آیبز سری گلکسی S25 با تراشه اگزینوس راهی بازار خواهد شد - آی بز

سامسونگ در نظر دارد بار دیگر تولید تراشه‌های اگزینوس را از سر گرفته و از آن‌ها در سری گلکسی S25 استفاده کند.

سامسونگ به خاطر عملکرد ضعیف پردازنده‌های اگزینوس در مقایسه با رقبای قدری چون نمایندگان کوالکام و مدیاتک و البته اپل، تصمیم گرفت تا یکی دو سال از تولید آن‌ها دست کشیده و برای تأمین پردازنده‌های مورد نیاز خود با کوالکام وارد همکاری شود. البته این شرکت کره‌ای همچنان برای گوشی‌های میان‌رده یا اقتصادی خود از تراشه‌های اگزینوس استفاده می‌کند اما در پرچم‌دارها دیگر خبری از این تراشه نخواهد بود.

البته به نظر می‌رسد این سیاست قرار است در سال ۲۰۲۵ تغییر کند. این یعنی به احتمال زیاد سامسونگ سری گلکسی S25 را با تراشه‌های اگزینوس راهی بازار خواهد کرد. در حال حاضر سری گلکسی S22 آخرین گوشی سامسونگ با تراشه‌های اگزینوس محسوب می‌شوند که البته آن‌ها هم در تعداد نه چندان بالایی از این تراشه بهره می‌برند. وجود یک سری مشکل باعث شده که این شرکت کره‌ای مجبور شود حتی در بازارهای بین‌المللی هم سری گلکسی S22 را با تراشه‌ی کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۱ به فروش برساند.

برای نسل بعد یعنی سری گلکسی S23 قرار است در تمامی بازارها از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ استفاده شود. تراشه‌ای که TSMC وظیفه‌ی ساخت آن را بر عهده خواهد داشت و گفته می‌شود در مقایسه با اسنپدراگون ۸ نسل ۱ که سامسونگ آن را تولید می‌کند، عملکرد بسیار بهتری از لحاظ پردازشی، گرافیکی و مصرف انرژی خواهد داشت. استفاده از این تراشه در تمام مدل‌های سری گلکسی S23 قطعا استقبال کاربران را به دنبال خواهد داشت چون اگزینوس سال‌هاست که عملکرد خوبی در گوشی‌های پرچم‌دار این شرکت از خود نشان نمی‌دهد.

سامسونگ می‌خواهد برای توسعه‌ی پردازنده‌ی اگزینوس جدید یک تیم توسعه‌ی جدید راه‌اندازی کند. تیمی که رهبری آن بر عهده‌ی چوی وون جون، یکی از کارمندان سابق کوالکام و خود سامسونگ خواهد بود. طبق گزارشی که به تازگی در این رابطه منتشر شده، ظاهرا سامسونگ نمی‌خواهد تا سال ۲۰۲۴ از این تراشه‌ی جدید استفاده کند و طی دو سال آینده باید در بازارهای بین‌المللی هم شاهد استفاده از تراشه‌های کوالکام در گوشی‌های این شرکت باشیم.

لازم به ذکر است سامسونگ به تازگی برای افزایش توان گرافیکی پردازنده‌های خود با AMD هم وارد همکاری شده و باید دید آیا در ساخت این تراشه‌ی اگزینوس جدید، AMD هم نقشی خواهد داشت یا خیر.

خرید محبوب‌ترین گوشی‌های سامسونگ از دیجی‌کالا

منبع: Gizchina

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 86 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 15 دسامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها