آیبز کاورهای جان‌سخت برای ۷ گوشی محبوب شیائومی؛ ضد شوک و ضربه - آی بز

آیا به دنبال خرید کاور برای گوشی‌های شیائومی (Xiaomi) هستید؟ در این مقاله به شما کمک می‌کنیم بر اساس نوع گوشی شیائومی که در دست دارید، یک کاور ضد ضربه و ضد شوک مناسب و مقرون به صرفه را خریداری کنید.

واقعا نیازی نیست که بگوییم چرا باید برای گوشی هوشمند خود یک کاور بخرید؛ آن هم یک کاور جان سخت که به این راحتی اجازه ندهد گوشی دچار آسیب شود. از آنجایی که قیمتِ گوشی‌های هوشمند روز به روز در حال افزایش است، با خرید یک کاور ضد ضربه قدرتمند می‌توانید به نوعی گوشی هوشمندتان را در برابر آسیب‌های جدی بیمه کنید.

در این مطلب تلاش می‌کنیم بر اساس نوع گوشی هوشمندی که از برند شیائومی در اختیار دارید، چند کاور ضد ضربه قدرتمند و در عین حال جذاب از لحاظ زیباشناسی معرفی کنیم. انتخابِ یک کاور ضد ضربه شاید در وهله‌ی اول سلیقه‌ای باشد، اما باید دقت کرد که کاور باید از چند مولفه‌ی مهم دیگر هم برخوردار باشد تا به گوشی هوشمند آسیب وارد نشود.

لازم به ذکر است که کاورهای موجود در این لیست برای هر مدل گوشی، الزاما به معنای نظر سایت دیجی کالا برای خرید نیست. نویسنده‌ی این مطلب بر اساس میزان فروش، محبوبیت و همچنین بررسی چند پارامتر مشخص، کاورهای خاصی را در میان انبوهی از کاورهای مختلف برای گوشی‌های شیائومی انتخاب کرده و در این مقاله گنجانده است.

کاور ونزو مدل Prime مناسب برای گوشی موبایل شیائومی Redmi Note 11 / 11S

۲۵۰,۰۰۰

۱۲۹,۹۰۰

تومان

 کاور ونزو مدل Hunter مناسب برای گوشی موبایل شیائومی Redmi Note 11 / 11S

کاور مناسب برای گوشی‌ موبایل شیائومی Redmi Note 11 / 11S

راهنمای خرید گوشی میان‌رده

گوشی موبایل Redmi Note 11 / 11S یکی از خوش‌ساخت‌ترین گوشی‌های هوشمند شیائومی است. قاب و کیف‌های مختلفی برای گوشی ردمی نوت ۱۱ و ۱۱S که جزء گوشی‌های میان‌رده‌‌ی شیائومی در سطح بازار محسوب می‌شوند، وجود دارد. با این‌که قاب‌های سیلیکونی برای ردمی نوت ۱۱ و سایر گوشی‌های شیائومی یک قاب ارزان قیمت و مناسب تلقی می‌شود، چند کاور جالب دیگر هم در این مقاله برای خرید معرفی می‌کنیم:

کاور ضد ضربه ونزو مدل Hunter مناسب برای گوشی موبایل شیائومی Redmi Note 11 / 11S

این مدل کاور، به رنگ مشکی بوده و از چهار بخش پلاستیکی تشکیل شده است. بنابراین، کاور ونزو یکی از قوی‌ترین و محکم‌ترین کاورهایی است که می‌توانید برای گوشی موبایل ردمی نوت ۱۱ پیدا کنید. شما با خرید این کاور می‌توانید تا حداکثر ۳ کارت مختلف نظیر کارت بانک یا سایر کارت‌های شناسایی را در قابِ پشتی قرار دهید.

بر اساس ادعای سازنده، در صورت نصبِ کاور روی گوشی، قرار نیست گوشی با سقوط از ارتفاعِ ۳ متر آسیب ببیند.

 کاور ونزو مدل Hunter مناسب برای گوشی موبایل شیائومی Redmi Note 11 / 11S

از همین برند ونزو، یک مدل کاور دیگر تحت عنوان Prime هم وجود دارد که همان قابلیت‌های کاورِ قبلی را داراست اما طراحی این مدل جذاب‌تر است. سطح پوششِ هر دو مدل کاور شامل قاب پشتی، لبه بالایی، لبه پایینی، لبه چپ و لبه راست است. همچنین با خرید این دو مدل کاور برای گوشی شیائومی مدل ردمی نوت ۱۱، از دکمه‌ها هم حفاظت می‌شود.

کاور ونزو مدل Prime مناسب برای گوشی موبایل شیائومی Redmi Note 11 / 11S

کاور مناسب برای گوشی‌ موبایل شیائومی Poco X3 Pro

پوکو X3 پرو

ظاهر و ابعادِ گوشی Poco X3 Pro، شبیه به Poco X3 و Poco X3 NFC است. بنابراین، شما می‌توانید برای هر سه نسخه از مدل Poco X3 یک کاور ضد ضربه جذاب و مقرون به صرفه را خریداری کنید.

کاور ضد ضربه ونزو مدل Hunter مناسب برای گوشی موبایل شیائومی Poco X3 Pro / Poco X3 / Poco X3 NFC

کاور ونزو مدل هانتر برای گوشی موبایل Poco X3 یک کاور ضد ضربه جذاب و مقرون به صرفه به حساب می‌آید. این قابِ مات ۱۵ گرم وزن دارد و جنس آن از پلاستیک سخت و نرم محسوب می‌شود. این کاور تمامی لبه‌ها و دکمه‌ها را پوشش می‌دهد. این قاب هم شبیه به مدل مربوط به نوت ۱۱ دارای محفظه برای قرار دادن کارت‌های بانکی است.

کاور ونزو مدل Hunter مناسب برای گوشی موبایل شیائومی Poco X3 Pro / Poco X3 / Poco X3 NFC

اگر قیمت کاور ونزو مدل هانتر برای شما زیاد به نظر می‌رسد، یک مدل کاورِ دیگری هم از این برند موجود است که تحت عنوان مدل Flex به فروش می‌رسد. کاور ونزو مدل Flex ظاهر شیک‌تری داشته اما قیمتش تقریبا نصفِ مدل هانتر است. در این مدل خبری از محل قرار دادن کارت‌های بانکی نیست، اما کاور مدل فلکس در رنگ‌های متنوعی نظیر مشکی، قرمز، سرمه‌ای، قهوه‌ای و صورتی به فروش می‌رسد.

کاور ونزو مدل Flex مناسب برای گوشی موبایل شیائومی Poco X3 NFC / Poco X3 Pro

کاور مناسب برای گوشی‌ موبایل شیائومی Mi 11T

کاور ضد ضربه

گوشی موبایل شیائومی مدل Mi 11T جزء گوشی‌های به نسبت گران قیمت برند شیائومی محسوب می‌شود. جنس پشتِ گوشی از نوع شیشه بوده و جنس جلوی آن جزء شیشه و گوریلا گلس Victus تلقی می‌شود. فریم‌های این گوشی هم از جنس فلز و آلومینیوم است. این گوشی در رنگ‌های خاکستری، سفید و آبی در سطح بازار به فروش می‌رسد. از آنجایی که دو مدل Mi 11T و Mi 11T Pro طراحی مشابهی دارند، می‌توان از یک قاب مشخص برای هر دو مدل استفاده کرد.

کاور ضد ضربه ونزو مدل Hunter مناسب برای گوشی موبایل شیائومی Mi 11T / Mi 11T Pro

برند ونزو برای این مدل گوشی هم یک کاور مناسب طراحی کرده که جزء بهترین کاورهای ضد ضربه تلقی می‌شود. محل قرارگیری کارت بانکی در این مدل هم وجود دارد و از طرفی دیگر، تمامی بخش‌های مستعد آسیب به‌واسطه‌ی نصب این قاب پوشیده می‌شود.

 کاور ونزو مدل Hunter مناسب برای گوشی موبایل شیائومی Mi 11T / Mi 11T Pro

همانند گوشی‌های قبلی، یک مدل Flex از کاور ونزو برای گوشی شیائومی مدل Mi 11T هم وجود دارد که ظاهر ساده‌تر و قیمت کمتری دارد. این قاب در رنگ‌های مشکی، قرمز، سرمه‌ای، قهوه‌ای، سبز تیره و صورتی به فروش می‌رسد.

کاور ونزو مدل Flex مناسب برای گوشی موبایل شیائومی Mi 11T / Mi 11T Pro

کاور زوبینا مدل Forest هم یک قاب فوق‌العاده جذاب برای گوشی موبایل شیائومی Mi 11T محسوب می‌شود که طراحی هماهنگی با درگاه شارژ،‌ هندزفری و اسپیکر دارد. با وجود این‌که این کاور از جنس پلاستیک سخت، نرم و TPU است، ظاهری شبیه به شیشه داشته و به زیبایی گوشی می‌افزاید. هر چند، فریم طلاییِ روی قاب‌ها ممکن است پس از استفاده‌ی زیاد کم رنگ شود.

کاور زوبینا مدل Forest مناسب برای گوشی موبایل شیائومی Mi 11T / 11T Pro

کاور مناسب برای گوشی‌ موبایل شیائومی Poco m4 Pro

پوکو M4 پرو

گوشی موبایل شیائومی Poco m4 Pro از دیگر گوشی‌های هوشمند فوق‌العاده خوش ساخت برند شیائومی محسوب می‌شود. این موبایل دارای یک دوربین دوگانه است. فریم و پشت این گوشی پلاستیکی بوده اما ساختار بدنه‌ی جلویی شیشه‌ای تلقی می‌شود.

کاور ونزو مدل Flex مناسب برای گوشی موبایل شیائومی Poco M4 Pro

کار مدل فلکس برای گوشی Poco M4 Pro به شدت مناسب است. این قاب در هفت رنگ مختلف طراحی شده و در برابر ضربه مقاومت بسیار زیادی دارد. همچنین با استفاده از این کاور می‌توان از لنز دوربین هم به طور کامل محافظت کرد. وزن ۱۵ گرمی این کاور موجب خستگی دستِ کاربر نشده و به دلیل جنسِ پلاستیکی، گوشی از دست فرد به سمت پایین سُر نمی‌خورد.

کاور ونزو مدل Flex مناسب برای گوشی موبایل شیائومی Poco M4 Pro

کاور قاب تک مدل استندی کد Guard-08 مناسب برای گوشی موبایل شیائومی Poco M4 Pro 4G

این کاور در چهار رنگ مشکی، سرمه‌ای، قرمز و سبز به فروش می‌رسد. جنسِ این کاور، پلاستیک سخت محسوب شده و قابلیت تبدیل شدن به استند را هم دارد. این کاور علی رغم انعطاف‌پذیری بسیار بالا، در برابر ضربه و همچنین خط و خش مقاوم است. این قاب علاوه بر محافظت لنز دوربین‌ها، دارای پوشش برای درگاه‌های ارتباطی هم است.

کاور قاب تک مدل استندی کد Guard-08 مناسب برای گوشی موبایل شیائومی Poco M4 Pro 4G

کاور لوکسار مدل Carbon Fiber مناسب برای گوشی موبایل شیائومی Poco M4 Pro / Note 11 5G / Note 11s 5G

کاور لوکسار برای Poco M4 Pro ویژگی‌های بسیار خوبی دارد که می‌توان به دلیل دارا بودن این ویژگی‌ها، به این کاور هم لقب جان‌سخت را نسبت داد. ضد اثر انگشت، عدم جذب کثیفی و چربی و صد البته ثبات دائمی رنگ از مهم‌ترین ویژگی‌های این کاور تلقی می‌شود. جنس این کاور، تلفیقی از پلیمرهای رشته‌های کربن و سیلیکون محسوب می‌شود.

کاور لوکسار مدل Carbon Fiber مناسب برای گوشی موبایل شیائومی Poco M4 Pro / Note 11 5G / Note 11s 5G

کاور لوکسار مدل Ezio مناسب برای گوشی موبایل شیائومی Poco M4 Pro 5G

یکی دیگر از مدل‌های کاور لوکسار برای گوشی Poco M4 Pro مدل Ezio است که به صورت تک رنگِ مشکی به فروش می‌رسد. جنس این کاور‌، سیلیکونی و پارچه‌ای است اما از گوشی در برابر سقوط از یک ارتفاع ۳ متری محافظت می‌کند. این کاور در عین سادگی، طراحی ارگونومی بسیار خوبی را داراست.

 کاور لوکسار مدل Ezio مناسب برای گوشی موبایل شیائومی Poco M4 Pro 5G

کاور مناسب برای گوشی‌ موبایل شیائومی Redmi 9

گوشی موبایل شیائومی Redmi 9 به جز پنلِ شیشه‌ای جلو، مابقی قسمت‌هایش از جنس پلاستیکی است. این گوشی در چهار رنگِ خاکستری، بنفش، سبز و آبی-صورتی به فروش می‌رسد.

کاور ونزو مدل Flex مناسب برای گوشی موبایل شیائومی Redmi 9 / 9 Prime

کاور ونزو مدل فلکس، یکی از بهترین کاورهای ضد ضربه برای گوشیم موبایل Redmi 9 محسوب می‌شود که برای مدل ۹Prime هم مناسب است. جنسِ این کاور از پلاستیک نرم، TPE و TPU بوده و ارگونومی بسیار جذابی را داراست. این کاور علاوه بر مقاومت در برابر ضربه، از لبه‌های برجسته‌ای به منظور محافظت از دوربین بهره می‌برد.

کاور ونزو مدل Flex مناسب برای گوشی موبایل شیائومی Redmi 9 / 9 Prime

کاور لوکسار مدل Carbon Fiber مناسب برای گوشی موبایل شیائومی Redmi 9 / 9 Prime / Poco M2

کیفیت ساختِ این مدل کاور لوکسار برای گوشی موبایل شیائومی Redmi 9 بسیار عالی است. این کاور علاوه بر مقاومت در برابر ضربه،‌ نسبت به سقوط از ارتفاع ۳ متر هم مقاومت بسیار خوبی دارد. جدا از طراحی شبکه‌ای انحصاری برند لوکسار، ارگونومی این کاور به گونه‌ای است که گرمای تولید شده توسط گوشی به راحتی خارج می‌شود.

کاور لوکسار مدل Carbon Fiber مناسب برای گوشی موبایل شیائومی Redmi 9 / 9 Prime / Poco M2

از برند لوکسار، مدل‌های دیگری هم وجود دارد که ویژگی‌های مشابهی دارد و انتخاب این مدل‌ها کاملا به سلیقه‌ی کاربر بستگی دارد. برای مثال، مدل Ezio در دو رنگ مشکی و قرمزِ شرابی برای گوشی Redmi 9 به فروش می‌رسد.

کاور لوکسار مدل Ezio مناسب برای گوشی موبایل  شیائومی Redmi 9 / Redmi 9 Prime

کاور مناسب برای گوشی‌ موبایل شیائومی Poco X5 Pro

کاور ضد ضربه

گوشی Poco X5 Pro در اندازه‌ی ۶.۶۷ اینچ، دارای قاب پشت و فریم پلاستیکی است. این گوشی مجهز به حس‌گر اثر انگشت بوده و صفحه نمایش مجهز به گوریلا گلس ۵ آن به خودی خود در برابر آسیب مقاوم است.

کاور نیلکین مدل Textured Fiber مناسب برای گوشی موبایل شیائومی Poco X5 Pro / Redmi Note 12 Pro 5G

این کاور نیلیکین شاید هزینه‌ی به نسبت زیادی داشته باشد، اما کیفیت جنسِ این کالا به شدت بالاست. این کاور از جنس پلاستیک سخت و TPU بوده و وزن ۲۲ گرم دارد. این کاور علاوه بر زیبایی خاصی که دارد، لبه‌های برجسته‌اش موجب محافظت از لنز دوربین و صفحه نمایش گوشی Poco X5 Pro می‌شود.

کاور نیلکین مدل Textured Fiber مناسب برای گوشی موبایل شیائومی Poco X5 Pro / Redmi Note 12 Pro 5G

کاور تی رکس مدل BIBERCAS مناسب برای گوشی موبایل شیائومی Poco X5 pro 5G / Redmi Note 12 Pro (5G)

کاور تی‌رکس مناسب برای گوشی موبایل Poco X5 Pro در هفت مدل رنگ به فروش می‌رسد. اگر از وزن ۴۵ گرمیِ این کاور فاکتور گرفته شود، یکی از قوی‌ترین و جان‌سخت‌ترین کاورهایی است که می‌توان برای گوشی موبایل Poco X5 Pro پیدا کرد. این کاور علاوه بر مقاومت در برابر سقوط از ارتفاع،‌ قابلیت تبدیل شدن به استند را هم دارد.

کاور تی رکس مدل BIBERCAS مناسب برای گوشی موبایل شیائومی Poco X5 pro 5G / Redmi Note 12 Pro (5G)

کاور مناسب برای گوشی‌ موبایل شیائومی POCO F4 GT

کاور ضد ضربه

گوشی موبایل Poco F4 GT که در سه رنگ زرد، نقره‌ای و مشکی طراحی شده، دارای جنس فریم فلزی و آلومینیومی است. در این گوشی موبایل، حس‌گر اثر انگشت در لبه‌ی گوشی تعبیه شده است.

کاور لوکسار مدل Ezio مناسب برای گوشی موبایل شیائومی Poco F4 GT / K50 Gaming

برند لوکسار برای گوشی Poco F4 GT هم یک کاور ضد ضربه‌ی مرغوب روانه‌ی بازار کرده است. کاور لوکسار مدل Ezio در سه رنگ مشکی، سرمه‌ای و قرمز شرابی طراحی شده است. این کاور در بخش داخلی خود از یک آستر مخملی بهره‌مند است تا به بدنه‌ی پشتی گوشی، خط و خشی وارد نشود. این کاور که از انعطاف‌پذیری به نسبت خوبی برخوردار است، گوشی را در برابر ضربه، آب و ارتفاع محافظت می‌کند.

کاور لوکسار مدل Ezio مناسب برای گوشی موبایل شیائومی Poco F4 GT / K50 Gaming

کاور تی رکس مدل BIBERCAS مناسب برای گوشی موبایل شیائومی Poco F4 GT / Redmi K50 Gaming

کاور تی‌رکس مناسب برای گوشی Poco F4 GT از جنس پلاستیک سخت است. این کاور ضمن پوشاندن تمامی قسمت‌های حساس گوشی، از دکمه‌ها هم محافظت می‌کند. این کاور علاوه بر مقاومت در برابر ضربه و سقوط از ارتفاع، قابلیت تبدیل شدن به استند را هم دارد. این کاور برای گوشی موبایل Poco F4 GT و همچنین Redmi K50 Gaming در شش رنگ در بازار به فروش می‌رسد.

  کاور تی رکس مدل BIBERCAS مناسب برای گوشی موبایل شیائومی Poco F4 GT / Redmi K50 Gaming

چند نکته که قبل از خرید کاور ضد ضربه باید بدانید

 

کاور ضد ضربه

قبل از این‌که کاور ضد ضربه‌‌ای را برای گوشی خود انتخاب و خریداری کنید، باید چند نکته‌ی به ظاهر ساده را به خاطر بسپارید. پس از این‌که از یک مدل کاور خوشتان آمد، ابتدا باید دقت کنید آیا کاور مورد نظر تمامی قسمت‌های حساس گوشی هوشمند را می‌پوشاند یا خیر. قسمت‌های حساس شامل لنز دوربین، جداره‌ی سمت راست و چپِ گوشی، پورت‌ها و درگاه‌های گوشی می‌شود.

کاور ونزو مدل Prime مناسب برای گوشی موبایل شیائومی Redmi Note 11 / 11S

۲۵۰,۰۰۰

۱۲۹,۹۰۰

تومان

 کاور ونزو مدل Hunter مناسب برای گوشی موبایل شیائومی Redmi Note 11 / 11S

در قدم بعدی باید مقاومت کاور را در برابر سقوط و در درجه‌ی بعدی مقاومت در برابر آب را هم بررسی کنید. به طور معمول کاورها در برابر آب مقاوم نبوده و صرفا در برابر سقوط مقاومت به‌سزایی را از خود نشان می‌دهند. همچنین، کاورهای ضد ضربه به طور معمول از جنس پلاستیکی هستند تا گوشی هوشمند از دستِ کاربر به پایین لیز نخورد. کاورهای شیشه‌ای، زیبایی خاصی دارند اما یک نقطه ضعف اساسی در کاورهای شیشه‌ای، سر خوردن گوشی از دست فرد است. با توجه به این نکات شما قطع به یقین خواهید توانست یک کاور ضد ضربه‌ی بسیار خوب را مطابق با بودجه‌‌ی خود برای گوشی هوشمندتان خریداری کنید.

سوال و جواب‌های رایج

برای خرید یک کاور ضد ضربه باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

باید دقت کنید آیا کاور مورد نظر تمامی قسمت‌های حساس گوشی هوشمند را می‌پوشاند یا خیر. قسمت‌های حساس شامل لنز دوربین، جداره‌ی سمت راست و چپِ گوشی، پورت‌ها و درگاه‌های گوشی می‌شود.

آیا در داخل جعبه‌ی گوشی شیائومی، کاور ضد ضربه یا قاب گوشی وجود دارد؟

به طور پیش‌فرض، یک قاب ژله‌ای بی‌رنگ در داخل جعبه اکثر گوشی‌های شیائومی وجود دارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 99 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 13 آوریل 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.