آیبز حتی مهندسین گوگل امنیت وب‌گردی در حالت Incognito گوگل کروم را به سخره می‌گیرند - آی بز

اینطور که به نظر می‌رسد، مهندسین خود گوگل امنیت وب‌گردی در حالت Incognito مرورگر گوگل کروم را به سخره می‌گیرند.

مهندسین گوگل در تمسخر حالت Incognito کروم گفته‌اند که «نباید دیگر آن را حالت ناشناس خطاب کنیم». این گفته‌ها شاید گوگل را در دادگاه به دردسر بیندازد چرا که این شرکت آمریکایی ظاهرا در این رابطه که چقدر اطلاعات از کاربرانش در وب‌گردی در حالت Incognito جمع‌آوری می‌کند، آن‌ها را گول زده است. به گونه‌ای که حتی مورد تمسخر کارمندانش قرار گرفته است.

اگر از حالت Incognito شناختی ندارید باید بگوییم کاربران گوگل کروم می‌توانند با ورود به آن، یک وب‌گردی بدون ردیابی اطلاعات و ایمن داشته باشند. اما ایمیلی که مسئول بازاریابی گوگل یعنی لوراین تاوهیل، یک سال قبل به مدیرعامل این شرکت یعنی ساندار پیچای ارسال کرد، باعث شده یک سری ابهاماتی پیرامون این قابلیت به وجود بیاید. او در ایمیل خود به پیچای نوشت: «باید حالت Incognito را خصوصی‌تر کنیم». متن ایمیل هم در دادگاه مورد بررسی قرار گرفته تا مشخص شود آیا گوگل در این پرونده متهم هست یا خیر.

حالت Incognito کروم

اطلاعاتی که ذخیره نمی‌شوند: تاریخچه‌ی وبگردی، کوکی و داده‌های سایت‌ها، اطلاعاتی که در فرم‌ها وارد می‌شوند. اشخاص و سازمان‌هایی که ممکن است به داده‌ها دسترسی داشته باشند: وب‌سایت‌هایی که به آن‌ها وارد می‌شوید، کارمند یا مسئولین مدرسه، ارائه دهنده‌ی سرویس اینترنت

در سال ۲۰۱۸ بود که یکی از مهندسین گوگل نتیجه‌ی یک تحقیق را در گروهی که با همکاران خود داشت به اشتراک گذاشت. در آن تحقیق آمده بود که کاربران دقیقا متوجه امنیت و میزان خصوصی بودن حالت Incognito در گوگل کروم نشده‌اند. آن‌ها حتی گفته‌اند که «دیگر نباید این حالت را Incognito (ناشناخته) خطاب و از آن آیکون (آیکون معروف با عینک و کلاه جاسوسی) برایش استفاده کرد». این ایمیل در کنار جوک‌هایی که بین کارمندان خود شرکت رد و بدل شده نشان می‌دهد که گوگل اصلا اطلاعات درستی از بابت داده‌هایی که حین وب‌گردی در حالت Incognito کروم از کاربران جمع‌آوری می‌کند به آن‌ها نداده است.

حالا گوگل مانده و یک شکایت ۵ میلیارد دلاری که در آن ادعا شده کارمندان این شرکت می‌توانند به تاریخچه‌ی وب‌گردی کاربران دسترسی پیدا کنند. البته گوگل در دفاع از خود گفته که حالت یادشده کاملا هم خصوصی نیست و در واقع کاربران از اینکه اطلاعات‌شان توسط شرکت ردیابی شود رضایت دارند. با این حال وقتی خود کارمندان این شرکت هم امن نبودن حالت Incognito کروم را به سخره می‌گیرند یعنی گوگل در مسیر اثبات بی‌گناهی خود کار سختی دارد.

منبع: Hothardware

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 80 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 17 اکتبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها