آیبز تنها ابرقهرمان مشترک مارول و دی‌سی کیست؟ - آی بز

اَکسل آشر (Axel Asher) تنها ابرقهرمان مشترک دنیای مارول و دی‌سی است و در این مطلب نگاهی به ویژگی‌ها و توانایی‌های این قهرمان آبی و قرمزپوش می‌پردازیم.

در میان فهرست هزاران ابرقهرمان و ابرشرور خلق شده توسط مارول و دی‌سی تنها یک اسم مشترک به چشم می‌خورد؛ اکسل آشر، ملقب به اکسس که بخشی از یک تلاقی (کراس‌اوور) تاریخی در دنیای کمیک‌ها یعنی «دی‌سی علیه مارول» است.

در دهه‌ی ۱۹۹۰ کمیک‌های طنز روزگار خوبی را سپری نمی‌کردند و شمارگان آن‌ها روز‌به‌روز در حال کاهش بود و سردبیران نشریات مختلف برای بالا بردن میزان فروش به هر ترفندی متوسل می‌شدند. مثلا در این سال‌ها گرین لنترن تبدیل به یک تبه‌کار شد، اسپایدرمن را با یک کلون جایگزین کردند و حتی سوپرمن هم کشته شد (که فقط بعد از یک سال به زندگی بازگشت) اگرچه این داستان‌ها از لحاظ کیفی باهم متفاوت بودند، اما هیچ کدام قادر به احیای محبوبیت کمیک‌های طنز در سال‌های گذشته نبودند و به فروش چشم‌گیری دست پیدا نمی‌کردند. به همین خاطر مارول و دی‌سی به‌عنوان ناخدایان کشتی در حال غرق شدن کمیک‌های ابرقهرمانی تصمیم گرفتن با ایجاد یک تلاقی میان داستان‌هایشان دنیاهای خود را در مقابل یکدیگر قرار دهند و در این میان یک شخصیت جدید نیز متولد شد.

اَکسل آشر توسط کابوس‌های هیولاهایی به رنگ‌های قرمز و آبی نفرین شده است. آشر در یک شب خاص و هنگامی که ولورین از دنیای مارول با کیلر کراک از دنیای دی‌سی در حال نبرد است، به مصاف ولورین می‌رود تا مخاطب از این درگیری‌ها متوجه تلاقی دنیای‌های دو کمپانی بزرگ کمیک‌نویسی شود. کابوس‌هایی که اکسس را اسیر کرده‌اند دو برادر نام دارند و در واقع نمودی کیهانی از جهان مارول و دی‌سی هستند. در سال‌های بسیار دور نبردی بین آن‌ها شکل می‌گیرد که باعث نابودی و بازآفرینی همه چیز و در نتیجه رقم خوردن انفجار بزرگ (Big Bang) می‌شود. برادران قهرمان‌هایی از سرزمین‌های خود انتخاب می‌کنند تا با یکدیگر بجنگند و هر کیهانی که تعداد بیشتری ابرقهرمان از دست بدهد، نابود خواهد شد. در انتها این نبرد بزرگ با تلاش آشر به پایان می‌رسد.

پس از سری کمیک‌های دی‌سی علیه مارول، این شخصیت تنها در دو مجموعه‌ی کوتاه دیگر حضور پیدا کرد و مارول و دی‌سی بعد از انتشار شماره‌ی ۸۷ کمیک گرین لنترن در سال ۱۹۹۷ به کلی اَکسل آشر را به دست فراموشی سپردند. این احتمال وجود دارد که هر زمان یکی از این کمپانی‌ها از این ابرقهرمان در آثار خود استفاده کند؛ زیرا آن‌ها اجازه‌ی استفاده از آشر بدون توافق یا رضایت دیگری را دارند.

منبع: Screenrant

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 109 views بار دسته بندی : هنر و سینما تاريخ : 27 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.