آیبز سامسونگ قصد دارد یک حلقه هوشمند بسازد - آی بز

به گزارش وب‌سایت SamMobile به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد در آینده‌ای نزدیک از یک حلقه هوشمند رونمایی کند و حالا هم کار روی آن را آغاز کرده است.

سامسونگ در حال حاضر بزرگ‌ترین شرکت فعال در زمینه‌ی تولید ساعت‌های هوشمند در دنیای اندروید به حساب می‌آید و تاکنون هم محصولات موفق زیادی را راهی بازار کرده است. از جمله این محصولات می‌توان به گلکسی واچ ۵ و واچ ۵ پرو اشاره کرد که از جمله بهترین ساعت‌های هوشمند برای گوشی‌های اندرویدی به حساب می‌آیند. اما ظاهرا سامسونگ می‌خواهد بخش گجت‌های پوشیدنی خود را با تولید یک محصول جالب گسترش دهد.

محصولی که راجع به آن صحبت می‌کنیم، یک حلقه هوشمند است که به گزارش وب‌سایت SamMobile و به نقل از یک منبع کره‌ای، ظاهرا سامسونگ کار روی ساخت آن را هم آغاز کرده است. با استفاده از این حلقه‌ی هوشمند که طبیعتا قابلیت اتصال به گوشی هوشمند را هم دارد، کاربران می‌توانند وضعیت سلامتی خود را پایش کنند. سامسونگ همچنین برای اینکه این حلقه را تولید کند، با شرکت‌های زیادی برای تأمین قطعات مورد نیاز آن وارد همکاری شده است.

سال گذشته بود که این شرکت کره‌ای در دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا (USPTO) پتنتی از یک حلقه هوشمند را به ثبت رسانده بود. در آن پتنت دیدیم که محصول یادشده از یک سنسور ضربان قلب نوری بهره می‌برد و حتی از ECG هم پشتیبانی می‌کرد. ECG یکی از مهم‌ترین قابلیت‌ها و از اصلی‌ترین دلایلی است که باعث شده کاربران این روزها به ساعت‌های هوشمند علاقه‌ی بیشتری پیدا کنند. کار سنسور ECG ثبت فعالیت الکتریکی قلب با استفاده از الکترودهایی است که روی پوست قرار دارند. همچنین در توضیحات مربوط به این حلقه در پتنت یادشده آمده بود که امکان کنترل گوشی هوشمند، تبلت و حتی تلویزیون را هم دارد.

تحلیل‌گران معتقد هستند حلقه‌های هوشمند طی چند سال آینده به یکی از محبوب‌ترین گجت‌های پوشیدنی تبدیل خواهند شد چرا که این روزها افراد زیادی حلقه به دست دارند و چه بهتر که این حلقه از امکانات و سنسورهایی برای پایش وضعیت سلامتی بدن هم بهره ببرد. یک حلقه همچنین نیاز کمتری هم به شارژ مجدد دارد چون نمایشگری ندارد که بخواهد مصرف انرژی را در آن افزایش دهد.

حلقه‌ی هوشمند شاید به خاطر نبود نمایشگر خیلی مورد استقبال کاربرانی که به ساعت‌های هوشمند علاقه دارند قرار نگیرد اما با این حال می‌تواند جایگزین خوبی برای مچ‌بندهای هوشمند باشد. البته سامسونگ حتی با عرضه‌ی این حلقه هوشمند هم نخستین شرکت از این حیث لقب نخواهد گرفت چون محصولاتی نظیر Go2sleep Ring ،Oura Ring 3 ،Circular Ring ،Hecere NFC Ring و Prevention Circul پلاس از جمله حلقه‌های هوشمندی هستند که در حال حاضر در دسترس قرار دارند.

فعلا اطلاعی از بابت تاریخ رونمایی، تاریخ عرضه، قیمت و مشخصات و قابلیت‌های این حلقه هوشمند سامسونگ در اختیار نداریم و باید منتظر بمانیم ببینیم خبرگزاری‌ها، افشاگران و یا حتی خود سامسونگ در آینده چه اطلاعاتی را پیرامون آن منتشر می‌کنند.

منبع: SamMobile

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 85 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 18 اکتبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها