آیبز باتری گلکسی اس ۲۱ پیشرفت چشمگیری به نسبت سری اس ۲۰ خواهد داشت - آی بز

یکی از محدود شرکت‌هایی که همیشه در پرچم‌دارهای خود از نمایشگرهایی با وضوح بالا استفاده می‌کند سامسونگ است اما معمولا باتری پرچم‌دارهای این شرکت برای تغذیه چنین نمایشگری کافی نبوده است. حال به نظر می‌رسد باتری گلکسی اس ۲۱ و برادران بزرگترش قرار است به نسبت سری اس ۲۰ پیشرفت چشمگیری داشته باشد.
در حال حاضر، قدرتمندترین پرچم‌دار سامسونگ در بخش باتری، گلکسی اس ۲۰ اولترا است که به یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است. گلکسی اس ۲۰ و اس ۲۰ پلاس هم به ترتیب از باتری‌هایی با ظرفیت ۴۰۰۰ و ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت بهره می‌برند.
اگر چه در حال حاضر این باتری‌ها می‌توانند تا یک روز کاربران را همراهی کنند، اما با این حال نیاز به باتری‌های قدرتمندتر واقعا حس می‌شود. سامسونگ پرچم‌داران سری اس ۲۰ خود را در ماه فوریه امسال (بهمن ۹۸) رونمایی کرد. با این حساب حدودا ۶ ماه مانده تا سری جدید از پرچم‌دارهای غول کره‌ای رونمایی شوند. بنابراین طبیعی است از همین حالا شایعات و خبرهایی در رابطه با آن‌ها بشنویم.

یکی از خبرهای تازه منتشر شده، در رابطه با باتری گلکسی اس ۲۱ و برادران بزرگ‌تر آن است. تا این لحظه مطمئن هستیم سامسونگ این گوشی‌ها را به پردازنده اسنپدراگون ۸۷۵ و اگزینوس ۱۰۰۰ (نام‌گذاری این پردازنده مشخص نیست) مجهز می‌کند و استفاده از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی، شارژر ۶۰ واتی و سنسور اثر انگشت بزرگ‌تر، از مشخصات احتمالی این محصولات به حساب می‌آیند.
روز گذشته، مشخصات باتری یکی از این گوشی‌ها نیز لو رفت. با توجه به گفته‌های وب‌سایت GalaxyClub، احتمالا گلکسی اس ۲۱ پلاس از یک باتری ۴۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. این میزان، از باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی به کار رفته در اس ۲۰ پلاس به اندازه قابل توجهی بیشتر است.
البته دو موضوع در این رابطه وجود دارد. اول اینکه این موضوع را هم باید در نظر بگیریم که اگر سامسونگ اندازه نمایشگر و وضوح آن‌ها را افزایش دهد، شاید از لحاظ عملکرد تفاوت محسوسی را شاهد نباشیم. از طرفی اگر پردازنده اسنپدراگون ۸۷۵ یا اگزینوس ۱۰۰۰ با لیتوگرافی ۵ نانومتری ساخته شوند، احتمالا از لحاظ مصرف انرژی، نمایندگان مورد انتظار سامسونگ عملکرد بسیار بهتری از خود نشان خواهند داد.

سامسونگ به‌تازگی لیستی را منتشر کرده که در آن یک باتری با شماره مدل EB-BG996ABY را شاهد بودیم. با در نظر گرفتن اینکه باتری گلکسی اس ۲۰ پلاس با شماره مدل EB-BG986ABY ثبت شده و شماره مدل خود محصول SM-G986 است، این احتمال وجود دارد که شماره مدل یاد شده متعلق به باتری اس ۲۱ پلاس باشد.
اگر قرار باشد باتری گلکسی اس ۲۱ پلاس ۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت افزایش پیدا کند، می‌توان انتظار داشت که شاهد افزایش ظرفیت باتری دیگر گوشی‌های این سری نیز باشیم. همان‌طور که اشاره شد، استفاده از پردازنده‌های ۵ نانومتری می‌تواند تأثیر زیادی در کاهش مصرف انرژی داشته باشد اما امیدواریم این مسأله هم در رابطه با مدل اگزینوس و هم اسنپدراگون صدق کند.

منبع: PhoneArena

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 104 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 20 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها