آیبز پرفروش‌ترین تجهیزات کامپیوتری تا ۱ میلیون در دیجی‌کالا – مرداد ۱۴۰۲ - آی بز

این روزها سیستم‌های کامپیوتری وظیفه‌ی انجام دادن بخش اساسی و اصلی امور روزانه‌ی ما را برعهده دارند. هرچند این سیستم‌ها کامل نیستند و محدودیت‌هایی نیز دارند، اما صنعت لوازم جانبی و تجهیزات کامپیوتری که در حال رشد است، کمبودهای آن‌ها را جبران می‌کند تا از تمام پتانسیل این سیستم‌ها برای انجام دادن کارهای مختلف بهره ببرید. در این مقاله قصد داریم پرفروش‌ترین تجهیزات کامپیوتری با بودجه‌ی یک میلیون تومان موجود در فروشگاه دیجی کالا را به شما معرفی و بررسی کنیم تا اگر احیانا نیاز به استفاده از آن‌ها پیدا کرده‌اید، به راحتی و تنها با چند کلیک آن‌ها را برای خود خریداری نمایید.

کارت حافظه microSD XC تروبایت مدل ۶۳۳X-A2-V30 ظرفیت ۶۴ گیگابایت به همراه کارت‌خوان

کارت حافظه microSD XC تروبایت مدل ۶۳۳X-A2-V30، یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین تجهیزات کامپیوتری در فروشگاه آنلاین دیجی کالا است که در عین داشتن کیفیت بسیار خوب، با قیمت مناسبی نیز به فروش می‌رسد. این کارت حافظه‌ی از نوع ۶۴ گیگابایت بوده و از سرعت استاندارد U3 نیز پشتیبانی می‌کند، بنابراین اگر تصمیم دارید از این محصول در دوربین‌های عکاسی استفاده کنید، بدون هیچ مشکلی می‌توانید این کار را انجام دهید. این کارت حافظه تروبایت در برابر شوک و ضربه کاملاً مقاوم است و هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد.

این محصول از سرعت خواندن حداکثر ۹۵ مگابایت در ثانیه پشتیبانی می‌کند و در هنگام انتقال اطلاعات، حین عکاسی یا فیلمبرداری هیچ‌گونه لگ‌وباگی نخواهد داشت. نکته جالب و کاربردی در این محصول این است که داخل بسته بندی آن یک کارت خوان و یا مبدل فلش نیز وجود دارد که می‌توانید کارت حافظه را داخل آن قرار دهید و به عنوان یک رم ریدر و یا یک فلش مموری از آن استفاده کنید. بنابراین شما با خرید این محصول، در واقع هم یک کارت حافظه خریداری کرده‌اید و هم یک فلش مموری.

 کارت حافظه microSD XC تروبایت مدل 633X-A2-V30 کلاس 10 استاندارد UHS-I U3 سرعت 95MBps ظرفیت 64 گیگابایت به همراه کارت‌خوان

فلش مموری ایکس-انرژی مدل Gold 2 ظرفیت ۶۴ گیگابایت

فلش مموری ایکس-انرژی مدل Gold2، به لطف قیمت مناسب و کیفیت عالی که دارد، مورد توجه کاربران زیادی قرار گرفته و فروش خوبی را در دیجی کالا تجربه می‌کند. این محصول ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی درونی را در اختیار شما قرار می‌دهد. شرکت «ایکس-انرژی» فلش‌ مموری Gold 2 را از بدنه‌ای مقاوم و محکم تولید کرده تا در برابر حوادث احتمالی نظیر سقوط و یا خط‌وخش هیچ‌گونه آسیبی نبیند. این محصول از طریق رابط USB 2.0 به کامپیوتر متصل می‌شود و می‌تواند اطلاعات را با سرعت بالا انتقال دهد.

متأسفانه شرکت ایکس-انرژی اطلاعاتی بابت سرعت انتقال دیتاها توسط این محصول ارائه نکرده ولی سرعت استاندارد برای انتقال اطلاعات از طریق رابط USB 2.0 برابر با ۴۸۰ مگابیت بر ثانیه است. شرکت سازنده در بخش بالایی فلش‌ مموری USB 2.0 Gold حلقه کوچک و زنجیری برای اتصال این محصول به جاسوئیچی تعبیه کرده که این زنجیر می‌تواند احتمال گم‌ شدن فلش‌ مموری را تا حد زیادی کاهش دهد. وزن این محصول حدود ۴ گرم است و ابعاد آن نیز به ۵ در ۱۹در۲۰ میلی‌ متر می‌رسد. این فلش‌ مموری با سیستم‌عامل‌های مک و ویندوز به‌ خوبی سازگاری دارد و رنگ طلایی بدنه‌‌اش نیز جذابیت بصری خاصی به آن بخشیده است.

فلش مموری ایکس-انرژی مدل Gold2 ظرفیت 64 گیگابایت

هاب ۳ پورت USB 3.0 مدل PRO2-U3

تجهیزات کامپیوتری

اگر قصد خرید یک هاب باکیفیت و در عین حال ارزان قیمت را دارید، می‌توانید هاب ۳ پورت USB 3.0 مدل PRO2-U3 را به عنوان یکی از پرفروش‌ترین تجهیزات کامپیوتری موجود در دیجی کالا در نظر بگیرید. این محصول مجهز به یک پورت USB 3.0 واقعی نه پین، دو پورت USB 2.0 است و این امکان را به شما می‌دهد که با کمترین فضا به تعداد USB‌های سیستم خود اضافه کنید. این هاب پرطرفدار برای دوام بیشتر از درپوش‌های فلزی جهت محافظت و بند جهت حمل آسان بهره می‌برد و بدنه‌ی تولید شده از پلاستیک PVC آن نیز ضمن سبک بودن، از هاب در برابر ضربات احتمالی و خط‌وخش محافظت می‌کند.

سرعت انتقال دیتا در پورت USB 3.0 این هاب در شرایط ایده‌آل تا ۵ گیگابایت در ثانیه است. این محصول با کلیه سیستم‌عامل‌های ویندوز، لینوکس و مک سازگاری دارد و جریان برق ورودی آن نیز ۵ ولت است. این هاب با سری گردشی ۱۸۰ درجه‌ی خود به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی به درگاه‌ها دسترسی داشته باشید.

هاب 3 پورت USB3.0 مدل PRO2-U3

مودم روتر ADSL2 Plus بی سیم یوتل مدل A154

تجهیزات کامپیوتری

مودم روتر ADSL2 Plus بی سیم یوتل مدل A154، یک محصول پرفروش و قیمت‌مناسب از یک برند ایرانی است که بالای ۸۸ درصد از خریداران تجهیزات کامیپوتری، خرید این محصول را به دیگر کاربران دیجی کالا پیشنهاد کرده‌اند. این مودم توان برقراری ارتباط با اینترنت تا سرعت ۲۴ مگابیت در ثانیه را برای دریافت (دانلود) و با سرعت ۲ مگابیت در ثانیه را برای ارسال (آپلود) اطلاعات ارائه می‌دهد و همچنین قادر به ایجاد شبکه بی‌سیم (wifi) با سرعت انتقال داده ۱۵۰ مگابیت در ثانیه است. این محصول برای سازمان‌های کوچک و کاربران خانگی طراحی شده  و استاندارد‌ها و قابلیت‌های مهمی که هر کاربری بدان نیاز دارد را در دسترس قرار می‌دهد.

این مودم روتر طراحی ساده و در عین حال مدرنی دارد و از یک آنتن داخلی از نوع Omni Directional نیز برای ارائه‌ی سیگنال‌دهی بهتر بهره می‌برد. محدوده‌ی فرکانس این کالای خوش ساخت و اقتصادی ۲.۴ گیگاهرتز بوده و در پشت بدنه‌ی آن یک درگاه تلفن و چهار درگاه اتصال شبکه به چشم می‌خورد. این محصول از طریق رابط کاربری مناسب به صورت web-based قابل کنترل است و از قابلیت Port Forwarding نیز پشتیبانی می‌کند. این قابلیت به ما اجازه می‌دهد تا از طریق اینترنت و از راه دور بتوانیم به دستگاه‌ها و سرور‌های خود که در شبکه خصوصی (LAN) قرار دارند، دسترسی داشته باشیم.

۴ عدد نشانگر LED برای نمایش وضعیت پورت‌های شبکه (LAN)، نمایش وضعیت شبکه بی‌سیم، وضعیت روشن و خاموش کردن دستگاه و وضعیت اتصال اینترنت روی بدنه‌ی این محصول جمع‌وجور و سبک وزن تعبیه شده است. همچنین با بهره‌گیری از قابلیت Virtual Server این مودم، می‌توانید تنظیمات دقیقی را روی آن اعمال کنید. این محصول با تمامی سیستم‌عامل‌های ویندوز، iOS و اندروید سازگاری دارد و از منبع تغذیه ۱۲ ولتی DC و فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند.

مودم روتر ADSL2 Plus بی سیم یوتل مدل A154

توکن امضای دیجیتال مدل ePass 3003 Auto

تجهیزات کامپیوتری

توکن امضای دیجیتال مدل ePass 3003 Auto، یکی از محبوب‌ترین تجهیزات کامپیوتری موجود در بازار است که قابلیت‌های کاربردی را در ازای پرداخت هزینه‌ای مناسب به کاربران ارائه می‌دهد. توکن امنیتی یک دستگاه فیزیکی است که در اختیار فرد شناسایی شده قرار گرفته و عملیات تصدیق هویت او را تسریع می‌بخشد. این دسته از توکن‌ها برای اثبات هویت الکترونیکی کاربران در شرایطی همچون درخواست برای دسترسی به حساب بانکی یا تایید هویت آن‌ها از طریق امضاهای الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این وسیله‌ی کوچک اما کاربردی می‌تواند به همراه کلمه عبور یا به طور مستقل برای اثبات هویت مورد ادعای فرد به کار گرفته شود.

ePass 3003 Auto، امنیت بسیار بالایی میان توکن‌های امضای دیجیتال موجود در بازار دارد و در سامانه‌های کاربردی بسیاری در سراسر کشور استفاده می‌شود. این محصول دارای تأییدیه از مرکز دولتی صدور گواهی الکترونیکی ریشه کشور با امتیاز ۸۴۰ است و پرفروش‌ترین توکن امضای دیجیتال در کشور (با بیش از ۱.۰۰۰.۰۰۰ دستگاه فعال) به شمار می‌رود. برای استفاده از این محصول نیازی به نصب درایور خاصی ندارید و میان افزار (Middleware) آن به صورت اتوماتیک نصب می‌شود.

این توکن از کلیه نسخه‌های ویندوز، لینوکس و مک پشتیبانی می‌کند و امضای دیجیتال و اعتبارسنجی آن به صورت Onboard رمزگذاری و رمزگشایی می‌شود. وزن این محصول در حدود ۵۰ گرم است و ابعاد آن نیز به ۱۰ در ۲۰ در ۵۰ میلی‌ متر می‌رسد. این محصول همچنین پشتیبانی از ذخیره چندین گواهی در یک توکن را نیز دارد.

توکن امضای دیجیتال مدل ePass 3003 Auto

فلش مموری سن دیسک مدل Ultra Dual Drive M3.0 ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت

تجهیزات کامپیوتری

از دیگر تجهیزات کامپیوتری پرفروش دیجی کالا می‌توان به فلش مموری سن دیسک مدل Ultra Dual Drive M3.0 اشاره کرد که رضایت بالای ۸۵ درصدی خریداران این محصول را به همراه داشته است. این محصول فضای ذخیره‌سازی به حجم ۱۲۸ گیگابایتی را در اختیار شما قرار می‌دهد و از طراحی خاصی نیز بهره می‌برد. این فلش مموری سن دیسک از طریق رابط USB 3.0 به کامپیوتر و یا لپ‌تاپ شما متصل می‌شود و می‌تواند اطلاعات را با سرعت بالا انتقال دهد. همچنین این محصول مجهز به رابط میکرو USB نیز است تا آن را به طور مستقیم به گوشی هوشمند خود متصل نمایید.

البته باید توجه کنید که برای اتصال مستقیم فلش به گوشی و یا تبلت، باید گجت هوشمند شما از قابلیت OTG پشتیبانی کند. این محصول از بدنه‌ی پلاستیکی بسیار مقاومی تولید شده تا در برابر حوادث احتمالی و خط‌وخش‌ها هیچ‌گونه آسیبی نبیند. سرعتی که سن دیسک برای انتقال اطلاعات با استفاده از این محصول در نظر گرفته، حدود ۱۳۰ مگابایت بر ثانیه است اما معمولا سرعتی که کاربران تجربه می‌کنند، مقداری کمتری از این سرعت اعلام شده خواهد بود. همچنین به جهت محافظت از درگاه این فلش مموری، یک درپوش سیلیکونی برای آن تعبیه شده است.

وزن این محصول حدود ۶ گرم است و ابعاد بسیار جمع‌وجور آن نیز به ۱۱.۷ در ۲۵.۴ در ۳۰.۲ میلی‌ متر می‌رسد. فلش مموری سن دیسک مدل Ultra Dual Drive M3.0 با کلیه سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس سازگاری دارد و کاربران می‌توانند یک سری از تنطیمات آن را از طریق اپلیکیشن SanDisk Memory Zone شخصی‌سازی کنند.

فلش مموری سن دیسک مدل Ultra Dual Drive M3.0 ظرفیت 128 گیگابایت

مودم روتر +ADSL2 تی پی-لینک مدل TD-W8961N

تجهیزات کامپیوتری

مدل TL-WR840N تی پی لینک، یک مودم روتر بی‌سیم پرفروش و با قابلیت‌های متنوع است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا به شبکه‌ی اینترنت با سرعت مناسب و امنیت بالا دسترسی پیدا کنند. این محصول به عنوان یک مودم ADSL و یک روتر وایرلس عمل می‌کند و در حقیقت دو دستگاه در یک دستگاه است. TL-WR840N از دو آنتن Omni directional بهره می‌برد که سیگنال‌دهی مناسبی دارد و همچنین با سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک و سیستم‌عامل‌های بر پایه لینوکس نیز سازگار است. این مودم ۴ عدد پورت اترنت RJ-45 و یک پورت RJ۱۱ دارد. مودم روتر بی‌سیم تی پی لینک مدل TD-W8961N دارای سرعت ۳۰۰ مگابیتی بوده و از استاندارد IEEE ۸۰۲.۳, ۸۰۲.۳u پشتیبانی می‌کند.

به لطف این فناوری، TD-W8961Nتا ۱۸ برابر سرعت بیشتر و تا ۶ برابر رنج بیشتری را برای ارائه امواج بی‌سیم در محیط برای کاربر به ارمغان می‌آورد. بنابراین می‌توان آن را گزینه‌ای ایده‌آل برای پخش محتواهای ویدیویی با کیفیت HD، بازی‌های آنلاین و دیگر برنامه‌های نیازمند به اینترنت پرسرعت به شمار آورد. نشانگر LED تعبیه شده در این مودم اطلاعات لازم در مورد وضعیت اینترنت را به شما می‌دهد و دکمه‌های WPS، خاموش/روشن و ریست نیز به جهت محافظت از داده‌های کاربران روی بدنه‌ی این مودم تی پی لینک تعبیه شده‌اند. این محصول با تمام ISPها سازگاری دارد و می‌توانید از آن برای هر نوع اشتراک اینترنتی که تهیه کرده‌اید، استفاده کنید.

تی پی لینک برای این محصول خود محدوده فرکانس ۲.۴ تا ۲.۴۸۳۵ گیگاهرتز را در نظر گرفته و ابعاد بسیار جمع‌وجوری نیز دارد. به لطف پشتیبانی این محصول از قابلیت Port Forwarding، کاربران قادر خواهند بود از طریق اینترنت و از راه دور به دستگاه‌ها و سرور‌های خود که در شبکه خصوصی ( LAN ) قرار دارند، دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، باید به پشتیبانی از قابلیت کاربردی QoS این مودم نیز اشاره کنیم که پهنای باند موجود را به شکلی مناسب میان برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های شما تقسیم می‌کند. همچنین با بهره‌گیری از قابلیت Virtual Server این مودم، شما می‌توانید به شخصی‌سازی تنظیمات مودم بپردازید.

مودم روتر +ADSL2 تی پی-لینک مدل TD-W8961N

کارت حافظه microSDXC سامسونگ مدل Evo Plus A1 V10 ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت به همراه آداپتور SD

تجهیزات کامپیوتری

کارت حافظه microSDXC سامسونگ مدل Evo Plus A1 V10، از دیگر تجهیزات کامپیوتری پرطرفدار دیجی کالا به شمار می‌رود که دوام بسیار خوبی دارد. این محصول ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و با انواع لپ‌تاپ، کامپیوتر و دیگر دستگاه‌های مجهز به درگاه کارت حافظه‌ی SD هم سازگاری خواهد داشت. این محصول از بدنه‌‌ی پلاستیکی باکیفیتی تولید شده که در برابر انواع ضربات، سرما، گرما، مغناطیس و آب مقاومت بسیار خوبی دارد و کاربران از این بابت هیچ دغدغه‌ای نخواهند داشت.

سرعت خواندن اطلاعات در مدل «Evo Plus» سامسونگ ۱۳۰ مگابایت بر ثانیه است و شما با خیالی راحت می‌توانید از این محصول در اکثر گوشی‌های موبایل، تبلت، دوربین‌های ورزشی و دیگر گجت‌های هوشمند سازگار با درگاه کارت حافظه‌ میکرو SD استفاده کنید. استاندارد سرعت این محصول UHS-I U3 و کلاس آن هم ۱۰ است. فضای ۱۲۸ گیگابایتی نیز می‌تواند حجم زیادی از اطلاعات، تصاویر و ویدیوهای ثبت شده را در خود جای دهد. همچنین در بسته‌بندی این مدل یک آداپتور SD قرار گرفته تا در صورت نیاز بتوانید از آن برای دسترسی به اطلاعات ذخیره شده روی کارت microSD بهره ببرید.

کارت حافظه microSDXC سامسونگ مدل Evo Plus A1 V10 کلاس 10 استاندارد UHS-I U3 سرعت 130MBps ظرفیت 128 گیگابایت به همراه آداپتور SD

هاب و رم ریدر ۵ پورت کمبو جنیون مدل ۴۸۰Mbps

تجهیزات کامپیوتری

در بین تجهیزات کامپیوتری باکیفیت بازار، هاب و رم ریدر ۵ پورت کمبو جنیون مدل ۴۸۰Mbps یک محصول پرطرفدار و پرفروش محسوب می‌شود که قیمت بسیار مناسبی نیز دارد. این محصول در مجموع ۵ پورت روی بدنه‌اش دارد که سه‌تای آن پورت USB 2.0 هستند و از دیگر پورت‌های آن باید به درگاه کارت حافظه‌ی میکرو SD و درگاه TF اشاره کرد. این محصول با کلیه سیستم‌عامل‌های ویندوز، لینوکس و مک سازگاری دارد و جریان برق ورودی آن نیز ۵ ولت است. این هاب و رم ریدر ۵ پورته از بدنه‌ای از جنس پلاستیک مقاوم تولید شده تا در برابر حوادث احتمالی و ضربات مقاومت خوبی داشته باشد و به این زودی‌ها خراب نشود.

این محصول حدود ۸۰ گرم وزن دارد و سرعت انتقال اطلاعات در آن به ۴۸۰ مگابایت در ثانیه می‌رسد. این هاب از طریق کابل USB به سیستم و یا لپ‌تاپ شما متصل می‌شود و محدودیت تعداد پورت‌های دستگاه شما را به خوبی بر طرف می‌کند. روی بدنه‌ی این محصول یک LED نیز تعبیه شده است. این دستگاه برای اتصال به مک‌بوک پروهای مختلف هم کاملا سازگار است.

هاب و رم ریدر 5 پورت کمبو جنیون مدل 480Mbps

توسعه دهنده محدوده بی سیم شیائومی مدل PRO-R03CN 2021

در نهایت به معرفی و بررسی یک محصول بادوام از برند شیائومی یعنی توسعه دهنده محدوده بی سیم مدل PRO-R03CN 2021 می‌پردازیم. توسعه دهنده محدوده WiFi شیائومی مدل PRO-R03CN که محصول سال ۲۰۲۱ این شرکت است، ابعادی ۸۰ در ۵۴ در ۷۰ میلی متری دارد و مشکل آنتن دهی وای فای شما در محل کار یا منزلتان را به خوبی برطرف می‌کند. شیائومی برای این توسعه‌ دهنده خود دو آنتن قدرتمند تعبیه کرده که با استفاده از جریان متناوب شهری تغذیه می‌شوند و می‌توانند پهنای باند وای فای شما را تا حد زیادی افزایش دهند.

همچنین باید به وزن و طراحی بسیار سبک این محصول اشاره کنیم که می‌توانید به راحتی و در هر جایی آن را حمل‌ونقل کنید. این محصول از فرکانس ۲۴۰۰ مگاهرتز پشتیبانی می‌کند و با همه‌ی سیستم‌عامل‌های اندروید، iOS، ویندوز، لینوکس و مک سازگار است. نرم‌افزار این محصول نیز رابط کاربری بسیار ساده و روانی دارد و کاربران هیچ مشکلی برای کار کردن با آن نخواهند داشت. یک نشانگر LED روی این توسعه‌ دهنده بی‌سیم تعبیه شده که روشن و یا خاموش بودن دستگاه را به اطلاع شما می‌رساند. این تقویت کننده شیائومی از استاندارد IEEE 802.11b/g/n پیروی می‌کند و سرعت ۳۰۰ مگابایت بر ثانیه را به کاربران ارائه می‌دهد که بسیار عالی است.

توسعه دهنده محدوده بی سیم شیائومی مدل PRO-R03CN 2021

سخن پایانی

در این مطلب به معرفی و بررسی ۱۰ مورد از تجهیزات کامپیوتری پرفروش و محبوب با بودجه‌ی یک میلیون تومان فروشگاه دیجی کالا پرداختیم؛ محصولاتی که توانسته‌اند با قابلیت‌هایی که ارائه می‌دهند، رضایت اکثر خریداران را به خود جلب کنند و امتیازها خوبی از آن‌ها بگیرند. البته در دیجی‌کالا می‌توانید تجهیزات کامپیوتری مختلفی را با قیمت‌های گوناگون پیدا کنید. به همین خاطر اگر محصول مورد نظر شما در این مطلب نبود، توصیه می‌کنیم حتما به خود فروشگاه هم سر بزنید.

شما تجربه‌ی استفاده از کدام تجهیزات کامپیوتری معرفی شده را دارید؟ به نظر شما کدام یک از این تجهیزات کامپیوتری موجود در این مطلب کاربردی‌تر است و ارزش خرید بالاتری دارد؟ لطفاً نظرات خود را در این رابطه با ما و سایر کاربران آی بز به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

اصلی‌ترین تفاوت روتر و مودم چیست ؟

مودم به دستگاهی گفته می‌شود که اینترنت را از طریق ارتباط با ارائه‌دهنده خدمات اینترنت به دستگاه شما (مانند کامپیوتر یا تلفن همراه) ارائه می‌دهد، در حالی که روتر به دستگاهی گفته می‌شود که اینترنت را بین دستگاه‌های مختلف درون شبکه‌ی خانگی توزیع می‌کند.

پرفروش‌ترین کارت حافظه ۶۴ گیگابایتی در بازار متعلق به کدام برند است؟

پرفروش‌ترین کارت حافظه‌ی ۶۴ گیگابایتی متعلق به برند تروبایت است.

توکن امضای دیجیتال چیست؟

توکن امضاء دیجیتال وسیله‌ای فیزیکی است که توسط رابط USB به کامپیوتر متصل می‌شود. از این وسیله برای نگهداری از کلید خصوصی و رمزنگاری اطلاعات استفاده می‌شود.

هاب چیست؟

هاب، دستگاه کوچکی است که چندین پورت اترنت دارد و با استفاده از کابل اترنت، کامپیوترها و دستگاه‌ها را به آن وصل می‌کنیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 83 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 2 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها