آیبز محافظ کیبورد چیست و آیا به آن احتیاج داریم؟ - آی بز

یکی از عادت‌های جالب بسیاری از کاربران، قرار دادن یک روکش و یا محافظ بر روی وسایل مهم است. به عنوان مثال افراد بسیار کمی از گوشی موبایل خود بدون محافظ صفحه نمایش استفاده می‌کنند و یا از طرف دیگر اکثر مادران در منزل بر روی مبل‌ها یک روکش (رو مبلی) قرار می‌دهند. در نگاه اول این کار زیاد جذاب نیست؛ چرا که نمی‌توانیم جنس اصلی هر کالایی را لمس کنیم. با این وجود اگر منطقی به این موضوع نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که استفاده از روکش‌ها و یا محافظ‌ها برای نگهداری وسایل مهم واقعا کاری درست است. نکته‌ی جذاب ماجرا این جاست که کالایی با عنوان محافظ کیبورد نیز ساخته شده تا کیبوردهای ما عمری بیشتر و مفیدتر داشته باشند. اکنون قبل از مطالعه‎‌ی ادامه‌ی این مطلب شما می‌توانید با استفاده از دکمه‌ی زیر تنوع بالایی از این کالا را با قیمت‌هایی مناسب مشاهده کنید.

محافظ کیبورد مدل NOTEBOOK مناسب برای لپ تاپ های 14 اینچ

محافظ کیبورد مدل FX506 مناسب برای لپ تاپ ایسوس 15 اینچی

محافظ کیبورد چیست؟

محافظ کیبورد

احتمالا شما هم در نگاه اول تصور کرده‌اید که منظور از محافظ کیبورد همان برچسب‌های فارسی و انگلیسی حروف بر روی کیبورد است اما در حقیقت محافظ کیبورد یک لایه‌ی سیلیکونی است که به شکل‌های مختلف طراحی شده تا از کیبورد شما محافظت کند. کیبورد لپ‌تاپ و یا حتی کیبوردهای رایانه‌ها جزو مواردی هستند که همیشه در معرض آلودگی و یا آسیب هستند.

بسیاری از ما عادت داریم که غذا و یا نوشیدنی‌ها را روی میز کار و یا در کنار لپ‌تاپ خود قرار دهیم. حال اگر حالت بد ماجرا را تصور کنیم، احتمال دارد که این نوشیدنی و یا غذا روی کیبورد ما بریزد و در چنین شرایطی تعمیر کیبورد بسیار سخت و یا حتی نشدنی خواهد بود. از طرف دیگر هر چقدر هم که ما از کیبورد خود محافظت کنیم، باز هم گرد و غبار روی آن می‌نشیند و در نتیجه باید آن‌ را به سرعت تمیز کنیم و یا این که از کیبوردی آلوده استفاده کنیم!

محافظ کیبورد مدل FX506 مناسب برای لپ تاپ ایسوس 15 اینچی

حتی اگر دو مورد قبلی را هم در نظر نگیریم، باز هم کیبورد ما در معرض آلودگی است؛ چرا که همیشه دکمه‌های آن را با انگشتان خود فشار می‌دهیم و احتمال دارد که آلودگی‌ها و کثیفی‌ها از انگشتان ما نیز روی کیبورد بنشینند و باز هم پس از مدتی تمیز کردن آن برای ما کار آسانی نباشد. در واقع محافظ کیبورد یا همان کاور سیلیکونی کیبورد، ساخته شده تا ما بتوانیم یک کیبورد سالم‌ از هر لحاظی داشته باشیم.

محافظ کیبورد

نکته حائز اهمیت نیز این است که محافظ‌های لپ‌تاپ هیچ وزنی ندارند و بسیار سبک هستند. در حقیقت متوسط وزن این کالا حدود ۱۰ گرم است تا وزن خاصی روی کیبورد ما قرار ندهد. همچنین شما می‌توانید بر اساس سایز لپ‌تاپ خود، سایز محافظ کیبورد خود را نیز به راحتی پیدا کنید و به سراغ خرید آن بروید. به عنوان مثال اگر یک لپ‌تاپ ۱۴ اینچی دارید، باید به سراغ خرید محافظ کیبورد ۱۴ اینچی بروید. به همین سادگی!

آیا کیبورد ما واقعا به محافظ کیبورد احتیاج دارد؟

محافظ کیبورد

در بخش قبل ما به شما توضیح دادیم که این کالا چیست و در چه مواردی به کمک ما می‌آید. حال اگر بخواهیم صادقانه ارزش خرید آن را بررسی کنیم، باید بدانید که این کالا برای هر کیبوردی جزو واجبات است. اگر سلامت کیبورد شما اهمیتی ندارد و با آسیب دیدن آن مشکلی ندارید، می‌توانید خرید این کالا را نیز فراموش کنید. از طرف دیگر اگر کیبورد شما با ارزش است و یا به هر دلیلی نیاز دارید که سالیان سال از آن بدون هیچ مشکلی استفاده کنید و همیشه کیبورد شما تمیز و سالم باشد، بهترین راه‌حل پیش روی شما خرید محافظ کیبورد است.

محافظ کیبورد مدل NOTEBOOK مناسب برای لپ تاپ های 14 اینچ

در واقع تنها راه نجات ما برای این که کیبوردی پاکیزه و سالم داشته باشیم، استفاده از محافظ کیبورد است. حال احتمالا با خود تصور می‌کنید که این محافظ‌ها و کاورها نیز احتمالا کثیف می‌شوند و وقتی روی آن‌ها گرد و غبار بنشیند، کار کردن با آن‌ها سخت خواهد شد. دقیقا حق با شماست و به همین دلیل است که این کالا قیمتی تقریبا پایین دارد و شما می‌توانید همانند گلس گوشی موبایل خود هر زمانی که دوست داشتید، به سراغ تعویض آن بروید.

شما همچنین می‌توانید برخی از کاورهای کیبورد را نیز با آب بشویید که ما این راه را زیاد به شما پیشنهاد نمی‌کنیم؛ چرا که مقداری از چسبندگی کاور به کیبورد از بین خواهد رفت. از طرف دیگر تنوع و رنگ‌بندی این کالا در بازار ایران آن‌قدر بالاست که قطعا از آن خسته نخواهید شد و می‌توانید هر چند ماه یک بار به سراغ خرید یک رنگ و یا مدل دیگر از کاورهای سیلیکونی مخصوص کیبورد بروید.

جمع‌بندی

کاور سیلیکونی صفحه کلید

هدف ما در این مطلب بررسی اجمالی کالایی تحت عنوان محافظ کیبورد بود. در نتیجه ابتدا به سراغ معرفی این محصول رفتیم و سپس دلایل لزوم استفاده از آن را برای شما بازگو کردیم و متوجه شدیم که خرید این کالا برای هر کیبوردی واقعا الزامی است و بدون استفاده از آن کیبوردهای ما به احتمال بسیار بالایی آسیب می‌بینند. حال این شما هستید که باید بین داشتن یک کیبورد سالم همراه با محافظ کیبورد و یا یک کیبورد در معرض آلودگی و آسیب دیدن بدون استفاده از محافظ کیبورد یک گزینه را انتخاب کنید. انتخاب شما کدام است؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما و دیگر کاربران دیجی‌کالا مگ در میان بگذارید.

محافظ کیبورد مدل NOTEBOOK مناسب برای لپ تاپ های 14 اینچ

محافظ کیبورد مدل FX506 مناسب برای لپ تاپ ایسوس 15 اینچی

سوالات متداول

محافظ کیبورد یا همان کاور کیبورد چیست؟

محافظ کیبورد در واقع یک لایه‌ی سیلیکونی است که به شکل‌های مختلف طراحی شده تا از کیبورد شما محافظت کند.

آیا خرید این کالا برای همه‌ی کیبوردها منطقی به نظر می‌رسد؟

قطعا بله، اگر کیبورد شما با ارزش است و یا به هر دلیلی نیاز دارید که سالیان سال از آن بدون هیچ مشکلی استفاده کنید و همیشه کیبورد شما تمیز و سالم باشد، بهترین راه‌حل پیش روی شما خرید محافظ کیبورد است.

آیا محافظ‌های کیبورد سایزبندی دارند؟

بله، شما می‌توانید بر اساس سایز لپ‌تاپ خود، سایز محافظ کیبورد خود را نیز به راحتی پیدا کنید. به عنوان مثال اگر یک لپ‌تاپ ۱۴ اینچی دارید، باید به سراغ خرید محافظ کیبورد ۱۴ اینچی بروید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 58 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 7 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها