آیبز آیفون ۱۴ شاید به ارتباط ماهواره‌ای مجهز شود - آی بز

در حالی که کمتر از دو هفته تا رونمایی رسمی پرچم‌داران سری آیفون ۱۴ اپل زمان باقی مانده به‌تازگی خبری منتشر شده مبنی بر اینکه این گوشی‌ها از ارتباط ماهواره‌ای پشتیبانی خواهند کرد.

سال گذشته، ۱۰ روز قبل از اینکه اپل رسما سری آیفون ۱۳ را رونمایی کند، شاهد انتشار خبری بودیم مبنی بر اینکه این گوشی‌ها از اتصال ماهواره‌ای پشتیبانی خواهند کرد. به لطف این قابلیت، کاربران می‌توانند زمانی هم که گوشی آنتن ندارد، از طریق اتصال به ماهواره، پیام SOS (پیام اضطراری) ارسال کنند. اپل اما در مراسم رونمایی از آیفون ۱۳ حرفی از اتصال ماهواره‌ای به میان نیاورد.

حالا ۱۰ روز تا رونمایی رسمی از پرچم‌داران سری آیفون ۱۴ اپل زمان باقی مانده است و می‌بینیم که شایعات مربوط به حضور قابلیت ارتباط ماهواره‌ای در آن‌ها بار دیگر در خبرگزاری‌ها دیده می‌شوند. البته نخستین بار در ماه آوریل بوده که شنیدیم اپل قصد دارد این گوشی‌ها را به قابلیت یادشده مجهز کند. از آن‌جایی هم که نام «Far Out» (یک چیز غیرعادی و عالی) برای مراسم رونمای امسال اپل در نظر گرفته شده، به شایعات پیرامون این موضوع هم دامن زده می‌شود. خصوصا اینکه ویدیوی مربوط به دعوت‌نامه‌ی این مراسم، مجموعه‌ای از ستارگان را نشان می‌دهد که با هم، لوگوی اپل را تشکیل می‌دهند.

شرکت مخابراتی T-Mobile چند روز قبل خبر همکاری با شرکت اسپیس‌ایکس برای ارائه‌ی ارتباط ماهواره‌ای را اعلام کرد. اعلام این خبر از سوی T-Mobile این شایعه را به وجود آورده که شاید اپل در رویداد ۷ سپتامبر خود ( ۱۶ شهریور)، تجهیز سری آیفون ۱۴ به ارتباط ماهواره‌ای را هم به عنوان بخشی از قابلیت‌های این گوشی‌ها به کاربران اعلام کند.

طبق گفته‌های تیم فرار، ارتباط ماهواره‌ای برای کاربران آیفون فقط به ارسال پیام محدود خواهد شد، نه تماس صوتی یا ارسال تصویر. اگر این خبر حقیقت داشته باشد، گوشی‌های سری آیفون ۱۴ در مقایسه با سری قبل، ارزش بیشتری پیدا می‌کنند. خصوصا اینکه اگر بخواهید مدل‌های پرو و پرو مکس را خریداری کنید. شرکت آمریکایی برای مدل‌های پرو از پرچم‌دارانش یک سری قابلیت‌های انحصاری در نظر گرفته که از جمله این موارد می‌توان به پردازنده‌ی A16، نمایشگر همیشه روشن، اندازه‌ی سنسور دوربین اصلی (از ۱۲ به ۴۸ مگاپیکسل که از سال ۲۰۱۵ تاکنون پیشرفتی در اندازه‌ی آن شاهد نبوده‌ایم) و طراحی جدید اشاره کرد. اگر خبرها را دنبال کرده باشید، می‌دانید منظورمان از تغییر در طراحی، حذف ناچ و جایگزین آن با دو حفره است.

حال باید منتظر بمانیم ببینیم آیا طی ۱۰ روز آینده، خبری در تأیید یا تکذیب این شایعه منتشر می‌شود یا اپل واقعا سری آیفون ۱۴ را به ارتباط ماهواره‌ای مجهز می‌کند.

منبع: Tom’s Guide

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 110 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 28 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها