آیبز تلویزیون‌های ۲۰۲۲ سامسونگ با رزولوشن ۴K و ۸K از راه می‌رسند - آی بز

نمایشگاه CES 2022 بدون عرضه‌ی محصولات جدید سامسونگ جذابیتی ندارد و این بار نیز غول کره‌ای دنیای فناوری تلویزیون‌های مدل‌ ۲۰۲۲ خود را با قابلیت‌ها و کیفیتی غیرقابل وصف رونمایی کرده که کاربران را به وجد می‌آورد. سامسونگ در این نمایشگاه از تلویزیون‌های ۴K و ۸K مدل Neo QLED، تلویزیون‌های MicroLED و مدل Frame رونمایی کرده است. در ابتدا بیایید با مدل Neo QLED شروع کنیم که طبق ادعای سامسونگ اولین مجموعه‌های ۴K و ۸K با رفرش ریت ۱۴۴ هرتز به جای ۱۲۰ هرتز معمولی هستند.

این حجم از کیفیت تا زمانی که حتی سریع‌ترین رایانه‌های شخصی از محتوای ۴K و ۸K با سرعت بالا پشتیبانی نمی‌کنند، ممکن است کارایی خاصی نداشته باشد. این تلویزیون‌ها بدون توجه به منبع، کیفیت تصاویر را بهبود می‌بخشند. همه‌ی نمایشگرهای ۴K و ۸K مدل Neo QLED از نور پس‌زمینه ۱۲ بیتی به ۱۴ بیت رسیده‌اند و روشنایی دقیق‌تری را ارائه می‌دهند. آن‌ها همچنین دارای یک ویژگی جدید Shape Adaptive Light Control هستند که از نظر تئوری کیفیت مجموعه‌های مینی LED را بهبود می‌بخشند و سیستم تقویت‌‌کننده‌‌ی عمق میدان مبتنی بر هوش مصنوعی، می‌تواند به تشخیص سوژه‌ی اصلی تصویر از پس زمینه‌ی آن کمک کند.

نرم افزار نیز در کیفیت بالای این تلویزیون‌ها نقش مهمی ایفا می‌کند. همه‌ی تلویزیون‌های ۲۰۲۲ سامسونگ مجهز به نمایشگرهای جدید هستند که محتواها را بسیار روان و باکیفیت نشان می‌دهند و در زمانی که محتوایی پخش نمی‌شود، اطلاعات محیطی مانند زمان و نوتیفیکیشن‌ها را در معرض دید کاربران قرار می‌دهند. در این تلویزیون‌ها نوار بازی جدید به شما کمک می‌کند تا تنظیمات تصویر مربوط به بازی‌های خود را چه با کنسول‌های بازی و چه بازی‌های آنلاین سفارشی‌سازی کنید و یک تجربه‌ی فوق‌العاده از بازی کردن را به خاطر داشته باشید.

قابلیت Watch Together سبکی شبیه SharePlay دارد که به شما امکان می‌دهد در حین تماشای برنامه‌ها و پخش آن‌ها با دوستان راه دورتان از طریق تلویزیون ارتباط برقرار کنید. این تلویزیون‌ها همچنین قادر به پشتیبانی از دالبی اتموس، آمپلی‌فایر صوتی فعال، ردیابی صدای اشیاء و صدای SpaceFit هستند. علاوه بر این‌ها در تلویزیون‌های سال ۲۰۲۲ سامسونگ، کاربران می‌توانند به خرید و فروش توکن‌های غیر قابل تعویض که با نام NFT شناخته می‌شوند بپردازند. مجموعه‌های دیگر قابلیت‌های جدید و جذاب خاص خود را دارند.

از مدل‌های دیگر تلویزیون‌های سامسونگ می‌توان به مدل MicroLED اشاره کرد که بدون هیچ حاشیه‌ای در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. بنابراین این تلویزیون‌های لوکس غول پیکر اکنون به صورت یکپارچه‌تری می‌تواند با دکوراسیون شما ترکیب شوند. آن‌ها همچنین ۱۰ درصد طیف رنگی گسترده‌تری را پوشش می‌دهند و اگر مدل‌های ۹۹ و ۱۱۰ اینچی برای شما مناسب نیستند، می‌توانید مدل با نمایشگر ۸۹ اینچی آن را خریداری نمایید. همچنین این مدل از تلویزیون‌ها از قابلیت ردیابی صدای اشیاء پیشرفته سامسونگ و دالبی اتموس نیز پشتیبانی می‌کنند.

اگر طراحی بدون حاشیه‌ی این تلویزیون‌ها دقیقا همان چیزی است که می‌خواهید، مجموعه تلویزیون‌های مدل Frame 2022 سامسونگ که شبیه قاب‌های عکس روی دیوار هستند، می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشند. غول کره‌ای فناوری برای نمایشگر‌های این مدل از تلویزیون‌ها، از پنل‌های مات و ضد بازتاب بهره برده تا کاربران تجربه‌ای وصف نشدنی از خرید این تلویزیون‌های پیشرفته داشته باشند.

طبق معمول سامسونگ در مورد تاریخ عرضه و قیمت احتمالی این تلویزیون‌های پیشرفته اطلاعاتی را در اختیار ما قرار نداده است. اما می‌دانیم که مدل Frame در اندازه‌های بین ۳۲ تا ۸۵ اینچ عرضه خواهد شد. هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا این محصولات به خوبی با مدل‌های شرکت‌های رقیب نظیر ال‌جی، سونی و سایر برندها رقابت خواهند کرد یا نه. به نظر می‌رسد که مجموعه تلویزیون‌های سال ۲۰۲۲ سامسونگ با این قابلیت‌های جذاب و کیفیت بی‌نظیر می‌توانند با استقبال بسیار خوب کاربران روبرو شوند و بنابراین رقبای این غول فناوری سال سختی را در پیش رو خواهند داشت.

منبع: Engadget

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 119 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 3 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها