آیبز کالبدشکافی سرفیس دو؛ گوشی تاشوی مایکروسافت تعمیرپذیر نیست - آی بز

سرفیس دو (Duo) یک گوشی تاشو با طراحی منحصر بفرد است که مایکروسافت در ماه آگوست از آن رونمایی کرد و اکنون نیز با قیمت ۱۴۰۰ دلار در دسترس قرار دارد. این گوشی مشخصات فنی خوبی دارد. اگرچه جدیدترین ترکیب سخت‌افزاری موجود در آن بکار نرفته اما پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ در کنار ۶ گیگابایت رم هم به خوبی می‌توانند از پس وظایف خود بر بیایند. نماینده‌ی جدید ردموندی‌ها همچنین کیفیت ساخت بسیار خوبی هم دارد و در تست مقاومت آن نیز شاهد اثبات این موضوع بودیم. اما در این مطلب قصد داریم به کالبدشکافی سرفیس دو بپردازیم تا ببینیم آیا در صورت وجود مشکل، می‌توان آن را تعمیر کرد یا خیر.
سرفیس دو اولین گوشی با نمایشگر دوگانه نیست. اما اولین گوشی تاشو به حساب می‌آید که در حالت بسته، تنها ۹.۹ میلی‌متر ضخامت دارد. یعنی در واقع ضخامت هر صفحه تنها ۴.۹۵ میلی‌متر است. این ضخامت کم برای یک نمایشگر که در زیر آن قطعات سخت‌افزاری زیادی بکار رفته می‌تواند به این معنی باشد که همه چیز به دشوارترین شکل ممکن در کنار هم قرار گرفته که اتفاقا در ویدیوی کالبد شکافی دقیقا همچین چیزی را شاهد هستیم.
زک نلسون بعد از تست مقاومت سرفیس دو و دادن نمره‌ی قبولی به این محصول، به سراغ کالبد شکافی آن رفته تا مشخص شود اگر کاربری قصد تعمیر آن را داشته باشد باید از چه مراحل دشواری عبور کند. اینطور که ویدیو نشان می‌دهد، احتمالا در همان مرحله‌ی اول هم به مشکل بر خواهید خورد چرا که از نمایشگر گرفته تا قطعات سخت‌افزاری، همه چیز به شدت با چسب‌های گرافیتی به یکدیگر چسبانده شده‌اند و اگر سعی کنید قطعه‌ای را جدا کنید، چسب‌ها پاره می‌شوند.

جذاب‌ترین قسمت سرفیس دو، لولای آن است. لولایی که نیازی به خم شدن ندارد و به همین خاطر به نسبت گوشی‌های تاشو، پیچیدگی کمتری در طراحی‌اش وجود دارد. منتها این لولا از قابلیتی برخوردار است که گوشی‌های تاشو از آن بی‌بهره‌اند و آن هم قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه‌ای است. البته همین لولا باید از کابلی که دو نمایشگر را به هم متصل می‌کند نیز مراقبت کند که خب این مسأله به سختی تعمیر می‌افزاید.
زک نلسون معمولا بعد از هربار کالبد شکافی سعی می‌کند گوشی‌ها را دوباره راه‌اندازی کند منتها امروز این اتفاق رخ نداد. به نظر می‌رسد طراحی سرفیس به‌گونه‌ای است که اگر مشکلی برای نمایشگر یا باتری‌ پیش بیاید و بخواهید آن‌ها را تعویض کنید، باید امیدوار باشید که در همان مرحله‌ی اول آسیبی به نمایشگر وارد نشود.
شما عزیزان می‌توانید طراحی داخلی و چگونگی قرارگیری قطعات در کنار هم را در ویدیوی کالبدشکافی سرفیس دو مشاهده کنید.

منبع: GSMArena

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 126 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 3 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها