شرکت رنو از طرح مفهومی ایویژن (eVision) خودروی مگان که سال آینده به بازار عرضه خواهد شد، رونمایی کرد.
خودروی مگان جدید نخستین eVision رنو است که بر پایهی پلتفرم مدولار CMF-EV ساخته میشود. پلتفرمی که پیش از این در نیسان آریا هم بهکار گرفته شده بود. به گفتهی رنو، مگان eVision با تولید در اواخر سال آینده، مفهوم هاچبک کامپکت را بازتعریف خواهد کرد.
نمای عقب رنو مگان eVisionCredit: Renault
این خودروساز فرانسوی اعلام کرده در طرح مفهومی مگان جدید از یک باتری کموزن ۶۰ کیلوواتساعت استفاده شده است که با شارژ سریع تا ۱۳۰ کیلووات سازگار است. اگرچه به دامنهی رانندگی با این باتری اشارهای نشده است.
این موتور الکتریکی با ۲۱۷ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتنمتر گشتاور قادر است سرعت خودرو را در کمتر از ۸ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.
لوکا دو میو (Luca De Meo) مدیرعامل گروه خودروسازی رنو گفت: «ما به طور کامل از توانمندیهای پلتفرم تمام الکتریکی برای ابداع هاچبک کلاسیک به روشی تازه و احساسی استفاده کردیم. با نازکترین باتری موجود در بازار و یک بدنهی جمعوجور ۴٫۲۱ متری که فضای وسیعی برای یک خودروی کامپکت فراهم میکند. مگان eVision یک مجموعهی استادانه است.»
به گفتهی دو میو، این طرح مفهومی مگان eVision رنو، ۹۵ درصد آمادهی تولید است و نخستین مدل در طیف وسیعتری از وسایل نقلیهی الکتریکی این شرکت خواهد بود.
نمای جانبی رنو مگان eVisionCredit: Renault
ابعاد خودروی جدید رنو مگان که سال گذشته هم با فیسلیفت جزئی ارائه شد، ۴٫۲۱۰ متر در ۱٫۸۰۰ متر با ارتفاع ۱٫۵۰۵ متر است و دو محور آن ۲٫۷۰۰ متر از هم فاصله دارند. این ابعاد خودروی جدید رنو را مستقیما در برابر مدلهایی مانند فولکسواگن ID.3 قرار میدهد که اندکی کشیدهتر و بلندتر و با با فاصلهی دو محور طولانیتر است.
نسخهی نهایی رنو مگان eVision اواخر سال آینده در اروپا عرضه میشود و انتظار میرود که با ابعاد باتری و توان خروجی گوناگون موتور ارائه شود. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود با ارائهی این خودرو، رقابت شدیدی در بازار بین خودروهای الکتریکی کامپکت رنو و فولکسواگن ایجاد میشود.
عکس کاور: رنو مگان eVision
Credit: Renault
منبع: Carscoops