آیبز ترکیب منحصربه‌فرد پورشه و امبرائر برای مشتریان خاص معرفی شد - آی بز

دو شرکت خودروسازی پورشه و هواپیماسازی امبرائر در یک همکاری مشترک، بسته‌ی لوکس خودرو و هواپیمای اختصاصی «دوئت» (Duet) را معرفی کرده‌اند که فقط در تعداد محدودی عرضه خواهد شد.
امبرائر شرکتی شاخص در تولید هواگردهای اختصاصی است و هواپیمای «فنوم ۳۰۰ای» (Phenom 300E) این شرکت از جت‌های شخصی مطرح محسوب می‌شود. اکنون این هواپیما طی یک همکاری با خودروساز خاص اروپایی «پورشه» (Porsche) با خودروی پرچم‌دار «۹۱۱ توربو اس» (۹۱۱Turbo S) این شرکت جفت شده تا یک بسته‌ی گران‌قیمت و لوکس را ارائه دهد. ویدیوی زیر معرفی این مجموعه را نشان می‌دهد.

این دو وسیله‌ی نقلیه‌ی هواپیماسازی برزیلی و خودروسازی آلمانی، هر یک به تنهایی یک محصول منحصربه‌فرد به‌شمار می‌روند اما اکنون در این مجموعه هر یک از اجزای خارجی و داخلی آن‌ها با هم هماهنگ و یکپارچه شده است تا تجربه‌ای تازه را البته برای شمار اندکی از مشتریان خاص فراهم کند.

بسته‌ی ۱۰.۹ میلیون دلاری این دو شرکت که «دوئت» (Duet) نامیده می‌شود، فقط به ۱۰ جفت محدود می شود و علاوه بر وسایل نقلیه، شامل یک مجموعه چمدان ویژه‌ی سه عددی و یک ساعت مچی تیتانیوم اختصاصی سوئیس است که با ساعت‌های تعبیه شده در پنل های نسخه‌ی محدود فنوم ۳۰۰ای و پورشه ۹۱۱ توربو اس مطابقت دارد.

«مایکل آمالفیتانو» (Michael Amalfitano) رئیس و مدیر عامل بخش جت‌های اختصاصی امبرائر درباره‌ی این مجموعه گفت: «دوئت یک بسته‌ی انحصاری است که در یک همکاری طراحی یکتا با پورشه ساخته شده است. این مجموعه فقط از یک بار جفت شدن این دو وسیله‌ی نقلیه دردسترس خواهد بود. برای ارائه‌ی بهترین تجربه‌ی کاربری، ما به عنوان دو برند شاخص در حوزه‌ی هوافضا و خودرو این همکاری مشترک را ترتیب دادیم.»
این دو شرکت همچنین یک لوگوی اختصاصی برای این همکاری انحصاری طراحی کرده‌اند که نشانگر نیاز هواپیما به نیروی برآ (Lift) و نیاز خودرو به نیروی رو به پایین (Downforce) برای قرارگیری مناسب در سطح جاده است. این لوگو بر روی بالک‌های فنوم ۳۰۰ای و بال عقب پورشه ۹۱۱ توربو اس حک شده است. علاوه بر این بر روی صندلی‌های خودرو و هواپیما و البته روی میزهای جانبی هواپیما، سطوح بلندگوها و همچنین نزدیک در اصلی نصب شده است.

علاوه بر این به گفته‌ی «جی بیور» (Jay Beever) معاون طراحی عملیات امبرائر، برای نشان دادن یکپارچگی بیشتر این دو وسیله‌ی نقلیه‌ی شاخص، شماره ثبت (رجیستر) هواپیما روی بال عقب خودرو و هم در کناره‌های کلید آن ثبت می‌شود.

در مجموعه‌ی دوئت طراحی به‌کار گرفته شده برای هواپیما و خودرو الهام‌بخش یکدیگرند. برای نمونه سبک دوخت روی صندلی امبرائر فنوم ۳۰۰ای بر پایه‌ی پورشه ۹۱۱ اس توربو شکل گرفته است و صندلی‌های هر دو خودرو دارای بندهای کششی قرمز، کوک‌های دوخت آبی و رویه‌های فیبر کربنی برای ایجاد یکپارچگی مشترک است. صندلی‌های کابین خلبان فنوم ۳۰۰ای هم متناسب با خودرو طراحی شده است. پروژکتورهای LED درهای پورشه ۹۱۱ توربو اس لوگوی دوئت را بر روی زمین می‌اندازند در حالی که روی لبه‌های در هم عبارت «No Step» به صورت روشن مشخص است.

هواپیما و خودرو همچنین از پالت‌های رنگ خارجی و طرح کلی مشترک برخوردارند. قسمت بالایی آن با رنگ فلزی نقره‌ی پلاتینی دیده می‌شود که در انتها به رنگ فلزی خاکستری جت تبدیل می‌شود. تقسیم این دو رنگ هم با یک نوار تزئینی به رنگ کروم درخشان و آبی تند است. علاوه بر این ورودی‌های هوا در ۹۱۱ توربو اس با همین رنگ کروم درخشان رنگ‌آمیزی شده است تا با لبه‌های محفظه‌ی موتورهای فنوم ۳۰۰ای مطابقت داشته باشد.

عکس‌ها و ویدیو: بسته‌ی اختصاصی دوئت از امبرائر و پورشه
Credit: Embraer/Porsche
منبع: AIN Online

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 119 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 18 فوریه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.