آیبز هدست واقعیت ترکیبی اپل ممکن است برای کار کردن به دو اپل واچ نیاز داشته باشد - آی بز

اگر فکر می‌کنید که محصولات اکوسیستم اپل گران‌تر از قیمت‌های حال حاضرشان نخواهند شد، باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید. این طور که به نظر می‌رسد هدست واقعیت ترکیبی اپل ممکن است برای کار کردن به دو اپل واچ نیاز داشته باشد. دو تراشه‌ی ۳۰۰ دلاری اپل واچ، قطعاً قیمت این محصول جدید را افزایش چشمگیری خواهد داد.

این شایعات از پتنتی که توسط Patently Apple کشف شده، نشأت گرفته است. اخیراً اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده آمریکا پتنت جدیدی از اپل را به ثبت رسانده که از سیستم‌های اپل واچ برای تشخیص حرکات لمسی دست از جمله لمس دست دیگری استفاده می‌شود. این فناوری همچنین می‌تواند برای زمانی که دست به یک شی دیگر مانند ماوس یا صفحه‌کلید برخورد می‌کند، نیز اعمال شود. این سیستم از فرکانس‌های رادیویی پخش شده از ساعت هوشمند برای ردیابی حرکات استفاده می‌کند.

این روزها، سازندگان هدست واقعیت ترکیبی اپل برای کشف فناوری ردیابی لمسی قابل استفاده در این هدست، تلاش بسیار زیادی می‌کنند. متا (که قبلاً فیس‌بوک نام داشت) یکی از تنها شرکت‌هایی است که با استفاده از دو بازوی دستی با دکمه‌ها و جوی‌استیک‌ها توانسته این کار را انجام دهد. در همین راستا، گوگل نیز مجبور شد عینک گوگل خود را که بسیار پرطرفدار بود، درست زمانی که کاربران نمی‌توانستند بفهمند که چگونه با جهان واقعیت مجازی تعامل کنند، کنار بگذارد. اینکه برای استفاده از این عینک در هر مکانی نیاز به گفتن عبارت «!OK Google» آن هم با صدای بلند بود، ایده‌ی چندان جالبی برای تعامل نیست.

هدست واقعیت ترکیبی اپل

اگر این شایعات درست باشند، هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالاً با قیمت بسیار بالایی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. قیمت این هدست به تنهایی بیش از ۳۰۰۰ دلار است. حال این شرکت ۱۰۰۰ دلار دیگر را برای دو اپل واچ اضافه خواهد کرد و تقریباً برای خرید این هدست اپل باید ۴۰۰۰ دلار پرداخت کنید که طبیعتاً چنین قیمتی مورد استقبال کاربران قرار نخواهد گرفت.

به جای این کار، اپل ممکن است دو دستگاه به سبک اپل واچ را درون جعبه‌ی هدست اضافه کند. این دستگاه‌ها در واقع عملکردی مشابه یک اپل واچ کامل نخواهند داشت و صرفاً برای استفاده با هدست واقعیت ترکیبی طراحی خواهند شد. رویکرد دیگری که اپل می تواند اتخاذ کند این است که ردیاب لمسی دیگری را به هدست اضافه کند اما به کاربران این امکان را بدهد که از اپل واچ نیز برای کنترل هدست استفاده کنند.

گفته می‌شود که هدست واقعیت ترکیبی اپل سال ۲۰۲۳ به کاربران معرفی خواهد شد. شایعه شده که دو صفحه‌نمایش ۸K با وضوح بالا در این هدست استفاده می‌شود. اما طبق معمول این شرکت، برای صرفه جویی در عمر باتری و کاهش نیاز به عملکرد پردازنده‌ها، اپل وضوح نمایشگر در مناطقی که در دید محیطی کاربر در نظر گرفته نمی‌شود را کاهش خواهد داد. اپل ظاهراً با توسعه‌دهندگان برای برخی از اپلیکیشن‌های این هدست در حال همکاری است تا هنگام رونمایی از این هدست‌ها، اپ‌ها آن هم در دسترس کاربران قرار بگیرد. در نهایت باید اشاره کنیم که اولین نسل این هدست‌ها از حداقل ۱۵ دوربین در ساختار خود بهره می‌برد که می‌تواند یک تجربه‌ی وصف نشدنی را در اختیار کاربران قرار دهد.

منبع: Digitaltrends

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 169 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 29 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها