آیبز ناتینگ فون ۲ در مقابل گلکسی A54؛ هیچ چیز به نفع سامسونگ نیست! - آی بز

در این مطلب به بررسی دو گوشی گلکسی A54 و ناتینگ فون ۲ می‌پردازیم تا ببینیم کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A54 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت


جدول مشخصات فنی

نام گوشی ناتینگ فون ۲ گلکسی A54
تاریخ رونمایی و عرضه ۱۱ جولای ۲۰۲۳ (۲۰ تیر) – ۱۷ جولای ۲۰۲۳ (۲۶ تیر) ۱۵ مارس ۲۰۲۳ (۲۴ اسفند ۱۴۰۱) – ۲۴ مارس ۲۰۲۳ (۴ فروردین ۱۴۰۲)
ابعاد و وزن ۸٫۶ × ۷۶٫۴ × ۱۶۲٫۱ میلی‌متر – ۲۰۱٫۲ گرم ۸٫۲ × ۷۶٫۷ × ۱۵۸٫۲ میلی‌متر – ۲۰۲ گرم
کیفیت ساخت – استاندارد مقاومتی پنل پشت از شیشه گوریلا گلس و فریم از جنس آلومینیوم – IP54 مقاوم در برابر پاشش آب پنل پشت از شیشه گوریلا گلس ۵، فریم پلاستیکی – IP67، مقاومت در عمق ۱ متری آب تا ۳۰ دقیقه
ابعاد و وضوح نمایشگر ۶٫۷ اینچی با وضوح ۱۰۸۰ × ۲۴۱۲ پیکسل ۶٫۴ اینچی ۱۰۸۰ × ۲۳۴۰ پیکسل
رفرش‌ریت و سایر فناوری‌های صفحه ۱۲۰ هرتزی با تراکم پیکسلی ۳۹۴ پیکسل بر هر اینچ – نسبت صفحه به پنل جلو، ۸۷٫۲٪ Super AMOLED با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی و چگالی ۴۰۳ پیکسل بر هر اینچ – محافظت شده توسط گوریلا گلس ۵ – نسبت نمایشگر به بدنه ۸۲٫۹٪ – نمایشگر خمیده
سیستم‌عامل و رابط کاربری اندروید ۱۳ /  Nothing OS 2 – سه سال آپدیت نرم‌افزاری و چهار سال امنیتی اندروید ۱۳ / One UI 5.1 – چهار سال آپدیت نرم‌افزاری و پنج سال امنیتی
پردازنده و گرافیک اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ (لیتوگرافی ۵ نانومتری) با هشت هسته با ترتیب ۱ + ۳ + ۴ – هست‌ی نخست از نوع Cortex-X2 با فرکانس ۳٫۰ گیگاهرتز، سه هسته‌ی دوم از نوع Cortex-A710 با فرکانس ۲٫۵ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی آخر از نوع Cortex-A510 با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز – گرافیک آدرنو ۷۳۰ اگزینوس ۱۳۸۰ – ۸ هسته‌ای با چهار هسته از نوع Cortex-A78 با فرکانس ۲٫۴ و چهار هسته از نوع Cortex-A55 با فرکانس ۲ گیگاهرتز – گرافیک Mali-G68 MP5
ترکیب رم و حافظه‌ی داخلی ۱۲۸/۸، ۲۵۶/۱۲، ۵۱۲/۱۲ گیگابایت – حافظه‌ی داخلی از نوع UFS 3.1 – عدم پشتیبانی از کارت حافظه ۱۲۸/۶، ۱۲۸/۸، ۲۵۶/۸ حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 – پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی تا ۱ ترابایت
دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.9 و لرزشگیر اپتیکال – لنز ۲۴ میلی‌متری ۱/۱٫۵۶ اینچی ۵۰ مگاپیکسل با لرزشگیر اپتیکال و گشودگی دیافراگم f/1.8 و لنز ۱/۱٫۵۶ اینچی
دوربین دوم ۵۰ مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دیافراگم f/2.2 و زاویه‌ی دید ۱۱۴ درجه ۱۲ مگاپیکسل با زاویه‌ی دید ۱۲۳ درجه و گشودگی دیافراگم f/2.2
دوربین سوم ندارد ماکرو ۵ مگاپیکسلی
کیفیت فیلم‌برداری ۴K@30/60 – ۱۰۸۰P@30/60 ۴K@30fps ،۱۰۸۰p@30/60fps ،۷۲۰p@480fps
دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 و لنز ۱/۳٫۱ اینچی ۳۲ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.2 و لنز ۱/۲.۸ اینچی
کیفیت فیلم‌برداری ۱۰۸۰P@30 ۴K@30fps ،۱۰۸۰p@30/60fps
جک ۳.۵ میلی‌متری ندارد ندارد
بلندگوی استریو دارد دارد
باتری و شارژر ۴۷۰۰ میلی‌متری / ۴۵ وات ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی / ۲۵ وات
شارژر درون جعبه ندارد ندارد
سایر قابلیت‌ها حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر – شارژر بی‌سیم ۱۵ واتی – فناوری شارژ معکوس حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر – شارژر بی‌سیم ۲۰ واتی – فناوری شارژ معکوس
رنگ‌بندی سفید، خاکستری تیره مشکی، سفید، لیمویی
قیمت تقریبا ۷۰۰ دلار (بیشتر از ۲۰ میلیون تومان) ۱۳٫۶ تا ۱۷٫۳ میلیون تومان

محتویات درون جعبه

NOTHING PHONE 2

درون بسته‌بندی گلکسی A54 جز گوشی و یک کابل دو سر تایپ چیز دیگری دیده نمی‌شود. همین حرف را در رابطه با ناتینگ فون ۲ هم می‌توان زد. با اینکه ناتینگ یک شرکت نوپا محسوب می‌شود اما ترجیح داده از لحاظ تمایل به حفظ محیط زیست، راه بزرگان را در پیش گرفته و گوشی‌اش را بدون هیچ چیز اضافه‌ای درون بسته‌بندی راهی بازار کند.

NOTHING PHONE 2


طراحی و کیفیت ساخت

از لحاظ طراحی، گلکسی A54 شباهت بسیار زیادی به گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ از سری گلکسی S23 دارد. یعنی روی پنل پشتی سه دوربین را مشاهده می‌کنید که بدون ماژول روی پنل قرار دارند. بدین ترتیب پنل پشتی این گوشی کاملا ساده است. البته این طراحی سبب شده وقتی گوشی روی یک سطح صاف قرار دارد و بخواهید با آن تایپ کنید، کار بسیار سختی داشته باشید.

ناتینگ فون ۲ اگرچه اندکی خاص طراحی شده اما حداقل از لحاظ بدون ماژول بودن، به رقیب شباهت دارد؛ به این صورت که ماژول خاصی روی بدنه دیده نمی‌شود و دو دوربین روی پنل پشتی به چشم می‌خورند. پنل پشتی ساده نیست، نه به این معنا که چیزی روی آن قرار گرفته، بلکه نمای درون را به لطف شفاف بودن پنل، به تصویر می‌کشد. در نتیجه آنچه که شما می‌بینید، پیچیدگی درون گوشی است، در غیر این صورت، ناتینگ فون ۲ یک گوشی کاملا ساده به نظر می‌رسد.

NOTHING PHONE 2

پنل پشتی A54 توسط گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود که شیشه‌ی مقاومی است و حس و حال یک گوشی پرچم‌دار را به شما القا می‌کند. فریم اما از پلاستیک ساخته شده تا یک رد پا از میان‌رده بودن گلکسی A54 همیشه با شما باشد. فریم‌ها در این گوشی کاملا مات هستند و برخلاف پنل پشتی، اصلا اثر انگشت را جذب نمی‌کنند. البته پنل پشتی خیلی براق نیست ولی همچنان نمی‌توان آن را کاملا مات و مقاوم در برابر اثر انگشت دانست.

در طرف مقابل، ناتینگ فون ۲ هم از شیشه‌ی مشابهی محافظت می‌شود تا از لحاظ مقاومت پنل پشتی، هیچ تفاوتی بین دو گوشی وجود نداشته باشد. اما فریم ناتینگ از جنس آلومینیوم است که باعث می‌شود حس و حال بهتری از در دست گرفتن آن دریافت کنید. از طرفی پنل پشتی ناتینگ فون ۲ براق‌تر بوده و در برابر اثر انگشت، مقاومت کمتری دارد. در نتیجه پیشنهاد می‌شود یا یک برچسب برای پنل پشتی آن خریداری کنید یا یک قاب محافظ شفاف تا هم بتوانید از زیبایی پنل پشت بهره‌مند شوید و هم اینکه اجازه ندهید شیشه‌ی آن دائما لکه‌های اثر انگشت را داشته باشد.

ناتینگ فون 2 گلکسی A54

گلکسی A54 از گواهی ضد آب IP67 بهره می‌برد و در نتیجه در برابر آب و گرد و غبار مقاومت بالایی دارد. این قابلیت در گوشی رقیب در دسترس نیست. البته هیچ گوشی میان‌رده‌ی دیگری از شرکت‌های رقیب سامسونگ چنین امکانی را در گوشی خود قرار نمی‌دهند. حتی در ناتینگ فون ۲ که یک گوشی بالارده محسوب می‌شود، استناندارد IP54 به چشم می‌خورد؛ همچنین گوشی در پشت و جلو از شیشه‌ی گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود که اگرچه جدیدترین شیشه‌ی محافظ نیست اما دوام بسیار بالایی در برابر خط و خش و ضربه دارد.

ناتینگ فون ۲ اما به خاطر بهره‌مندی از IP54، ضد آب نیست ولی می‌تواند در برابر پاشش آب مقاومت خوبی داشته باشد. همچنین نباید این گوشی را در معرض گرد و غبار شدید قرار داد. پنل نمایشگر این گوشی هم توسط گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود تا بدین ترتیب این دو گوشی از لحاظ مقاومت پشت و جلو، در یک حد و اندازه باشند.

گلکسی A54 روی فریم‌های خود چیز خاصی ندارد که توجهمان را جلب کند. یک پورت USB-C در پایین به همراه دو حفره‌ی مربوط به میکروفون و یک بلندگو، یک حفره‌‌ی دیگر در بالا برای میکروفون که در کنار آن درگاه سیم‌کارت هم به چشم می‌خورد (مشترک با سیم‌کارت). روی فریم راست هم کلیدهای پاور و کنترل صدا را شاهد هستیم. خبری از جک هدفون هم در A54 نیست؛ قابلیتی که در گوشی رقیب هم دیده نمی‌شود و متأسفانه فقدان عجیبی هم نیست.

ناتینگ فون ۲ اما کاملا متفاوت ظاهر شده است؛ برخلاف رقیب، کلیدهای پاور در این گوشی یکپارچه نبوده و جدا از هم هستند. این دو کلید برخلاف کلید کنترل صدای A54، در طرف مخالف کلید پاور یعنی در سمت چپ تعبیه شده‌اند. کلید پاور هم روی پنل راست گوشی قرار دارد. روی فریم بالایی، فقط یک حفره مربوط به میکروفون دیده می‌شود و در نهایت روی فریم پایینی هم بلندگو، پورت شارژر، درگاه سیم‌کارت و یک حفره‌ی میکروفون به چشم می‌خورند.

می‌رسیم به پنل جلو، جایی که یک حفره‌ی کوچک که میزبان دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی است، درون مرکز-بالای نمایشگر خودنمایی می‌کند. میزان حواشی گوشی نسبتا زیاد است تا کاربر همیشه متوجه این باشد که یک گوشی میان‌رده را در دست گرفته است. با ابعاد ۶٫۴ اینچی، این گوشی خیلی بزرگ نیست و ارتفاع آن فقط به ۱۵۸٫۲ میلی‌متر و ضخامت آن هم در بخش دوربین به ۸٫۲ میلی‌متر می‌رسد. همین موضوع سبب شده به راحتی بتوانید با یک دست با آن کار کنید چون واقعا خوش‌دست و زیباست.

ناتینگ فون 2 گلکسی A54

در ناتینگ فون ۲ هم حفره‌ی مربوط به دوربین سلفی روی پنل تعبیه شده و میزبان یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی است. حواشی اطراف نمایشگر در ناتینگ فون ۲ به مراتب کمتر از چیزی است که در گلکسی A54‌ می‌بینیم که همین موضوع هم سبب شده شما در یک نمایشگر ۶٫۷ اینچی نسبتا بزرگ، فضای زیادی برای کار داشته باشید.

کاهش قابل توجه حواشی همچنین سبب شده ناتینگ فون ۲ فقط ۳٫۹ میلی‌متر بلندتر از گلکسی A54 باشد در حالی که نمایشگر آن به شکل قابل توجهی بزرگ‌تر است. همچنین وزن این دو گوشی هم عملا با یکدیگر برابر است (۲۰۱٫۲ برای ناتینگ فون ۲ و ۲۰۲ گرم برای گلکسی A54). البته ناتینگ فون ۲ اندکی ضخیم‌تر است که سبب شده از لحاظ خوش‌دستی، قافله را به رقیب واگذار کند. همچنین برای کسانی که دست کوچک‌تری دارند، نماینده‌ی سامسونگ گزینه‌ی راحت‌تری برای کار کردن به حساب می‌آید.

گلکسی A54 از حسگر اثر انگشت زیر صفحه هم بهره می‌برد که از نوع اپتیکال است و سرعت و دقت خوبی دارد. همین سنسور را در گوشی رقیب با همان کیفیت، دقت و سرعت دریافت خواهید کرد.

برنده؛ مساوی


ناتینگ فون ۲ در مقابل گلکسی A54؛ نمایشگر

ناتینگ فون 2 گلکسی A54

در بخش نمایشگر، ناتینگ فون ۲ به لطف پنل ۶٫۷ اینچی و حواشی به مراتب کمتر، فضای بیشتری در مقایسه با پنل ۶٫۴ اینچی گلکسی A54 برای کار کردن در اختیار شما قرار می‌دهد. اما از لحاظ کیفیت، هر دو گوشی عالی هستند. حتی از لحاظ بیشینه‌ی روشنایی هم اگرچه برتری با ناتینگ فون ۲ است، ولی در عمل، شما با هر دو گوشی تجربه‌ی یکسانی خواهید داشت.

نام گوشی ناتینگ فون ۲ گلکسی A54
اندازه‌ی پنل و نسبت پنل به بدنه ۶٫۷ اینچی – ۸۷٫۲٪ ۶٫۴ اینچی – ۸۲٫۳٪
بیشینه‌ی روشنایی در حالت دستی ۴۹۸ ۴۵۷
بیشینه‌ی روشنایی در حالت خودکار ۹۹۸ ۹۸۰

از آن جایی که هر دو گوشی از پنل OLED با وضوح +FHD بهره برده و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی را نیز پشتیبانی می‌کنند، شما می‌توانید تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش، سریع و روان از کار با آن‌ها را تجربه کنید بدون اینکه لگ یا کندی خاصی را در رابط کاربری شاهد باشید. هیچ یک از این دو گوشی رفرش‌ریت تطبیق‌پذیر ندارند اما هر دو گوشی گاهی اوقات رفرش‌ریت را متناسب با نوع محتوا تا ۶۰ هرتز هم کاهش می‌دهند تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی شود.

باتری و شارژر

ناتینگ فون 2 گلکسی A54

گلکسی A54 به لطف باتری پرظرفیت‌تر در این بخش توانست امتیاز بهتری هم از رقیب کسب کند اما در عمل، شما با هر دو گوشی در صورتی که به صورت معمولی کار کنید، می‌توانید تا یک روز کامل را سپری کنید. شما می‌توانید عملکرد این دو محصول را در بخش‌های مختلفی نظیر وب‌گردی، پخش ویدیو و مکالمه، در زیر مشاهده کنید. اگر زیاد مکالمه می‌کنید، گلکسی A54 به شکل قابل توجهی بهتر ظاهر می‌شود اما اگر اهل تماشای ویدیو هستید، ناتینگ فون ۲ پیشی می‌گیرد. در وب‌گردی اما تفاوت خیلی چشمگیری دیده نمی‌شود.

نام گوشی ناتینگ فون ۲ گلکسی A54
ظرفیت باتری ۴۷۰۰ میلی‌آمپر ساعت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
مکالمه ۲۵:۱۹ دقیقه  ۲۹:۱۶ ساعت
وب‌گردی ۱۷:۴۸ دقیقه ۱۷:۵۵ ساعت
تماشای ویدیو ۲۳:۰۸ دقیقه ۲۰:۱۱ ساعت

ناتینگ فون 2 گلکسی A54

در بخش شارژر، انتظار می‌رفت ناتینگ فون ۲ به لطف شارژر سریع ۴۵ واتی خود بتواند گلکسی A54 با شارژر ۲۵ واتی را شکست دهد اما این اتفاق فقط در نیم ساعت نخست رخ داد؛ جایی که گوشی چینی توانست ۶٪ بیشتر شارژ شود. اما در نهایت، این گلکسی A54 بود که علی‌رغم بهره‌مندی از باتری بزرگ‌تر و شارژر کندتر، ۱ دقیقه زودتر شارژ شد تا در این بخش، عملا نتوانیم برنده‌ای را انتخاب کنیم.

نام گوشی ناتینگ فون ۲ گلکسی A54
سرعت شارژر ۴۵ وات ۲۵ وات
شارژر درون جعبه ندارد ندارد
میزان شارژ در نیم‌ساعت نخست ٪۶۲ ۵۶٪
زمان مورد نیاز برای شارژ کامل ۶۴ دقیقه ۶۳ دقیقه

بلندگو

ناتینگ فون 2 گلکسی A54

اگرچه هر دو گوشی بلندگوی استریوی هیبریدی دارند، یعنی دو بلندگوی جداگانه ندارند، اما عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهند. هرچند اگر بخواهیم به امتیاز کسب شده توسط این دو گوشی در این بخش نگاه کنیم، می‌بینیم ناتینگ فون ۲ با کسب ۲۳٫۹- توانست به مراتب بهتر از گلکسی A54 با امتیاز ۲۶٫۶- ظاهر شود. این یعنی امتیاز «خوب» برای کهکشانی سامسونگ و «خیلی خوب» برای رقیب چینی‌اش. شما می‌توانید با گوش دادن به صداهای زیر، تفاوت بین این دو گوشی را بهتر متوجه شوید. فراموش نکنید گلکسی A54 از لحاظ کیفیت صوتی شما را ناامید نمی‌کند، اما از ناتینگ فون ۲ از لحاظ بلندی و کیفیت کلی صدا ضعیف‌تر است.


سخت‌افزار و نرم‌افزار

در بخش سخت‌افزار، گلکسی A54 با اگزینوس ۱۳۸۰ هیچ حرفی برای گفتن در مقابل ناتینگ فون ۲ با اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ ندارد. پردازنده‌ی ناتینگ را TSMC با فناوری ۴ نانومتری ساخته که هم از لحاظ قدرت پردازشی و گرافیکی یک تراشه‌ی معرکه محسوب می‌شود و هم پایداری خوبی دارد.

نام گوشی گلکسی A54 ناتینگ فون ۲
گیک‌بنچ تک و چند هسته‌ای ۷۷۰ / ۲۷۰۳ ۱۲۴۰ / ۳۹۵۷
GFX Car Chase ES 3.1 ۲۵ ۶۰
GFX Aztek ES 3.1 High ۱۹ ۵۵
Manhattan ES 3.1
۵۲ ۱۶۷
AnTuTu 9 ۵۰۶٫۶۷۸ ۸۹۵۴۳۴
۳DMark Wild Life Vulkan 1.1
۲۸۱۸ ۸۸۰۹

اگزینوس ۱۳۳۰ اگرچه پردازنده‌ی خوبی است اما در تمامی تست‌ها، با اختلاف فاحشی از رقیب فاصله دارد و این یعنی شما می‌توانید با ناتینگ فون ۲ در انجام هر بازی که فکرش را بکنید، هر اپلیکیشنی که بخواهید و به طور کلی در انجام تمام کارها، تجربه‌ای به مراتب بهتر و لذت‌بخش‌تر داشته باشید. هرچند گلکسی A54 هم یک گوشی قدرتمند از این حیث محسوب می‌شود که شما را ناامید نخواهد کرد اما برای رقابت با ناتینگ فون ۲، راه درازی در پیش دارد. جدول زیر، این ادعاها را کاملا ثابت می‌کند.

لازم به ذکر است ناتینگ فون ۲ از ۸/۱۲ گیگابایت رم و گلکسی از ۶/۸ گیگابایت رم بهره می‌برند و این یعنی با ناتینگ فون ۲ شما این شانس را دارید که با خرید مدل گران‌تر، تجربه‌ی بازی یا کار با اپ‌های سنگین را به فرایندی لذت‌بخش‌تر تبدیل کنید. از لحاظ پایداری هم وضعیت هر دو گوشی عالی نیست اما با این حال ناتینگ فون ۲ توانست پایداری پردازنده‌اش را بهتر از گلکسی A54 حفظ کند اما گوشی سامسونگ از لحاظ پایداری گرافیک، به شکل خیره‌کننده‌ای بهتر از رقیب ظاهر شد و توانست تست را تقریبا با ۱۰۰٪ توان خود به اتمام برساند در حالی که توان گرافیک رقیب تا ۳۰٪ کاهش پیدا کرد.

در بخش نرم‌افزار، گلکسی A54 به لطف امکانات و قابلیت‌های گسترده‌ای که خود سامسونگ به رابط کاربری One UI 5.1 اضافه کرده، شما گزینه‌های بیشتری را در دسترس دارید. ناتینگ فون ۲ بیشتر شبیه به اندورید گوشی‌های پیکسل است و در نتیجه آنقدرها امکانات و قابلیت‌های گسترده‌ای ندارد. همین موضوع اگرچه آن را سبک‌تر و پایدارتر کرده ولی اگر به دنبال امکانات بیشتر هستید، گلکسی A54 باید انتخاب اصلی‌تان باشد. همچنین برای کسانی که به آپدیت نرم‌افزاری اهمیت می‌دهند هم نماینده‌ی سامسونگ گزینه‌ی بهتری است چون ۱ سال بیشتر آپدیت نرم‌افزاری می‌گیرد.


ناتینگ فون ۲ در مقابل گلکسی A54؛ دوربین

در بخش دوربین، قضاوت را بر عهده‌ی شما می‌گذاریم. هر دو گوشی توانستند در این بخش واقعا خوب ظاهر شوند اما باید به این نکته اشاره داشته باشیم که ناتینگ فون ۲ دوربین ماکرو ندارد و گلکسی A54 هم نمی‌تواند در وضوح ۴K، با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. از طرفی دوربین سلفی ناتینگ فون ۲ هم امکان فیلم‌برداری در وضوح ۴K را ندارد. حال باید دید در عمل چه حرف‌هایی برای گفتن دارند.

اصلی

فوق عریض

پرتره

سلفی

ماکرو

فیلم‌برداری ۴K

A54

ناتینگ فون ۲

فیلم‌برداری ۴K در شب

A54

ناتینگ فون ۲


ناتینگ فون ۲ در مقابل گلکسی A54؛ سخن پایانی

ناتینگ فون ۲

نکات مثبت

  • طراحی خاص و منحصر بفرد و زیبا
  • پنل پشتی شیشه‌ای و فریم آلومینیومی
  • نمایشگر Fluid AMOLED با رفرش‌ریت تطبیق‌پذیر ۱۲۰ هرتزی و حواشی کم
  • طول عمر بالای باتری
  • شارژر سریع
  • بلندگوهای خوب
  • عملکرد پردازشی عالی
  • کیفیت بالای تصاویر و ویدیوها در تمام شرایط نوری
  • رابط کاربری دوست‌داشتنی با قول ۳ سال پشتیبانی نرم‌افزاری

نکات منفی

  • عدم بهره‌مندی از رفرش‌ریت بالا در بازی‌ها به خاطر گلوگاه گرافیک
  • عدم بهره‌مندی از استاندارد ضد آب و گرد و غبار IP68
  • عدم بهره‌مندی از شارژر درون جعبه
  • عدم پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی

گلکسی A54

نکات مثبت

  • طراحی عالی
  • بدنه‌ی شیشه‌ای باکیفیت با پشتیبانی از استاندارد ضد آب IP67
  • یکی از بهترین نمایشگرهای سطح میان‌رده با پشتیبانی از رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و امکان نمایش دقیق رنگ‌ها
  • طول عمر بالای باتری
  • سیستم‌عامل و رابط کاربری غنی از امکانات با پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی مدت
  • عملکرد خوب پردازشگر مرکزی
  • دوربین اصلی عالی با امکان ثبت تصاویر باکیفیت در تمامی سناریوها
  • دوربین سلفی بسیار خوب
  • پشتیبانی از کارت MicroSD

نکات منفی

  • عدم بهره‌مندی از شارژر درون جعبه
  • فریم پلاستیکی
  • پایداری پایین پردازنده
  • لرزشگیر اپتیکال فقط در وضوح ۱۰۸۰P کار می‌کند
loading...

کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد؟ ناتینگ فون ۲ یا گلکسی A54؟

منبع: GSMArena (۱,۲)

سوالات متداول درباره گلکسی A54 و ناتینگ فون ۲

آیا ناتینگ فون ۲ داغ می‌کند؟

به خاطر وجود پردازنده‌ی قدرتمند در این گوشی،‌ باید انتظار داغ شدن را داشته باشید اما فقط زیر فشار بسیار سنگین آن هم به مدت طولانی.

گلکسی A54 و ناتینگ فون ۲ در برابر آب مقاوم هستند؟

گلکسی A54 به لطف استاندارد ضد آب و گرد و غبار IP67، کاملا ضد آب است ولی ناتینگ فون ۲ فقط می‌تواند در برابر پاشش آب مقاومت کند (IP54).

آیا گلکسی A54 و ناتینگ فون ۲ امکان فیلم‌برداری ۸K دارند؟

خیر. هیچ یک از این دو گوشی با چنین قابلیتی عرضه نمی‌شوند.

آیا گلکسی A54 و ناتینگ فون ۲ با شارژر عرضه می‌شوند؟

خیر. درون بسته‌بندی این دو گوشی خبری از شارژر نیست.

آیا گلکسی A54 و ناتینگ فون ۲ جک ۳.۵ میلی‌متری دارند؟

خیر. هیچ یک از این دو گوشی جک ۳.۵ میلی‌متری ندارند.

گلکسی A54 و ناتینگ فون ۲ چند سال آپدیت می‌شوند؟

گلکسی A54 تا ۴ نسخه اندروید و ۵ سال آپدیت امنیتی دریافت می‌کند اما ناتینگ فون ۲ تا ۳ سال از لحاظ نرم‌افزاری و ۴ سال از لحاظ امنیتی پشتیبانی می‌شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 68 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 27 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها