آیبز رندر گلکسی A73 از طراحی آشنا و حذف جک هدفون خبر می‌دهد - آی بز

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، در سال ۲۰۲۲ جذابیت گوشی‌های سری گلکسی A دوچندان خواهد شد. روز گذشته گوشی ۵G گلکسی A13 با قیمت مناسب معرفی شد و به نظر می‌رسد گلکسی A33 هم از بدنه‌ی ضد آب بهره می‌برد. حالا به لطف انتشار تصاویر رندر گلکسی A73 می‌توانیم به ویژگی‌های ظاهری این گوشی بپردازیم.

روی هم رفته بدنه‌ی این گوشی شباهت بسیار زیادی به نسل قبلی خود دارد. در پنل پشتی شاهد ماژول دوربین مستطیل شکل هستیم که در آن ۴ دوربین تعبیه شده است. گویا دوربین اصلی این گوشی از سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد و احتمالا می‌تواند نظر کاربران علاقه‌مند به عکاسی را جلب کند. همچنین در نمایشگر ۶٫۷ اینچی آن یک حفره‌ی حاوی دوربین سلفی تعبیه شده و در ضمن حسگر اثر انگشت هم زیر نمایشگر قرار دارد.

گلکسی A73

ابعاد این گوشی ۱۶۳٫۸ در ۷۶ در ۹٫۶ میلی‌متر است. گفته می‌شود انرژی آن از طرف باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود و سرعت شارژ آن به ۳۳ وات می‌رسد. قلب تپنده‌ی گلکسی A73 چیپست اسنپدراگون ۷۵۰G که نسبت به اسنپدراگون ۷۲۰G موجود در نسل قبلی عملکرد نسبتا بهتری را ارائه می‌کند. در کنار این تراشه حداکثر ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی انجام وظیفه می‌کنند. هنوز مشخص نیست که آیا این گوشی از کارت حافظه microSD پشتیبانی می‌کند یا نه.

مانند گلکسی A33 که بدون جک هدفون به دست کاربران می‌رسد، گلکسی A73 هم از این مشخصه بهره نمی‌برد. گویا در سال ۲۰۲۲ تعداد بیشتری از گوشی‌های سری گلکسی A به بدنه‌ی ضد آب مجهز می‌شوند و حذف جک هدفون از این گوشی‌ها هم احتمالا به همین موضوع برمی‌گردد. به طور کلی عمدتا گوشی‌های پرچم‌دار از بدنه‌ی ضد آب بهره می‌برند و سامسونگ با ارائه‌ی این مشخصه برای تعداد بیشتری از گوشی‌های خود، مطمئنا سروصدای بیشتری ایجاد می‌کند. هنوز در رابطه با تاریخ معرفی این گوشی نمی‌توانیم صحبت کنیم ولی گویا با قیمت حدود ۴۵۰ دلاری به دست کاربران می‌رسد.

گلکسی A73

سامسونگ طی چند سال گذشته توجه ویژه‌ای به گوشی‌های سری گلکسی A نشان داده و در نتیجه این گوشی‌ها در بسیاری از بازارها با استقبال گسترده‌ی کاربران روبه‌رو شده‌اند. با توجه به اینکه سامسونگ در سال ۲۰۲۲ می‌خواهد سهم بازار خود را از بازار موبایل به طور قابل‌توجهی افزایش دهد، این گوشی‌ها برای رسیدن به این هدف نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

از طرف دیگر، شرکت‌های چینی هم بودجه‌ی زیادی را برای افزایش حضور در بازار کشورهای مختلف اختصاص داده‌اند و می‌خواهند سرعت رشد خود را افزایش دهند. در این شرایط، سامسونگ با رقبای بسیار قدرتمندی روبه‌رو است و کار راحتی در پیش ندارد. همچنین با توجه به اینکه هواوی عملا از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند حذف شده، شرکت‌های مختلف بر سر تصاحب فضای خالی ایجاد شده توسط این شرکت همچنان مشغول نبرد با یکدیگر هستند.

منبع: XDA Developers

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 138 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 3 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها