آیبز اولین تصاویر واقعی گوشی موتورولا ریزر ۲۰۲۰ منتشر شد - آی بز

سامسونگ اخیرا از گوشی تاشو گلکسی Z Flip 5G رونمایی کرد. محصولی بسیار قدرتمند با پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس که قیمت نسبتا بالایی هم دارد (۱۴۵۰ دلار). به نظر می‌رسد این محصول قرار است به زودی با یکی از جدی‌ترین رقبایش یعنی موتورولا ریزر ۲۰۲۰ روبه‌رو شود.
کمتر از یک هفته پیش ایوان بلس، یکی از معروف‌ترین افشاگران حوزه فناوری که در توییتر فعالیت می‌کند تصاویری از شکل ظاهری موتورولا ریزر ۲۰۲۰ را منتشر کرده بود؛ اما تصاویری که اخیرا لو رفته، در واقع شکل ظاهری این محصول را در دنیای واقعی به تصویر می‌کشند.
نماینده جدید موتورولا مانند مدل نسل قبل خود یک میان‌رده به حساب می‌آید؛ اما بسیار قدرتمندتر و با امکانات بیشتر. نام رمز این محصول موتورولا اودیسی است و قرار است با نام موتورولا ریزر ۲۰۲۰، اواخر امسال راهی بازار شود. مانند نسل قبل، این گوشی نیز به شکل گوشی‌های تاشو قدیمی طراحی شده و در واقع حس نوستالژی و در عین حال مدرنی را به کاربر القا می‌کند.
برای رقابت با رقبای قدرتمندی نظیر سامسونگ و شرکت‌هایی که برای ورود به این عرصه تمایل دارند، موتورولا تغییرات ظاهری کوچک اما مهمی را ایجاد کرده که باعث شده کاربر حین گرفتن دستگاه جدید در دست حس بهتری داشته باشد. مثلا نمایشگر هنوز همان اندازه ۶.۲ اینچی خود را حفظ کرده اما به لطف حذف بیشتر حاشیه‌ها، بزرگ‌تر از قبل نشان می‌دهد. البته تنها حاشیه‌های بالایی هستند که کاهش یافتند و در قسمت پایین هنوز هم شاهد حضور یک ناچ نسبتا بزرگ هستیم.

موتورولا تمام تلاش خود را به کار برد تا حاشیه پایینی را تا جای ممکن کاهش دهد اما ظاهرا همه این تلاش‌ها صرفا به حذف سنسور اثر انگشت ختم شد، در حالی که این قسمت همچنان از زیبایی گوشی کاسته است. البته بابت حذف حسگر اثر انگشت نگرانی خاصی وجود ندارد چون احتمالا موتورولا یا آن را درون نمایشگر گنجانده یا با کلید پاور ادغام کرده؛ در واقع بعید به نظر می‌رسد شرکت این حسگر را کاملا حذف کرده باشد. با این حال فعلا چیزی در این رابطه نمی‌دانیم و باید منتظر انتشار خبرهای بیشتری در آینده باشیم.
موتورولا ریزر ۲۰۱۹ از نمایشگر ثانویه ۲.۷ اینچی نسبتا بزرگی برخوردار بود و این طور که به نظر می‌رسد، مدل ۲۰۲۰ هم قرار است از همان نمایشگر بهره ببرد. تصاویر به خوبی گویای تغییر ماژول دوربین است. گفته می‌شود دوربین اصلی که اندازه قابل توجهی دارد، از سنسوری به بزرگی ۴۸ مگاپیکسل بهره می‌برد که ظاهرا قرار است با یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی ثانویه همراهی شود؛ اما اینکه این دوربین چه نقشی را ایفا خواهد کرد هنوز مشخص نشده است. در عکس‌های زیر تفاوت بین مدل ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ در بخش دوربین دیده می‌شود.

در بخش نرم‌افزار هم چیزی جز اندروید ۱۰ را انتظار نداریم. نسخه ۱۱ این سیستم عامل هنوز منتشر نشده و بعید به نظر می‌رسد موتورولا ریزر ۲۰۲۰ که اواخر امسال معرفی می‌شود، از اندروید ۱۱ به عنوان سیستم عامل پیش فرض خود استفاده کند. بدین ترتیب احتمال کمی وجود دارد که شاهد اضافه شدن قابلیت‌های جدید به نمایشگر ثانویه باشیم.
معمولا گوشی‌های بالارده و خاص قابلیت‌های ویژه و سخت‌افزار قدرتمند دارند. برای مثال گلکسی Z Flip 5G از پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس استفاده می‌کند که در حال حاضر قدرتمندترین پردازنده ساخته شده توسط کوالکام است؛ همین مسأله قیمت تمام‌شده‌ی آن را به ۱۴۵۰ دلار رساند که هر کاربری قدرت خرید آن را ندارد.

وتورولا  نماینده سال قبل خود را با مشخصات سخت‌افزاری پایین اما قیمت بسیار بالا روانه بازار کرد. بنابراین به نظر می‌رسد امسال هم قرار نیست شاهد رونمایی از یک گوشی تاشو مقرون به صرفه باشیم. در این محصول از پردازنده قدرتمند اما میان‌رده ۷۶۵G استفاده شده که در کنار توانایی بالا در پردازش فعالیت‌های سنگین، از اینترنت ۵G هم پشتیبانی می‌کند. از آن جایی که در مدل ۲۰۱۹ از پردازنده اسنپدراگون ۷۱۰ استفاده شده بود، به نظر می‌رسد باید انتظار افزایش قیمت محسوسی را داشته باشیم.
در کنار این پردازنده، ۸ گیگابایت رم استفاده شده که به نسبت رم ۶ گیگابایت به کار رفته در نسل قبل پیشرفت خوبی به حساب می‌آید. همچنین ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی هم برای این محصول در نظر گرفته شده که دو برابر میزان حافظه نسخه ۲۰۱۹ است. با توجه به شنیده‌ها، منبع تغذیه این گوشی را یک باتری با ظرفیت بیشتر تشکیل می‌دهد چون در سری اول به این بخش آن طور که باید توجه نشد و موتورولا از یک باتری ۲۵۱۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرد. ظاهرا در مدل جدید یک باتری ۲۸۴۵ میلی‌آمپر ساعتی استفاده خواهد شد که فعلا نمی‌توانیم در رابطه با عملکرد آن نظر قطعی داشته باشیم.
موتورولا ریزر ۲۰۲۰ به احتمال زیاد در ماه سپتامبر سال جاری معرفی می‌شود و در سه‌ماهه آخر سال در دسترس قرار خواهد گرفت. در رابطه با قیمت آن هنوز اطلاعات زیادی در اختیار نداریم اما مدل ۲۰۱۹ با پردازنده اسنپدراگون ۷۱۰ و ۶ گیگابایت رم، ۱۴۹۹ دلار قیمت‌گذاری شده بود. اگر موتورولا بخواهد قافله را به رقیب قدرتمندی چون سامسونگ نبازد، باید قیمت این گوشی را به ۱۴۵۰ دلار یا حتی کمتر کاهش دهد؛ چرا که نماینده تاشو سامسونگ با این قیمت امکانات، جذابیت و قدرت سخت‌افزاری به مراتب بیشتری دارد.

منبع: PhoneArena

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 99 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 19 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها