آیبز بهترین دوربین‌های کامپکت بازار؛ عکاسی با دوربین‌های جمع‌و‌جور - آی بز

این روزها اگرچه دوربین‌های کامپکت در بازار طرفدار چندانی ندارند و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که از گوشی هوشمند پیشرفته خود برای عکاسی بهره ببرند، اما هنوز هم کاربرانی پیدا می‌شوند که می‌خواهند در کنار دوربین گوشی‌ هوشمند خود، یک دوربین جمع‌وجور و کوچک برای عکاسی خانوادگی و یا مسافرتی داشته باشند. اگر جزو این دسته از افراد هستید و یا جزو عکاسانی هستید که خیلی به حرفه‌ای شدن در این حوزه فکر نمی‌کنید، در راهنمای خرید بهترین دوربین‌های کامپکت آی بز همراه ما باشید.

دوربین دیجیتال مدل AX6065

 دوربین دیجیتال آکسون مدل AX6062

دوربین دیجیتال مدل Full HD 2.7K 48MP 10FT به همراه لنز ۱۶X

دوربین دیجیتال مدل Full HD 2.7K 48MP 10FT را می‌توان یکی از بهترین دوربین‌های کامپکت ضد آب حال حاضر موجود در بازار معرفی کرد که امکانات بسیار خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این دوربین ابعادی ۱۴.۷۰ در ۱۲۰ در ۵.۴۰ میلی‌ متری دارد و سنگینی وزن آن نیز تنها ۲۵۰ گرم است، بنابراین کاربران خیلی راحت می‌توانند آن را حمل و نقل کنند. این محصول با پشتیبانی از رزولوشن فیلم‌برداری ۲.۷K  و وضوح تصویر ۴۸ مگاپیکسل، می‌تواند تصاویر را با جزئیات بسیار واضح و وضوح عالی ثبت کند.

بهترین دوربین عکاسی کامپکت ضد آب بازار یک فلش بسیار قدرتمند دارد که می‌تواند در تاریکی یا نور کم نیز به فیلم‌برداری یا تصویربرداری بپردازد. این دوربین تا عمق ۳ متری سطح آب مقاوم است و می‌توان بدون محفظه به مدت یک ساعت از آن استفاده کرد. محفظه باتری این دوربین کامپکت برای اهداف ضد آب به خوبی مهر و موم شده و مجهز به صفحه‌نمایش ۲.۷ اینچی LCD رو به عقب و یک نمایشگر ۱.۸ اینچی LCD رو به جلو با تایمر خودکار ۲s، ۵s، ۱۰s داخلی است.

یک باتری ۶۵۰ میلی‌آمپر ساعتی به عنوان منبع تغذیه این دوربین در نظر گرفته شده و از کارت‌های میکرو SD حداکثر ۱۲۸ گیگابایتی نیز پشتیبانی می‌کند. ۱۰FT همچنین از یک استابیلایزر نیز بهره می‌برد. این محصول یک اسپیکر داخلی برای ضبط صداهای مختلف نیز دارد و بزرگ‌نمایی دیجیتال ۱۶ برابری را ارائه می‌دهد.

دوربین دیجیتال مدل Full HD 2.7K 48MP 10FT به همراه لنز 16X

دوربین دیجیتال مدل ۲.۷K UHD 30.0MP به همراه لنز ۱۶X

اگر قصد فعالیت در حوزه تولید محتوا را دارید و نمی‌خواهید در ابتدای راه خیلی برای خرید یک دوربین فیلم‌برداری هزینه کنید، دوربین دیجیتال مدل ۲.۷K UHD 30.0MP به عنوان یکی از بهترین دوربین‌های کامپکت می‌تواند گزینه‌ی خرید بسیار مناسبی برای شما باشد. این محصول از یک سنسور کراپ فریم CMOS با رزولوشن ۳۰ مگاپیکسلی بهره برده که امکان تصویربرداری با کیفیت مناسب و با سرعت بالای ۳۰ فریم بر ثانیه را برای کاربران به همراه می‌آورد.

این دوربین کامپکت می‌تواند در حالت FULL HD با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه به فیلم‌برداری بپردازد. جنس بدنه‌ی این دوربین دیجیتال از پلاستیک مقاوم تولید شده که در برابر ضربات و خط‌وخش‌های احتمالی کاملاً مقاوم است. بهترین دوربین کامپکت برای ولاگری، مجهز به زوم دیجیتال ۱۶ برابری است و صفحه نمایش ۳ اینچی فوق شفاف آن از قابلیت چرخش ۱۸۰ درجه نیز پشتیبانی می‌کند. کاربران می‌توانند از حداکثر کارت‌های حافظه‌ی میکرو SD با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایتی در این محصول بهره ببرند.

این دوربین کامپکت دارای یک باتری قابل شارژ است که با شارژ کامل به مدت ۲ تا ۳ ساعت دوام می‌آورد. همچنین باید به قابلیت ضبط هنگام شارژ و پشتیبانی از خروجی HDMI این محصول اشاره کنیم که بسیار کاربردی هستند.

 دوربین دیجیتال مدل 2.7K UHD 30.0MP به همراه لنز 16X

دوربین دیجیتال سامسونگ مدل WB30F

بهترین دوربین‌های کامپکت

دوربین دیجیتال سامسونگ مدل WB30F، اگرچه در سال ۲۰۱۳ روانه‌ی بازار شد، اما به لطف قیمت مناسب و قابلیت‌های بسیار خوبی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، همچنان یکی از بهترین دوربین‌های کامپکت بازار است. این دوربین با ۱۲۸ گرم وزن و ابعاد ۱۷ در ۵۸ در ۹۸ میلی‌متر به راحتی در جیب یا یک کیف کوچک جای می‌گیرد و در هر موقعیتی می‌تواند همراه خوبی برای کاربر باشد. در بالای دوربین تنها دکمه‌های خاموش و روشن و دکمه شاتر قرار گرفته‌اند و دور دکمه‌ی شاتر نیز یک حلقه تعبیه شده که با جابجا کردن آن به سمت چپ و راست می‌توان به بزرگنمایی ده برابری دوربین دسترسی پیدا کرد.

سامسونگ از یک فلاش قدرتمند در این محصول استفاده کرده که قادر است تا فاصله‌ی ۳ متری محیط اطراف شما را روشن کند. صفحه‌نمایش ۳ اینچی دوربین، از نوع TFT LCD و با کیفیت ۲۳۰ هزار نقطه‌ی نورانی ساخته شده که وضوح بسیار مناسبی دارد. این محصول مشخصاتی در حد بهترین دوربین کامپکت نیکون ارائه می‌دهد و مجهز به سنسور ۱۶ مگاپیکسلی با قطع ۱/۲.۳ اینچ است.

سرعت شاتر این دوربین بین ۱۶ تا ۱/۲۰۰۰ ثانیه قابل تغییر است که با توجه به بازه حساسیت ۸۰ تا ۳۲۰۰ این محصول، کاربران برای عکاسی در محیط‌های کم نور و یا سوژه‌های متحرک مشکلی نخواهند داشت. این دوربین کامپکت سامسونگ مجهز به لرزشگیر تصویر اپتیکال است و قابلیت اتصال به شبکه Wi-Fi را نیز دارد. کاربران با نصب اپلیکیشن رایگانی که سامسونگ در اختیار آن‌ها قرار داده، می‌توانند اطلاعات را منتقل و یا دوربین را از راه دور به صورت کامل تحت کنترل قرار دهند.

دوربین دیجیتال سامسونگ مدل WB30F

دوربین دیجیتال سامسونگ مدل ES95HD

بهترین دوربین‌های کامپکت

مدل ES95HD، یک محصول باکیفیت دیگر از برند سامسونگ است که نسبت به مدل معرفی شده قبلی امکانات کمتری دارد و با قیمت مناسب‌تری نیز در بازار بهترین دوربین‌های کامپکت به فروش می‌رسد. این دوربین کامپکت سامسونگ ابعادی ۹۱.۶ در ۵۵.۲ در ۱۷.۵ میلی‌ متر دارد و به لطف وزن بسیار سبک ۱۰۰ گرمی‌اش به راحتی می‌تواند حتی درون جیب کاربران نیز قرار بگیرد. این محصول می‌تواند با حداکثر رزولوشن تصویر ۲۰ مگاپیکسلی به تصویربرداری بپردازد و در این زمینه نیز عملکرد بسیار خوبی دارد.

همچنین باید به قابلیت فیلم‌برداری HD این محصول اشاره کنیم که برای استفاده روزمره و طبیعت گردی کاملاً مناسب است. این دوربین نسبت تصویر ۱۶:۹، ۴:۳ و ۳:۲ را به کاربران ارائه می‌دهد و قابلیت ضبط صدا نیز دارد. از دیگر قابلیت‌های خوب این محصول مقرون‌به‌صرفه سامسونگ می‌توان به قابلیت مکث در هنگام فیلم‌برداری و امکان از سرگیری مجدد آن اشاره کرد.

دوربین دیجیتال سامسونگ مدل  ES95HD

دوربین دیجیتال کانن مدل A2500

بهترین دوربین‌های کامپکت

کانن در حوزه دوربین‌های کامپکت محصولات بسیار باکیفیتی را روانه‌ی بازار کرده که از جمله‌ بهترین دوربین‌های کامپکت اقتصادی این شرکت می‌توان به مدل A2500 اشاره کرد. این محصول در سال ۲۰۱۳ به عنوان جانشین مدل A2400 به کاربران معرفی شد و آن‌ها همچنان می‌توانند به عنوان یک دوربین کامپکت قیمت‌مناسب روی آن حساب باز کنند.

کانن بدنه‌ی این دوربین را کمی باریک‌تر و جمع‌وجورتر طراحی کرده تا کار کردن با آن بسیار راحت‌تر باشد. همچنین در بخشی که محل قرارگیری دست است، شاهد یک طرح تازه هستیم که ظاهری دو رنگ به دوربین بخشیده است. جدا از این موضوع، کانن مدل A2500 امکانات متنوعی برای عکاسی و فیلمبرداری ارائه می‌دهد. حسگر ۱۶ میلیون پیکسلی و پردازنده‌ی DIGIC 4 این دوربین موجب شده تا کاربران بتوانند تصاویری با وضوح بالا و دقت رنگ مناسب ثبت کنند.

این محصول قابلیت فیلم‌برداری HD دارد و لنز ۲۸ میلی متری با توانایی زوم ۵ برابری آن کمینه‌ی نسبت کانونی f/2.8 را دسترس کاربران قرار می‌دهد. به لطف این لنز، کاربران برای عکاسی یا فیلم‌برداری از سوژه‌های دور یا نزدیک، مناظر، عکس‌های دسته‌جمعی و موارد دیگر هیچ مشکلی نخواهند داشت. این دوربین مجهز به قابلیت Smart AUTO است که سوژه مد نظر شما را تحلیل کرده و بر اساس ۳۲ حالت پیش‌فرض، بهترین تنظیمات را برای آن صحنه انتخاب می‌کند.

این دوربین کامپکت کانن مجهز به نمایشگر ۲.۷ اینچی ۲۳۰۰۰۰ پیکسلی است و به لطف سیستم لرزشگیر دیجیتال‌اش نیز می‌تواند تاثیر تکان‌های دست را به حداقل برساند. در حالت فیلم‌برداری، یک سری افکت‌های مختلف برای این محصول در نظر گرفته شده که کاربران می‌توانند به دلخواه خود از آن‌ها بهره ببرند. همچنین باید به حالت جدید ECO این محصول اشاره کنیم که برای صرفه‌جویی در مصرف باتری به این دوربین اضافه شده است.

دوربین دیجیتال کانن مدل A2500

دوربین دیجیتال سامسونگ مدل ST69

بهترین دوربین‌های کامپکت

در نهایت می‌پردازیم به معرفی محصول دیگری از برند سامسونگ یعنی دوربین دیجیتال مدل ST69. این محصول که جزو اقتصادی‌ترین دوربین‌های کامپکت سامسونگ در بازار به شمار می‌رود، حدودا ۱۰۱ گرم وزن دارد و ابعاد بسیار جمع‌وجور آن نیز به ۹۰.۵ در ۵۲.۶ در ۱۷ میلی‌ متر می‌رسد. سامسونگ در این محصول خود از حسگر CCD با دقت ۱۴.۰ مگاپیکسل و ابعاد ۱/۲.۳ اینچ استفاده کرده که بزرگ‌نمایی ۵ برابری اپتیکال را ارائه می‌دهد و مجهز به لرزشگیر دیجیتالی تصویر نیز است. دوربین ST69 قابلیت فیلم‌برداری با رزولوشن HD با حداکثر سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را به کاربران ارائه می‌دهد و حداقل فاصله‌ی فوکوس نرمال آن ۸۰ و در حالت ماکرو ۵ سانتی‌متر است.

این دوربین کامپکت سامسونگ نمایشگری ۲.۷ اینچی از نوع LCD با دقت ۲۳۰۰۰۰ نقطه دارد، حساسیت ایزو آن از ۸۰ شروع می‌شود و تا ۳۲۰۰ قابل‌ تغییر است. Live Panorama، یکی دیگر از فناوری‌های به کار گرفته شده از سوی سامسونگ در این دوربین است که شما با استفاده از این فناوری قادر خواهید بود تصاویر پانوراما را همزمان با حرکت دست خود به ثبت برسانید. این دوربین از کارت حافظه‌ی میکرو SD با حداکثر ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت پشتیبانی می‌کند و قابلیت‌هایی نظیر زمان‌سنج خودکار ۲ و ۱۲ ثانیه‌ای، نمایش زنده (Live View) و فلاش داخلی با برد ۳.۵ متری دارد.

دوربین دیجیتال سامسونگ مدل ST69

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی و بررسی ۶ تا از بهترین دوربین‌های کامپکت موجود در بازار در بازه‌ی قیمتی ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان پرداختیم تا اگر با این بودجه قصد خرید یک دوربین ساده، جمع‌وجور در عین حال کاربردی را دارید، به راحتی به بهترین گزینه‌های ممکن دسترسی پیدا کنید.

دوربین دیجیتال مدل AX6065

 دوربین دیجیتال آکسون مدل AX6062

سوالات متداول

دوربین کامپکت چیست؟

نوعی دوربین عکاسی کوچک و جمع‌وجور است که لنز آن جدا نمی‌شود و نمایاب TTL نیز ندارد. بسیاری از کارهای عکاسی مانند تنظیم‌ فاصله، نوردهی، فوکوس، تعادل رنگ سفید و… را به‌طور خودکار (اتوماتیک) انجام می‌دهد و احتیاجی به دخالت عکاس نیست.

آیا دوربین موبایل می‌تواند جایگزین دوربین کامپکت شود؟

در حال حاضر دوربین‌های موجود در برخی گوشی‌های پرچم‌دار عملکرد بهتری نسبت به دوربین‌های کامپکت ارائه می‌دهند و از طرف دیگر فاصله‌ی آن‌ها نسبت به دوربین‌های پایین‌رده DSLR و بدون آینه در حال کاهش است

بهترین دوربین کامپکت ضد آب بازار کدام است؟

دوربین دیجیتال مدل Full HD 2.7K 48MP 10FT، بهترین دوربین کامپکت ضد آب موجود در بازار است.

بهترین دوربین کامپکت برای شروع ولاگری کدام است؟

دوربین دیجیتال مدل ۲.۷K UHD 30.0MP بهترین دوربین کامپکت بازار برای ولاگری است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 79 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 3 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها