آیبز آیپد ۱۴ اینچی اپل احتمالاً با نمایشگر پروموشن عرضه نخواهد شد - آی بز

هفته‌ی گذشته، «راس یانگ»، یکی از معروف‌ترین افشاگران حوزه‌ی فناوری و صنعت نمایشگر تأیید کرد که اپل در حال برنامه‌ریزی برای عرضه‌ی آیپد پروی ۱۴.۱ اینچی جدید است. اکنون اما او نظر خود را تغییر داده و می‌گوید که این محصول ممکن است یک آیپد جدید باشد.

یانگ در توییتی که امروز با سوپر فالوورهای خود به اشتراک گذاشت، اعلام کرد که آیپد ۱۴ اینچی جدید اپل نمایشگر Mini-LED دریافت نخواهد کرد. او همچنین گفت که آیپد ۱۴ اینچی اپل بعید است که به نمایشگر پروموشن نیز مجهز شود. از آنجایی که همه‌ی آیپد پروهای عرضه شده‌ی این شرکت از سال ۲۰۱۷ مجهز به نمایشگرهای پروموشن هستند، برای همین این تحلیلگر بهره‌گیری از نمایشگر پروموشن برای آیپدها را، امری بعید تلقی می‌کند.

آیپد 14 اینچی

این مقوله که بزرگ‌ترین آیپد اپل ممکن است مدل پرو نباشد، بسیار عجیب به نظر می‌رسد. اما یانگ جزئیات زیادی را در مورد محصولات آینده اپل فاش کرده است. به گفته‌ی او، آیپدهای جدید اپل احتمالاً در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۳ عرضه خواهند شد. یانگ در توییت دیگری که امروز با سوپر فالوورهای خود به اشتراک گذاشت، همچنین تأکید کرد که انتظار نمی‌رود آیپد پروی ۱۱ اینچی جدید از نمایشگر پروموشن بهره ببرد. این در حالی است که آیپد پروی ۱۲.۹ اینچی این شرکت که در سال ۲۰۲۱ معرفی شد، مجهز به نمایشگر پروموشن است.

جدا از این موضوع، انتظار می‌رود که غول فناوری آمریکایی مدل‌های ۱۱ اینچی و ۱۲.۹ اینچی آیپد پرو خود را اواخر امسال با تراشه‌ی تازه معرفی شده‌ی M2 به‌روزرسانی کند. جدیدترین پیش‌بینی‌ها و نظرات «مارک گورمن»، روزنامه‌نگار معروف خبرگزاری بلومبرگ، ضمن تأیید این خبر به برنامه‌های احتمالی اپل و زمان رونمایی از آیپد‌ پروهای جدید این شرکت اشاره می‌کند. او در بخش پرسش و پاسخ جدیدترین نسخه از خبرنامه‌ی هفتگی «PowerOn» گفت که انتظار دارد اپل آیپد پروهای خود را در ماه سپتامبر یا اکتبر (شهریور یا مهر ماه) با تراشه‌های M2، پشتیبانی از شارژ بی‌سیم و ارتقاء سیستم دوربین به‌روزرسانی کند.

این روزنامه‌نگار معروف سال گذشته نیز اعلام کرده بود که اپل در حال بررسی عرضه‌ی آیپدهایی با نمایشگرهای بزرگ‌تر است، اما در ادامه گفت که بعید است این آیپدها قبل از سال ۲۰۲۳ وارد بازار شوند، زیرا توجه و هدف فعلی اپل همچنان معطوف به عرضه‌ی آیپد پرو بازطراحی‌شده در اندازه‌های فعلی برای سال ۲۰۲۲ است.

بر اساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده، آیپد پرو ۲۰۲۲ با طراحی جدیدی وارد بازار تبلت‌های هوشمند خواهد شد.بنابر گزارش MyDrivers، آیپد پرو ۲۰۲۲ از هر ۴ طرف نمایشگر حاشیه‌های کمتری خواهد داشت. از آنجایی که این حاشیه‌ها بسیار کوچک شده‌اند، اپل از یک بریدگی در بالای تبلت برای قرار دادن دوربین سلفی استفاده می‌کند. غول کوپرتینویی از رویکرد مشابه‌ای در مک‌بوک پرو M1 و M1 مکس استفاده خواهد کرد؛ یعنی حاشیه‌های نمایشگر را باریک و در عین حال از بریدگی نمایشگر برای میزبانی از دوربین سلفی بهره می‌برد. همچنین انتظار می‌رود که تکنولوژی فیس آیدی در این تبلت همانند نسل قبلی به کار خود ادامه دهد.

طبیعتاً انتظار داریم تبلت جدید اپل با تراشه‌ی تازه‌ معرفی شده‌ی M2 در اختیار کاربران قرار بگیرد. به ادعای اپل عملکرد این پردازنده ۱۸ درصد سریع‌تر از نسل قبلی است. محصولاتی که از این پردازنده به عنوان قلب تپنده بهره می‌برند، می‌توانند از ۵۰ درصد حافظه‌ی پهنای باند بیشتر نسبت به M1 بهره‌مند شوند. همچنین حداکثر حافظه‌ی رم ۲۴ گیگابایتی درون این تراشه تعبیه شده که بسیار فوق‌العاده است. پردازنده‌ی گرافیکی تراشه‌ی M2 اپل ۱۰ هسته‌ای است و نسبت به نسل قبلی خود در حدود ۳۵ درصد عملکرد گرافیکی بهتری دارد.

آیپد 14 اینچی

جدا از این تراشه‌ی قدرتمند، احتمالاً آیپد پرو ۲۰۲۲ مجهز به صفحه‌نمایش اولد دو لایه است که روشنایی و مقاومت فوق‌العاده‌ای دارد. روی هم رفته در این نوع نمایشگرها، دو لایه‌ی ساطع‌کننده‌ی نور وجود دارد که همین رویکرد روشنایی آن‌ها را تا دو برابر افزایش می‌دهد. باید خاطرنشان کنیم نمایشگرهای اولد موجود در آیفون‌ها از ساختار یک لایه بهره می‌برند. با توجه به اینکه هزینه‌ی ساخت چنین نمایشگرهایی بسیار بالا است، اپل قصد دارد فقط برای آیپد پرو و مدل‌های مک‌بوک پرو از این فناوری بهره ببرد. باید دید در روزهای آینده چه اخبار دیگری در مورد محصولات اپل منتشر می‌شود.

A16 در آیفون ۱۴ پرو تا چه اندازه از A15 سریع‌تر و قدرتمندتر است؟

منبع: Macrumors

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 100 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 15 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها