آیبز معرفی اپلیکیشن AnkiDroid Flashcards؛ با فراموشی خداحافظی کنید! - آی بز

«هرچه می‌خوانم نمی‌توانم آن مطلب را حفظ کنم»، «هرچه حفظ می‌کنم به سرعت از یادم می‌رود»، «من نمی‌توانم از پس آن بر بیایم» و …. . این حرف‌هایی است که اگر ذهن خوبی برای به خاطر سپردن مطالب بلند نداشته باشید، به خود یا دیگران می‌گویید. اما نگران نباشید! ابزاری وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند؛ فلش کارت! ابزاری بسیار مهم و حیاتی که با استفاده از آن می‌توان مطالب مختلف را به راحتی به حافظه‌ی بلندمدت و سپس برای همیشه‌ خاطر سپرد. در این مطلب قصد داریم به معرفی و بررسی اپلیکیشن AnkiDroid بپردازیم که اگر برای به خاطر سپردن مطالب مهم مشکل دارید، می‌تواند واقعاً برایتان معجزه کند.

همان‌طور که می‌دانید، گاهی اوقات پیش می‌آید که داده‌های مهم و یا مطالب روزمره‌ی زندگی که باید به خاطر سپرده شوند، وارد حافظه‌ی کوتاه مدت می‌شوند و پس از چند ساعت و یا یک روز فراموش می‌شوند. همانند حفظ کردن شماره‌ی تلفن، فرمول درسی و یا حتی یک لغت انگلیسی که فقط یک‌بار با آن برخورد داشته‌ایم. مغز ما به گونه‌ای طراحی شده که اطلاعات را به صورت کاملا غیر منسجم و خطی ذخیره می‌کند. در نتیجه اگر در استفاده از آن اطلاعات تداومی وجود نداشته باشد، بعد از گذشت مدتی فراموش می‌شوند. به همین خاطر برای جلوگیری از فراموش شدن، اولین نکته، تمرین و تکرار و مرور آن اطلاعات است.

اما تمرین و تکرار برای حفظ اطلاعاتی که نامنظم هستند، باز هم تغییری در آشفتگی آن‌ها ایجاد نمی‌کند. ما به چیزی نیاز داریم که از همان ابتدا، اطلاعات را به صورت کاملا منظم و سازمان‌یافته به مغزمان بدهد. در همین راستا تصمیم گرفتیم اپلیکیشن AnkiDroid را به شما معرفی کنیم که با مجموعه‌ای وسیع از فلش‌کارت‌های مختلف و با قابلیت‌های فراوان و جذابی که دارد به شما در این راه کمک زیادی می‌کند.

اپلیکیشن AnkiDroid مخصوص سیستم عامل اندروید است و بیش از ۵ میلیون کاربر فعال از سراسر جهان دارد و با ویژگی‌های بسیار زیاد و مفید خود توانسته امتیاز ۴.۷ را در گوگل پلی را به خود اختصاص دهد. پس از نصب این اپلیکیشن بدون نیاز به ثبت‌نام و یا کارهایی از این قبیل، به سرعت وارد منوی اصلی برنامه می‌شوید اما در صورتی که با آن هیچ آشنایی نداشته باشید، کار کردن با آن شاید اندکی سخت باشد.

اپلیکیشن AnkiDroid ویژگی‌های بسیار فراوانی برای وارد کردن مطالب به حافظه‌ی بلند مدت شما دارد. یکی از ویژگی‌های خوب آن مرور زیاد و تکرار دوره‌ای فلش کارت‌های شماست که باعث می‌شود مطالب یادآوری شوند و در نتیجه بیش‌تر در ذهن‌تان باقی بمانند. داشتن بیش از ۶ هزار فلش کارت آماده که به راحتی می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید و از آن‌ها الهام بگیرید باعث شده AnkiDroid به یکی از حرفه‌ای‌ترین و در عین حال محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها در این زمینه تبدیل شود.

در منوی اصلی اپلیکیشن، با صفحه‌ای خالی از هر گونه فلش کارتی مواجه خواهید شد. فلش کارت‌هایی که قرار است اضافه شوند دو سمت پشت و رو دارند، بدین صورت شما‌ قادر خواهید بود مثلا در یک سمت پرسش و در سمتی دیگر، پاسخ را بنویسید. البته ناگفته نماند که علاوه بر متن، می‌توانید تصویر و صدا هم به فلش کارت خود اضافه کنید. یکی از ویژگی‌های خوب این اپلیکیشن که آن را از دیگر برنامه‌ها متمایز می‌کند، استفاده از ابزار لاتکس است که به راحتی می‌توانید فرمول‌های ریاضی و فیزیک را هم در آن تایپ کنید. بدین ترتیب می‌توان این اپ را برای تمامی دروس استفاده کرد.

AnkiDroid که خوشبختانه به صورت رایگان هم قابل دانلود است، از سیستم تکرار دوره‌ای پشتیبانی می‌کند به این صورت که اصلا اجازه نمی‌دهد چیزی را فراموش کنید. همه‌ی کارت‌ها به صورت دوره‌ای به شما نمایش داده می‌شوند و این فرایند آنقدر تکرار می‌شود که خودتان از حجم بالای اطلاعاتی که قادر به از یاد بردنشان نیستید، خسته می‌شوید!

از جمله قابلیت‌های خوب این اپلیکیشن که باعث می‌شود به انتخابی بسیار ایدئال برای افراد مختلف، خصوصا دانش‌آموزان و دانشجویان تبدیل شود می‌توان به پشتیبانی از حالت‌های ورودی مختلف نظیر متن، تصویر، صدا و فرمول‌های ریاضی، ادغام با قابلیت تبدیل متن به گفتار، بهره‌مندی از ویجتی جذاب برای نمایش میزان پیشرفت، متن‌باز بودن، امکان تغییر فونت، پشتیبانی از حالت شب، امکانات شخصی‌سازی بالا، قابلیت ادغام با فرهنگ‌های لغت چند زبانه، قابل استفاده در تبلت‌ها و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

اگر سخت بودن کار با این اپلیکیشن را که بعد از مدتی می‌توانید با آن کنار بیایید، بخشی از قابلیت‌های منفی آن در نظر نگیریم، باید به یک نکته‌ی منفی هم در رابطه با آن اشاره کنیم و آن هم این است که از iOS پشتیبانی نمی‌کند. همین موضوع هم سبب شده کاربران این سیستم‌عامل محبوب نتوانند از اپلیکیشنی بسیار جذاب و کارآمد بهره‌مند شوند. البته یک اپلیکیشن با نام AnkiMobile Flashcards برای iOS در دسترس قرار دارد که کاربرد آن مشابه است ولی ۲۵ دلار قیمت دارد.

اگر از آن دسته از کاربرانی هستید که خیلی زود همه چیز را فراموش می‌کنید و فکر می‌کنید نمی‌توانید در این زمینه پیشرفتی داشته باشید، همین حالا دست به کار شوید و با کلیک روی لینک زیر، خود را از فراموشی نجات دهید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 308 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 17 می 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها