آیبز تویوتا اسکالار SC1 برقی مسابقه‌ای با قدرت ۳۲۸ اسب بخار رونمایی شد - آی بز

از زمانی که شرکت تویوتا گازو به عنوان شرکت زیرمجموعه‌ی تویوتا راه‌اندازی شد، این شرکت محصولات متنوعی را با لوگوی GR روانه‌ی بازارهای مختلف کرده است. محصولات این شرکت به طور کلی نسبت به مدل‌های استاندارد اسپورت‌تر هستند. گاهی اوقات این موضوع از لحاظ ظاهری روی این خودروها صدق می‌کند و برخی مواقع نیز مربوط به بخش عملکردی آن‌ها (مانند ماشین‌های مسابقه‌ای) می‌شود. اگر علاقه مند به خودروهای برقی تویوتا هستید باید اشاره کنیم که شرکت اسکالار پرفورمنس تویوتا اسکالار SC1 برقی را معرفی کرده که برای مسابقات طراحی شده و اولین خودروی آماتور الکتریکی بوده که بر پایه پلتفرم تویوتا GR86 توسعه یافته است.

خودروهایی که شرکت تویوتا گازو روی بهبود عملکرد و قابلیت‌های آن‌ها کار کرده با نام GR روانه‌ی بازار شده که از جمله آن‌ها می‌توان به تویوتا سوپرا GR، کرولا GR، یاریس GR و GR 86 یا همان تویوتا GT86 سابق اشاره کرد. به گفته‌ی مهندس ارشد تویوتا GR86، شرکت تویوتا گازو هنوز هیچ فعالیتی در زمینه‌ی توسعه یک مدل اسپرت برقی انجام نداده و در حال حاضر هیچ برنامه‌ای نیز برای انجام این کار در آینده‌ی نزدیک ندارد.

تویوتا اسکالار SC1 برقی

جدا از نقش و نگارهای مخصوص و جذاب ماشین‌های مسابقه‌ای، تویوتا اسکالار SC1 برقی موتور ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی باکسر این خودرو که در بخش جلویی تعبیه شده بود را کنار گذاشته و در عوض موتور Hypercraft Stealth برقی را روی اکسل عقب این خودرو تعبیه کرده است. این پیشرانه‌ی برقی تا ۱۲۰۰۰ دور بر دقیقه قابلیت چرخش داشته و می‌تواند حداکثر قدرت ۳۲۸ اسب بخار قدرت و ۴۶۸ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

انرژی این خودروی مسابقه‌ای از پک باتری ۶۵ کیلووات ساعتی Hypercraft تأمین می‌شود که تا ۴۵ دقیقه مسابقه مداوم را امکان پذیر می‌کند. تویوتا اسکالار SC1 مسابقه‌ای در صورت اتصال به شارژر سطح ۳ با توان ۱۵۰ کیلوواتی، می‌تواند طی کمتر از ۲۰ دقیقه به طور کامل شارژر شود. وزن این تویوتا GR86 هم ۱۳۷۹ کیلوگرم اعلام شده است. از لحاظ عملکردی این خودروی برقی می‌تواند در ۳.۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۷ کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر سرعت تویوتا اسکالار SC1 مسابقه‌ای نیز ۲۶۷ کیلومتر بر ساعت است.

تویوتا اسکالار SC1 برقی

شرکت اسکالار اعلام کرده که تویوتا SC1 اولین خودروی مسابقه‌ای برقی آماتور تورینگ به شمار می‌رود که بر پایه پلتفرم تویوتا GR86 نسل دوم ساخته و توسط انجمن ملی ورزش اتومبیل (NASA) برای مسابقات اتومبیلرانی تور جاده‌ای تایید شده است. آن طور که به نظر می‌رسد، تویوتا اسکالار SC1 برقی مسابقه‌ای از تابستان سال ۲۰۲۳ وارد مسیر مسابقات خواهد شد. در مورد قیمت این خودرو هنوز هیچ اطلاعاتی در دسترس نیست و باید تا اعلام رسمی آن از سوی این شرکت خودروساز منتظر بمانیم.

منبع: Motor 1

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 97 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 2 نوامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها