ساعت
وب‌گردی ۱۱:۴۷ ساعت
پخش ویدیو ۱۴:۵۹ ساعت
مکالمه ۲۳:۲۹ ساعت
گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 11 Pro Plus 5G 21091116UG دو سیم‌ کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

۱۲. ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G

گوشی میان رده با باتری قوی

ردمی نوت ۱۱ پرو ۵G پردازنده‌ی بهینه‌تر اسنپدراگون ۶۹۵ را در مقایسه با مدل ۴G در اختیار دارد اما از لحاظ باتری، نمایشگر و سرعت شارژر هیچ تفاوتی با مدل ۴G ندارد. همین تفاوت در مدل پردازنده سبب شده این گوشی عملکرد متفاوتی هم در نگهداری شارژ از خود به نمایش بگذارد و به مراتب بهتر ظاهر شود.

امتیاز کلی ۱۱۵ ساعت
وب‌گردی ۱۳:۳۱ ساعت
پخش ویدیو ۱۹:۵۱ ساعت
مکالمه
۳۳:۳۴ ساعت
گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 11 pro 5G دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

۱۳. گلکسی M53 5G

گوشی میان رده با باتری قوی

متأسفانه سیاست عدم قرار دادن شارژر درون جعبه به سری گلکسی M هم سرایت کرده و در گلکسی M53 5G هم خبری از شارژر ۲۵ واتی نیست. این گوشی ۶٫۷ اینچی نمایشگری ۱۲۰ هرتزی دارد و توان خود را هم از پردازنده‌ی بهینه‌ی دایمنسیتی ۹۰۰ دریافت می‌کند. باتری این گوشی ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و عملکرد آن م مشابه عملکرد تمام گوشی‌های سامسونگ با این مشخصات است:

امتیاز کلی ۱۱۴ ساعت
وب‌گردی ۱۴:۰۵ ساعت
پخش ویدیو ۲۰:۴۵ ساعت
مکالمه ۲۷:۳۱ ساعت
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy M53 5G دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

۱۴. گلکسی A52s

گوشی میان رده با باتری قوی

گلکسی A52s از معدود گوشی‌های این لیست با باتری کوچک‌تر از ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است (۴۵۰۰) اما به لطف تراشه‌ی بهینه‌ی اسنپدراگون ۷۷۸G توانسته در نگهداری شارژ عملکرد خوبی داشته باشد. همچنین چون شارژر ۲۵ واتی درون جعبه‌ی آن هم در دسترس قرار دارد، ارزش خرید آن دوچندان می‌شود. شارژری که طبق معمول گوشی را در ۳۰ دقیقه تا ۵۳٪ و در ۸۸ دقیقه تا ۱۰۰٪ شارژ می‌کند.

امتیاز کلی ۱۱۳ ساعت
وب‌گردی ۱۲:۳۸ ساعت
پخش ویدیو ۱۹:۲۹ ساعت
مکالمه ۳۵:۲۰ ساعت
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A52s 5G SM-A528B/DS دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت

۱۵. گلکسی A53 5G

گوشی میان رده با باتری قوی

گلکسی A53 مثل A33 از پردازنده‌ی اگزینوس ۱۲۸۰ بهره می‌برد اما نمایشگر آن ۶٫۵ اینچی و ۱۲۰ هرتزی است. از لحاظ باتری و شارژر همان ترکیب ۵۰۰۰/۲۵ را شاهد هستیم که عملکرد خوبی هم دارد. عملکرد این گوشی در نگهداری شارژ به تفکیک مکالمه، وب‌گردی و پخش ویدیو به شرح زیر است:

امتیاز کلی ۱۱۳ ساعت
وب‌گردی ۱۲:۴۳ ساعت
پخش ویدیو ۱۹:۵۸ ساعت
مکالمه
۳۲:۱۱ ساعت
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A53 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

۱۶. پوکو X5 پرو ۵G

گوشی میان رده با باتری قوی

پوکو X5 پرو ۵G یک گوشی ۶٫۶۷ اینچی ۱۲۰ هرتزی است که از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۷۸G به عنوان قلب تپنده بهره می‌برد و به لطف یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژر ۶۷ واتی، یکی از بهترین گوشی های میان رده از نظر باتری به حساب می‌آید. این شارژر می‌تواند این گوشی را در مدت ۳۰ دقیقه تا ۸۲٪ و در مدت ۵۰ دقیقه تا ۱۰۰٪ شارژ کند. عملکرد باتری هم خوب ارزیابی می‌شود:

امتیاز کلی ۱۱۳ ساعت
وب‌گردی ۱۵:۴۵ ساعت
پخش ویدیو ۱۹:۳۰ ساعت
مکالمه
۳۲:۱۰ ساعت
گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X5 Pro 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - گلوبال

۱۷. گلکسی A33 5G

گوشی میان رده با باتری قوی

گلکسی A33 اگرچه یکی از بهترین گوشی های میان رده از نظر باتری به حساب می‌آید اما شارژر ۲۵ واتی آن را باید به صورت جداگانه خریداری کنید. اگر این موضوع را ضعف به حساب نیاوریم، عملکرد خوب این محصول در نگهداری شارژ به خصوص در پخش ویدیو می‌تواند نقطه عطفی باشد برای آن تا یک میان‌رده‌ی جذاب از نظر باتری باشد. این گوشی به لطف اگزینوس ۱۲۸۰ از لحاظ سخت‌افزاری به اندازه‌ی کافی جذاب هست. اگر با شارژر اصلی ۲۵ واتی هم آن را شارژ کنید، در مدت ۳۰ دقیقه ۵۰٪ و در مدت ۷۵ دقیقه هم کاملا شارژ خواهد شد.

امتیاز کلی ۱۰۴ ساعت
وب‌گردی ۱۴:۰۵ ساعت
پخش ویدیو ۱۸:۰۳ ساعت
مکالمه ۲۹:۴۵ ساعت
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A33 5G SM-A336E/DSN دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

۱۸. شیائومی پوکو F4

گوشی میان رده با باتری قوی

پوکو F4 پرو یک میان‌رده‌ی اقتصادی نیست، بلکه یک میان‌رده‌ی پریمیوم به حساب می‌آید که از اسنپدراگون ۸۷۰ به عنوان قلب تپنده بهره می‌برد. عملکرد آن از لحاظ نگهداری شارژ کم‌نظیر نیست اما به اندازه‌ای هست که این محصول را در دسته‌ی بهترین گوشی های میان رده از نظر باتری دسته‌بندی کنیم. این گوشی به لطف شارژر ۶۷ واتی قادر است در مدت ۳۸ دقیقه به صورت کامل شارژ شود که یکی از نقاط عطف آن به حساب می‌آید؛ همچنین در مدت ۳۰ دقیقه هم شارژ این گوشی به ۹۲٪ می‌رسد. عملکرد باتری این محصول اما در مقایسه با بهترین‌های این لیست خیلی عالی نیست ولی می‌توان روی آن حساب ویژه‌ای باز کرد.

امتیاز کلی ۱۰۱ ساعت
وب‌گردی ۱۴:۵۲ ساعت
پخش ویدیو ۱۵:۳۶ ساعت
مکالمه ۲۶:۲۷ ساعت
گوشی موبایل شیائومی مدل Poco F4 دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - گلوبال

۱۹. آنر ۷۰

گوشی میان رده با باتری قوی

آنر ۷۰ یک گوشی میان‌رده‌ی بسیار جذاب و دوست‌داشتنی با باتری ۴۸۰۰ میلی آمپر ساعتی و شارژر ۶۶ واتی است که از اسنپدراگون ۷۷۸G پلاس به عنوان قلب تپنده بهره می‌برد؛ این یعنی هم عملکرد سخت‌افزاری خوبی دارد و هم بهینه است و می‌تواند در شرایط مختلف، در نگهداری شارژ خوب ظاهر شود. برای توصیف عملکرد باتری این گوشی ۶٫۶۷ اینچی، خوب کفایت می‌کند و نمی‌توان گفت همه چیز عالی است.

امتیاز کلی ۱۰۰ ساعت
وب‌گردی ۱۸:۲۱ ساعت
پخش ویدیو ۱۹:۱۹ ساعت
مکالمه ۲۶:۴۴ ساعت
گوشی موبایل آنر مدل 70 دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

۲۰. ردمی نوت ۱۱ پرو ۴G

گوشی میان رده با باتری قوی

در بین گوشی های میان رده با باتری قوی، شیائومی نماینده‌های زیادی دارد. ردمی نوت ۱۱ پرو ۴G هم یکی از آن‌هاست؛ محصولی با تراشه‌ی هلیو G96، نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی AMOLED با وضوح +FHD و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژر ۶۷ واتی که در کنار هم نتایج خوبی را هم رقم زده‌اند. این شارژر می‌تواند گوشی را در مدت ۳۰ دقیقه تا ۷۸٪ و در مدت ۴۸ دقیقه کاملا شارژ کند.

امتیاز کلی ۱۰۰ ساعت
وب‌گردی ۱۱:۲۸ ساعت
پخش ویدیو ۱۴:۰۷ ساعت
مکالمه ۳۶:۴۱ ساعت
گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 11 pro 4G دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

۲۱. شیائومی ۱۲ لایت

گوشی میان رده با باتری قوی

شیائومی ۱۲ لایت یک گوشی با باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژر ۶۷ واتی است که از این حیث در مقایسه با گوشی‌های دیگر این لیست، در میان محصولاتی با باتری نسبتا کم‌ظرفیت دسته‌بندی می‌شود. هرچند نمایشگر ۶٫۵۵ اینچی و پردازنده‌ی بهینه‌ی اسنپدراگون ۷۷۸G آن به مصرف کمتر انرژی کمک شایانی کرده‌اند. با این حال این گوشی توانسته امتیاز نسبتا خوب را از GSMArena دریافت کند.

امتیاز کلی ۱۰۰ ساعت
وب‌گردی ۱۳:۱۲ ساعت
پخش ویدیو ۱۷:۴۲ ساعت
مکالمه ۲۵:۵۱ ساعت
گوشی موبایل شیائومی مدل 12 Lite دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

۲۲. شیائومی ردمی ۱۰ ۲۰۲۲

گوشی میان رده با باتری قوی

ردمی ۱۰ ۲۰۲۲ هم یکی از گوشی‌های خوب بازار از لحاظ طول عمر باتری محسوب می‌شود که البته امتیاز خاصی برای آن در وب‌سایت GSMArena ثبت نشده اما با توجه به مشخصات فنی و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، می‌توان بیش از ۲ روز (۲ روز و ۹ ساعت طبق داده‌های DXOMARK) روی توانایی‌های آن حساب باز کرد. این گوشی ۶٫۵ اینچی اگرچه از هلیو G88 به عنوان قلب تپنده بهره می‌برد که پردازنده‌ی نسبتا ضعیفی محسوب می‌شود اما با این حال به لطف نمایشگر ۹۰ هرتزی FHD، یکی از گوشی‌های میان‌رده‌ی اقتصادی بازار به حساب می‌آید که می‌توان روی شارژدهی بالای آن حساب باز کرد. البته این محصول شارژر ۱۸ واتی دارد که برای رساندن شارژ گوشی به ۸۰٪ حدودا ۸۵ دقیقه و برای فول شارژ آن هم به ۱۶۳ دقیقه زمان نیاز دارد.

گوشی موبایل شیائومی مدل  Redmi 10 2022 21121119SG دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت

۲۳. هوآوی نوا Y90

گوشی میان رده با باتری قوی

این محصول ۶٫۷ اینچی هم مثل نماینده‌ی شیائومی به اسنپدراگون ۶۸۰ و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده و حتی نمایشگر هر دو محصول +FHD با رفرش‌ریت ۹۰ هرتزی است. در نتیجه باید گفت انتظار داریم عملکرد مشابهی در نگهداری شارژ داشته باشند. البته شارژر این گوشی ۴۰ واتی است که قادر است در مدت ۳۰ ساعت گوشی را تا ۵۰٪ و در مدت تقریبا ۱ ساعت به صورت کامل شارژ کند.

گوشی موبایل هوآوی مدل nova Y90 دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

۲۴. گلکسی M33 5G

گوشی میان رده با باتری قوی

نخستین محصول تا به اینجای کار با نمایشگر ۶٫۶ اینچی ۱۲۰ هرتزی، گلکسی M33 5G است که از پردازنده‌ی بسیار قدرتمند اگزینوس ۱۲۸۰ هم به عنوان قلب تپنده بهره می‌برد (پردازنده‌ی گلکسی A53). این محصول در بازار بین‌المللی از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژر ۲۵ واتی بهره می‌برد. این گوشی اگرچه توسط GSMArena بررسی نشده اما با توجه به بازخورد سایر وب‌سایت‌ها توانسته در صورت استفاده‌ی معمولی بیش از ۱ و نیم روز دوام داشته باشد. شارژر هم اگر ۲۵ واتی باشد در مدت نیم ساعت گوشی را تا حوالی ۴۵٪ و در مدت تقریبا ۱ و نیم ساعت به صورت کامل شارژ می‌کند.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy M33 5G SM-M336BU/DS دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت

۲۵. گلکسی A73

گوشی میان رده با باتری قوی

گلکسی A73 آخرین گوشی از سری A7X سامسونگ به حساب می‌آید که به لطف باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژر ۲۵ واتی که البته درون جعبه هم قرار ندارد توانسته یکی از بهترین گوشی های میان رده از نظر باتری لقب بگیرد. این گوشی ۶٫۷ اینچی نمایشگری ۱۲۰ هرتزی دارد و به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۷۸G هم مجهز شده تا بدین ترتیب از لحاظ قدرت پردازشی و کیفیت تصویر چیزی کم نداشته باشد اما از لحاظ نگهداری شارژ می‌تواند در صورت استفاده‌ی عادی تا ۱۳ ساعت شارژدهی داشته باشد که میزان قابل توجهی است. این گوشی متأسفانه در وب‌سایت GSMArena که منبع اصلی این مطلب به حساب می‌آید مورد ارزیابی قرار نگرفته است. در صورت استفاده از شارژر ۲۵ واتی هم می‌توانید گوشی را در مدت زمان تقریبا ۸۵ دقیقه به صورت کامل شارژ کنید.

گوشی موبایل سامسونگ مدل  Galaxy A73 5G SM-A736B/DS دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

گوشی میان رده با باتری قوی؛ سخن پایانی

در این مطلب بهترین گوشی های میان رده از نظر باتری را مورد بررسی قرار داده‌ایم. این گوشی‌ها به ترتیب امتیازی که وب‌سایت GSMArena به آن‌ها داده از ۱ تا ۲۵ دسته‌بندی شده‌اند اما برای برخی از آن‌ها نظیر گلکسی A73، هواوی نوا Y90 و… امتیازی ثبت نشده و در نتیجه آن‌ها را سه گوشی آخر لیست قرار داده‌ایم که قطعا به معنای عملکرد ضعیف‌تر آن‌ها در مقایسه با مدل‌های بالاتر نیست.

در رابطه با امتیاز کلی هم باید بگوییم روش محاسبه‌ی آن در شرایط واقعی به این صورت است؛ برای مثال امتیاز کلی یک گوشی ۱۲۳ ساعت تخمین زده شده است؛ اگر شما در طول روز فقط ۱ ساعت با گوشی مکالمه کنید، وب‌گردی کنید و به تماشای ویدیو بپردازید، ۱۲۳ ساعت بعد باید گوشی را شارژ کنید که البته این اعداد و ارقام از لحاظ تئوری هستند و در عمل همه چیز ممکن است تحت تأثیر یک سری عوامل دیگر، فرق داشته باشد. به صورت کلی وقتی یک گوشی امتیاز بیش از ۱۰۰ ساعت را کسب می‌کند یعنی می‌توانید بیش از ۱ روز از آن در حالت عادی استفاده کنید و اگر این امتیاز به بیش از ۱۱۵ ساعت رسیده، یعنی تا ۲ روز هم می‌توان روی آن حساب کرد.

علاوه بر این‌ها، تست‌های مربوط به باتری در شرایطی صورت گرفته‌اند که رفرش‌ریت گوشی روی ۶۰ هرتز قرار داشته است؛ در نتیجه نمی‌توان یک گوشی با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و امتیاز مثلا ۱۱۵ را بهتر از یک گوشی با امتیاز مشابه اما رفرش‌ریت ۶۰ هرتز در نظر گرفت. لازم به ذکر است در توضیح مربوط به این گوشی‌ها به پردازنده و نمایشگر هم اشاره شده چرا که این دو مورد اصلی‌ترین دلایل مصرف انرژی محسوب می‌شوند.

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 11S دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - گلوبال

۹,۹۰۰,۰۰۰

تومان

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A14 دو سیم کارت ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

۶,۳۹۰,۰۰۰

تومان

سوالات متداول درباره بهترین گوشی‌ها از لحاظ طول عمر باتری

آیا این گوشی‌ها با شارژر عرضه می‌شوند؟

برخی از آن‌ها بله ولی برخی دیگر یعنی سری AX4 سامسونگ بدون شارژر درون جعبه هستند.

آیا پردازنده تأثیری در شارژدهی باتری دارد؟

بله. پردازنده تأثیر بسیار مستقیمی روی شارژدهی باتری دارد و هنگام خرید باید به این موضوع توجه کرد.

کدام سری پردازنده‌ها مصرف بهینه‌تری دارند؟

به صورت کلی پردازنده‌های کوالکام در این زمینه بسیار خوب عمل می‌کنند اما پردازنده‌های جدید مدیاتک از سال ۲۰۲۱ به بعد هم از این حیث عالی هستند که هرچند در این لیست تعداد آن‌ها کم است.

آیا باتری بزرگ‌تر لزوما به معنای شارژدهی بیشتر است؟

لزوما خیر اما تأثیر زیادی می‌تواند داشته باشد. به طور کلی عملکرد گوشی از لحاظ نرم‌افزاری، نمایشگر و بهینه بودن سخت‌افزار تأثیر چشمگیری روی مصرف انرژی دارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 109 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 12 می 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها