آیبز خوش‌حال با کتاب؛ زنده کردن خاطرات خوش کودکی با آن شرلی - آی بز

قسمت سوم ویدیوی منصور ضابطیان برای کمپین خوش‌حال با کتاب فیدیبو با بو کشیدن عطرها آغاز می‌شود. احتمالا برای شما هم پیش آمده که بو کردن شیشه‌ی خالی یک عطر برایتان یادآور شخصی یا خاطره‌ای از دوران کودکی است. ربطش به کتاب این‌جاست که نوستالژی دوران کودکی ما فقط عطرها نیستند بیشتر کارتون‌ها و فیلم‌ها هستند. آن هم کارتون‌ها و فیلم‌هایی که از روی کتاب‌ها اقتباس شده باشند. این قسمت از برنامه‌ی خوش‌حال با کتاب با کتاب‌های «آن شرلی» همراه شدیم.
این‌ها کتاب‌های شیرینی هستند که خواندنشان در هر سنی می‌تواند حال آدم‌ها را با زندگی بهتر کند. کتاب‌های «آن شرلی» نوشته‌ی لوسی مونتگمری است. همان نویسنده‌ای که از کتاب‌هایش سریال‌های «قصه‌های جزیره» و «امیلی در نیومون» هم اقتباس شده است.
آن شرلی دختری با موهای نارنجی است و بسیار خیالباف. در پرورشگاه بزرگ شده و به اشتباه او را به مزرعه‌ی گرین گیبلز به جای یک پسر فرستاده‌اند ولی آنی جای خودش را در دل اهل دهکده کم‌کم باز می‌کند.
پای نوستالژی که وسط می‌آید «قصه‌های مجید» هوشنگ مرادی کرمانی هم جزو کتاب‌هایی است که نمی‌شود از کنارش بی‌تفاوت گذشت. داستان‌هایی تلخ و شیرین از نوجوانی که با اتفاقات روزمره دست و پنجه نرم می‌کند و تا حدی شرح حال خود نویسنده است. نسخه‌ی صوتی کتاب «قصه‌های مجید» هم در فیدیبو موجود است.
در بخش معرفی فیلم در این قسمت یکی از بهترین کمدی‌های سینمای ایران را داریم. امکان ندارد «اجاره‌نشین‌ها» را ببینید و خنده‌های بلندی از ماجراهایی که بر سر اهالی یک ساختمان نیمه مخروبه می‌افتد سر ندهید. فیلمی که در دهه‌ی ۶۰ داریوش مهرجویی آن را ساخته اما همچنان تر و تازه و سرحال است. عزت‌الله انتظامی، حسین سرشار، نادره خیرآبادی و اکبر عبدی از بازیگران این فیلم کمدی خاطره‌انگیز هستند.
در بخش آلبوم موسیقی منصور ضابطیان «بیداد» با صدای محمدرضا شجریان و آهنگسازی پرویز مشکاتیان را معرفی کرده است.

فیدیبو از هفتم مهرماه با به راه انداختن یک کمپین هیجان‌انگیز با نام «خوش‌حال با کتاب» در سه مرحله؛ بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب را با موضوع‌های مختلف و با در نظر گرفتن سلیقه‌های متفاوت معرفی کرده است که این کتاب‌ها با تخفیف ۷۰ درصد به خوانندگان ارائه شده‌اند. این کمپین تا شانزدهم مهرماه ادامه دارد. بنابراین اگر کتاب خواندن برایت سخت شده، اگر در انتخاب کتاب مشکل داری، یا حتی اگر در روزهای سخت کرونا و انتشار اخبار بد، حوصله‌ات حسابی سر رفته و دچار افسردگی شدی، فیدیبو برایت کلی پیشنهادهای هیجان‌انگیز دارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 331 views بار دسته بندی : کتاب و ادبیات تاريخ : 3 دسامبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.