آیبز آمار فروش کلی پیکسل گوگل تنها بخشی از فروش یک‌ساله سامسونگ است - آی بز

گوگل امروز قرار است از محصولات جدید خود از جمله سری پرچم‌دار پیکسل ۷ طی رویدادی رونمایی کند. در این راستا، این شرکت تایید کرده که سری پیکسل ۷ این بار وارد بازارهای جدیدی خواهد شد و بنابراین به نظر می‌رسد که گوگل برای فروش گوشی‌های هوشمند خود، تلاش بیشتری نسبت به قبل خواهد کرد. غول موتور جستجو معمولاً هیچ آمار و ارقامی را در مورد فروش گوشی‌های هوشمندش به اشتراک نمی‌گذارد، اما اطلاعات منتشر شده از یک شرکت تحقیقاتی نشان می‌دهد که سازنده اندروید تاکنون حدود ۲۷.۶ میلیون پیکسل فروخته و این یعنی گوگل از زمان عرضه‌ی پیکسل در سال ۲۰۱۶ تاکنون حتی به آمار فروش ۳۰ میلیون گوشی هوشمند نیز نرسیده است!

این داده‌ها توسط روزنامه‌نگار خبرگزاری بلومبرگ یعنی «ولاد ساووی» و به نقل از شرکت تحقیقاتی IDC در رسانه‌های خبری مطرح شده است. اگر آمار و ارقام فروش شرکت گوگل را با غول کره‌ای دنیای فناوری یعنی سامسونگ مقایسه کنید، به نتایج بسیار عجیب و غریبی بر خواهید خورد. همانطور که ولاد در گزارش خود اشاره کرده، فروش پیکسل گوگل تنها بخشی از فروش سال ۲۰۲۱ سامسونگ است. او می‌گوید که گوگل ۶۰ سال طول می‌کشد تا به تعداد گوشی‌هایی که سامسونگ در یک سال می‌فروشد، برسد.

پیکسل گوگل

سامسونگ تنها شرکت سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند اندرویدی نیست که بیشتر از گوگل گوشی می‌فروشد. حتی شیائومی، اوپو و ویوو در سال ۲۰۲۱ گوشی‌های هوشمند بسیار بیشتری را نسبت به گوگل به فروش رساندند. البته باید به این نکته نیز اشاره کنیم که همه این شرکت‌های سازنده، مدت زیادی است که در بازار گوشی‌های هوشمند حضور دارند و محصولات خود را در بازارها و محدوده‌های قیمتی مختلف به فروش می‌رسانند. بنابراین منصفانه نیست که در حال حاضر گوگل را با سایر شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند اندرویدی مقایسه کنیم.

ظاهراً امسال گوگل تصمیم دارد تا فروش گوشی‌های هوشمند خود را در بازار گوشی‌های هوشمند بهبود ببخشد. در ماه آوریل، این شرکت تایید کرد که فروش سری پیکسل ۶ سرعت بسیار بالایی داشته و کاربران از آن استقبال بسیار خوبی کردند. با توجه به عرضه سری پیکسل ۶ در بازارهای بسیار محدود، این یک دستاورد قابل توجه برای گوگل به شمار می‌رود. این شرکت بزرگ فناوری با گسترش عرضه‌ی محصولاتش به ویژه سری پیکسل ۷ می‌تواند رکوردهای بیشتری را در این زمینه به ثبت برساند.

آن طور که گفته می‌شود، سری پیکسل ۷ نیز همانند نسل قبلی خود از دو مدل پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو تشکیل شده است. پیکسل ۷ پرو که مدل قدرتمندتر این سری محسوب می‌شود، مجهز به یک نمایشگر ۱۲۰ هرتزی خواهند بود که ۶.۷ اینچ اندازه دارد و از رزولوشن ۳۱۲۰ در ۱۴۴۰ پیکسل و حداکثر روشنایی نمایشگر ۱۰۰۰ نیت پشتیبانی می‌کند. این مدل همچنین از یک سیستم دوربین سه‌گانه بهره می‌برد که سنسور اصلی آن‌، دوربین ۵۰ مگاپیکسلی Isocell GN1 است. در کنار این سنسور اصلی، دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی IMX38 و سنسور تله‌ فوتوی ۴۸ مگاپیکسلی GM1 سامسونگ به انجام وظیفه می‌پردازند.

پیکسل گوگل

گوگل همچنین در پنل جلویی این گوشی هوشمند دوربین سلفی ۱۱ مگاپیکسلی را جایگزین دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی نسل قبلی کرده که کاربران با استفاده از آن‌ها به راحتی می‌توانند تماس‌های ویدیویی برقرار کنند و عکس‌های سلفی بگیرند. این گوشی گفته می‌شود که باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد که با شارژر ۳۰ وات شارژ خواهد شد. همچنین تراشه‌ی گوگل تنسور G2 به عنوان قلب تپنده‌ی این سری پرچم‌دار به انجام وظیفه می‌پردازد.

پیکسل ۷ نیز نسبت به نسل قبلی خود تفاوت چندانی ندارد. این گوشی ظاهراً از یک سیستم دوگانه‌ی دوربین بهره می‌برد که متشکل از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی Isocell GN1 و دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی IMX381 است. باید دید آمار فروش این سری گوگل را راضی می‌کند یا نه.

منبع: crast.net

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 89 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 6 اکتبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها