آیبز ردمی نوت ۱۲ ۴G در مقابل گلکسی A14 5G؛ کدام را بخریم؟ - آی بز

در این مطلب به مقایسه‌ی دو گوشی اقتصادی گلکسی A14 5G و ردمی نوت ۱۲ ۴G می‌پردازیم تا ببینیم کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد.

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 12 4G دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت - گلوبال
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A14 5G دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت


مقدمه

گلکسی A14 و ردمی نوت ۱۲ دو مدل از گوشی‌های اقتصادی سامسونگ و شیائومی به حساب می‌آیند که این دو شرکت در سال ۲۰۲۳ راهی بازار کرده‌اند. البته کهکشانی ارزان‌قیمت سامسونگ در ماه ژانویه ۲۰۲۳ (نخستین ماه سال) راهی بازار شد در حالی که نماینده‌ی ردمی تقریبا ۲ ماه بعد در دسترس قرار گرفت. بنابراین هر دو گوشی کاملا جدید  هستند. گلکسی A14 در دو مدل ۴G و ۵G راهی بازار شده در حالی که ردمی نوت ۱۲ مدل‌های مختلفی دارد که در این مطلب مدل ۴G آن مورد بررسی قرار گرفته است. در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم کدام یک از آن‌ها ارزش خرید بیشتری دارد.


ردمی نوت ۱۲ ۴G و گلکسی A14 در یک نگاه


  • ردمی نوت ۱۲ جدیدتر است.
  • ردمی نوت ۱۲ باریک‌تر، کم‌عرض‌تر، سبک‌تر و کوچک‌تر است.
  • ردمی نوت ۱۲ از استاندارد ضد آب IP53 بهره می‌برد.
  • ردمی نوت ۱۲ نمایشگری ۱۲۰ هرتزی دارد.
  • ردمی نوت ۱۲ طول عمر باتری بیشتری دارد.
  • ردمی نوت ۱۲ دوربین فوق عریض دارد.
  • ردمی نوت ۱۲ از شارژر ۳۳ واتی درون جعبه بهره می‌برد.
  • گلکسی A14 سخت‌افزار بهتری دارد.
  • گلکسی A14 اسپیکر بهتری دارد.

ردمی نوت ۱۲ ۴G در مقابل گلکسی A14 5G؛ جدول مشخصات فنی


نام گوشی گلکسی A14 5G شیائومی ردمی نوت ۱۲ ۴G
تاریخ رونمایی و عرضه ۱۴ دی ۱۴۰۱ ۳ فروردین ۱۴۰۱
ابعاد و وزن ۹٫۱ × ۷۸ × ۱۶۷٫۷ میلی‌متر – ۱۸۳٫۵ گرم ۷٫۹ × ۷۶ × ۱۶۵٫۷ میلی‌متر – ۲۰۲ گرم
اندازه و نوع نمایشگر ۶٫۶ اینچی از نوع PLS LCD ۶٫۶۷ اینچی از نوع AMOLED
وضوح تصویر، رفرش‌ریت و قابلیت‌های صفحه ۱۰۸۰ × ۲۴۰۸ پیکسل / ۹۰ هرتزی با تراکم ۴۰۰ پیکسل بر هر اینچ – نسبت پنل به بدنه ۸۰٫۲٪ ۱۰۸۰ × ۲۴۰۰ پیکسل / ۱۲۰ هرتزی با تراکم ۳۹۵ پیکسل بر هر اینچ – نسبت پنل به بدنه ۸۵٫۳٪
رابط کاربری / سیستم‌عامل One UI 5 Core / اندروید ۱۳ MIUI 14 / اندروید ۱۳
پردازنده و گرافیک مدیاتک ۷۰۰ با دو هسته از نوع Cortex-A76 با فرکانس ۲٫۲ گیگاهرتز و شش هسته از نوع Cortex-A55 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز – گرافیک Mali-G57 MC2 اسنپدراگون ۶۸۵ با چهار هسته از نوع Cortex-A73 با فرکانس ۲٫۸ گیگاهرتز و شش هسته از نوع Cortex-A53 با فرکانس ۱.۹ گیگاهرتز – گرافیک Adreno 610
رم / حافظه‌ی داخلی ۶۴/۴، ۱۲۸/۴، ۱۲۸/۶، ۱۲۸/۸ گیگابایت – حافظه‌ی داخلی از نوع UFS 2.2 ۶۴/۴، ۱۲۸/۴، ۱۲۸/۶، ۱۲۸/۸ گیگابایت – حافظه‌ی داخلی از نوع UFS 2.2
دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 – فوکوس خودکار ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 – فوکوس خودکار
دوربین دوم ماکرو ۲ مگاپیکسلی فوق عریض ۸ مگاپیکسلی
دوربین سوم سنجش عمق ۲ مگاپیکسلی ماکرو ۲ مگاپیکسلی
کیفیت فیلم‌برداری ۱۰۸۰@۳۰ ۱۰۸۰@۳۰
دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 ۱۳ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.5
کیفیت فیلم‌برداری ۱۰۸۰@۳۰ ۱۰۸۰@۳۰
جک ۳.۵ میلی‌متری دارد دارد
نوع بلندگو تکی تکی
باتری و شارژر ۵۰۰۰ / ۱۵ ۵۰۰۰ / ۳۳
شارژر درون جعبه ندارد دارد
قیمت از ۵٫۷۰۰ تا ۱۰ میلیون تومان از ۶٫۵۰۰ تا ۸٫۵ میلیون تومان

محتویات درون جعبه

درون جعبه‌ی شیائومی ردمی نوت ۱۲ ۴G شما به هرآنچه که نیاز دارید دسترسی خواهید داشت. یک قاب ژله‌ای شفاف، کابل شارژر از نوع Type-C و یک آداپتور ۳۳ واتی سریع که خوشبختانه دیگر نیازی به پرداخت مبلغ جدا برای آن نخواهید داشت. البته قاب ژله‌ای موجود درون جعبه‌ی این گوشی در صورتی که برچسب محافظ روی آن قرار دهید، برچسب را بلند می‌کند. بنابراین وجود آن عملا بدون فایده است اما وجود آن بهتر از نبودن آن است.

گلکسی A14 و ردمی نوت 12

ردمی نوت ۱۲

در طرف مقابل گلکسی A14 5G جز گوشی و یک کابل USB-C هیچ چیز دیگری درون جعبه‌ی خود ندارد و باید برای هر چیز دیگری که می‌خواهید، پول جدایی پرداخت کنید. سامسونگ در ابتدا شارژر را از درون جعبه‌ی گوشی‌های بالارده‌ی خود حذف کرده بود اما حالا می‌بینیم که با گوشی‌های اقتصادی هم همین کار را انجام داده است.

گلکسی A14 و ردمی نوت 12

گلکسی A14 5G

برنده: ردمی نوت ۱۲ ۴G


طراحی و کیفیت ساخت

گلکسی A14 و ردمی نوت 12

گلکسی A14 5G

از لحاظ طراحی، دو گوشی از دو دنیای متفاوت هستند. گلکسی A14 پنلی از جنس پلاستیک دارد که برای فریم آن هم از همین ماده استفاده شده است. ردمی نوت ۱۲ هم از پلاستیک ساخته شده تا بدین ترتیب تنها وجه تشابه این دو گوشی جنس ماده‌ی به کار رفته در آن‌ها باشد. همچنین شیائومی برای این گوشی موفق به دریافت استاندارد ضد آب و گرد و غبار IP53 هم شده تا ردمی نوت ۱۲ در برابر پاشش آب و گرد و خاک خفیف کاملا مقاوم باشد؛ استانداردی که در گلکسی A14 دیده نمی‌شود.

گلکسی A14 و ردمی نوت 12

ردمی نوت ۱۲

به طراحی که می‌رسیم، تفاوت‌ها خود را بیشتر نشان می‌دهند. ردمی روی پنل پشتی این گوشی از یک ماژول مستطیلی شکل استفاده کرده که میزبان سه لنز دوربین و یک فلش است. اما گلکسی A14 را که می‌بینیم به یاد پرچم‌دارهای سامسونگ می‌افتیم؛ این یعنی هیچ ماژولی روی بدنه تعبیه نشده و لنزهای دوربین به صورت مجزا و عمودی روی پنل پشتی تعبیه شده‌اند.

روی فریم اما تفاوت زیادی بین دو محصول وجود ندارد. روی فریم پایینی ردمی نوت ۱۲ شما پورت USB-C، بلندگو و یک حفره میکروفون، روی فریم سمت راست کلیدهای کنترل صدا و پاور، روی فریم سمت چپ هم درگاه سیم‌کارت و روی فریم بالایی هم جک ۳.۵ میلی‌متری و فرستنده‌ی مادون قرمز دیده می‌شود. روی پنل جلو هم یک دوربین سلفی را شاهد هستیم که به صورت حفره‌ای بسیار کوچک در بالاترین بخش مرکزی نمایشگر تعبیه شده است تا این گوشی ظاهری مدرن و شبیه به گوشی‌های گران‌قیمت‌تر داشته باشد.

در گلکسی A14 هم دقیقا همین کلیدها و درگاه‌ها را روی فریم‌های چپ و راست شاهد هستیم اما در فریم زیری محصول در کنار جک ۳.۵ میلی‌متری یک حفره مربوط به میکروفون، پورت USB-C و بلندگو و در فریم بالایی هم فقط یک حفره‌ی مربوط به میکروفون دیده می‌شود. روی پنل جلویی دستگاه، یک دوربین سلفی را شاهد هستیم که به صورت قطره‌ای در بالاترین بخش مرکزی نمایشگر تعبیه شده است؛ شکلی که کاملا نشان‌دهنده‌ی یک اقتصادی است. البته میزان حواشی زیادی که در اطراف گلکسی A14 وجود دارد هم به خودی خود اقتصادی بودن آن را بیشتر نشان می‌دهد این در حالی است که ردمی واقعاً از این حیث تعادل را رعایت کرده و میزان حواشی را تا جایی که امکان داشته کمتر کرده است.

گلکسی A14 و ردمی نوت 12

گلکسی A14 5G

از لحاظ خوش‌دست بودن، گلکسی A14 چون کمی ضخیم است، شاید به اندازه‌ای که ردمی نوت ۱۲ ۴G درون دست می‌نشیند خوش‌دست نباشد. نماینده‌ی شیائومی در کنار ضخامت کمتری که دارد، به شکل قابل توجهی هم باریک‌تر است که این موضوع سبب شده وقتی این محصول را در دست می‌گیرید، راحت‌تر بتوانید آن را کنترل کنید. البته نمایشگر این گوشی ۰.۰۷ اینچ بزرگ‌تر هست که این موضوع به خاطر کاهش چشمگیر حواشی نمایشگر در مقایسه با گلکسی A14 نه تنها به چشم نمی‌آید بلکه حتی ردمی نوت ۱۲ چند میلی‌متری کوچک‌تر از رقیب هم هست تا بدین ترتیب نبرد طراحی را شیائومی به شکل قابل توجهی از سامسونگ برده باشد.

گلکسی A14 و ردمی نوت 12

ردمی نوت ۱۲

برنده: ردمی نوت ۱۲


نمایشگر

گلکسی A14 و ردمی نوت 12

ردمی نوت ۱۲

اگرچه وضوح تصویر در هر دو گوشی به ۱۰۸۰ × ۲۴۰۰ می‌رسد (البته در A14 این میزان به ۱۰۸۰ × ۲۴۰۸ می‌رسد که تأثیر خاصی ندارد) اما با این حال ردمی نوت ۱۲ به شکل محسوسی در این زمینه برتری دارد. نخست اینکه این گوشی پنلی از جنس AMOLED دارد که رفرش‌ریت آن به ۱۲۰ هرتز می‌رسد. چنین قابلیتی در یک گوشی اقتصادی واقعاً جای تحسین دارد.

اما رقیب، یعنی گلکسی A14 از نمایشگری با پنل PLS LCD و رفرش‌ریت ۹۰ هرتز بهره می‌برد که برای یک اقتصادی خوب ارزیابی می‌شود. هرچند انتظار داشتیم حداقل رفرش‌ریت روی ۱۲۰ هرتز تنظیم می‌شد اما این اتفاق رخ نداد. همچنین بیشینه‌ی روشنایی ردمی نوت ۱۲ هم در حالت دستی و خودکار به ترتیب ۴۷۴ و ۷۴۴ نیت است در حالی که این میزان در گلکسی A14 به ۵۱۹ نیت می‌رسد و این یعنی در زیر نور خورشید، خوانایی نمایشگر در نماینده‌ی ردمی به مراتب بهتر خواهد بود. سوا از اینکه پنل OLED برتری‌های دیگری نظیر نمایش زیباتر رنگ‌ها، کنتراست بهتر، نمایش عمیق رنگ مشکی و مصرف کمتر انرژی دارد تا بدین ترتیب گلکسی A14 نبرد نمایشگر را هم به رقیب خود واگذار کند.

برنده: ردمی نوت ۱۲


باتری و شارژر

گلکسی A14 و ردمی نوت 12

گلکسی A14 5G

در بخش باتری، هر دو گوشی منبع تغذیه‌ای ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارند که قادر است آن‌ها را تا بیش از ۱٫۵ روز روشن نگه دارد. به لطف بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری و استفاده از پردازنده‌های جدید، طول عمر باتری نباید چیزی باشد که در این دو گوشی کاربران را با مشکل مواجه کند. اما طبق بررسی‌های دقیق صورت گرفته توسط وب‌سایت GSMArena، مشخص شده نماینده‌ی رمی در مجموع در این زمینه دست بالاتر را دارد؛ به خصوص در پخش ویدیو و انجام مکالمه که به شکل فاحشی بهتر ظاهر شده است. شما می‌توانید عملکرد دو گوشی در بخش‌های مختلف را در جدول زیر مشاهده کنید.

نام گوشی گلکسی A14 ردمی نوت ۱۲ ۴G
ظرفیت باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
مکالمه ۳۱ ساعت و ۳۵ دقیقه ۳۵ ساعت و ۵۲ دقیقه
وب‌گردی ۱۹ ساعت و ۲۹ دقیقه ۱۲ ساعت و ۵۸ دقیقه
پخش ویدیو ۱۶ ساعت و ۴۲ دقیقه ۲۹ ساعت و ۳۲ دقیقه

از لحاظ سرعت شارژر هم گلکسی A14 حرفی برای گفتن ندارد چرا که نه تنها خبری از شارژر درون آن نیست بلکه اگر هم بود، فقط از سرعت ۱۵ وات پشتیبانی می‌کرد. بنابراین شما با شارژر این گوشی دو مشکل خواهید داشت؛ نخست اینکه برای یک باتری با چنین ظرفیتی، شارژر ۱۵ واتی واقعا سرعت کمی دارد و دوم اینکه همین شارژر کم‌سرعت اصلا درون جعبه هم قرار ندارد.

از طرفی ردمی نوت ۱۲ ۴G نه تنها یک شارژر ۳۳ واتی سریع دارد بلکه این شارژر را می‌توانید بدون پرداخت هزینه داشته باشید چرا که درون بسته‌بندی محصول در دسترس قرار دارد. این شارژر در مقایسه با مدل ۱۵ واتی سامسونگ به شکل محسوسی سریع‌تر است و گوشی را در صورت تخلیه‌ی شارژ، سریع‌تر در اختیار کاربر قرار می‌دهد. شما می‌توانید آمار و ارقام مربوط به این موضوع را در جدول زیر مشاهده کنید.

نام گوشی گلکسی A14 ردمی نوت ۱۲ ۴G
سرعت شارژر ۱۵ وات ۳۳ وات
شارژر درون جعبه ندارد دارد
میزان شارژ در نیم‌ساعت ٪۳۰ ٪۵۵
شارژ کامل ۱۴۲ دقیقه ۷۱ دقیقه

برنده: ردمی نوت ۱۲ ۴G


بلندگو

گلکسی A14 و ردمی نوت 12

گلکسی A14 5G

در بخش بلندگو چون هر دو گوشی از یک اسپیکر بهره می‌برند، نمی‌توان انتظار زیادی از آن‌ها داشت. هر دو محصول توانسته‌اند عملکرد خوبی داشته باشند اما گلکسی A14 اندکی بهتر ظاهر شد و توانست امتیاز بهتری را دریافت کند. هرچند باز هم طبق بررسی‌های صورت گرفته توسط وب‌سایت GSMArena، هر دو گوشی در محدوده‌ی «خوب» قرار گرفته‌اند. با این حال فایل صوتی ضبط شده توسط دو گوشی در زیر قرار داده شده تا شما خودتان تصمیم بگیرید کدام یک عملکرد بهتری دارد. (نخست ردمی نوت ۱۲ ۴G، دومی گلکسی A14).


نرم‌افزار

در بخش نرم‌افزار، هر دو گوشی رابط کاربری غنی از قابلیت نرم‌افزاری دارند که کمک می‌کنند شما واقعاً بی‌نیاز باشید. در محدوده‌ی قیمتی مورد نظر، واقعاً این دو گوشی ضعف خاصی از لحاظ نرم‌افزاری ندارند به خصوص اینکه هر دو گوشی از جدیدترین اندروید موجود یعنی اندروید ۱۳ به عنوان سیستم‌عامل پیش‌فرض بهره می‌برند و این یعنی شما با خرید این دو گوشی، جدیدترین امکانات موجود در اندروید را دریافت خواهید کرد.

البته به خاطر LCD بودن صفحه‌ی گلکسی A14 یک قابلیت بسیار مهم یعنی نمایشگر همیشه روشن در آن در دسترس نیست که این قابلیت را در ردمی نوت ۱۲ شاهد هستیم. از لحاظ شخصی‌سازی سامسونگ اندکی غنی‌تر است اما ردمی هم دست و پا بسته نیست و امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد. از جمله امکانات ردمی نوت ۱۲ می‌توان به امکان تغییر اندازه‌ی پوشه‌ها، تقسیم شدن بخش بالای صفحه به دو بخش که یک بخش مربوط به اعلانات و بخش بعدی مربوط به منوی تنظیمات سریع است، منوی برنامه‌ها با امکان دسته‌بندی اپلیکیشن‌ها بر اساس کاربرد، پنجره‌های شناور، تم‌های گوناگون و… اشاره کرد. در گلکسی A14 هم شما امکاناتی نظیر گجت‌های دسته‌ای، روتین‌ها، پنل کنار صفحه، امکان تقسیم صفحه، مدیریت فایل حرفه‌ای،‌ پالت رنگی و… اشاره کرد. شما می‌توانید تصاویر محیط رابط کاربری این دو گوشی را در زیر مشاهده و با هم مقایسه کنید.

گلکسی A14

ردمی نوت ۱۲

از لحاظ مدت زمان پشتیبانی نرم‌افزاری هم به نظر می‌رسد نماینده‌ی سامسونگ وضعیت بهتری داشته باشد. سامسونگ طی چند سال اخیر از لحاظ آپدیت نرم‌افزاری واقعاً عملکرد خوبی داشته و حتی گوشی‌هایی نظیر گلکسی A24 را هم از این حیث مثل پرچم‌دارهای سری S آپدیت می‌کند؛ یعنی ۴ سال از لحاظ نرم‌افزاری و ۵ سال از لحاظ امنیتی. اما برای A14 به نظر می‌رسد حداقل ۲ سال آپدیت در نظر گرفته که باز هم عالی است چرا که بسیاری از شرکت‌ها چنین امکانی را هم به کاربر نمی‌دهند، حتی برای گوشی‌های بالارده. ردمی نوت ۱۲ هم باید ۱ یا حداکثر ۲ آپدیت دریافت کند اما متأسفانه خیلی در این رابطه سیاست مشخصی وجود ندارد.

برنده: برابر


سخت‌افزار

از لحاظ سخت‌افزاری، گلکسی A14 یک کامبک عالی می‌زند و به لطف دایمنسیتی ۷۰۰ که به عنوان قلب تپنده در آن ایفای نقش می‌کند، می‌تواند عملکرد بسیار خوبی در انجام کارهای معمولی و حتی نسبتا سنگین داشته باشد. این پردازنده از ۸ هسته بهره می‌برد که با ترتیب ۲ + ۶ در کنار هم قرار گرفته‌اند؛ ۲ هسته از نوع Cortex-A76 با فرکانس ۲.۲ و ۶ هسته از نوع Cortex-A55 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز.

در طرف مقابل ردمی نوت ۱۲ از اسنپدراگون ۶۸۵ بهره می‌برد؛ پردازنده‌ای با همان تعداد هسته ولی با چینش متفاوت؛ ۴ هسته از نوع Cortex-A73 با فرکانس بسیار بالای ۲.۸ و ۴ هسته از نوع Cortex-A53 با فرکانس ۱.۹ گیگاهرتز. نتیجه‌ای هم که از تست این دو پردازنده رقم خورده به شرح زیر است؛

نام گوشی گلکسی A14 5G ردمی نون ۱۲ ۴G
گیک‌بنچ تک و چند هسته‌ای ۵۳۰ / ۱۷۲۷ ۴۴۰ / ۱۷۹۷
AnTuTu 9 ۳۰۷۸۸۶ ۳۱۹۲۱۹
GFX Car Chase ES 3.1 (onscreen) ۱۲ ۷.۵
GFX Manhattan ES 3.1 (onscreen) ۲۱ ۱۴

اگرچه ردمی نوت ۱۲ در بنچمارک AnTuTu توانسته رقیب را پشت سر بگذارد اما چون این بنچمارک به عملکرد کلی گوشی از همه لحاظ امتیاز می‌دهد، به لطف نمایشگر ۱۲۰ هرتزی ردمی نوت ۱۲ طبیعی هم بود امتیاز بسیار خوبی را برای آن شاهد باشیم. بنابراین از لحاظ قدرت سخت‌افزاری گلکسی A14 به لطف هسته‌های جدید و پردازنده‌ی ۵G کاملا دست بالاتر را دارد. دایمنسیتی ۷۰۰ می‌تواند بازی‌های نه چندان سنگین را با کیفیت نسبتا خوبی اجرا کند اما اسنپدراگون ۶۸۵ به خاطر هسته‌های قدیمی Cortex-A73 و A53، خیلی قدرتمند نیست و باید از آن انتظار اجرای بازی‌های سبک را داشت. از لحاظ پایداری و حفظ توان سخت‌افزاری بعد از گذشت ۱ ساعت فشار سنگین هم هر دو گوشی فوق‌العاده ظاهر شده‌اند و می‌توانند عملکرد خوب خود را تحت فشار سنگین حفظ کنند.

برنده: گلکسی A14


دوربین

از لحاظ دوربین، ردمی نوت ۱۲ به لطف بهره‌مندی از دوربین فوق عریض، تنوع بیشتری از گلکسی A14 دارد که فقط از دوربین ماکرو و سنجش عمق ۲ مگاپیکسلی در کنار دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی خود بهره می‌برد. در طرف مقابل ردمی نوت ۱۲ از دوربین اصلی با اندازه‌ی مشابه اما یک دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و ماکروی ۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد. دوربین سلفی هر دو گوشی هم ۱۳ مگاپیکسل است. در زیر می‌توانید تصاویر ثبت شده توسط این دو گوشی را مشاهده و با هم مقایسه کنید.

دوربین اصلی

دوربین فوق عریض

دوربین ماکرو

پرتره

سلفی

ویدیو

گلکسی A14 5G

ردمی نوت ۱۲ ۴G

برنده: از لحاظ دوربین اصلی و سلفی برابر، فوق عریض ردمی نوت ۱۲


گلکسی A14 5G در مقابل ردمی نوت ۱۲ ۴G؛ سخن پایانی

گلکسی A14 5G

نکات مثبت

  • طول عمر بالای باتری
  • اندروید ۱۳ با رابط کاربری غنی از امکانات نرم‌افزاری
  • پشتیبانی نرم‌افزاری حداقل ۲ ساله
  • سلفی‌های عالی
  • دوربین اصلی قدرتمند
  • کیفیت صدای خوب
  • سخت‌افزار مطلوب

نکات منفی

  • عدم بهره‌مندی از شارژر درون جعبه
  • طراحی نه چندان زیبا
  • حواشی زیاد اطراف نمایشگر
  • شارژر نه چندان سریع برای باتری
  • نبود دوربین فوق عریض
  • ماکروی بسیار ضعیف

ردمی نوت ۱۲ ۴G

نکات مثبت

  • طراحی زیبا و مدرن با استاندارد IP53
  • نمایشگر ۱۲۰ هرتزی AMOLED با کیفیت عالی
  • طول عمر بسیار بالای باتری
  • سرعت شارژ بالا
  • وجود شارژر درون جعبه
  • دوربین اصلی قدرتمند
  • بهره‌مندی از اندروید ۱۳ و جدیدترین رابط کاربری MIUI (نسخه‌ی ۱۴)

نکات منفی

  • عملکرد نه چندان خوب دوربین فوق عریض
  • عملکرد ضعیف دوربین‌ها در شب
  • اسپیکر نه چندان قدرتمند
loading...

ردمی نوت ۱۲ ۴G در مقابل گلکسی A14 5G؛ کدام را بخریم؟

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 12 4G دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت - گلوبال
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A14 5G دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

منبع: GSMArena (۱,۲)

سوالات متداول درباره گلکسی A14 و ردمی نوت ۱۲

آیا این دو گوشی ضد آب هستند؟

خیر. هیچ یک از این دو گوشی ضد آب نیستند اما ردمی نوت ۱۲ از استاندارد IP53 بهره می‌برد و در برابر پاشش آب مقاوم است.

آیا One UI Core فرقی با نسخه‌ی معمولی دارد؟

بله. سامسونگ این رابط کاربری را اندکی ساده‌تر و سبک‌تر طراحی کرده تا گوشی‌های سبک‌تر در اجرای آن مشکلی نداشته باشند.

آیا این دو گوشی جک ۳.۵ میلی‌متری دارند؟

بله. هر دو گوشی از جک ۳.۵ میلی‌متری بهره می‌برند.

آیا این دو گوشی با شارژر عرضه می‌شوند؟

گلکسی A14 خیر اما ردمی نوت ۱۲ ۴G با شارژر ۳۳ واتی سریع عرضه می‌شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 64 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 18 ژوئن 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها