هرکسی که در تولید فیلم و ویدئو (در هر مقیاسی یا با هر بودجه‌ای) درگیر یا سابقه‌ای دارد، می‌داند که هر چیزی که ممکن است خراب شود، اشتباه خواهد شد.

پیچیدگی های ذاتی در تولید فیلم بسیار زیاد است و تلاش برای پیشی گرفتن از این مسائل یک نبرد فرسایشی روزانه است.

مفهوم ویدیوی استوک تا حدی محصول جانبی این مسائل است. این واقعیت که ایده ویدیوی استوک وجود دارد مستقیماً به این واقعیت مربوط می شود که این روشی برای مقابله با برخی از مشکلاتی است که می تواند در فیلمبرداری یا پس از تولید ظاهر شود.

ویدئو سهام چیست؟

فیلم استوک، یا ویدئوی استوک، عمدتاً از کلیپ های کوتاه نسبتاً کوتاهی از موادی ساخته شده است که تمایل به نسبتاً عمومی دارند و می توانند به هم متصل شوند و به تولیدات منفرد اضافه می شود تا به طور یکپارچه در مواد موجود آنها جا بیفتد.

این فیلم از پیش فیلم‌برداری شده که معمولاً به آن B-roll گفته می‌شود، می‌تواند از چندین منبع باشد.

صنعت فیلم‌برداری استوک در سال‌های اخیر رشد قابل‌توجهی داشته است و در راستای ظهور مستمر محتوای تولید شده توسط کاربر و افزایش تولیدات خارج از سیستم استودیو شناخته شده است.

ویدیوی استوک می تواند تقریباً هر ژانر یا نوع را پوشش دهد. یک ارائه‌دهنده فیلم استوک خوب، پایگاه داده‌ای از هزاران کلیپ (یا طول‌های متفاوت) خواهد داشت، جایی که یک فیلم‌ساز و/یا ویرایشگر به دنبال یافتن ویدیوهای عالی برای پوشش نیازهای بسیار خاص خود است.

 

 

از آنجایی که صنعت فیلمبرداری سهام برای مطابقت با تقاضا رشد کرده است، کیفیت محتوایی که بهترین ارائه دهندگان برای مشترکین خود ارائه می دهند نیز افزایش یافته است.

دو مدل کسب و کار اصلی در صنعت فیلمبرداری سهام وجود دارد:

  • مبتنی بر اشتراک، و
  • در هر کلیپ

اولی به دلیل استفاده های فراوانی که کاربر از این سرویس می گیرد، ارزش بسیار بیشتری را برای پول شما نسبت به دومی ارائه می دهد.

دلایل زیادی وجود دارد که شما به دنبال استفاده از فیلم‌های استوک برای پشتیبانی از تولیدات فعلی خود هستید یا در واقع به دنبال ساخت یک محصول کامل از فیلم‌های استوک هستید.

شاید بیشتر در هنگام جمع آوری یک آگهی کوتاه استفاده شود تا برای یک پروژه طولانی مدت یا برنامه تلویزیونی.

نمونه هایی از اینکه چرا ممکن است به فیلم استوک نیاز داشته باشید

دلایل بی‌شماری وجود دارد که یک فیلمساز یا تهیه‌کننده به دنبال استفاده از فیلم‌های استوک برای تولیدات خود باشد. در اینجا فقط تعدادی از موارد رایج وجود دارد.

هزینه

در حالی که این درست است که بودجه کلی مورد نیاز برای ساخت و فیلمبرداری یک فیلم یا پروژه ویدئویی کاهش یافته است، به دلیل کاهش بسیار زیاد در هزینه های مرتبط با تجهیزات مورد نیاز، هزینه های تولید همیشه بالاتر از برنامه ریزی اولیه است.

اگر فرصتی برای کاهش این هزینه ها با استفاده از فیلم های استوک وجود داشته باشد، اغلب با خوشحالی گرفته می شوند.

حتی هالیوود نیز از استفاده از ویدئوهای استوک در تولیدات خود برای ارائه حسی از کیفیت خدمات در عصر حاضر مخالف نیست.

نمونه ای از صرفه جویی در هزینه می تواند به شرح زیر باشد:

شما ممکن است به طور کامل در ایالات متحده فیلمبرداری کنید، اما بخشی از فیلمنامه شما نیاز به سکانس هایی در یک شهر اروپایی دارد.

اکنون، بیشتر نماهای شما ممکن است داخلی باشد، اما شما می خواهید چند فیلم داشته باشید تا به مخاطب خود نشان دهید که روایت را به خارج از کشور منتقل کرده اید.

در این مثال، یک تولید ممکن است به دنبال استفاده از یک کلیپ کوتاه یا مونتاژ از آن شهر اروپایی مربوطه باشد که بین صحنه‌های مرتبط قطع شده است تا روایت را به طور موثر تکمیل کند

این به وضوح بسیار ارزان تر از فرستادن هر خدمه ای برای فیلمبرداری مواد مورد نیاز خواهد بود.

فیلمبرداری فیلم Unfilmable

اغلب از فیلم‌های استوک استفاده می‌شود، زیرا امکان فیلم‌برداری از آنچه در فیلم یا ویدیوی خود نیاز دارید، در کنار یا به معنای واقعی کلمه غیرممکن است.

به عنوان مثال، ممکن است در طول جنگ جهانی دوم در حال فیلمبرداری یک فیلم باشید، و به جای تلاش برای کنار هم قرار دادن یک سکانس کامل که تصور برلین در اوایل دهه ۱۹۴۰ را به شما بدهد، و هزینه‌های حاصل از آن، به جای آن از فیلم‌های ویدئویی موجود استفاده کنید که ممکن است از مواد آرشیو باشد.

از طرف دیگر، ممکن است پروژه فیلم شما شامل فیلمی از یک حیوان عجیب و غریب یا خطرناک باشد، و شما به سادگی نتوانید از یک کوسه سفید بزرگ در حال حرکت یا یک شیر غرش پس از کشتن فیلم بگیرید.

اینجا جایی است که شما به طور غریزی به دنبال استوک ویدیو برای تکمیل اثر خواهید بود.

آماده

سهولت استفاده دلیل بسیار مکرری است که یک فیلمساز به دنبال استفاده از فیلم های ویدئویی استوک است زیرا گاهی اوقات برنامه تنبیهی به سادگی به این معنی است که شما نمی توانید به طور طبیعی از یک سکانس مرتبط فیلمبرداری کنید.

یک کتابخانه ویدئویی بزرگ امکانات زیادی را به شما ارائه می دهد که در واقع می توانند در داستان سرایی شما نقش داشته باشند.

در فرآیند ویرایش، ممکن است ویرایش خود را به دلیل یک قطعه فیلم استوک عالی تغییر دهید که ممکن است بیشتر از آنچه قبلاً برنامه ریزی کرده بودید، با برش نهایی مطابقت داشته باشد.

 

همیشه در حال بهبود کیفیت

شاید چند سال پیش از ترس اینکه کیفیت محصول نهایی بر فیلم شما تأثیر منفی بگذارد، امکان استفاده از ویدیوی استوک را به تعویق انداخته باشید، اما دیگر اینطور نیست.

کیفیت فیلم‌های استوک ارائه شده توسط بهترین ارائه‌دهندگان در حال حاضر واقعاً بسیار بالا است، و این تا حدی به دلیل تقاضا است که منجر به تغییر در محصول ارائه شده می‌شود، اما این فقط این نیست.

بهترین خدمات ویدیوی استوک اکنون فیلمسازان باکیفیتی را استخدام می کند که صحنه ها و فیلم های مرتبط را گرد هم می آورند تا جنبه های خلاقانه و کیفیت فنی فیلم ها را با بالاترین کیفیت مطابقت دهند.

 

انواع فیلم های سهام و صدور مجوز

انواع فیلم های استوک متعدد هستند و معمولاً به طول و نوع مربوط می شوند.

چیزهایی مانند بیرون یک مجتمع اداری، خیابان مرکز شهر، یا فرود هواپیما بر روی باند فرودگاه اغلب برای ایجاد عکس استفاده می شود، قطعات کوچک فیلمی که منجر به شروع یک روایت می شود.

خود دسته‌بندی‌های فیلم، همانطور که توسط ارائه‌دهندگان ویدیوی سهام ارائه می‌شوند، انواع مختلفی را پوشش می‌دهند.

اغلب فیلم‌های هواپیماهای بدون سرنشین، صحنه‌های تجاری، طبیعت و صحنه‌های مرتبط با فناوری را می‌بینید.

نحوه سفارش آنها به طور قابل توجهی تغییر می کند، اما یک ارائه دهنده خوب فیلم استوک این جنبه را تا حد امکان بصری می کند.

یکی دیگر از جنبه های کلیدی که باید به آن توجه زیادی داشته باشید، صدور مجوز است. در حالی که شما در حال پرداخت هزینه اولیه، ماهانه یا سالانه، برای خدمات یک ارائه دهنده فیلم استوک هستید، برخی از آنها ترتیبات متفاوتی را در رابطه با صدور مجوز خواهند داشت.

به عبارت دیگر، باید مطمئن شوید که می‌توانید از فیلم‌های مربوطه برای استفاده تجاری یا سایر مناطق مرتبط استفاده کنید.

بهترین ارائه دهندگان مجوزهای عمومی خواهند داشت که به این معنی است که می توانید از هر فیلمی که دانلود می کنید برای هر هدفی که می خواهید استفاده کنید.

تصویربرداری سهام بدون حق امتیاز اصطلاحی است که وقتی برای یک ارائه‌دهنده خوب خرید می‌کنید، اغلب تکرار می‌شود.

در این زمینه، «بدون حق امتیاز» به سادگی به پرداخت یک‌باره (یا پرداخت اشتراک) اشاره دارد که مجوز استفاده از فیلم‌های ویدیویی آن‌ها را برای شما تضمین می‌کند.

 

چرا به ویدئوی سهام نیاز دارید

استفاده از فیلم‌های استوک برای هر کسی که به طور منظم محتوای فیلم و ویدیو تولید می‌کند، بی‌معنا است.

مزایای آن واضح است و هزینه های مربوطه در مقایسه با گزینه های جایگزین به طور قطعی پایین است.

به عنوان مثال، اگر شما یک برند تبلیغاتی هستید و چشم انداز شرکت شما تولید محتوا برای مشتریان شماست، به احتمال زیاد، بخش بزرگی از آنچه در تبلیغات نهایی خود استفاده می کنید، از فیلم های موجود است.

 

به طور مشابه، فرض کنید که فیلم های خود را، شاید برای کانال های اجتماعی خود، فیلمبرداری می کنید.

در این صورت، یک بار دیگر، صرفاً صرف منابع بسیار کمتری است که از طریق پایگاه داده فیلم ارائه‌دهنده فیلم‌های استوک برای یافتن دقیقاً آنچه به دنبال آن بودید، بگردید، زیرا ممکن است فیلمبرداری برخی از موارد مورد نیاز شما امکان پذیر نباشد.

ماهیت مقرون‌به‌صرفه اشتراک‌های فیلم‌های سهام باعث می‌شود تا استفاده منظم‌تر از این خدمات تقریباً یک بازی با جمع صفر باشد. انجام این کار هیچ خطری ندارد.

فیلم سهام – خلاصه

اغلب تلاقی عرضه و تقاضا منجر به بهبود گسترده در خدمات مربوطه می شود.

این قطعاً در مورد فیلم‌های ویدئویی استوک صدق می‌کند. بازاری که نسبتاً «پایه» بود، مهربان بود یا صریح «آماتوری» بود، در سال‌های اخیر متحول شده است.

این در درجه اول به این دلیل است که بسیاری از ما تولیدکنندگان محتوای فردی خودمان شدیم و دیگران مسیر تبدیل شدن به یک فیلمساز در هر مقیاسی را بسیار آسان‌تر یافتند.

صرف این واقعیت که تولیدات با بودجه کلان به دنبال تکمیل تلاش‌های خود با استفاده از فیلم‌های استوک هستند، دلیل مثبتی بر کارکرد سیستم است.

ارائه‌دهندگان فیلم‌های استوک بازی خود را ارتقاء داده‌اند و سطوح رو به بهبود کیفیت فیلم (به تمام معنا) را به ارمغان آورده‌اند، و این کار را انجام داده‌اند زیرا می‌دانند که کاربران زیادی به محصولشان نیاز دارند.

هر روز شما در حال تماشای فیلم‌های ویدئویی استوک هستید، و حتی نمی‌دانید که این کار را انجام می‌دهید، و این گواهی است برای اینکه چگونه محصول به اینجا رسیده است.

تعداد ارائه‌دهندگان فیلم‌های استوک در حال حاضر به اوج رسیده است و این به کاربر فرصتی عالی برای جستجوی بهترین خدمات در اطراف می‌دهد.

و نتیجه نهایی بهبودی گسترده از نظر ارزش های تولید، دید خلاقانه و اجرا در مورد پروژه های سینمایی بزرگ و کوچک.

به عبارت دیگر، همه برنده هستند.