آیبز وان‌پلاس از رابط Oxygen OS 13 با قابلیت‌های جدید رونمایی کرد - آی بز

وان‌پلاس به‌تازگی از رابط کاربری جدید خود با نام Oxygen OS 13 رونمایی کرد. در همین راستا تصمیم گرفتیم در این مطلب به بررسی قابلیت‌های این رابط و همچنین دستگاه‌هایی که آن را دریافت می‌کنند بپردازیم.

وان‌پلاس چندین سال است که رابط کاربری مخصوص خود را دارد و آن را هر سال با قابلیت‌های خوب بروزرسانی می‌کند. این رابط در مقایسه با بسیاری از رابط‌های کاربری موجود برای اندروید، به خاطر شباهت زیاد به اندروید استوک معروف است و در نتیجه عملکردی سریع، بهینه و بسیار نرم و روان دارد. البته این شباهت به اندروید استوک مربوط می‌شود به چند سال قبل؛ این روزها شرکت چینی بیشتر و بیشتر رابط خود را شخصی‌سازی می‌کند تا از رقابت با رقبای قدر جا نماند.

وان‌پلاس به‌تازگی از رابط کاربری جدید خود یعنی Oxygen OS 13 رونمایی کرد. این نسخه از رابط کاربری شرکت به همراه گوشی وان‌پلاس ۱۰T (و نه برای آن) رونمایی شد و قابلیت‌های فراوانی هم دارد. اگر بخواهیم از طراحی آغاز کنیم، باید بگوییم شرکت در طراحی این رابط کاربری جدید از آب الگو گرفته است که ماده‌ای طبیعی، آرامش بخش و منعطف است و دلیلی که شرکت چینی آن‌ها را در نظر گرفته این است که رابط جدید در هنگام روز روشن‌تر و در حوالی غروب هم اندکی تیره می‌شود و یک جلوه‌ی فوق‌العاده زیبا را همگام با طبیعت پدید می‌آورد.

قابلیت‌های رابط کاربری Oxygen OS 13 وان‌پلاس

وان‌پلاس Oxygen OS 13

جز طرح و رنگ، قابلیت‌های بیشتری هم در رابط جدید وان‌پلاس وجود دارد چرا که اندروید جدید هم کلی قابلیت خوب و جذاب به آن افزوده است. از جمله این موارد می‌توان به امکان افزایش اندازه‌ی پوشه‌ها در صفحه‌ی اصلی اشاره کرد. این یعنی شما می‌توانید اندازه‌ی پوشه‌هایی را که درون صفحه‌ی اصلی قرار می‌دهید، تغییر دهید و بزرگ‌تر کنید. حتی امکان باز کردن اپ‌ها از درون یک پوشه، بدون اینکه نیازی به باز کردن خود پوشه باشد نیز فراهم است که این دقیقا می‌تواند توضیح خوبی برای امکان بزرگ‌تر کردن پوشه‌ها باشد. چون در این صورت انتخاب اپ‌ها از درون آن‌ها راحت‌تر خواهد بود.

یک تغییر مهم و ارزشمند دیگر هم قرار است در نمایشگر همیشه روشن اتفاق بیفتد. با آپدیت جدید،‌ کاربران این امکان را خواهند داشت که موارد مختلفی را به نمایشگر همیشه روشن اضافه کنند و شخصی‌سازی‌های بیشتری را روی آن انجام دهند. مورد نخست، یعنی امکان اضافه کردن موارد مختلف به این صفحه تا حد زیادی از اپل الگوبرداری شده است. شرکتی که از زمان فعالیتش تاکنون هنوز چنین قابلیتی را در گوشی‌هایش قرار نداده اما همین که تصمیم به انجام این کار گرفت، به الگوی شرکتی تبدیل شده که خودش چند سال است از این قابلیت در گوشی‌هایش استفاده می‌کند.

از جمله قابلیت‌های دیگر این رابط هم می‌توان به سیستم امنیتی Privacy Safe 2.0، پشتیبانی از Nearby Share، سیستم بهبود سرعت مبتنی بر هوش مصنوعی، سرویس استریم اپلیکیشن، دسترسی به قابلیت‌های صوتی نظیر فناوری سوییچ صدای گوگل، صدای فراگیر و دالبی اتموس و… اشاره کرد.

لیست محصولات واجد شرایط برای دریافت Oxygen OS 13

وان‌پلاس Oxygen OS 13

وان‌پلاس انواع و اقسام محصولات سخت‌افزاری که بتوان روی آن‌ها سیستم‌عامل نصب کرد ندارد، در نتیجه وقتی می‌گوییم محصولات واجد شرایط در واقع منظورمان همان گوشی‌های شرکت هستند. وان‌پلاس خودش خبر خاصی در این رابطه منتشر نکرد و نگفت چه زمانی شاهد این رابط خواهیم بود اما انتظار می‌رود وان‌پلاس ۱۰ پرو و وان‌پلاس ۱۰T خیلی زود آن را دریافت کنند. به صورت کلی با توجه به سیاست شرکت چینی در عرضه‌ی آپدیت نرم‌افزاری، می‌توان انتظار داشت گوشی‌های زیر رابط کاربری یادشده را در زمان معین دریافت کنند.

  • وان‌پلاس ۸ / ۸ پرو
  • وان‌پلاس ۸T
  • وان‌پلاس ۹ / ۹ پرو / ۹R و ۹RT
  • وان‌پلاس ۱۰ پرو / ۱۰R و ۱۰T
  • وان‌پلاس نورد ۲
  • وان‌پلاس نورد ۲T
  • وان‌پلاس نورد CE
  • وان‌پلاس نورد CE 2
  • وان‌پلاس نورد CE 2 لایت

در این لیست جای خالی نورد N20 به چشم می‌خورد و اگر وان‌پلاس آپدیت یادشده را برای آن عرضه نکند، واقعا باید به حال شرکت و سیاستش در زمینه‌ی آپدیت نرم‌افزاری تأسف خورد که محصول سال ۲۰۲۲ را به سیستم‌عاملی که در همین سال عرضه شد مجهز نمی‌کند و این اصلا نشانه‌ی خوبی از احترام به مشتری نیست. حال باید دید آیا محصولی به این لیست اضافه می‌شود یا خیر.

منبع: Android Authority

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 142 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 4 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها