آیبز راهنمای خرید مانیتور دیجی‌کالا مگ؛ تیر ۱۴۰۲ - آی بز

به کامل‌ترین راهنمای خرید مانیتور دیجی‌کالا مگ خوش آمدید. ما در این راهنمای خرید سعی داریم تا علاوه بر معرفی بهترین و کارآمد‌ترین محصولات بازار بسته به سلیقه و بودجه شما، اطلاعات‌تان هم در قبال خرید مانیتورها با ارائه پایه‌ای‌ترین و کلیدی‌ترین راهنمایی‌ها بیش از پیش کنیم. پس با ما در ادامه این راهنمای خرید همراه باشید.

خرید یک مانیتور مناسب با کاری که می‌خواهید انجام دهید و البته، متناسب با بودجه‌ای که دارید خیلی کار راحتی نیست. تعارفی گوناگون و انواع و اقسام مدل‌ها و برندها در بازار وجود دارد که با ویژگی‌ها و خصوصیاتی که دارند، با یکدیگر رقابت می‌کنند. در این میان برندهایی مانند سامسونگ، ال‌جی‌، ایسوس، بنکیو، ام‌اس‌آی و حتی برند ایرانی جی‌پلاس، از محبوبیت و فروش بسیار خوبی در بازار ایران برخوردار هستند. ما در این راهنمای خرید قصد داریم تا به شما بهترین محصولات بازار را معرفی کنیم و البته پیش از آن، شما را با مفاهیم گوناگون و رایج مانیتورها آشنا کنیم. شما می‌توانید از طریق منوی دسترسی سریع، پیش از مشاهده مانیتورهای منتخب ماه، از صفر تا صد نکات قبل از خرید مانیتور را مطالعه کرده و به بخش سوالات متداول مراجعه کنید تا به برخی از پرسش‌های شما پاسخ داده شود.


راهنمای خرید مانیتور دیجی‌کالا

از گرافیست‌ها گرفته تا گیمرها تا کاربران معمولی رایانه‌های شخصی، خرید مانیتور مناسب کاری است که باید در انجامش دقت زیادی کنید. بسیاری از افراد اطلاعات سخت‌افزاری و فنی زیادی ندارند و نمی‌دانند چگونه می‌توانند بین همه مانیتورهای موجود در بازار تمایز قائل شوند؟ از آنجایی که هر تغیر جزئی در وضوح، نرخ به‌روزرسانی و مشخصات صفحه نمایشگر می‌تواند تجربه کاربری شما را تغییر دهد، اگر به دنبال یک مانیتور جدید هستید، راهنمای خرید مانیتور ما در انتخاب بهتریم گزینه به شما کمک خواهد کرد.

هدف شما از خرید مانیتور جدید چیست؟

در قدم اول باید از خود بپرسید هدف شما از خرید مانیتور جدید چیست؟ هنگامی که پاسخ خود را دریافت کردید، مسیر درستی را خواهید دانست. در ادامه به بررسی چند دلیل متداول می‌پردازیم.

کار روزانه یا فعالیت‌های کامپیوتری عادی

راهنمای خرید مانیتور دیجی‌کالا

اگر فقط به دنبال مانیتوری هستید که بتواند در طول روز به شما در مواردی مانند نوشتن ایمیل، پست کردن مطالب در شبکه‌های اجتماعی، وب‌گردی، پرداخت قبوض، تماشای فیلم و غیره به شما کمک کند، نیاز به یک مانیتور رده بالا ندارید و به‌راحتی با پرداخت مبلغ مناسبی، می‌توانید یک مانیتور با اندازه خوب و صفحه‌نمایش فول‌اچ‌دی برای این منظور تهیه کنید.

 

بازی‌های ویدئویی سطح بالا

راهنمای خرید مانیتور دیجی‌کالا

گیمرها برای یک تجربه روان در بازی‌های سطح بالا، به مانیتوری با وضوح فول اچ‌دی، زمان پاسخ‌دهی خوب، نرخ رفرش عالی ۶۰ هرتز یا بالاتر و زاویه دید افقی ۱۷۸ درجه یا بیشتر نیاز دارند. برای تجربه بهتر بازی باید به دنبال فناوری AMD FreegSync یا NVIDIA G-Sync باشید. برخی از گیمرها ممکن است به دنبال دو مانیتور بازی یا یک صفحه‌نمایش فوق‌عریض باشند تا بتوانند نمای شگفت‌انگیزی از همه بخش‌های بازی را مشاهده کنند.

 

کار‌های هنری/حرفه‌ای و طراحی گرافیک

راهنمای خرید مانیتور دیجی‌کالا

نوع سوم مانیتورها برای عکاسان، تدوینگران ویدئو، خلاقان، هنرمندان، طراحان گرافیک، انیماتورها، کدنویسان و دیگر متخصصان چندرسانه‌ای است. برای تولید محتوا، شما باید به دنبال یک نمایشگر عریض با وضوح Full HD یا Quad HD بگردید که پنل IPS و سایر ویژگی‌های صفحه‌نمایش آن، زوایای دید وسیع و دقت رنگ عالی را برای کارهای خلاقانه شما ارائه دهد. همچنین برای مشاهده ارگونومیک باید زمان پاسخگویی را نیز در نظر بگیرید.

 

مانیتورهای چندمنظوره

راهنمای خرید مانیتور دیجی‌کالا

این نوع مانیتور برای کاربرانی است که می‌خواهند علاوه بر انجام کارهای اداری، بازی کردن، ویرایش عکس‌ و یا ساختن فیلم را روی یک رایانه شخصی انجام دهند. اگر شما هم جزو این دسته هستید، باید به دنبال صفحه‌نمایش LED یا IPS با وضوح Full HD باشید.

 

 

هنگام خرید مانیتور جدید چه ویژگی‌هایی را باید در نظر بگیریم؟

در هنگام خرید مانیتور، نکاتی زیاد اما بسیار مشخص وجود دارد که شما اگر صرفا از آنها آگاهی داشته باشید و بدانید تعاریف و فناوری‌های مختلف، چگونه به کار و نیاز شما می‌آیند، می‌توانید خریدی مطمئن داشته باشید. در ادامه ما به تشریح فناوری‌ها و اصطلاحات موجود پرداخته‌ایم.

 

راهنمای خرید مانیتور دیجی‌کالا

انواع نمایشگر

بخش اصلی هر مانیتور، نمایشگر و تکنولوژی پشت آن است. طی سال‌های گذشته فناوری‌های ساخت مانیتور به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای رسیده و می‌توان گفت که در دوره‌ای پرپیمان، خوب و پیشرو به لحاظ نمایشگرها و مانیتورها زندگی می‌کنیم.  اما هنگام خرید مانیتور جدید چه ویژگی‌هایی را باید در نظر بگیریم؟

نمایشگر LCD

نمایشگرهای کریستال مایع یا نمایشگرهای LCD در مقایسه با نمایشگرهای LED مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند. آنها عملکرد با کیفیتی را ارائه می‌دهند و از کریستال‌های مایع برای نمایش تصاویر روی صفحه استفاده می‌کنند. این صفحه‌نمایش‌ها عموماً توسط لامپ‌های فلورسنت کاتد سرد (CCFL) روشن می‌شوند.

نمایشگر LED

دیودهای ساطع‌کننده نور یا مانیتورهای LED، کیفیت تصویر بهتری را ارائه می‌دهند و با مصرف انرژی کمتر نسبت به نمایشگرهای LCD، تصاویر روشن‌تری را به نمایش می‌گذارند. همچنین طراحی ظریف‌تر و جذاب‌تری دارند. این مانیتورها همچنان LCD هستند، اما از نور پس‌زمینه LED پیشرفته برای عرضه یک تجربه کاربری عالی استفاده می‌کنند. سطح روشنایی صفحه‌نمایش LED به شما این امکان را می‌دهد که از آنها در فضای باز استفاده کنید و تصویر واضحی، بدون تابش خیره‌کننده در اختیار داشته باشید.

مانیتور OLED

یک مانیتور دیود ساطع‌کننده نور ارگانیک دارای صفحه‌نمایش تخت که از نور پس‌زمینه استفاده نمی‌کند و کیفیت تصویر فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهد. این فناوری به شما مزایای متعددی نسبت به نمایشگرهای LCD کلاسیک می‌دهد که شامل پنل‌های باریک و مصرف انرژی کم‌تر می‌شود. OLED یک مانیتور سازگار با محیط زیست است زیرا در حین استفاده هیچ‌گونه زباله سمی تولید نمی‌کند.

 

راهنمای خرید مانیتور دیجی‌کالا

انواع پنل

یکی از مهم‌ترین اجزای یک مانیتور، پنل‌ به کار رفته در آن است. این پنل‌ها هر کدام کارایی به خصوصی دارند و بسته به سلیقه و کاری که می‌خواهید انجام دهید، از وب‌گردی و فیلم‌ دیدن گرفته تا طراحی و گیمینگ، باید ببینید کدام نوع از پنل‌ها برای‌تان مناسب‌ترین گزینه ممکن است.

پنل IPS

مانیتورهای دارای پنل IPS حتی زمانی که مستقیماً در مقابل صفحه‌نمایش قرار ندارید، می‌توانند کیفیت تصویر درخشانی را ارائه دهند. زوایای دید گسترده و کیفیت تصویر عالی، این نمایشگرها را برای تدوینگرها، طراحان و عکاسان حرفه‌ای ایده‌آل می‌کند. پنل‌های IPS در میان سایر پنل‌های نمایش، به ارائه بهترین رنگ و زاویه دید شناخته شده‌اند.

پنل TN

پنل TN یک فناوری متداول در مانیتورهای LCD است که به دلیل نرخ رفرش سریع، بین گیمرها محبوبیت بالایی دارد. مانیتورهای TN اغلب در گروه صفحه‌نمایش‌های مقرون‌به‌صرفه قرار دارند و شما می‌توانید با قیمت مناسب آن‌ها را خریداری کنید.

پنل VA

پنل VA نوعی فناوری نمایشگر LED است که عمق تصویر شگفت‌انگیز و بهترین کنتراست را ارائه می‌دهد. این نمایشگرها همچنین فضای رنگی بسیار بزرگ‌تری تولید می‌کنند؛ بنابراین می‌توانید از تصاویر با کیفیت بالا در مانیتورهای VA لذت ببرید. تنها نکته منفی این مانیتورها، زمان پاسخ‌گویی طولانی آن‌ها است که ممکن است برای بعضی کاربران ناخوشایند باشد.

 

راهنمای خرید مانیتور دیجی‌کالا

وضوح تصویر

هر چه وضوح تصویر شما بیشتر باشد، می‌توانید اجزای بیشتری را در صفحه‌نمایش مانیتور مشاهده کنید. بسته به نوع پنل و نمایشگر، وضوح مختلفی وجود دارد که البته با هر چه بالاتر رفتن وضوح یا رزولوشن، قیمت محصول هم بالاتر می‌رود.

اچ‌دی (۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل)

مانیتورهای با وضوح بالا (HD)، دو برابر وضوح مانیتور‌های آنالوگ را ارائه می‌دهند و همچنین بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند. مانیتورهای HD برای کارهای عمومی و روزانه انتخاب مناسبی هستند.

فول اچ‌دی (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل)

اکثر کاربرانی که از رایانه شخصی خود برای استفاده روزانه و تماشای فیلم استفاده می‌کنند، به سراغ مانیتور‌های Full HD می‌روند. این نمایشگرها کیفیت تصویر شفاف و شگفت‌انگیز برای کارهای روزمره ارائه می‌دهند.

کواد اچ‌دی (۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل)

این مانیتورها که با نام های QHD یا WQHD (Wide Quad High Definition) نیز شناخته می‌شوند و تعداد پیکسل‌های آن‌ها چهار برابر نمایشگر HD است. برنامه‌های سطح بالا می‌توانند بدون مشکل اجرا شوند و کیفیت تصویر فوق‌العاده واضح است و همین امر باعث می‌شود این مانیتورها برای ویرایش حرفه‌ای عکس، طراحی گرافیکی و تدوین فیلم ایده‌آل باشند.

اولترا اچ‌دی ۴K (3840 در ۲۱۶۰ پیکسل)

این مانیتورها اغلب با وضوح UHD یا۴k (رزولوشن بالای ۴۰۰۰ پیکسل)، چهار برابر پیکسل‌های ارائه شده توسط مانیتورهای فول اچ‌‎دی را ارائه می‌دهند و آنها معنای واقعی کلمه برای هر کاری که فکرش را بکنید عالی هستند. مانیتور ۴K Ultra HD توسط گیمرها برای تجربه یکپارچه، توسط طراحان برای ویرایش عکس و فیلم با وضوح بالا و یا هر کسی که به دنبال نمایشگری با بهترین جزئیات است استفاده می‎‌شود.

۵k (5120 در ۲۱۶۰ پیکسل)

مانیتورهای ۵K هفت برابر پیکسل‌های مانیتورهای فول اچ‌دی را ارائه می‌دهند و به نظر می‌رسد تصاویر از صفحه‌نمایش شما بیرون می‌آیند. وضوح فوق‌العاده بالا برای طراحان حرفه‌ای و تدوینگرهایی که به دنبال دیدن تک تک جزئیات روی نمایشگر خود هستند، بسیار مناسب است.

اولترا اچ‌دی ۸K (7680 در ۴۳۲۰ پیکسل)

این مانیتور با عرض تقریباً ۸۰۰۰ پیکسل، بالاترین وضوح تصویر را دارد اما فناوری جدیدی در ساخت آن‌ به کار برده شده و کمیاب‌تر است. اگر می‌خواهید بهترین جزئیات تصویر را داشته باشید، مانیتور ۸K گزینه مناسبی برای تدوین حرفه‌ای و بازی‌های ویدئویی است.

 

راهنمای خرید مانیتور دیجی‌کالا

اندازه صفحه‌نمایش

اندازه صفحه‌نمایش یک امر سلیقه‌ای و البته وابسته به کاری است که از مانیتورتان انتظار دارید. هر چه صفحه‌نمایش بزرگ‌تر باشه، قیمت محصول هم بسته به نوع پنل افزایش پیدا می‌کند. با این حال در حال حاضر مانیتورهای ۲۷ اینچ به بالا در حال تبدیل شدن به استانداردی حداقلی و نرمال در بحث اندازه صفحه‌نمایش هستند.

۲۰ اینچ و پایین‌تر

این اندازه صفحه‌نمایش مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه است و برای کسانی که در طول روز در یک مکان ثابت کار نمی‌کنند توصیه می‌شود. این مانیتورها کیفیت تصویر خوبی را برای کارهای روزمره مانند به اشتراک گذاشتن‌ عکس‌ها از طریق رسانه‌های اجتماعی، مشاهده ایمیل‌ها، گشت و گذار در وب و تماشای فیلم ارائه می‌کند.

۲۱-۲۶ اینچ

این اندازه مانیتور یک محدوده ایده‌آل برای استفاده چندمنظوره اداری و خانگی است. شما می‌توانید کارهای روزانه خود را انجام دهید، فیلم و سریال تماشا کنید، مقاله‌های طولانی و تصاویر بزرگ را مشاهده کنید و تجربه بازی کردن معقولی داشته باشید.

۲۷ اینچ و بالاتر

مانیتور بزرگ‌تر از ۲۷ اینچ برای آن دسته از کاربرانی که خواهان یک منطقه دید بزرگ برای بازی، طراحی گرافیک، عکاسی حرفه‌ای، تولید ویدئو، انیمیشن و ویرایش سه‌بعدی هستند، گزینه ایده‌آلی است.

مانیتورهای عریض و فوق‌عریض

اکثر نمایشگرهای عریض با نسبت تصویر ۱۶:۹ یا ۱۶:۱۰ ارائه می‌شوند که برای مشاهده صفحات گسترده بزرگ، باز کردن چندین برنامه، بازی، تماشای فیلم و غیره عالی هستند. با این حال، نمایشگرهای فوق‌عریض، با نسبت تصویر ۲۱:۹، برای مشاهده مطالب طولانی یا پنجره‌های مرورگر کنار هم و بازکردن چندین برنامه به طور هم‌زمان ترجیح داده می‌شوند. بسیاری از این مانیتورها دارای قابلیت تقسیم صفحه هستند و به شما این امکان را می‌دهند که به‌راحتی محتوای خود را سازماندهی کنید.

 

راهنمای خرید مانیتور دیجی‌کالا

فناوری

وجود فناوری‌های گوناگون در مانیتورها باعث می‌شود تا شما بتوانید چیزی بیش از یک تصویر عادی را مشاهده کنید. فناوری‌هایی که باعث می‌شوند تا رنگ‌ها زنده‌تر و دقیق‌تر شوند، یا بتوانند در نرخ نوسازی صفحه عملکرد بهتری ارائه دهند.

فناوری HDR (محدوده دینامیکی بالا)

گسترش طیف رنگی پیکسل‌ها و کنتراست‌های مانیتورهای دارای فناوری HDR باعث می‌شود که رنگ‌های زنده‌تر و با دقت بیشتری دیده شود؛ بنابراین تجربه کاربری بهتری را عرضه می‎‌کند. تصاویر در این نمایشگرها طبیعی و واقعی به نظر می‌رسد و برای بازی، تماشای فیلم و ویرایش عکس و فیلم انتخاب ایده‌آلی محسوب می‌شود.

فناوری هوشمند

اگر نمی‌خواهید مانیتور خود را به رایانه شخصی متصل کنید، فناوری هوشمند، نمایشگر شما را به یک رایانه شخصی تبدیل می‌کند. این مانیتورها دارای یک آداپتور وای‌فای داخلی هستند تا بتوانید به تمام خدمات پخش محتوا، مرورگرهای وب و برنامه‌های آنلاین دسترسی داشته باشید. حتی می‌توانید برای اجرای برنامه‌ها و تماشای فیلم، مانیتور را به گوشی هوشمند خود متصل کنید.

همگام‌سازی تطبیقی: FreeSync در مقابل G-Sync

اکثر نمایشگرهای مناسب بازی یا طراحی گرافیکی دارای فناوری AMD FreeSync یا فناوری Nvidia G-Sync هستند. هر دوی این فناوری‌ها، با همگام‌سازی نرخ رفرش مانیتور با کارت گرافیک، به کاهش تأخیر و بهبود کیفیت صفحه کمک می‌کنند و تجربه‌ای یکپارچه ارائه می‌دهند. با این حال، انتخاب بین AMD یا Nvidia به نیاز شما بستگی دارد.

اگر بودجه کمی دارید، مانیتورهای FreeSync گزینه فوق‌العاده‌ای هستند زیرا قیمت کمتری نسبت به همتایان G-Sync خود دارند. FreeSync با DisplayPort و HDMI سازگار است، در حالی که G-Sync به DisplayPort وابسته است. با این حال، باید مطمئن شوید که کارت گرافیک و فناوری همگام‌سازی تطبیقی شما با یکدیگر سازگار هستند. برای درک بهتر تفاوت G-Sync و FreeSync، می‌توانید پایین‌ترین نرخ رفرش را به‌عنوان یک مقیاس عملکرد کلی، بررسی کنید. به طور کلی بهتر است برای یک بازی یا طراحی گرافیکی سطح بالا، یک مانیتور G-Sync Ultimate یا FreeSync Premium Pro را انتخاب کنید.

راهنمای خرید مانیتور دیجی‌کالا

نمایشگر خمیده یا نمایشگر تخت

جدا از نمایشگرهای معمولی صاف یا تخت، نمایشگرهای خمیده زیبایی نیز در بازار موجود هستند. رزولوشن این دو نوع تفاوت چندانی وجود ندارد، اما مانیتورهای خمیده تجربه بهتری را برای کارهای خاص مانند بازی‌های تک نفره ارائه می‌دهند و همچنین اکثر اوقات صفحه‌نمایش فوق‌عریضی دارند. علاوه بر این، نمایشگرهای خمیده نیز انعکاس و تابش شدید را کاهش می‌دهند و تنظیمات قابل توجهی برای طراحان گرافیکی و تدوینگرها عرضه می‌کنند.

با این حال، اگر یک صفحه‌نمایش منحنی کوچک (۲۷ اینچی یا کمتر) را انتخاب کنید، میدان دید باریکی خواهید داشت که شعاع دید شما را کاهش می‌دهد. همچنین، اگر به دنبال مانیتوری برای تماشای گروهی هستید، صفحه‌نمایش تخت تجربه کاربری بهتری برایتان به ارمغان می‌آورد. از سوی دیگر، نمایشگرهای تخت از نظر زیبایی به‌اندازه نمایشگرهای خمیده جذاب نیستند، اما به طور کلی مشکلی برایتان ایجاد نمی‌کنند.

 

راهنمای خرید مانیتور دیجی‌کالا

طراحی و نصب

به طور کلی بهتر است مانیتوری را انتخاب کنید که نصب و جابه‌جایی آن آسان باشد. اگر به دنبال چیدن یک مجموعه کامپیوتری پیچیده هستید که از بیش از یک نمایشگر تشکیل شده باشد، مانیتوری که به‌راحتی قابل چرخش، کج شدن و حرکت باشد، انتخاب ایده‌آلی برای شما است. برخی کاربران آن‌قدر به ویژگی‌ها و کنترل‌های داخلی وابسته می‌شوند که اغلب جزئیات کوچکی مانند مدیریت کابل و قرار دادن پورت را فراموش می‌کنند.

شما به مانیتوری نیاز دارید که به‌راحتی به رایانه شخصی متصل شود، بنابراین باید بدانید که پورت‌ها کجا هستند. آیا رو به پایین یا عقب هستند یا در بالای مانیتور قرار دارند؟ ابتدا جایی که می‌خواهید مانیتور خود را قرار دهید، مانند روی میز یا روی دیوار، را تجزیه و تحلیل کنید و تصور کنید که آیا نصب مانیتور روی دیوار امکان‌پذیر است یا مشکلاتی در مدیریت کابل ایجاد می‌کند. اگر فضای محدودی برای کار دارید، بهتر است مانیتوری با فضای کارآمد انتخاب کنید.

 

راهنمای خرید مانیتور دیجی‌کالا مگ

وب‌کم

اکثر مانیتورها به سه دسته تقسیم می‌شوند. یا یک وب کم یکپارچه، یک دوربین مستقل دارند و یا بدون دوربین هستند. یکی از سؤالاتی که قبل از خرید مانیتور جدید باید از خود بپرسید این است که  آیا به وب‌کم نیاز دارید یا خیر. وب‌کم‌ها برای شرکت در جلسات آنلاین و کنفرانس‌های تجاری، چت ویدئویی با دوستان یا خانواده، پخش بازی‌ها و موارد دیگر مفید هستند. اکثر مانیتورهای سطح بالا وب‌کم‌های یکپارچه دارند که ویژگی‌های کاربردی مفیدی مانند تشخیص چهره ارائه می‌دهند. اما این نکته را باید در نظر گرفت که وب کم یکپارچه در مرکز مانیتور ثابت است و شما نمی‌توانید نمای آن را تغییر دهید.

یک دوربین مستقل را می‌توان مطابق با نیاز خود، در گوشه یا مرکز مانیتور قرار دهید. حتی اگر مانیتور شما وب کم نداشته باشد، می‌توانید آن را جداگانه خریداری کرده و برای استفاده‌های مختلف نصب کنید؛ بنابراین، اگر به دنبال استفاده از وب کم برای پخش محتوا و شرکت در جلسات هستید، خرید یک مانیتور با وب کم داخلی انتخاب خوبی نیست.

دوربین یکپارچه

بسیاری از لپ‌تاپ‌ها با دوربین‌های وب‌کم سرخود طراحی شده‌اند که در بالای صفحه‌نمایش قرار دارد. این دوربین‌ها با پیکسل‌های پایین‌تر ساخته شده‌اند، بنابراین تصاویری با کیفیت پایین تولید می‌کنند.

دوربین مستقل

این وب‌کم‌ها به کمک کابل USB به لپ‌تاپ یا رایانه شخصی شما متصل می‌شوند و یک گزینه بسیار مطلوب برای کاربرانی است که می‌خواهند تصویر خود را با کیفیت بالا و از زاویه دلخواه خود به نمایش بگذارند.

دوربین تحت شبکه

این نوع وب‌کم‌ها مانند دوربین‌های مستقل هستند و از طریق کابل‌های اترنت، سیگنال‌هایی را به رایانه شخصی یا لپ‌تاپ شما منتقل می‌کنند. از این نوع وب‌کم برای کنفرانس ویدئویی سطح بالا استفاده می‌شود.

 

راهنمای خرید مانیتور دیجی‌کالا

سایر ویژگی‌های مانیتور

این روزها مانیتورها پر از ویژگی‌های مختلف در جهت بهبود کیفیت خود و ارائه بهترین تجربه نمایشی را به کاربر دارند. از نرخ نوسازی تا زاویه دید، زمان‌ پاسخگویی و المان‌های دیگر، همگی مواردی هستند که در ادامه به تعریف کوتاه و مختصر آن‌ها پرداخته‌ایم.

نرخ رفرش

نرخ تازه‌سازی یا رفرش، تعداد دفعاتی است که یک تصویر جدید در هر ثانیه تولید می‌شود. به طور کلی، مانیتورها دارای نرخ رفرش ۶۰ هرتز هستند. با این حال، اگر می‌خواهید تجربه‌ بازی روانی داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم از نمایشگری با نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز یا بیشتر استفاده کنید.

زاویه دید

ممکن است متوجه شده باشید که کیفیت تصویر مانیتور شما زمانی که مانیتور خود را از گوشه نگاه می‌کنید با زمانی که روبروی آن هستید، متفاوت است؛ بنابراین، اگر می‌خواهید با دوستان و خانواده خود از زوایای مختلف فیلم تماشا کنید یا بازی کنید، به سراغ مانیتوری با زاویه دید ۱۷۸ درجه یا بیشتر بروید.

سطح روشنایی

اگر مانیتور شما نزدیک یک پنجره آفتابی یا اتاق پر نور قرار دارد، مانیتور متوسط ۲۵۰ نیت برای شما عملکرد خوبی نخواهد داشت. بهتر است به دنبال نمایشگری با سطح روشنایی ۳۵۰ نیت یا بیشتر بگردید تا تجربه تماشای عالی داشته باشید.

زمان پاسخ

زمان پاسخ به این معناست که چقدر طول می‌کشد تا یک پیکسل روی مانیتور رنگ خود را تغییر دهد. به بیان ساده‌تر، میلی‌ثانیه‌ای که صفحه‌نمایش برای تغییر تصویر صرف می‌کند، زمان پاسخگویی نام دارد. اگر می‌خواهید بازی‌ها و فیلم‌های سریع را بدون تار شدن صفحه تجربه کنید، به دنبال زمان پاسخ‌گویی ۲ میلی‌ثانیه یا کمتر باشید.

پورت‌های اتصال

اکثر مانیتورها پورت‌های مختلفی برای اتصال آسان با انواع دستگاه‌ها دارند؛ بنابراین هنگام خرید مانیتور جدید، دستگاه‌هایی که می‌خواهید به مانیتور خود متصل کنید را در نظر بگیرید. این پورت‌ها انواع مختلفی دارند که شامل HDMI، DisplayPort، VGA، DVI، USB Type-A، USB Type-C و غیره می‌شوند.

 


راهنمای خرید مانیتور دیجی‌کالا

سوالات متداول قبل از خرید مانیتور

این روزها خرید یک مانیتور بد، کار سختی محسوب می‌شود چون اگر صرفا به سراغ نام‌های برتر بازار بروید و یک مانیتور IPS را انتخاب کنید، مطمئنا محصول مناسبی را انتخاب کرده اید.

با این حال، همچنان مهم است که بدانید واقعا به دنبال چه چیزی هستید، چه مشخصاتی برای‌تان مهم است، چه چیزی مهم نیست، بیشترین کاری که از مانیتورتان انتظار دارید چیست و ده‌ها سوال دیگر که همگی شما را در نهایت به محصولی ایده‌آل و متناسب با شرایط‌تان هدایت می‌کند.

۱- به مانیتوری با چه اندازه و وضوحی نیاز دارید؟

بحث اندازه یک موضوع بیشتر سلیقه‌ای است. شما چه کاری پای سیستم و مانیتور خود انجام می‌دهید؟ آیا گیمر هستید و صفحه‌نمایش بزرگ، برایتان لذت‌بخش‌تر است؟ آیا صفحه نمایش ۳۲ اینچی بهترین گزینه برای شماست یا یک صفحه‌نمایش ۲۴ اینچی اما با نرخ نوسازی بالاتر، گزینه مناسب‌تری برایتان خواهد بود؟ در حال حاضر صفحه‌نمایش‌های ۲۷ اینچی تبدیل به استانداردی برای عموم شده و هر کسی از گیمرها تا مهندسین و تدوین‌کاران، یکی از اولین و اصلی‌ترین گزینه‌های‌شان، مانیتورهای ۲۷ اینچی است. از طرف دیگر بحث وضوح هم می‌تواند کاملا سلیقه‌ای باشد.

اگر سیستم گیمینگی دارید که می‌تواند بازی‌ها را روی وضوح ۱۴۴۰p یا حتی ۴K به شکلی نرمال و حتی با تنظیمات سنگین، به راحتی اجرا کند، خرید یک مانیتور فول‌ اچ‌دی اشتباه است مگر اینکه بودجه کافی نداشته باشید. اگر کارتان پای پی‌سی است و در روز چند ده تب مرورگر باز می‌کنید و برنامه‌های متعدد را اجرا می‌کنید، وجود مانیتوری بزرگ می‌تواند سرعت عمل‌تان را بالاتر ببرد و از طرفی، وضوح بالاتر هم می‌تواند برایتان لذت‌بخش باشد.

۲- آیا وجود پورت USB-C در مانیتورها ارزش پرداخت پول بیشتر دارد؟

وجود پورت USB-C در برخی مانیتورها، این مزیت را دارد که شما می‌توانید برای مثال لپ‌تاپ‌تان را به مانیتور وصل کنید، بدون اینکه کابل بلند و دست و پاگیری نیاز داشته باشید یا از طرفی، وسایلی مانند ماوس و کیبورد را متصل کنید، گوشی را برای شارژ متصل کنید یا با استفاده از گوشی‌های پرچمدار سامسونگ و کابل USB-C، قابلیت سامسونگ DeX را روی مانیتور اجرا کنید. همه این موارد، گزینه‌هایی هستند که شما می‌توانید با داشتن مانیتوری که به USB-C مجهز است داشته باشید. اگر چنین چیزی نیست، پس می‌توانید هزینه کمتری کنید و به سراغ مانیتورهای دیگر بروید.

۳- مانیتور خمیده یا مسطح؟

اگر صفحه‌نمایش با پهنای بیشتر از ۳۰ اینچ می‌خواهید، باید به یک مانیتور منحنی ای خمیده فکر کنید. این به ویژه برای انجام بازی‌ها بسیار موثر است، جایی که انحا باعث می‌شود گیم‌پلی سریع‌تر احساس شود. در حال حاضر بسیاری از حرفه‌ای‌ترین نمایشگرهای گیمینگ از نوع خمیده هستند. توجه داشته باشید که عدد در شکل انحنا به شعاع دایره‌ای که ایجاد می‌شود اشاره دارد؛ بنابراین ۱۵۰۰R برابر با ۱۵۰۰ میلی‌متر یا ۱.۵ متر است.

۴- دقت رنگ چقدر مهم است؟

عموم افرادی که به سراغ خرید مانیتور می‌روند، خیلی به دقت رنگ اهمیت نمی‌دهند، در حالی که این قضیه یکی از مهم‌ترین المان‌ها برای داشتن تجربه‌ای بهتر از تماشای مانیتور برای انجام هر کاری است. یک مانیتور استاندارد باید وسعت یا پوشش رنگی sRGB حداقل ۹۰ درصدی داشته باشد.

ما همچنین در مورد «سفیدی خالص» هم صحبت می‌کنیم، چون می‌تواند کار روی مانیتور را بسیار لذت‌بخش کند. به طور معمول، مقدار ۶۵۰۰K نزدیک‌ترین به چیزی است چشمان ما به عنوان سفید می‌بینید. با این حال اگر شما جزو افرادی هستید که معمولا از پس‌زمینه‌های دارک یا رابط کاربری دارک یا تیره استفاده می‌کند، این قضیه سفیدی خالص خیلی تاثیری روی شما ندارد.

ما همچنین توصیه می‌کنیم که تصمیم خود را بر اساس رتبه‌بندی کنتراست قرار ندهید. به عنوان مثال، پنل‌های VA طبیعتا کنتراست بسیار بیشتری نسبت به پنل‌های IPS دارند، اما به عنوان یک قاعده کلی و مطمئنا نه همیشه، یک پنل IPS از کیفیت بیشتر و کلی‌تری برخوردار است.

۵- امکانات اضافه به دردمان می‌خورد؟

مانیتورها روز به روز امکانات بیشتری دریافت می‌کنند و می‌توانند تجربه‌های خوبی را برای کاربران رقم بزنند. با این حال باید دید که این دست از امکانات به کار شما می‌آیند یا شما مبلغی اضافی را پرداخت می‌کنید که نتیجه‌ای برایتان ندارد.

برخی صفحه‌نمایش‌ها در بازار هستند که به وب‌کم پاپ‌آپ یا ثابت مجهز شده‌اند. همین اضافه شدن وب‌کم باعث شده تا قیمت این مانیتورها نسبت به نمایشگرهای عادی دیگر بالاتر برود. سوال اینجاست که آیا به چنین مانیتوری نیاز دارید یا اینکه وب‌کمی جداگانه اما ارزان‌تر خریداری می‌کنید.

بخش دیگر مربوط به پورت‌هایی است که در مانیتورها وجود دارد. در حال حاضر اغلب مانیتورها به پورت‌های USB-A و حتی USB-C مجهز شده‌اند که شما می‌توانید به وسیله‌ آن، دستگاه‌های مختلف را به سیستم وصل کنید. آیا چنین ویژگی‌ برای شما مهم است؟ آیا وجود پورت USB-C که امکان شارژ تا ۶۷ وات را به دستگاه‌های شما مانند لپ‌تاپ یا گوشی موبایل می‌دهد، مهم است؟ اگر نیست، پس این مسائل را به عنوان اولویت برای خود در نظر نگیرید.

 


بهترین مانیتور در تیر ماه ۱۴۰۲ از نگاه دیجی‌کالا مگ

در این بخش قصد داریم تا به بهترین و مناسب‌ترین مانیتورهای موجود در بازار ایران و فروشگاه دیجی‌کالا نگاهی بیاندازیم. سعی شده تا در هر بازه قیمتی، مناسب‌ترین محصول را برای‌تان در نظر بگیریم. در این راهنمای خرید از مانیتورهای مهندسی و مخصوص گرافیست‌ها گرفته تا مانیتورهای گیمینگ، بنا به هر سلیقه و بودجه‌ای که دارید موجود است. اگر چنانچه تجربه استفاده از مانیتوری را دارید که در این لیست قرار ندارد و می‌تواند گزینه مناسبی برای درج در راهنمای خرید باشد، در بخش دیدگاه‌ها آن را با ما در میان بگذارید.

مانیتور ۲۳.۸ اینچی هوآوی Display 23.8

قیمت: از ۴,۷۰۰,۰۰۰ تومان

راهنمای خرید مانیتور

با ورود هوآوی به بازار نمایشگرها، شاهد مانیتورهای مقرون‌به‌صرفه اما باکیفیتی هستیم. مانیتور ۲۳.۸ اینچی هوآوی مدل Display 23.8 در راهنمای خرید مانیتور گیمینگ دیجی‌کالا مگ با داشتن پنل IPS و نرخ نوسازی ۷۵ هرتز در وضوح فول اچ‌دی، یکی از بهترین گزینه‌ها در بازه قیمتی سه تا چهار میلیون تومان است. این مانیتور با نسبت کنتراست ۱ به ۱۰۰۰، تصاویری استاندارد و با روشنایی و دقت بالا ارائه می‌دهد. همچنین زمان پاسخگویی ۵ میلی‌ثانیه‌ای باعث می‌شود تا سرعت و دقت خوبی را تجربه کنید. طراحی مانیتور با حاشیه‌هایی بسیار نازک است که جلوه و حس مدرنی را به میز کارتان می‌دهد.

مانیتور هوآوی مدل Display 23.8 سایز 23.8 اینچ

مانیتور ۲۴ اینچی خمیده سامسونگ C24F390

قیمت: از ۷,۰۰۰,۰۰۰ تومان

راهنمای خرید مانیتور ارزان

مانیتور ۲۴ اینچی خمیده سامسونگ مدل C24F390در راهنمای خرید مانیتور گیمینگ دیجی‌کالا مگ، از طراحی باریک، شیک و مینیمالی بهره می‌برد که حس و نمای خوبی را به میز کارتان اهدا می‌کند. این مانیتور باکیفیت سامسونگ از فناوری AMD FreeSync هم پشتیبانی می‌کند و زمان پاسخگویی ۴ میلی‌ثانیه‌ای آن باعث می‌شود تا حرکت‌های فوق‌العاده سریع روی صفحه را به وضوح و روان در لحظه تجربه کنید. وجود فناوری Eye Saver برای کاهش انتشار نور آبی و سوسو زدن صفحه باعث می‌شود تا در عملکردهای طولانی مدت، چشم خسته نشود. مانیتور C24F390 سامسونگ از فناوری Active Crystal Color برای ایجاد رنگ‌های زنده‌تر استفاده می‌کند و کنتراست عالی ۳۰۰۰:۱، سیاهی عمیق و سفید روشن را به نمایش می‌گذارد.

مانیتور سامسونگ مدل C24F390 سایز 24 اینچ

مانیتور ۲۷ اینچی سامسونگ LF27T350FH-M

قیمت: از ۸,۴۵۰,۰۰۰ تومان

راهنمای خرید مانیتور

یکی از بهترین مانیتورهای گیمینگ در بازه قیمتی ۷ میلیون تومان در راهنمای خرید مانیتور گیمینگ دیجی‌کالا مگ، LF27T350FH-Mاز برند سامسونگ با ۲۷ اینچ صفحه از نوع IPS و نرخ نوسازی ۷۵ هرتزی است. این مانیتور فول اچ‌دی از روشنایی استاندارد و کیفیت نسبتا خوبی برخوردار است و به لطف فناوری Active Crystal Color، رنگ‌ها طبیعی و شفاف به نمایش در می‌آیند. از ویژگی‌های بارز این مانیتور گیمینگ می‌توان به زاویه دید مناسب، حالت بازی، پشتیبانی از فناوری FreeSync و تکنولوژی Eye Saver Mode برای جلوگیری از خستگی چشم اشاره کرد. با وجود طراحی چشم‌نواز، متاسفانه پایه کاملا ثابت است.

مانیتور مخصوص بازی سامسونگ مدل LF27T350FH-M سایز 27 اینچ

مانیتور ۲۷ اینچی جی پلاس GGM-L277FN

قیمت: از ۹,۹۰۰,۰۰۰ تومان

راهنمای خرید مانیتور ارزان

یکی از بهترین و اقتصادی‌ترین مانیتورهای گیمینگ بازار و راهنمای خرید مانیتور گیمینگ دیجی‌کالا مگ متعلق به برند ایرانی جی‌پلاس با نام GGM-L277FN است. این مانیتور ۲۷ اینچی از وضوح تصویر فول‌ اچ‌دی برخوردار است و تا ۱۶.۷ میلیون رنگ را می‌تواند پردازش کند. این مانیتور خوش ساخت بیشتر برای گیمرها طراحی شده تا بتوانند از کیفیت تصویر خوبی برخوردار باشند. نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتزی GGM-L277FN جی‌پلاس می‌تواند برای کسانی که به رقابت‌های آنلاین و سرعتی می‌پردازند بسیار کمک کند.

این مانیتور دارای یک پورت HDMI، یک دیس‌پلی پورت و یک پورت USB است و تقریبا برای یک کاربر پی‌سی می‌تواند در این بازه قیمتی کافی باشد. ارگونومی محصول هم راضی‌کننده است و شما می‌توانید آن را در جهت‌ها یا ارتفاع مورد علاقه خود تنظیم کنید.

مانیتور مخصوص بازی جی پلاس مدل GGM-L277FN سایز 27 اینچ

مانیتور ۲۷ اینچی ال‌جی ۲۷GQ50F-B

قیمت: از ۱۳,۲۵۰,۰۰۰ تومان

راهنمای خرید مانیتور

یکی از انتخاب‌های نسبتا اقتصادی اما با کیفیت در راهنمای خرید مانیتور گیمینگ دیجی‌کالا مگ که به خصوص برای گیمرها می‌تواند گزینه مناسبی باشد، مانیتور ۲۷ اینچ ال‌جی ۲۷GQ50F-B نام دارد. این مانیتور از صفحه‌نمایش فول اچ‌دی با نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز بهره می‌برد که می‌تواند سرعت عمل و روان بودن خاصی را در تمامی امور در اختیار مخاطب قرار دهد. پنل این مانیتور از نوع VA است که از کیفیت مناسبی در ارائه تصاویر مختلف برخوردار است.

از دیگر ویژگی‌های این مانیتور می‌توان به پشتیبانی از فناوری AMD FreeSync Premium، دو پورت HDMI، یک دیس‌پلی پورت و جک ۳.۵ میلی‌متری اشاره کرد. همچنین قابلیت‌هایی مانند Black Stabilizer و Crosshair هم می‌تواند برای گیمرها امتیاز مثبتی باشد. فقط در بخش ارگونومی و طراحی با مانیتوری کاملا ایستا طرف هستیم که نمی‌توان از جهت‌های مختلف تنظیم‌اش کرد و شاید این قضیه یک نکته منفی محسوب شود.

مانیتور مخصوص بازی ال جی مدل 27GQ50F-B سایز 27 اینچ

مانیتور ۴۳ اینچی سامسونگ LS43AM700U

قیمت: از ۱۵,۷۰۰,۰۰۰ تومان

راهنمای خرید مانیتور اداری

اگر به دنبال یک مانیتور بزرگ با وضوح ۴K و قابلیت‌های منحصر به فرد هوشمند در بازه قیمتی ۱۵ تا ۱۶ میلیون تومان هستید، نمایشگر LS43AM700U سامسونگمی‌تواند انتخاب خاصی برای شما باشد. این مانیتور ۴۳ اینچی با پنل VA و وضوح ۴K، نرخ وسعت Adobe RGB هفتاد و یک درصدی دارد و عمق رنگ ۸ بیتی ارائه می‌دهد. نمایشگر M7 سامسونگ از سه پورت USB 2.0 و یک پورت USB-C بهره می‌برد که پورت تایپ سی می‌تواند در نقش دیس‌پلی‌ پورت عمل کند و همزمان برای اتصال به لپ‌تاپ یا گوشی هوشمند، شارژ ۶۵ واتی ارائه دهد. زمان پاسخگویی این نمایشگر ۸ میلی‌ثانیه است و نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتزی آن، احتمالا جذابیت زیادی برای همه نداشته باشد.

با این حال، مانیتور ۴۳ اینچی M7 سامسونگ به خاطر وضوح ۴K و اندازه بزرگ در کنار امکانات هوشمند (سامسونگ DeX برای گوشی‌های گلکسی S)،می‌تواند یک گزینه بسیار مناسب برای کارهای روزانه و افرادی باشد که به مولتی تسکینگ و ارتباط با گوشی همراه و سایر دستگاه‌ها عادت دارند.

مانیتور سامسونگ مدل LS43AM700UM سایز 43 اینچ

مانیتور ۲۷ اینچی ام‌اس‌آی Optix MAG273

قیمت: از ۱۷,۰۰۰,۰۰۰ تومان

راهنمای خرید مانیتور

 

مانیتور گیمینگ ام اس آی مدل Optix MAG273در راهنمای خرید مانیتور گیمینگ دیجی‌کالا مگیک انتخاب جذاب و فوق‌العاده برای افرادی است که در بازه قیمتی ۹ تا ۱۰ میلیون تومان به دنبال نمایشگری فوق‌العاده هستند. این مانیتور از پنل IPS با نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز و فناوری HDR در وضوح فول اچ‌دی استفاده می‌کند. نمایشگر ام‌اس‌آی Optix MAG273 از طراحی مدرن با حاشیه‌هایی بسیار نازک بهره می‌برد و دارای دو پورت HDMI 2.0، یک دیس‌پلی پورت ۱.۲ و سه عدد USB است. همچنین وجود جک ۳.۵ میلی‌متری صدا باعث می‌شود تا به راحتی هدفون خود را به مانیتور متصل کنید.

مانیتور ام اس آی مدل Optix MAG273 سایز 27 اینچ

مانیتور ۲۴.۱ اینچی ایسوس PA248QV

قیمت: از ۱۷,۵۰۰,۰۰۰ تومان

راهنمای خرید مانیتور طراحی

ایسوس ProArt PA248QV  در راهنمای خرید مانیتور دیجی‌کالا مگ یک مانیتور ۲۴.۱ اینچی مخصوص حرفه‌ای‌ها و علاقه‌مندان به تدوین فیلم و عکس تا کارهای گرافیکی است که از مبدا کارخانه کالیبره شده و دارای تاییدیه Calman است تا دقت رنگ فوق‌العاده‌ای را ارائه دهد. این مانیتور همچنین دارای استاندارد‌های صنعتی sRGB / 100% و Rec 100% هم هست. نمایشگر ایسوس ProArt PA248QV از فناوری‌های اختصاصی ProArt Palette و ProArt Preset، رنگ‌های شش محوره، سطح مشکی و تنظیمات روشنایی، دستیابی سریع، آسان و دقیقی را به تصویر دلخواهتان ارائه می‌دهد. همچنین این مانیتور دارای پورت‌های متنوعی مانند HDMI، دیس‌پلی پورت، D-Sub و USB مجهز است. پایه ارگونومیک این مانیتور هم امکان تنظیم شیب، چرخش و ارتفاع دلخواه را فراهم می‌سازد.

مانیتور ایسوس مدل PA248QV سایز 24 اینچ

مانیتور ۳۲ اینچی سامسونگ LC32G55TQ-W

قیمت: از ۱۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان

راهنمای خرید مانیتور دیجی‌کالا

مانیتور ۲۷ اینچی LC32G55TQ-W سامسونگبا داشتن صفحه‌نمایشی با پنل VA خمیده ۲K (وضوح ۱۴۴۰p)، نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز و پشتیبانی از فناوری‌های FreeSync Premium ای‌ام‌دی و G-Sync انویدیا، یکی از بهترین گزینه‌های موجود بازار در بازه قیمتی ۲۶ میلیون تومانی است. این مانیتور در دل خود تمام ویژگی‌های منحصر به فرد ارائه تصویر استاندارد و باکیفیت را دارد، اما طراحی بدنه و پایه آن بسیار ساده است و نمایشگر ویژگی‌ خاصی برای چرخش یا اعمال شیب ندارد. با این حال، اگر به دنبال یک مانیتور گیمینگ ۲K و ۱۴۴ هرتز هستید که سایز ۳۲ اینچ خمیده هم داشته باشد، LC32G55TQ-W سامسونگ قطعا یکی از انتخاب‌های شما خواهد بود.

مانیتور مخصوص بازی سامسونگ مدل LC32G55TQBM سایز32 اینچ

مانیتور ۲۹.۵ اینچی ام‌اس‌آی Optix MAG301RF

قیمت: از ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان

راهنمای خرید مانیتور گیمینگ

اگر به دنبال یک مانیتور فوق‌عریض مناسب برای کارهای برنامه‌نویسی، اداری، مولتی‌ تسکینگ یا حتی گیمینگ می‌گردید، ام‌اس‌آی مدل Optix MAG301RF می‌تواند یک گزینه همه‌کاره با امکانات و کیفیت فوق‌العاده در بازه قیمتی ۲۰ میلیون تومان باشد. این مانیتور ۲۹.۵ اینچی مجهز به پنل IPS، دارای وضوح QHD است و نسبت تصویر آن برخلاف اکثر مانیتورها ۲۱.۹ فوق‌ عریض است که محیط عرضی بیشتری را برای کار به شما ارائه می‌دهد.

نرخ نوسازی تصویر در Optix MAG301RF به ۲۰۰ هرتز می‌رسد که باعث می‌شود تا تصاویر بسیار روان و بی‌نقصی را شاهد باشید. پشتیبانی این مانیتور از فناوری انویدیا G-Sync هم سبب می‌شود تا شاهد هیچ بریدگی تصویر در بازی‌ها یا ویدیوهای سریع نباشید. این نمایشگر دارای دو پورت HDMI، یک پورت دیس‌پلی و دو پورت USB در کنار جک ۳.۵ میلی‌متری صدا است.

مانیتور ام اس آی مدل Optix MAG301RF سایز 29.5 اینچ

مانیتور ۳۲ اینچی آئورس FI32Q

قیمت: از ۲۷,۵۰۰,۰۰۰ تومان

راهنمای خرید مانیتور گیمینگ آئورس

گیگابایت در سال‌های اخیر با زیربرند اختصاصی و گیمینگ آئورس توانسته تا محصولات باکیفیت و خوش‌قیمتی را روانه بازار کند که از مطرح‌ترین آنها، خط تولید مانیتورهای گیمینگ آئورس است.مدل FI32Q آئورس، یک مانیتور ۳۲ اینچی مجهز به پنل IPS و وضوح QHD است که نرخ نوسازی آن به ۱۶۵ تا ۱۷۰ هرتز می‌رسد.

این مانیتور از طراحی و ارگونومی بسیار مدرن و جذابی برخوردار است و به خوبی حس گیمینگ را به مخاطب القا می‌کند. شما می‌توانید مانیتور را به هر جهت افقی و عمودی بچرخانید یا ارتفاع آن را تنظیم کنید. همچنین فناوری‌های اختصاصی گیگابایت مانند Black Equalizer، GAME ASSIST، Auto-Update و ده‌ها قابلیت گیمینگ دیگر، از این مانیتور یک محصول فوق‌العاده و حرفه‌ای ساخته است.

مانیتور گیگابایت آروس مدل FI32Q سایز 32 اینچ

مانیتور ۳۴ اینچی کولرمستر GM34-CW

قیمت: از ۳۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان

راهنمای خرید مانیتور

برند کولرمستر شاید بیشتر در بحث تولید پاورهای پی‌سی و ماوس و صفحه‌کلید شناخته شده باشد، اما این برند توانسته با ورود به دنیای نمایشگرها، حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. مانیتور فوق‌عریض و خمیده ۳۴ اینچی کولرمستر مدل GM34-CW با پنل VA و نور پس‌زمینه کوانتوم دات، وضوحی برابر با ۳۴۴۰ در ۱۴۴۰ پیکسل یا همان UWQHD دارد که بسیار وسیع است و برای گیمرها، برنامه‌نویس‌ها و کسانی که پنجره‌های زیادی را در یک صفحه خواهان هستند، بسیار مفید است.

این نمایشگر دارای نرخ نوسازی تصویر برابر با ۱۴۴ هرتز و پاسخ‌گویی ۱ میلی‌ثانیه است که در کنار فناوری AMD FreeSync، خیال شما را از بابت سرعت پاسخگویی، روان بودن تصاویر و عدم شکستگی فریم‌ها راحت می‌کند. پوشش DCI-P3 این مانیتور هم به ۹۵ درصد می‌رسد و نشان می‌دهد که رنگ‌ها در این نمایشگر کولرمستر به خوبی نمایان می‌شوند.

مانیتور خمیده 34 اینچی کولرمستر مدل GM34-CW

مانیتور  ۲۷ اینچی ال‌جی ۲۷GP95R-B

قیمت: از ۴۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان

راهنمای خرید مانیتور گیمینگ

پیدا کردن مانیتور ۴K گیمینگ که از نرخ نوسازی بالایی برخوردار باشد اصلا کار راحتی نیست و اکثر این مانیتورها از قیمتی بالا برخوردار هستند. مانیتور ال‌جی ۲۷GP95R-B یکی از همین معدود مانیتورهای ۴K گیمینگ است که می‌تواند در این رزولوشن، نرخ نوسازی تا ۱۶۰ هرتز را ارائه دهد.

این مانیتور ۲۷ اینچی که به پنل نانو آی‌پی‌اس اختصاصی ال‌جی مجهز شده، از جدیدترین تکنولوژی‌های نسل نهم کنسول‌ها و گیمینگ حرفه‌ای روی پلتفرم پی‌سی بهره می‌برد که می‌توان از آنها به پورت HDMI 2.1 و فناوری VRR در کنار پشتیبانی از فناوری‌های جی‌-سینک انویدیا و فری‌سینک ای‌ام‌دی اشاره کرد.

زمان پاسخگویی نمایشگر کمتر از ۱ میلی‌ثانیه است و شما می‌توانید تجربه حیرت‌انگیزی از سرعت، کیفیت و دقت را در این مانیتور حرفه‌ای کسب کنید.

مانیتور مخصوص بازی ال جی مدل 27GP95R-B سایز 27 اینچ

مانیتور ۳۹ اینچی ۵K خمیده ال‌جی ۴۰WP95C

قیمت: از ۵۷,۶۳۰,۰۰۰ تومان

راهنمای خرید مانیتور حرفه‌ای

 

یکی از بهترین و قدرتمند‌ترین مانیتورهای حال حاضر بازار که بیشتر برای طراحان، تدوین‌کاران و گرافیست‌ها طراحی شده، ال‌جی مدل ۴۰WP95C نام دارد. مانیتور عظیم ۳۹ اینچی با وضوح ۵K که به فناوری تاندربولت ۴ مجهز شده و می‌تواند نمایشی خیره‌کننده را ارائه دهد.

اکثرا این مانیتور را رقیبی جدی برای نمایشگر اختصاصی اپل می‌دانند. نمایشگری که نسبت به رقیب اپلی‌اش از قیمتی به مراتب پایین‌تر برخوردار است و می‌تواند وضوح، کیفیت رنگ و امکاناتی فوق‌العاده را در اختیار افراد حرفه‌ای قرار دهد. پشتیبانی از HDR10 و پوشش رنگ DCI-P3 تا ۹۸ درصد در کنار فناوری نانو IPS ال‌جی، این نمایشگر را به انتخابی فوق‌العاده تبدیل کرده است.

مانیتور خمیده ال جی مدل 40WP95C سایز 39.7 اینچ

مانیتور ۴۹ اینچی ال‌جی ۴۹WQ95C-W

قیمت: از ۸۶,۰۰۰,۰۰۰ تومان

راهنمای خرید مانیتور گیمینگ حرفه‌‌ای

یکی از خاص‌ترین و جذاب‌ترین مانیتورهای گیمینگ بازار و راهنمای خرید مانیتور گیمینگ دیجی‌کالا مگ، ال‌جی مدل ۴۹WQ95C-W نام دارد. این مانیتور خمیده ۱۴۴ هرتزی با سایز ۴۹ اینچی و نسبت تصویر ۳۲:۹، می‌تواند برای گیمرهایی که به دنبال دید وسیع‌تر و کنترل بیشتر در بازی‌های مختلف هستند، گزینه‌ای فوق‌العاده باشد.

وجود پنل IPS پیشرفته در این مانیتور باعث شده تا کیفیت رنگ و کنتراست تصویر عالی باشد. گستره رنگی DCI-P3 در مانیتور الجی ۴۹WQ95C-W به ۹۸ درصد می‌رسد که یکی از ویژگی‌های اصلی محصول محسوب می‌شود. از مشخصه‌های دیگر این مانیتور می‌توان به گواهی VESA DisplayHDR 400 و وجود فناوری‌های فری سینک پریمیوم ای‌ام‌دی و جی‌سینک انویدیا اشاره کرد.

مانیتور ال‌جی ۴۹WQ95C-W دارای دو درگاه HDMI 2.0، یک دیس‌پلی پورت و دو درگاه USB-A از نوع USB 3.0 و ۲.۰ است و در کنار آنها، درگاه USB-C که توانایی خروجی شارژ تا ۹۰ وات را دارد، دیده می‌شود.

مانیتور مخصوص بازی ال جی مدل 49WQ95C-W سایز 49 اینچ
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 45 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 8 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.