آیبز راهنمای خرید بهترین میکروفون موبایل؛ معرفی ۱۰ گزینه‌ برتر و کارآمد - آی بز

اگر برای تولید محتوا و انجام کارهایی از این قبیل قصد ضبط صدا را دارید، لزومی ندارد که در ابتدای کار به دنبال خرید میکروفون‌های حرفه‌ای باشید. در عوض شما می‌توانید از میکروفون‌هایی که به گوشی هوشمندتان متصل می‌شود، برای انجام چنین کارهایی بهره ببرید و هزینه‌ی کمتری برای خرید آن‌ها بپردازید. میکروفون‌‌های موبایل در اشکال و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند؛ اندازه برخی از آن‌ها بزرگ بوده، در حالی‌ که برخی دیگر در کیف یا حتی جیب شلوار هم جا می‌شوند. در راهنمای خرید بهترین میکروفون برای موبایل به معرفی و بررسی ۱۰ میکروفون برتر ضبط صدا برای گوشی می‌پردازیم تا با توجه به بودجه و نیاز خود، ایده‌آل‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

میکروفن بی سیم مدل SK750 wireless microphone بسته 2 عددی

۱,۶۴۶,۰۰۰

تومان

میکروفن یقه ای بویا مدل BY-M1-2022

ست میکروفون بی سیم کامیکا مدل BoomX-U U2

میکروفن موبایل بی‌سیم

ست میکروفون بی‌سیم مدل BoomX-U U2، یک محصول فوق‌العاده باکیفیت اما گران‌قیمت از برند کامیکا است که تبحر خاصی در حوزه تولید تجهیزات صوتی دارد. در واقع شما با خرید این ست، صاحب دو میکروفون اکسترنال برای موبایل خواهید شد که گزینه‌ی بسیار ایده‌آلی برای خبرنگاران، فیلم‌برداران و وبلاگ‌نویسان به شمار می‌رود. این محصول دارای دو میکروفون و یک گیرنده است که با اتصال مستقیم به موبایل و دوربین عکاسی، صدایی کاملاً شفاف را برای شما ضبط می‌کند. وزن این دو میکروفون هر کدام حدود ۴۷ گرم است و تا فاصله ۱۲۰ متری برد دارد.

میکروفون‌های این ست به صورت یقه‌ای طراحی شده و کاربران می‌توانند در تمام جهات از آن‌ها استفاده کنند. همچنین کامیکا برای این ست، از دو درگاه جک ۳.۵ میلی‌ متری صدا برای اتصال به گوشی‌های هوشمند و درگاه XLR برای اتصال به سیستم‌های استودیویی بهره است. این محصول از الگوی قطبی چند جهته امنی پشتیبانی کرده و این یعنی صدا را از همه جهات به میزان یکسان دریافت می‌کند. این الگو نسبت به سایر الگوهای قطبی کمترین حساسیت را به لمس و یا صدای باد دارد و بهترین پاسخ باس و همچنین صاف‌ترین پاسخ فرکانسی را به کاربران ارائه می‌دهد.

همچنین باید به قابلیت Low-Cut-Filter این میکروفن برای گوشی اشاره کنیم که نویزهای محیط را به خوبی حذف می‌کند. این ست دارای ۴۸ کانال UHF است تا از تداخل فرکانس‌های جلوگیری کند. باتری‌های این محصول نیز قابل شارژ هستند و با یک بار شارژ کامل، این ست تا ۶ ساعت قادر است شما را در انجام دادن کارهایتان همراهی کند. از دیگر قابلیت‌های خوب این محصول باکیفیت باید به فیلتر نرم‌کنندگی صدا اشاره کنیم که باعث می‌شود صدایی گرم‌تر و شفاف‌تر را بشنویم. گستره دینامیکی این میکروفن سازگار با موبایل ۷۶ دسی بل است و آستانه دیستروشن آن نیز به ۱۰۰ دسی بل می‌رسد.

ست میکروفن بی سیم کامیکا مدل BoomX-U U2

میکروفون کندنسر کامیکا مدل HRM-S

اگر برای انجام دادن کارهایی که در آن‌ها نیاز به ضبط صدا دارید، به دنبال خرید یک میکروفون کندنسر برای گوشی هوشمند خود هستید، میکروفون کندنسر کامیکا مدل HRM-S یکی از بهترین گزینه‌های خرید برای شماست. این میکروفون حرفه‌ای موبایل حدود ۶۰۰ گرم وزن دارد و ابعاد آن نیز به ۲۷۳ در ۴۹ در ۳۵ میلی‌ متر می‌رسد. این محصول از طریق درگاه ۳.۵ میلی‌ متری صدا به گوشی‌های هوشمند شما متصل می‌شود و از الگوی قطبی کاردیوئید بهره می‌برد. الگوی قطبی کاردیوئیدی نسبت به صدایی که از پشت میکروفون می‌آید کمترین حساسیت را نشان می‌دهد.

در واقع هرچه سر و صدای محیط کمتر باشد، نویزهای ایجاد شده‌ کمتر و در نتیجه صدای با کیفیت بهتری را خواهید داشت. این میکروفون برای موبایل کامیکا، سیمی به طول ۳.۵ متر دارد تا در هنگام انجام ضبط، محدودیت حرکتی زیادی نداشته باشید. گستره دینامیکی این میکروفون ۸۱ دسی بل است و آستانه دیستروشن آن نیز به ۱۰۰ دسی بل می‌رسد. این محصول با همه‌ی گوشی‌های اندرویدی و iOS سازگاری دارد و قابلیت Super Low Self Noise آن نیز خروجی صدای واضح و طبیعی را به کاربر می‌دهد.

میکروفن کاندنسر کامیکا مدل HRM-S

میکروفون بی سیم پیکسل مدل Voical Air بسته دو عددی

میکروفون بلوتوث موبایل

میکروفون بی‌سیم پیکسل مدل Voical Air، یکی از بهترین میکروفون‌های بلوتوثی و بی‌سیم موجود در بازار است که صدای شما را با کیفیت خوبی ضبط می‌کند. این محصول شامل یک میکروفون بی‌سیم مینی UHF و یک گیرنده است که با استفاده از جک ۳.۵ میلی‌متری صدا، شما می‌توانید این محصول را به گوشی‌های هوشمند خود متصل کنید. میکروفون UHF نسبت به میکروفون‌هایی که از فناوری ۲.۴ گیگاهرتز استفاده می‌کنند، دامنه دینامیکی بیشتر و تداخل کمتری دارد. همچنین ۳۶ کانال برای استفاده در صورت مواجهه کاربر با تداخل فرکانسی در دسترس است.

این میکروفون با گوشی‌های اندرویدی و iOS سازگار است، اما برای اتصال آن به آیفون شما نیاز به تهیه رابط جک ۳.۵ میلی‌متری به لایتنینگ دارید. این میکروفون موبایل پیکسل از سیستم حذف نویز بهره می‌برد؛ به طوری که صدای ضبط شده میکروفون با صدای اصلی تفاوت زیادی ندارد. همچنین گیرنده و فرستنده این محصول دارای دو صفحه‌نمایش OLED هستند تا بتوانید نوسانات، فرکانس کانال، صدای ورودی دسی بل، صدای نظارت، وضعیت باتری و سیگنال را روی نمایشگر نظارت کنید.

یک باتری ۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی به عنوان منبع تغذیه این محصول در نظر گرفته شده که شارژدهی ۶ ساعته دارد. شارژ شدن این محصول با کابل USB-C صورت می‌گیرد و تقریباً ۱.۵ ساعت طول می‌کشد تا به طور کامل شارژ شود. این سیستم را می‌توان با استفاده از یک آداپتور کفش سرد همراه با کیت روی دوربین‌ها نیز نصب کرد. در نهایت باید به گستره دینامیکی ۹۰ دسی بل و فرکانس پاسخ‌گویی ۵۰ هرتز تا ۲۰ کیلو هرتزی این محصول اشاره کنیم.

میکروفن بی سیم پیکسل مدل Voical Air بسته دو عددی

میکروفون یقه‌ای سینکو مدل Lav-S6M2

میکروفون یقه‌ای سینکو مدل Lav-S6M2، با قابلیت‌های بسیار خوب و قیمت مناسبش توانسته نظر کاربران زیادی را در فروشگاه آنلاین دیجی کالا به خود جلب کند. این میکروفون کابل بسیار بلندی (حدود ۶ متر) دارد تا افراد به راحتی بتوانند از آن در مکان‌های مدنظر خود بهره ببرند. این محصول از الگوی قطبی چند جهته امنی پشتیبانی کرده و این یعنی صدا را از همه جهات به میزان یکسان دریافت می‌کند. این میکروفون یقه‌ای موبایل سینکو با استفاده از جک ۳.۵ میلی‌متری به گوشی‌های هوشمند شما متصل می‌شود و درگاه صدا تعبیه شده روی بدنه‌ی آن نیز امکان مانیتورینگ همزمان صدا را برای کاربران فراهم کرده است.

علاوه بر این، باید به نشانگر LED، دکمه‌ی خاموش و روشن، دکمه اختصاصی سوئیچ حالت تلفن/ دوربین و دکمه‌ی تنظیم ولوم نیز اشاره کرد. یک باتری لیتیومی به عنوان منبع تغذیه این میکروفون باکیفیت در نظر گرفته شده که تنها با ۱.۵ ساعت شارژ قادر است تا ۴۰ ساعت به کار مداوم ادامه دهد. این میکروفون یقه‌ای برای موبایل، از تکنیک خاص و پیچیده‌ای جهت افزایش کیفیت سیگنال صوتی و کاهش نویز به ولوم تنظیم گین کنترلر بهره می‌برد که در نهایت منجر به ارائه صدای باکیفیت و شفاف خواهد شد. یک کیف نیز درون جعبه‌ی این محصول قرار گرفته که می‌توانید از آن برای نگهداری بهتر میکروفون بهره ببرید.

میکروفن یقه ای سینکو مدل Lav-S6M2

میکروفون یقه‌ای کامیکا مدل SIG.LAV V05

میکروفون موبایل

برند چینی کامیکا در بازار ایران از محبوبیت بسیار خوبی در زمینه‌ی عرضه لوازم جانبی دیجیتال برخوردار بوده و محصولات باکیفیتی مانند میکروفون یقه‌ای مدل SIG.LAV V05 را روانه‌ی بازار می‌‌کند. این محصول حدود ۱۶۰ گرم وزن دارد و ابعاد ۱۸۰ در ۲۱ در ۹۱ میلی‌ مترش به هیچ عنوان در هنگام استفاده‌ی کاربران، اذیت کننده نخواهد بود. به لطف جک ۳.۵ میلی متری صدا، کاربران به راحتی می‌توانند این میکروفون یقه‌ای را به گوشی‌های هوشمند خود نصب کنند. این میکروفن یقه‌ای با الگوی گیرایی امنی دایرکشنال، صدای شما را با بهترین کیفیت ممکن ضبط می‌کند و آستانه دیستروشن آن نیز به ۱۰۰ دسی بل می‌رسد.

همچنین فرکانس پاسخ‌گویی میکروفون ۶۰ تا ۱۸ کیلو هرتز و حساسیت این ابزار ۲ ± ۳۵- دسی‌بل گزارش شده است. روی بدنه‌ی این محصول شاهد قرارگیری یک کلید سه حالتی هستیم که می‌توانید بین حالت‌های موبایلی، دوربینی و خاموش-روشن تغییر وضعیت دهید. یک درگاه هدفون روی این محصول تعبیه شده که امکان مانیتورینگ همزمان کاربران را فراهم می‌کند. همچنین باید به امکان تغییر ولوم صدا و نشانگر باتری این محصول نیز اشاره کنیم. این محصول همچنین نویزگیری بسیار خوبی دارد و تا حد ممکن از سروصدای محیط اطراف شما در حین ضبط صدا می‌کاهد. گستره دینامیکی این میکروفون ۷۶ دسی بل است.

میکروفن یقه ای کامیکا مدل SIG.LAV V05

ست میکروفون یقه‌ای بیسیم مدل J13 Dual Type-C

میکروفون موبایل

ست میکروفون یقه‌ای بیسیم مدل J13 Dual Type-C، از دو میکروفون یقه‌ای با ابعاد بسیار جمع‌وجور و همچنین یک گیرنده تشکیل شده که به انواع گوشی‌های هوشمند اندرویدی، تبلت و لپ‌تاپ‌های مجهز به درگاه USB-C متصل می‌شود. این ست میکروفون از نوع کندانسر الکتریکی بوده که به صورت ۳۶۰ درجه صدا را دریافت می‌کند. فرکانس پاسخ‌گویی این محصول به ۲۰-۲۰۰ کیلو هرتز می‌رسد و نسبت سیگنال به نویز ۶۴ دسی بل دارد. هر دو قطعه میکروفون این محصول به طور کاملا اتوماتیک به قطعه گیرنده متصل می‌شود و صدا را با کیفیت بسیار عالی و شفاف به گوشی منتقل می‌کند.

همچنین به لطف سیستم هوشمند حذف نویز، کاربران در محیط‌های شلوغ و هنگام وزش باد دغدغه‌ی خاصی از این بابت نخواهند داشت. این میکروفون یقه‌ای موبایل تا شعاع ۲۰ متری به راحتی کار می‌کند و برای لایو استریمینگ، کلاس‌های آنلاین، ساخت ویدیو‌های آموزشی، تبلیغاتی و ولاگری کاملاً مناسب است. کیس شارژ این محصول می‌تواند تا ۴ بار به شارژ کامل این ست میکروفون بپردازد و با هر بار شارژ کردن نیز، میکروفون تا ۱۰ ساعت شما را همراهی می‌کند.

این میکروفن بلوتوث موبایل صدا را به صورت حرفه‌ای با کیفیت استریو ۴۸ کیلوهرتز ضبط می‌کند و قابلیت پشتیبانی از میکس همزمان چند کاناله و همگام‌سازی موسیقی پس‌زمینه را نیز دارد. اگر از کاربران گوشی‌های سامسونگی هستید، برای استفاده از این میکروفون حتما باید اپلیکیشن hurePlus MOTIV Video روی گوشی شما نصب باشد. در گوشی‌ها دیگر، نیاز به نصب اپلیکیشن خاصی نیست.

ست میکروفن یقه ای بیسیم مدل J13 Dual Type-C

میکروفون بی سیم مدل JSSEVN lightening

میکروفون یقه‌ای بلوتوثی

اگر از کاربران گوشی‌های هوشمند آیفون و تبلت‌های آیپد اپل هستید و به دنبال یک میکروفون بی‌سیم باکیفیت و قیمت مناسب سازگار با این دستگاه‌های هوشمند می‌گردید، می‌توانید میکروفون بی سیم مدل JSSEVN lightening را به عنوان یکی از بهترین گزینه‌های خرید خود در نظر بگیرید. این میکروفون یقه‌ای برای گوشی آیفون حدود ۳۰ گرم وزن دارد و گیره‌ی آن نیز از جنس پلاستیک سخت تولید شده که به خوبی روی یقه‌ی لباس کاربران متصل می‌شود. این محصول از الگوی قطبی چند جهته امنی پشتیبانی کرده و این یعنی صدا را از همه جهات (به صورت ۳۶۰ درجه) به میزان یکسان ضبط می‌کند.

این الگو نسبت به سایر الگوهای قطبی حساسیت حداقلی را به لمس و یا صدای باد دارد و بهترین پاسخ باس و همچنین صاف‌ترین پاسخ فرکانسی را به کاربران ارائه می‌دهد. فرکانس پاسخ‌گویی میکروفون ۲۰ تا ۲۰۰۰۰ و حساسیت این ابزار ۲۶ دسی‌بل گزارش شده است. این میکروفون صدا را به صورت حرفه‌ای با کیفیت استریو ۴۸ کیلوهرتز ضبط می‌کند و عملکرد بسیار خوب سیستم نویز کنسلینگ آن، در نهایت منجر به ارائه صدایی باکیفیت و بسیار شفاف می‌شود. برای استفاده از این میکروفون، کاربران نیازی به نصب هیچ اپلیکیشنی ندارند. برد این محصول حداکثر ۲۰ متر است و با یک بار شارژ تا ۱۰ ساعت می‌توانید از آن بهره ببرید.

میکروفن بی سیم مدل JSSEVN lightening

میکروفون یقه‌ای بویا مدل BY-M1DM

میکروفون موبایل

میکروفون یقه‌ای مدل BY-M1DM، یکی از محصولات باکیفیت و بسیار خوب برند بویاست که حدود ۶۸ گرم وزن دارد و ابعاد آن نیز ۱۰ در ۲۰ در ۲۰ میلی‌متر می‌رسد. این میکروفون سیمی عملکرد بسیار خوبی در ضبط صدا دارد و برای تولیدکنندگان محتوا، یک گزینه‌ی کاملاً ایده‌آل به شمار می‌رود. این محصول از یک جک ۳.۵ میلی‌ متری صدا نیز بهره می‌برد که شما می‌توانید از آن برای اتصال میکروفون به گوشی هوشمندتان و حتی دوربین‌ها نیز بهره ببرید. البته اگر گوشی هوشمند شما از این درگاه پشتیبانی نمی‌کند، خیلی ساده با تهیه یک رابط تبدیل می‌توانید این کار را انجام دهید.

میکروفن یقه‌ای بویا مدل BY-M1DM کابل بسیار بلندی دارد که می‌تواند برای انجام کارهایی نظیر مصاحبه و تهیه‌ی گزارش بسیار مفید و کاربردی باشد. روی بدنه‌ی این میکروفون یک دکمه اختصاصی تعبیه شده که از آن می‌توانید برای تغییر حالت بین دوربین و گوشی هوشمند استفاده کنید. این محصول همچنین نویزگیری بسیار خوبی دارد و تا حد ممکن از سروصدای محیط اطراف شما در حین ضبط صدا می‌کاهد. در نهایت باید به فیلتر نرم‌کنندگی صدای این محصول اشاره کنیم که عملکرد بسیار خوبی دارد. نسبت سیگنال به نویز این محصول ۷۴ دسی بل است و از فرکانس پاسخگویی ۶۵ – ۱۸ کیلو هرتز پشتیبانی می‌کند.

میکروفن یقه ای بویا مدل BY-M1DM

میکروفون یقه‌ای هوکو مدل S31 STREAM FOR TYPE-C

میکروفون موبایل

اگر بودجه‌ی کافی برای خرید یک میکروفون فوق‌العاده باکیفیت و حرفه‌ای را دارید، پیشنهاد ما به شما میکروفون یقه‌ای هوکو مدل S31 STREAM FOR TYPE-C است. اول از همه باید به وزن بسیار سبک ۷۹ گرمی و ابعاد جمع‌وجور ۷۹ در ۵۴ در ۲۷ میلی‌ متری آن اشاره کرد که به هیچ عنوان روی یقه‌ی کاربران سنگینی نمی‌کند. هوکو همچنین از یک گیره بسیار مقاوم در این محصول استفاده کرده که به خوبی روی یقه کاربران قرار می‌گیرد و محدودیت حرکتی برای آن‌ها ایجاد نمی‌کند. این میکروفون دارای یک گیرنده با درگاه USB-C است که با گوشی‌های هوشمند اندرویدی کاملاً سازگاری دارد.

البته کاربران گوشی‌های آیفون نیز می‌توانند با تهیه یک رابط تبدیل، گوشی خود را به این میکروفون متصل کنند. فاصله‌ای که می‌توان از این میکروفون، به دور از گیرنده‌اش استفاده کرد ۱۲۰ متر بدون هیچ مانعی است ولی بهترین کیفیت را در حداکثر فاصله تا ۱۵ متر به کاربران ارائه می‌دهد. یک کیس شارژ با باتری به ظرفیت ۴۵۰ میلی‌آمپر ساعتی به عنوان منبع انرژی این محصول به انجام وظیفه می‌پردازد که از قابلیت شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند. کاربران می‌توانند با ۵ دقیقه شارژ کردن ۱ ساعت از آن استفاده کنند.

در صورت شارژ شدن این محصول به صورت کامل، تا چهار ساعت همراه شما خواهد بود. سیستم حذف نویز این میکروفون موبایل، عملکرد بسیار خوبی دارد و صدایی شفاف را به گوش کاربران می‌رساند تا دغدغه‌ای از این بابت در هنگام ضبط صدا نداشته باشید.

میکروفن یقه ای هوکو مدل S31 STREAM FOR TYPE-C

میکروفون داینامیک مائونو مدل PD100U

میکروفون‌های رومیزی معمولاً قیمت بسیار بالایی دارند و به راحتی به گوشی‌های هوشمند متصل نمی‌شوند. اما میکروفون داینامیک مائونو مدل PD100U، با قابلیت‌های خوبی که ارائه می‌دهد، این موضوع را به سادگی نقض کرده است. این میکروفون رومیزی از کابل دو سر USB-C بهره می‌برد و با این تفاسیر کاربران به راحتی می‌توانند آن را به گوشی‌های هوشمند اندرویدی‌شان متصل کنند. کاربران آیفون نیز برای اتصال به این میکروفون با استفاده از کابل لایتنینگ به USB-C مشکلی نخواهند داشت. ساختار فلزی با دوام این محصول ثبات و طول عمر این محصول را بیمه کرده و به تولید صدایی صاف و تمیز کمک می‌کند.

این میکروفون داینامیک از یک چیپست صدای حرفه‌ای ساخته شده که نرخ صدابرداری ۲۴ تا ۱۹۲ کیلو هرتز را ارائه می‌دهد و از نرخ پاسخگویی یکنواخت ۶۰ تا ۱۴ کیلو هرتز نیز پشتیبانی می‌کند. مائونو از یک فیلتر داخلی دو لایه در این محصول بهره برده که به طور موثر جریان هوا را هنگام دریافت صدا را از طریق میکروفون کاهش می‌دهد و در عین حال شفافیت صدا را تضمین می‌کند. بهترین فاصله‌ی ضبط صدا برای این میکروفون فاصله‌ی ۵ الی ۱۰ سانتی متری است که صدایی کاملا خالص، شفاف و دستکاری نشده را ضبط می‌کند.

این محصول از یک دستگیره متحرک نیز بهره می‌برد که می‌توان در طول فرآیند ضبط صدای میکروفون و حساسیت آن را برای دریافت خروجی عالی تنظیم کرد، صدای محیط را به طور موثرتری کاهش و میزان دریافت صدای خالص را افزایش داد. برای استفاده از این میکروفون رومیزی باکیفیت نیاز به نصب هیچ برنامه‌ای ندارید. این میکروفون در ضبط فرکانس‌های متوسط صدا عملکرد بسیار خوبی دارد و در نتیجه برای ضبط صدا عالی کار می‌کند.

میکروفن داینامیک مائونو مدل PD100U

سخن پایانی

این روزها به لطف روی کار آمدن مشاغل جدید نظیر ولاگری، تولید محتوا و موارد دیگر، استفاده از میکروفون‌ها برای ضبط صدا میان کاربران عادی بسیار متداول‌تر از قبل شده و خوشبختانه کاربران برای خرید یک میکروفون موبایل باکیفیت لزوماً نیازی به پرداخت هزینه‌ چندان زیادی ندارند، چرا که این دسته از محصولات در تنوع قیمتی مختلف و با قابلیت‌های متفاوتی در بازار به فروش می‌رسند. در این مقاله ما به معرفی و بررسی ۱۰ میکروفون موبایل حرفه‌ای و باکیفیت از برندهای مختلف و مطرح بازار پرداختیم تا اگر هدف شما خرید یک میکروفون سازگار با گوشی است، بتوانید خرید ساده و آسانی را از دیجی کالا تجربه کنید.

آیا شما از میکروفون‌های موبایلی استفاده می‌کنید؟ به نظر شما بهترین برند میکروفون موجود در بازار کدام است؟ لطفاً اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید، آن را با ما و سایر کاربران آی بز در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید

میکروفن بی سیم مدل SK750 wireless microphone بسته 2 عددی

۱,۶۴۶,۰۰۰

تومان

میکروفن یقه ای بویا مدل BY-M1-2022

سوالات متداول

کاربرد میکروفون‌های ضبط موبایل چیست؟

این میکروفون‌ها برای خبرنگاران، مجریان ورزشی، سخنران‌ها، مجریان کنفرانس، برگزارکنندگان کلاس‌ها و جلسات آنلاین و همچنین تولیدکنندگان محتوا بسیار مناسب است.

آیا میکروفون‌های ضبط موبایل به لپ‌تاپ نیز متصل می‌شوند؟

بله. معمولا این دسته از محصولات مجهز به جک ۳.۵ میلی‌متری صدا هستند و به لپ‌تاپ‌ها نیز به خوبی متصل می‌شوند.

آیا میکروفون‌های ضبط موبایل با آیفون‌ها نیز سازگاری دارند؟

بله. این دسته از محصولات با استفاده از تبدیل جک ۳.۵ به لایتنینگ در گوشی‌های آیفون نیز قابل استفاده هستند.

بهترین محل قرارگیری میکروفون یقه‌ای کجاست؟

بهترین وضعیت برای قرارگیری میکروفون‌های یقه‌ای، جایگذاری آنها در فاصله ۲۰ تا ۳۰ سانتی‌متری از منبع صدا است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 121 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 5 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها