آیبز گوگل نام تنسور G2 را به عنوان پردازنده‌ی سری پیکسل ۷ تأیید کرد - آی بز

به نظر می‌رسد که سری پردازنده‌های اختصاصی تنسور گوگل به یک نقطه اتکاء مهم برای گوشی‌های هوشمند آینده گوگل تبدیل شود، زیرا غول موتور جست‌وجو نام چیپست سری پیکسل ۷ را معرفی کرده است. طبق آنچه این شرکت در صفحه‌‌ی رسمی گوشی‌های پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو درج کرده، نسل بعدی پردازنده‌ی اختصاصی گوگل با نام تنسور G2 شناخته می‌شود. همچنین رویداد رونمایی از گوشی‌های سری پیکسل ۷ و ساعت هوشمند پیکسل واچ در تاریخ ۶ اکتبر (۱۴ مهر) برگزار خواهد شد.

گوگل به توسعه این تراشه اشاره کرده بود، اما از آن زمان تاکنون برخلاف شایعات و گمانه‌زنی‌های هیچگاه از نام تنسور ۲ یا هرگونه اسم رسمی دیگری برای آن استفاده نمی‌کرد. گزارش‌های قبلی نیز تنها به پردازنده «GS201» اشاره کرده بودند. این طور که به نظر می‌رسد گوگل قصد دارد از نسل‌های بعدی این تراشه‌ی اختصاصی به عنوان قلب تپنده‌ی گوشی‌های هوشمند آینده‌اش بهره ببرد. با توجه به اینکه سامسونگ در حال حاضر بر روی نسل سوم چیپست تنسور کار می‌کند، به راحتی می‌توان حدس زد که نام این پردازنده بر اساس آخرین تاییدیه گوگل تنسور G3 خواهد بود.

تنسور G2 گوگل

این شرکت بزرگ فناوری ادعا کرده که سری پیکسل ۷ با تراشه‌ی تنسور G2 ویژگی‌های مفیدتر و شخصی‌سازی‌شده‌ی بیشتری را در قسمت عکاسی، فیلم‌برداری، امنیت و تشخیص گفتار به کاربران ارائه می‌دهد. شنیده‌ها همچنین حاکی از آن هستند که تنسور G2 مانند نسل پیشین خود به چینش ۲+۲+۴ پایبند خواهد ماند، در این صورت تراشه ۲ هسته قدرتمند، ۲ هسته متوسط و ۴ هسته کم‌مصرف را شامل خواهد شد. گفته می‌شود مودم ۵G به کار رفته در این تراشه هم ساخت سامسونگ بوده و اگزینوس مودم ۵۳۰۰ نام خواهد داشت.

آن طور که افشاگران فاش کرده‌اند، پیکسل ۷ پرو به عنوان قدرتمندترین گوشی سری پیکسل ۷ از یک نمایشگر ۶٫۸ اینچی OLED منحنی با رزولوشن QHD پلاس همراه با پشتیبانی از نرخ رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد. همچنین انتظار می‌رود که این گوشی هوشمند از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده کند. به نظر می‌رسد پیکسل ۷ پرو ابعادی معادل ۱۶۳ در ۷۶٫۶ در ۸٫۷ میلی‌متر دارد که کمی نازک‌تر و پهن‌تر از پیکسل ۶ پرو است. در رویداد توسعه‌دهندگان گوگل که اواسط اردیبهشت ماه برگزار شد، گوگل تصاویر رسمی سری پیکسل ۷ را در معرض نمایش گذاشت که به لطف آن‌ها توانستیم به برخی از مشخصات طراحی این گوشی‌ها دسترسی پیدا کنیم.

گوگل تغییراتی را در نوار دوربین معروف گوگل پیکسل ایجاد کرده تا لنز پریسکوپی تله فوتو نوار دوربین روی پنل پشتی گوشی را از دو لنز دیگر جدا کند. این در حالی است که در نسل قبلی این گوشی ما شاهد قرارگیری ۳ لنز به صورت تکی و جدا از هم بودیم. سنسور اصلی این گوشی هوشمند پرچم‌دار، سنسور ۵۰ مگاپیکسلی Isocell GN1 است. در کنار این سنسور، یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی تله فوتو و یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید نیز تعبیه شده است. ظاهراً یک دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی روی پنل جلویی این گوشی هوشمند قرار خواهد گرفت که کاربران می‌توانند از آن برای برقراری تماس‌های ویدیویی و گرفتن عکس‌های سلفی بهره ببرند.

تنسور G2 گوگل

طبق گزارشات اخیر پیکسل ۷ پرو از پنل سامسونگ S6E3HC4 استفاده می‌کند که به نظر می‌رسد کمی بهبودیافته‌تر و پیشرفته‌تر از مدل S6E3HC3 مورد استفاده در پیکسل ۶ پرو باشد. این پنل به احتمال زیاد از رزولوشن ۳۱۲۰ در ۱۴۴۰، مشابه بسیاری از بهترین گوشی‌های اندرویدی موجود در بازار، پشتیبانی می‌کند. در نهایت باید به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی هوشمند اشاره کنیم که با شارژر ۳۳ واتی به سرعت شارژر خواهد شد.

منبع: Andriodcenteral

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 85 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 8 سپتامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها