آیبز استادیوم گوگل ممکن است پس از تعطیلی Stadia به واقعیت تبدیل شود - آی بز

بر اساس تازه‌ترین گزارش منتشر شده، گوگل در حال بررسی خرید حق نام‌گذاری استادیوم تاتنهام هاتسپر است.

به نقل از «دیوید اورنشتاین» از اتلتیک، گوگل در حال مذاکره با تیم لیگ برتری تاتنهام هاتسپر برای خرید حق نام‌گذاری ورزشگاه قدیمی و سه ساله این تیم است. «دنیل لوی»، رئیس باسابقه تاتنهام، قبلا تایید کرده بود که اگر پیشنهادات خوبی به این تیم درباره‌ی حق نام‌گذاری استادیومش داده شود، حتماً آن‌ها را مورد بررسی قرار خواهند داد.

تاتنهام در سال ۲۰۱۷ از ورزشگاه قدیمی خود یعنی وایت هارت لین نقل مکان کرد. این تیم برای مدت کوتاهی در ورزشگاه ومبلی لندن میزبان رقبای خود بود و سپس در سال ۲۰۱۹ به ورزشگاه تاتنهام هاتسپر در سال ۲۰۱۹ نقل مکان کرد. طبق گزارش‌های اخیر، گوگل و تاتنهام در مورد خرید حق نام‌گذاری این ورزشگاه به توافقات اولیه دست یافته‌اند. البته هنوز نامی برای این استادیوم پیشنهاد نشده، اما نام «استادیوم گوگل» بیشترین شانس را در این قضیه دارد.

حدود سال پیش‌ نیز شایعه‌ای در این رابطه در یکی از شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده بود مبنی بر اینکه باشگاه تاتنهام در حال مذاکره با برندهایی نظیر گوگل و FedEx برای واگذاری حق نام‌گذاری این ورزشگاه است، اما ظاهراً این مذاکرات راه به جایی پیدا نکرد و اکنون گوگل مجدداً شانس خود را در این مورد آزمایش می‌کند.

استادیوم گوگل

بسیاری دیگر از باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس به دلیل قراردادهای مربوط به حق‌ نام‌گذاری، نام ورزشگاه‌های خانگی خود را تغییر داده‌اند که از نمونه‌ی بازر آن می‌توان به رقیب موفق‌تر تاتنهام در شمال لندن یعنی آرسنال اشاره کرد که استادیوم آن‌ها رسماً به عنوان «ورزشگاه امارات» شناخته می‌شود.

گوگل در سال‌های اخیر با تعدادی از تیم‌های ورزشی قراردادهای مختلفی را منعقد کرده است. برای مثال این شرکت بزرگ فناوری در مارس ۲۰۲۲ خود را به عنوان اسپانسر تیم فرمول ۱ مک‌لارن معرفی کرد. این شرکت همچنین سابقه‌ی قرار دادهای بزرگ چند ساله با تیم‌های حاضر در مسابقات NBA و MLB ایالات متحده آمریکا را نیز در کارنامه دارد. اگرچه مسابقات فرمول یک و بسکتبال NBA طرفداران زیادی دارد، اما تعداد آن‌ها به پای طرفداران فوتبال و به ویژه لیگ برتر انگلیس نمی‌رسد و گوگل در صورت عقد قرارداد با تاتنهام می‌تواند خود را بیش از پیش در عرضه‌ی فناوری به کاربران فوتبال معرفی کند.

تاتنهام هاتسپر چند فصلی است که با عملکرد خوب خود توانسته جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا را نیز به دست بیاورد و این نکته می‌تواند به بیشتر دیده شدن گوگل در عرضه‌ی بین‌المللی در صورت گرفتن حق نام‌گذاری استادیوم این تیم کمک شایانی کند. اگر چه ممکن است این موضوع خیلی ارتباطی با سرویس استریم بازی گوگل یعنی «Stadia» نداشته باشد، اما گفته می‌شود که پس از تعطیلی رسمی این سرویس بازی در دی ماه امسال، قرارداد جدید گوگل با باشگاه تاتنهام امضا و رسماً اعلام خواهد شد.

البته شایان ذکر است که گوگل تنها نامزد خرید حق نام‌گذاری ورزشگاه تاتنهام هاتسپر نیست و برندهای دیگر نیز با این باشگاه برای استفاده از این فرصت طلایی مذاکره می‌کنند. باید دید در نهایت که آیا گوگل می‌تواند حق نام‌‌گذاری این ورزشگاه را خریداری کند یا نه.

منبع: ۹To5google

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 109 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 11 اکتبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها