آیبز سی و نهمین جشنواره‌ی فجر ممکن است در بهار ۱۴۰۰ برگزار شود - آی بز

بنا بر صحبت‌های اخیر محمدمهدی طباطبایی‌نژاد ممکن است سی و نهمین جشنواره‌ی فجر به‌جای بهمن ماه در بهار سال ۱۴۰۰ برگزار شود.
شیوع کرونا برگزاری تمام جشنواره‌های سینمایی سال ۲۰۲۰ را تحت تأثیر قرار داد. جشنواره‌ی کن لغو شد و جشنواره‌ی ونیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برخی محدودیت‌ها برگزار شد. با توجه به اینکه فعلا خبری از عرضه‌ی واکسن یا داروی قطعی برای این بیماری به صورت گسترده نیست، به همین خاطر چگونگی برگزاری جشنواره‌های سینمایی زمستانی مثل جشنواره‌ی فجر یا برلین ۲۰۲۱ سؤال‌برانگیز است. محمدمهدی طباطبایی‌نژاد دبیر مهم‌ترین رویداد سینمایی ایران در مصاحبه‌ی اخیر خود با تسنیم اعلام کرده است هنوز تصمیم قطعی برای برگزاری جشنواره‌ی سی‌ونهم اتخاذ نشده و ممکن است با ادغام بخش بین‌المللی و داخلی جشنواره‌ی فجر در بهار ۱۴۰۰ شاهد برگزاری این رویداد باشیم.

بخشی از صحبت‌های طباطبایی نژاد به این شرح است: «در حال حاضر تصمیم قاطع و جدی برای برگزاری جشنواره فیلم فجر گرفته نشده است، اما تمام تلاش و امید ما برای این است که این جشنواره امسال برگزار شود. در هر حال در صورتی که جشنواره برگزار شود، با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی خواهد بود. امکان برگزاری جشنواره در سال آینده هم‌زمان با بخش بین‌الملل فجر هم وجود دارد که در حال حاضر نمی‌توان درباره‌ی آن پاسخ قطعی داد.»
برخی از اصحاب رسانه و سینماگران معتقدند برگزاری جشنواره‌ی فجر پیش رو به صورت آنلاین بهترین راهکار ممکن برای حفظ سلامت جامعه‌ی سینمایی در شرایط فعلی است. اما بسیار معتقدند برگزاری آنلاین جشنواره امکان‌پذیر نیست؛ زیرا نه تنها در ایران، بلکه در سایر کشورهای جهان هم محافظت از فیلم‌ها در برابر دزدیده شدن به هنگام پخش آنلاین کاری بسیار دشوار است و با توجه به اینکه اغلب آثار حاضر در جشنواره‌ی فجر نیم‌نگاهی به گیشه و فروش خوب در سینماها دارند، تن به شرکت در جشنواره‌ای آنلاین نمی‌دهند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 108 views بار دسته بندی : هنر و سینما تاريخ : 18 فوریه 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها