آیبز هواوی میت ۵۰ با دیافراگم متغیر راهی بازار می‌شود - آی بز

سامسونگ جزو معدود شرکت‌هایی بود که سال‌ها قبل به استفاده از دیافراگم متغیر برای دوربین گوشی‌های خود روی آورد. حالا با وجود اینکه سال‌هاست چنین مشخصه‌ای از دوربین گوشی‌های هوشمند کنار گذاشته شده، هواوی اعلام کرده که سری میت ۵۰ با با این قابلیت راهی بازار می‌شوند.

اول از همه باید بگوییم که بهره‌گیری از دیافراگم متغیر، به کاربران اجازه می‌دهد میزان نور دریافتی سنسور را تنظیم کنند. این یعنی در صورت قرارگیری در محیط‌های تاریک، می‌توانید دیافراگم دوربین را بازتر کنید تا نور بیشتری به سنسور راه پیدا کند. همچنین اگر نور زیادی در محیط وجود داشته باشد، می‌توانید اندازه‌ی دیافراگم را کاهش دهید.

تنظیم اندازه‌ی دیافراگم، روی عمق میدان هم تاثیر می‌گذارد. هرچقدر دیافراگم بازتر باشد، مات بودن پس‌زمینه بیشتر می‌شود و عکس‌های دارای جذابیت بیشتری را می‌توانید ثبت کنید. سامسونگ و اوپو در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ از گوشی‌های دارای دیافراگم‌ متغیر‌ رونمایی کردند. اما دوربین این گوشی‌ها صرفا می‌توانستند بین دو اندازه‌ی دیافراگم f/1.5 و f/2.4 جابجا شوند.

هنوز مشخص نیست که آیا این مشخصه در سری هواوی میت ۵۰ به همین شکل عملی می‌شود یا اینکه در زمینه‌ی تغییر اندازه‌ی دیافراگم با انعطاف‌پذیری بیشتری روبرو می‌شویم. در همین رابطه باید به ثبت پتنت مربوط به دیافراگم متغیر اشاره کنیم که هواوی حدود یک سال قبل آن را ثبت کرده است.

در نهایت واقعیت این است که مزایای دیافراگم متغیر چندان محسوس نیست و به همین خاطر هم شرکت‌هایی مانند سامسونگ و اوپو آن را کنار گذاشتند. به نظر می‌رسد هواوی هم برای ایجاد سروصدا و تبلیغات به بهره‌گیری از این مشخصه روی آورده است.

منبع: Android Authority

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 145 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 31 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها