آیبز برندگان بیستمین جشن حافظ مشخص شدند؛ پیشتازی سرخپوست و هیولا - آی بز

برندگان بیستمین جشن حافظ طی یک مراسم کوچک و آنلاین مشخص شدند که در آن شاهد پیشتازی «سرخپوست» در بخش فیلم‌ها و «هیولا» در قسمت سریال‌ها بودیم.
جشن حافظ در حال حاضر تنها جشن سینمایی خصوصی در ایران به شمار می‌رود. این مراسم سالانه از سال ۱۳۷۶ شروع به کار کرد و در هر دوره کلیه‌ی فیلم‌های سینمایی ایرانی نمایش داده‌ شده در سینماهای کشور، شبکه‌ی نمایش خانگی و مجموعه‌های تلویزیونی و ویدئویی صداوسیما از ابتدای فروردین تا انتهای اسفند هر سال مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. البته امسال به دلیل شیوع کرونا برگزاری این جشن کمی با تأخیر مواجه شد و آثار سینمایی و تلویزیونی که در نیمه‌ی ابتدایی بهار سال جاری نیز پخش شده بودند، توسط هیأت داوران بررسی شدند. بیست و پنجم مردادماه بیستمین دوره از جشن حافظ برگزار شد که شاهد برتری سرخپوست از لحاظ ارزش جوایز و پیشتازی «شبی که ماه کامل شد» از لحاظ تعداد جوایز بر سایر رقیبان بودیم. در بخش تلویزیون هم هیولا با کسب سه جایزه از جمله بهترین سریال توانست موفق‌تر از دیگر آثار ظاهر شود.

لیست برندگان بیستمین جشن حافظ
بخش تلویزیون
بهترین چهره‌ی تلویزیونی – احسان علیخانی به خاطر عصر جدیدبهترین بازیگر زن درام – مریلا زارعی به خاطر مانکنبهترین بازیگر زن کمدی – شبنم مقدمی به خاطر هیولابهترین بازیگر مرد درام – مصطفی زمانی به خاطر نهنگ آبیبهترین بازیگر مرد کمدی – محسن تنابنده به خاطر پایتختبهترین فیلم‌نامه‌ی تلویزیونی – پیمان قاسم‌خانی و امیر برادران به خاطر هیولابهترین کارگردان – مهران مدیری به خاطر هیولابهترین سریال – هیولا به تهیه‌کنندگی مهران مدیری و سید مصطفی احمدی
بخش سینما
بهترین دستاورد فنی و هنری – اجرای انیمیشن آخرین داستان به کارگردانی اشکان رهگذرجایزه‌ی ویژه هیئت داوران – سیاوش اسعدی به خاطر درخونگاهبهترین ترانه‌ی تیتراژ – رضا یزدانی به خاطر از یادها رفتهبهترین فیلم مستند – تمام چیزهایی که جایشان خالیست از زینب تبریزینشان عباس کیارستمی – سیاوش افشار به خاطر کتاب آشپزیبهترین موسیقی متن – کریستف رضاعی به خاطر آخرین داستانبهترین تدوین – حمید نجفی راد به خاطر شبی که ماه کامل شدبهترین فیلم‌برداری – علی قاضی به خاطر مسخره بازبهترین بازیگر مرد – نوید محمدزاده به خاطر سرخ‌پوست و هوتن شکیبا به خاطر شبی که ماه کامل شدبهترین بازیگر زن – الناز شاکردوست به خاطر شبی که ماه کامل شد و ژاله صامتی به خاطر درخونگاهبهترین فیلم‌نامه – نرگس آبیار به خاطر شبی که ماه کامل شدبهترین کارگردانی – نیما جاویدی به خاطر سرخپوستبهترین فیلم – سرخ‌پوست به تهیه‌کنندگی مجید مطلبی
سرخپوست یکی از بهترین تولیدات سینمای ایران طی چند سال اخیر بوده است. این فیلم با نخستین نمایش‌اش در سی و هفتمین دوره جشنواره فجر نظر بسیاری از منتقدین و سینمادوستان را به خود جلب کرد و در جشنواره‌های بین‌المللی همچون جشنواره‌ی فیلم لندن هم حضور پیدا کرد. داستان سرخپوست در یک زندان و در سال ۱۳۴۶ رقم می‌خورد و مصائب سرهنگ نعمت جاهد (با بازی نوید محمدزاده) برای پیدا کردن یک زندانی فراری را به تصویر می‌کشد. جدای از جنبه‌های هیجان‌انگیز فیلم، رگه‌های عاطفی و عاشقانه‌ی آن سبب شدند تا سرخپوست بتواند در میان عموم مردم به محبوبیت برسد و در گیشه بیش از ۱۴ میلیارد تومان بفروشد.
فیلم شبی که ماه کامل شد به کارگردانی نرگس آبیار در هر دو بخش بهترین بازیگر زن و مرد موفق ظاهر شد تا باری دیگر بازی خوب الناز شاکردوست و هوتن شکیبا مورد تحسین قرار بگیرد. این فیلم از جنبه‌ای جدید و صد البته رومانتیک به زندگی عبدالمالک ریگی و برادرش نگاه می‌کند.
سریال هیولا که توانست تندیس حافظ بهترین سریال را به دست آورد، داستان یک معلم شیمی باوجدان به اسم هوشنگ شرافت را روایت می‌کند که چشم‌داشت چندانی به مال دنیا ندارد؛ اما مشکلات اقتصادی و اتفاقاتی که در زندگی او رخ می‌دهد آقای شرافت را ناگزیر می‌سازند که دست به انجام کارهایی عوام‌فریبانه و خلاف اخلاقیاتش بزند. این مجموعه پس از ۱۹ قسمت و یک فصل در شهریورماه سال گذشته به کار خود پایان داد، اما این‌طور که پیداست برخلاف تصورات مبنی‌ بر پایان یافتن داستان هیولا طی یک فصل مهران مدیری قصد دارد در پاییز امسال فصل دوم این مجموعه را هم جلوی دوربین ببرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 113 views بار دسته بندی : هنر و سینما تاريخ : 20 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها