آیبز ۴ نکته‌ی حیاتی که در انتخاب کوله پشتی مدرسه باید رعایت کنید - آی بز

این روزها داستان کیف و کوله پشتی مدرسه با گذشته متفاوت شده است؛ زمانی داشتن چند کتاب سبک و یک دفتر برای رفتن به مدرسه کافی بود، اما حالا با شروع سال تحصیلی اکثر دانش‌آموزان علاوه بر تعداد زیادی دفتر و کتاب، ممکن است لپ‌تاپ و وسایل سنگین دیگری را هم هر روز به دوش بکشند. پس لازم است در انتخاب کوله پشتی مناسب برای مدرسه دقت کافی داشته باشید تا از آسیب دیدن ستون فقرات و استخوان‌بندی بچه‌ها در سنین حساس رشد جلوگیری کنید. در این راهنما ۴ نکته‌ی ساده ولی بسیار مهم برای خرید کوله پشتی مدرسه را به شما یادآوری می‌کنیم.
۱. کوله پشتی مدرسه باید از ستون فقرات حمایت کند

یک کوله پشتی خوب باید سنگینی کیف را بین هر دو کتف به طور مساوی تقسیم کند. همچنین وجود پد روی دسته‌های کوله پشتی می‌تواند فشاری که کیف به کتف‌ها و کمر دانش‌آموز وارد می‌کند را کاهش دهد.
بهتر است در بخش پشتی کوله که روی کمر قرار می‌گیرد هم پد به کار رفته باشد تا به شکل بهتری از ستون فقرات حمایت و در طولانی‌مدت از درد گرفتن و خستگی بیش از حد عضلات پشت دانش‌آموز جلوگیری کند.
۲. هرگز از کیف دوشی کج و یک‌طرفه استفاده نکنید

همانطور که گفتیم کوله پشتی باید وزن را به صورت مساوی بین کتف‌ها تقسیم کند. این موضوع به‌ویژه زمانی که وسایل شما زیاد و سنگین است اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. به این ترتیب کیف‌های دوشی کج یا یک‌طرفه باید کلا از بازی خارج شوند؛ حتی اگر فکر می‌کنید خیلی زیبا و جذاب هستند.
کیف‌های دوشی یک‌طرفه تمام وزن را روی یک شانه می‌اندازند، در حالی که کوله پشتی دو بند وزن را بین شانه‌ها تقسیم می‌کند. تقسیم شدن وزن بین دو کتف نه تنها فشار وارد شده به کمر و شانه‌ها را کمتر و از انحراف ستون فقرات در کودکان جلوگیری می‌کند، بلکه برای حفظ سلامت زانو و ساق پا هم بهتر است.
علاوه بر این، فراموش نکنید که کوله پشی دو بند را هم نباید به‌صورت یک‌طرفه روی دوش انداخت، چرا که در این حالت تفاوتی با کوله‌ی یک‌طرفه ندارد و در طولانی‌مدت می‌تواند منجر به آسیب‌های جدی از جمله انحراف ستون فقرات شود.
۳. بندهای کوله پشتی باید قابل تنظیم باشد

مطمئن شوید کوله پشتی مدرسه‌ای که انتخاب می‌کنید بندهای قابل تنظیم داشته باشد. بند قابل تنظیم اجازه می‌دهد کوله را کاملا به کمر نزدیک کنید.
اگر بند کوله شل باشد و کوله از کمر فاصله بگیرد، وزن کیف بدن را به عقب می‌کشد و فشار بیشتری را به کمر وارد می‌کند.
۴. کوله‌ی سبک انتخاب کنید

وزن کوله پشتی مدرسه اهمیت زیادی دارد. طبق توصیه‌ی اکثر پزشکان متخصص ارتوپدی وزن کوله پشتی نباید بیش از ۱۰ درصد وزن دانش‌آموز باشد.
کوله پشتی سنگین نه تنها باعث درد در ناحیه‌ی گردن و کمر می‌شود، بلکه خود به تنهایی می‌تواند با به هم زدن تعادل ستون فقرات از عوامل ایجاد انحراف در ستون فقرات و مهره‌ها باشد.
بنابراین، بهتر است از ابتدا یک کوله پشتی سبک‌تر انتخاب کنید تا بتوانید میزان بیشتری وسایل در آن جای دهید.
پیشنهادهایی برای خرید کوله پشتی

اگر حس می‌کنید پیدا کردن همه‌ی این ویژگی‌ها در یک کیف کمی دشوار است، ما برای شما پیشنهادهایی داریم که کار شما را راحت‌تر می‌کنند. می‌توانید برای شروع سال تحصیلی جدید کیف و کوله پشتی خود را از بین یکی از این برندهای شناخته‌شده و خوشنام انتخاب کنید.
تیمبرلند: اگر در کنار راحتی دنبال یک مدل خاص هستید، تیمبرلند (Timberland) با مدل‌های مینیمالیستی می‌تواند نظر شما را جلب کند.
ونس: اگر سبک بودن برای شما یک ملاک مهم است یا می‌خواهید کیف و کفش ست روزمره داشته باشید، سراغ برند ونس (Vans) بروید.
تامز: برای کسانی که به دنبال یک استایل خاص با مدل‌های متفاوت و جالب هستند، تامز(Toms) از آن برندهایی است که با هیچ چیز نمی‌توان عوضش کرد.
آدیداس: یک تیپ روزمره با کمی حال و هوای اسپرت همان چیزی است که مدل‌های آدیداس (Adidas) به شما می‌دهد.
باتا: برای روزهای پر از وسیله، هیچ کیفی نمی‌تواند جایگزین کوله پشتی‌های ساده اما کاربردی باتا (Bata) باشد.
ریباک: اگر می‌خواهید هیچ فشاری روی کمر خود احساس نکنید، به یکی از آن مدل‌های ریباک (Reebok) نیاز دارید که به جز پشتی و بند پددار، یک بند اضافه برای بسته شدن در بخش زیر سینه داشته باشد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 168 views بار دسته بندی : سلامت و زیبایی تاريخ : 20 اکتبر 2020 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها