آیبز احتمال بهره‌گیری مدل‌های پرو آیفون ۱۴ اپل از تراشه‌ی A16 بار دیگر مطرح شد - آی بز

با اینکه تا رونمایی از سری جدید آیفون ۱۴ اپل فاصله‌ی زمانی زیادی باقی مانده است، اما هر هفته شاهد انتشار خبرها و شایعات زیادی در مورد مشخصات فنی و طراحی گوشی‌های این سری هستیم. در همین راستا، گزارش جدیدی بار دیگر ادعا می‌کند که تنها مدل‌های پرو سری آیفون ۱۴ از پردازنده‌ی جدید A16 بایونیک اپل به عنوان قلب تپنده بهره می‌برند. این بار، TrendForce در گزارش جدید خود مجدداً این مقوله را مطرح کرده است.

این گزارش در راستای خبرهای منتشر شده قبلی است که می‌گویند مدل‌های غیر پرو سری آیفون ۱۴ همچنان از تراشه‌ی A15 بایونیک استفاده می‌کنند. باید خاطر نشان کنیم که این تراشه در نسل فعلی گوشی‌های سری آیفون ۱۳ نیز مورد استفاده قرار گرفته است. در ادامه‌ی این گزارش آمده که تنها گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس مجهز به جدیدترین پردازنده‌ی اپل که A16 بایونیک نام دارد، خواهد بود. در حالی که گوشی‌های آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس از از تراشه‌ی A15 بایونیک به عنوان قلب تپنده بهره خواهند برد، اما به جای ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم از ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم LPDDR4X استفاده خواهند کرد.

مدل‌های پرو آیفون 14

در حال حاضر، مشخص نیست که چرا اپل تصمیم دارد از پردازنده‌های مختلفی برای گوشی‌های پرچم‌دار یک سری استفاده کند. اما یکی از دلایل احتمالی این کار می‌تواند ایجاد تفاوت بین مدل‌های پرو و غیر پرو باشد. همچنین از مشکل کمبود تراشه می‌توان به عنوان یکی از دلایل مهم این اقدام اپل یاد کرد. اگر گزارش‌های منتشر شده در این رابطه صحت داشته باشد، ظاهراً زنجیره‌ی تامین تولید آیفون تحت تاثیر این مشکل قرار گرفته و ادعا می‌شود که تولید آیفون ۱۴ حداقل سه هفته به تأخیر افتاده است.

پیش‌تر «مینگ‌چی کو»، یکی از معروف‌ترین تحلیلگران اپل با اشاره به به برنامه‌ریزی عمومی شرکت تراشه‌سازی TSMC اعلام کرد که تولید انبوه تراشه‌های با فرآیند ساخت ۳ و ۴ نانومتری این شرکت تا سال ۲۰۲۳ در دسترس نخواهد بود. این مقوله نشان می‌دهد که تراشه‌های A16 سری آیفون ۱۴ احتمالاً با همان فرآیند ساخت ۵ نانومتری همانند تراشه‌های A15 و A14 اپل ساخته خواهد شد. در واقع گفته می‌شود که مدل‌های پرو تنها از این تراشه‌ها بهره می‌برند و مدل‌های غیر پرو با همان تراشه A15 ادامه خواهند داد.

جدا از این موضوع و براساس جدیدترین شایعات منتشر شده، آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس در پنل جلویی از نمایشگری بهره می‌برد که میزبان یک حفره‌ی کپسولی شکل در کنار یک حفره دایره‌ای است و این حفره‌ها احتمالا محل قرارگیری دوربین سلفی و حسگرهای فیس آیدی هستند. همین‌طور انتظار می‌رود که مدل‌های مذکور حسگر دوربینی داشته باشند که آن‌ها را به بهترین دوربین‌های گوشی هوشمند در سال ۲۰۲۲ تبدیل خواهد کرد. علاوه‌ بر این‌ها، رندر‌های آیفون ۱۴ پرو نشان می‌دهند که این گوشی لبه‌های متقارنی دارد و همچنین یک اسپیکر مکالمه در قاب بالایی، دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا در سمت چپ گوشی و دکمه‌ی پاور در سمت راست این گوشی هوشمند دیده می‌شود.

اخیراً آقای کو در گزارش خود به برجستگی مدل‌های پرو آیفون ۱۴ اشاره کرد. او دلیل اصلی افزایش ضخامت ماژول دوربین را بهره‌گیری از دوربین جدید می‌داند. در سال‌های اخیر تمام مدل‌های آیفون با دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی عرضه شده‌اند. ولی حالا بعد از سال‌ها انتظار، اپل برای مدل‌های پرو آیفون ۱۴ تصمیم گرفته از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی استفاده کند. گفته می‌شود اندازه‌ی سنسور این دوربین حدود ۲۵ تا ۳۵ درصد بزرگ‌تر از نسل قبلی است و همچنین باید به افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی ارتفاع آن هم اشاره کنیم.

مدل‌های پرو آیفون 14

بزرگی این سنسور دوربین در آیفون ۱۴ پرو ۶.۱ اینچی نسبت به آیفون ۱۴ پرو مکس ۶.۷ اینچی بیشتر به چشم می‌خورد. رندرهای جدید منتشر شده همچنین به لبه‌های گردتر آیفون ۱۴ پرو اشاره می‌کنند که ممکن است اپل به دلیل استفاده از ماژول دوربین بزرگ‌تر در این سری مجبور به تغییر لبه‌های این گوشی هوشمند شده باشد. به طور کلی می‌توان گفت برخی اصلاحاتی که اپل در طراحی مدل‌ پرو آیفون ۱۴ ایجاد کرده به دلیل افزایش ارتفاع، اندازه‌ی ماژول و سنسور دوربین این گوشی است تا ناسازگاری‌های ایجاد شده به طراحی و جذابیت آن لطمه نزند.

منبع: Gizmochina

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 126 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 2 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها