آیبز مرسدس AMG One رکورد پیست نوربورگ‌رینگ را شکست! - آی بز

مرسدس بنز AMG One رکورد بی‌نظیری را برای خودروهای تولیدی در پیست نوربورگ‌رینگ به ثبت رسانده است. راننده‌ی One یعنی «مارو انگل» با این خودرو مسیر ۲۰.۸ کیلومتری پیست نوربرگ‌رینگ را در ۶ دقیقه و ۳۵.۱۸۳ ثانیه طی کرده و این خودرو از این پس رکورددار سریع‌ترین محصول تولیدی این پیست به شمار می‌رود. این رکورد قبلاً در اختیار پورشه ۹۱۱ GT2 RS با کیت تیونینگ منثی و زمان ۶ دقیقه و ۴۳ ثانیه بود. این موضوع به این معنی است که ابر خودروی مرسندس یک دور پیست را ۷.۸۱۷ ثانیه سریع‌تر طی کرده است.

مرسدس AMG One در مسیر کمی کوتاه‌تر ۲۰.۶ کیلومتری این پیست، زمان ۶ دقیقه و ۳۰.۷۰۵ ثانیه را ثبت کرده است. باید اشاره کنیم که رکورد پورشه در این بخش ۶ دقیقه و ۳۸.۸۳۵ ثانیه بود. این خودروی رکورد بی‌نظیر خود را در حالی ۶ آبان ماه (۲۸ اکتبر ۲۰۲۲) ثبت کرده که با چالش‌هایی بسیار زیادی برای رسیدن به آن روبرو شده است.

مرسدس AMG One

هنگامی‌که تیم مرسندس کار را شروع کرد، هنوز قسمت‌هایی از پیست خصوصاً ریسینگ لاین ایده‌ئال در برخی بخش‌ها خیس بوده و زمانی که نهایتاً شرایط بهتر شد، کمتر از یک ساعت از رزرو پیست برای مرسدس زمان باقی مانده بود. از این رو، مارو انگل تنها توانست چهار دور سریع در پیست طی کند. باید اشاره کنیم که این راننده قبل از پایان زمان، رکورد جدیدی را ثبت کرده بود اما رفته رفته پیست شرایط بسیار بهتری پیدا کرد. او برای طی کردن آخرین دور وارد نوربورگ‌رینگ شد و توانست حتی سریع‌تر آن دور را به پایان برساند.

او در رابطه با این موفقیت گفت: «من انتظار نداشتم که بتوانیم چنین زمانی را با این شرایط پیست ثبت کنیم. در برخی نقاط حیاتی مسیر، باران هنوز به‌طور کامل خشک نشده بود و بنابراین عبور از آن بخش‌ها دشوار بود. این یک چالش ویژه برای من بود که موفق به انجام آن شدم.» خودروی AMG One به طور کامل از قوانین خودروی تولیدی پیروی کرده و در طول حرکت در پیست سرعتش به حداکثر ۳۳۶ کیلومتر در ساعت رسیده است.

غول خودروساز آلمانی اعلام کرده که خودروی بی‌نظیرش مشخصات و ویژگی‌های یکسانی با مدل تولیدی داشته است و ستاپ خودرو شامل تنظیم زاویه‌ی کمبر چرخ‌ها مطابق با حداکثر چیزی بوده که در نمونه‌های تولیدی عرضه می‌شود. مارو انگل از مد رانندگی Race plus برای طی کردن مسیر این پیست بهره برده که ۱۰۴۹ اسب بخار قدرت پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری توربو و چهار موتور الکتریکی را ارائه می‌کند. همچنین این مد ارتفاع تعلیق خودرو را کاهش داده و ضریب آیرودینامیک فعال آن را برای ارائه‌ی بهترین عملکرد در پیست تنظیم کرده است.

مرسدس AMG One

این خودرو می‌تواند طی ۲.۹ ثانیه به سرعت ۶۲ مایل در ساعت (۱۰۰ کیلومتر در ساعت) و در ۷.۰ ثانیه به سرعت ۱۲۴ مایل در ساعت (۲۰۰ کیلومتر در ساعت) برسد. قیمت این خودرو که از پیشرانه هیبریدی مشتق شده از فرمول یک به عنوان قلب تپنده بهره می‌‌برد از ۲.۵ میلیون پوند شروع می‌شود و طبق گزارش‌ها در تعداد محدود ۲۷۵ عدد تولید و در اختیار علاقه مندان و طرفداران سرعت قرار خواهد گرفت.

منبع: Motor 1

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 59 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 14 نوامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها