آیبز رویترز: هواوی مشغول مذاکره برای فروش بخش موبایل آنر است - آی بز

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، هواوی مشغول مذاکره برای فروش بخش موبایل آنر است. از بین خریداران احتمالی بخش موبایل آنر می‌توانیم به هلدینگ Digital China و همچنین شرکت‌های TCL و شیائومی اشاره کنیم. طبق این گزارش، ارزش این معامله حدود ۳٫۷ میلیارد دلار خواهد بود.
به گفته‌ی منابع آگاه، هواوی دیگر علاقه‌ی چندانی به ساخت گوشی‌های ارزان‌قیمت ندارد و برند آنر که در سال ۲۰۱۳ تأسیس شده، عمدتا به ساخت گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه شهرت دارد. اما با توجه به تحریم‌های گسترده‌ی آمریکا که تا حد زیادی بخش موبایل هواوی را با مشکلات گسترده‌ای مواجه کرده، گویا این شرکت می‌خواهد توجه خود را به گوشی‌های پرچم‌دار و گران‌قیمت معطوف کند.
اگرچه هنوز این معامله نهایی نشده، ولی گفته می‌شود برند آنر، بخش تحقیق و توسعه و کسب‌وکار مربوط به زنجیره‌ی تأمین بخشی از معامله به حساب می‌آیند. در گزارش رویترز آمده که Digital China تا حالا پیشرفت خوبی در مذاکره با هواوی داشته ولی همان‌طور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، احتمال فروش به TCL یا شیائومی هم وجود دارد.

به نظر می‌رسد اگر برند آنر از کنترل هواوی خارج شود، دیگر تحت تحریم‌های آمریکا قرار نمی‌گیرد و می‌تواند فعالیت‌های معمول خود را ادامه دهد. اما از طرف دیگر باید خاطرنشان کنیم که آنر و هواوی به‌خصوص در زمینه‌ی تحقیق و توسعه و قطعات تا حد زیادی به هم آمیخته‌اند و به همین خاطر جدا کردن این بخش بزرگ از هواوی کار ساده‌ای نخواهد بود.
در همین رابطه می‌توانیم به گزارش جدید تحلیلگر مشهور صنعت موبایل، مینگ-چی کو، اشاره کنیم که مدتی قبل اعلام کرد هواوی احتمالا در آینده‌ی نزدیک برند آنر را به فروش می‌رساند. در هر صورت احتمالا در رابطه با جزئیات این موضوع طی روزهای آینده گزارش‌های بیشتری منتشر خواهد شد.

منبع: Android Central

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 103 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 20 ژانویه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها