آیبز ۵ چیز که دوست داریم در گوشی‌های ۲۰۲۲ شیائومی ببینیم - آی بز

۲۰۲۱ سال بسیار خوبی برای شیائومی بود. در این سال روند رشد این شرکت ادامه پیدا کرد و شیائومی اولین گوشی تاشوی خود را به دست کاربران رساند. آمار فروش گوشی‌های شیائومی در سال ۲۰۲۱ به حدی افزایش پیدا کرد که برای مدتی موفق شد سامسونگ را کنار بزند و مقام بزرگ‌ترین سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند را از آن خود کند. با این حال، مشکلات ناشی از کمبود تراشه گریبان شیائومی را هم گرفت و میزان تولید گوشی‌های این شرکت با کاهش قابل توجهی روبه‌رو شد. در ادامه به ۵ ویژگی مورد انتظار از گوشی‌های شیائومی در سال ۲۰۲۲ می‌پردازیم.

۱. بهبود وضعیت آپدیت

شیائومی 2022

شیائومی در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که گوشی‌های سری ۱۱T از سه سال آپدیت اصلی و ۴ سال آپدیت امنیتی بهره‌مند خواهد شد. این یعنی همچنان اکثریت گوشی‌های شیائومی در زمینه‌ی آپدیت حرف زیادی برای گفتن ندارند. به همین خاطر امیدواریم مانند سامسونگ که برای بسیاری از گوشی‌های خود متعهد به ارائه‌ی ۳ نسخه‌ی اصلی اندروید شده، شیائومی هم چنین کاری را انجام دهد.

۲. عرضه‌ی گوشی‌های تاشو در بازارهای جهانی

شیائومی 2022

سامسونگ تنها شرکتی است که گوشی‌های تاشوی خود را به صورت گسترده به دست کاربران ساکن کشورهای مختلف می‌رساند. این در حالی است که شرکت‌هایی مانند هواوی، اوپو و شیائومی گوشی‌های خود را فقط راهی بازار چین کرده‌اند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، در سال ۲۰۲۲ شیائومی از حداقل یک گوشی تاشوی جدید رونمایی می‌کند و اگر این شرکت می‌خواهد فاصله‌ی خود را از سامسونگ کمتر کند، باید این گوشی تاشو را در بازارهای مختلف عرضه کند.

۳. بهبود پایداری و رفع مشکلات MIUI

شیائومی 2022

با وجود اینکه طی چند سال گذشته رابط کاربری MIUI به طور قابل توجهی بهتر شده، اما در حال حاضر در گوشی‌های مختلف شیائومی تجربه‌ی متفاوتی را ارائه می‌دهد. کاملا روشن است که در سال ۲۰۲۲ شیائومی باید توجه بیشتری به نرم‌افزاری گوشی‌های خود نشان دهد. خوشبختانه در این زمینه خبرهای خوبی به گوش می‌رسد و مثلا در اواسط ۲۰۲۱ اعلام شد که شیائومی یک گروه را برای بررسی بازخوردهای MIUI و برطرف کردن مشکلات تشکیل داده است.

۴. ورود به بازار آمریکا

شیائومی‌ ‌2022

شیائومی سال‌هاست که می‌خواهد وارد بازار آمریکا شود ولی هنوز نتوانسته چنین کاری را انجام دهد. این در حالی است که برخی از گجت‌های ساخت این شرکت در بازار آمریکا به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده‌اند. در این زمینه دو مانع مهم پیش روی شیائومی قرار دارد؛ مانع اول بحث جلب رضایت اپراتورهای مخابراتی است و مانع دوم به نگرانی‌های امنیتی برمی‌گردد. دونالد ترامپ در اواخر دولت خود محدودیت‌هایی را علیه شیائومی وضع کرد که این شرکت در دادگاه موفق شد این محدودیت‌ها را بردارد. اما اگر شیائومی خواستار ورود به بازار این کشور باشد، برخی از مقامات این کشور بار دیگر شیائومی را تحت فشار قرار می‌دهند. با این حال، باید به شرکت‌های وان‌پلاس و TCL اشاره کنیم که گوشی‌های این شرکت بدون هیچ مشکلی در بازار آمریکا به فروش می‌رسند و به محبوبیت قابل توجهی هم دست پیدا کرده‌اند.

۵. افزایش عرضه در بازارهای مختلف

شیائومی‌ ‌2022

کمبود جهانی تراشه در سال ۲۰۲۱ برای شرکت‌های مختلف مشکلات زیادی را ایجاد کرد و همین محدودیت برای شیائومی دردسرهای زیادی به وجود آورد. به‌عنوان مثال می‌توانیم به گوشی شیائومی می ۱۱ اولترا اشاره کنیم که در بسیاری از بازارها به‌سختی پیدا می‌شود. از سوی دیگر نمی‌توانیم توقف تولید ردمی نوت ۱۰ در اندونزی را از قلم بیندازیم که گویا این موضوع هم به کمبود تراشه برمی‌گردد. بنابراین امیدواریم شیائومی در سال ۲۰۲۲ بتواند در این زمینه بهتر عمل کند تا برای پاسخ به تقاضای کاربران با مشکل مواجه نشود.

منبع: Android Authority

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 118 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 3 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها