آیبز بسیاری از آیفون‌ها قابلیت‌های جذاب آیفون ۱۶ را دریافت نمی‌کنند - آی بز

اگرچه در لیست گوشی‌هایی که از iOS 16 پشتیبانی می‌کنند آیفون‌های زیادی را شاهد هستیم اما به نظر می‌رسد بسیاری از این گوشی‌ها از یک سری از قابلیت‌های جدید بهره نخواهند برد.

اپل iOS 16 را با تغییرات جذاب بسیار زیادی رونمایی کرد. اکنون این نسخه از سیستم‌عامل محبوب شرکت آمریکایی به صورت بتا در دسترس قرار دارد و چندی پیش هم آموزش دانلود نسخه‌ی بتای آن را قرار داده بودیم. از جمله مواردی که باعث شده iOS 16 به یک سیستم‌عامل محبوب تبدیل شود، امکان شخصی‌سازی صفحه‌ی قفل است که تقریبا می‌توان گفت دست کاربر را برای اعمال هرگونه تغییراتی باز می‌گذارد.

بسیاری از کاربران که از چندین سال قبل آیفون‌ها را با فضایی کاملا بسته و محدود خریداری کرده بودند، خیلی منتظر ماندند تا اپل بالاخره تصمیم بگیرد قابلیت شخصی‌سازی را به گوشی‌هایش اضافه کند تا آن‌ها هم بتوانند اندکی از این قابلیت جدید بهره ببرند. البته قابلیت‌های خوب، بیشتر از این یک مورد هستند اما ظاهرا گفته می‌شود بسیاری از آیفون‌های قدیمی قرار نیست از برخی از این قابلیت‌ها بهره‌مند شوند.

نسخه‌ی بتای iOS 16 خوشبختانه این فرصت را به ما داد تا ببینیم چه آیفون‌هایی، چه قابلیت‌هایی را دریافت نمی‌کنند. اینطور که به نظر می‌رسد، یکی از قابلیت‌های خوب iOS 16، تشخیص لحظه‌ای متن در ویدیوهاست که به کاربر کمکم می‌کند آن را به زبان دیگری ترجمه کند یا اینکه واحدهای پولی را به واحدهای دیگری تبدیل کند. این قابلیت جذاب متأسفانه فقط برای آیفون‌های XS به بعد در دسترس قرار دارد که یعنی آیفون ۸ و ۸ پلاس و آیفون X قرار نیست از آن بهره ببرند. قابلیت‌های خوب دیگر نظیر بهبود تبدیل گفتار به نوشتار و جست‌و‌جوی تصویر درون یک اپلیکیشن از طریق Spotlight هم قرار نیست به سه گوشی یادشده اضافه شوند.

طبق اطلاعات منتشر شده در این زمینه، ظاهرا امکان نمایش زیرنویس لحظه‌ای در iOS 16 که فعلا فقط از زبان انگلیسی هم پشتیبانی می‌کند، برای فعالیت درست به پردازنده‌ی A12 یا بهتر نیاز دارد. که این یعنی از آیفون XS به بعد می‌توانند از این قابلیت بهره‌مند شوند. علاوه بر این‌ها، فقط آیفون ۱۳ و مدل‌های مختلف آن هستند که حالت سینماتیک پیشرفته را در این آپدیت دریافت می‌کنند. این قابلیت جدید به کاربران امکان می‌دهد ویدیوها را با کیفیت بسیار بیشتری ضبط کنند. تار کردن نمای پیش‌زمینه هم از جمله قابلیت‌های جدیدی است که فقط برای پرچم‌داران سال ۲۰۲۱ به بعد اپل در دسترس قرار خواهد گرفت.

نمی‌دانیم آیا تعداد قابلیت‌هایی که برای آیفون‌های قدیمی در دسترس قرار نخواهد گرفت بیشتر از این هم خواهد شد یا خیر اما با این حال خوشحالیم که کاربران گوشی‌های اپل حداقل می‌توانند صفحه‌ی قفل خود را شخصی‌سازی کنند.

منبع: NotebookCheck

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 118 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 14 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها