آیبز ۱۰ گوشی میان‌رده‌ی برتر که همین الان می‌توانید بخرید (دی ۱۴۰۰) - آی بز

اگر به دنبال خرید گوشی هوشمند میان‌رده، با بودجه‌ی ۴ تا ۱۱ میلیون تومان هستید، بهترین راهنمای خرید ممکن برای این مقدار بودجه را ما برای شما در دیجی‌کالا مگ آماده کردیم. در ادامه با راهنمای خرید بهترین گوشی میان‌رده دیجی‌کالا مگ در دی ماه ۱۴۰۰ همراه باشید.

گوشی‌های میان‌رده را می‌توان پرفروش‌ترین گوشی‌ها بین کاربران ایرانی نام برد. گوشی‌هایی که از بازه‌ی قیمتی تقریبا ۴ میلیون‌ تومان شروع می‌شوند و تا حدود ۱۱ میلیون تومان ادامه دارند و طیف وسیعی از سلایق را بر اساس بودجه‌های مشخص، پوشش می‌دهند. ما در این مطلب سعی کردیم تا بهترین گوشی‌های هوشمندی میان‌رده‌ای که در دی ماه ۱۴۰۰ می‌توان تهیه کرد را لیست کنیم، از ویژگی‌هایشان برای شما بگوییم و تا حد زیادی به شما برای انتخاب محصول درست، کمک کنیم.

چند نکته‌ی مهم:

  1. سعی شده در هر بازه‌ی قیمتی، بهترین گوشی‌ها بر اساس برند، سخت‌افزار و کارایی‌ انتخاب شود.
  2. معیارهای مهم ما در انتخاب گوشی‌ها، رم، صفحه‌ نمایش، حافظه داخلی و تکنولوژی‌های ارتباطی ۴G و ۵G است.
  3. با توجه به گسترش روزافزون تکنولوژی ۵G، سعی کردیم تا در هر بودجه‌ای در صورت امکان، گوشی‌های مجهز به ۵G را معرفی کنیم.
  4. تا جای ممکن انتخاب‌ها به صورت عادلانه انجام شده است. ما حتی برای هر رده، سه یا چهار گوشی هوشمند را در بازه‌های قیمتی ریزتر معرفی کردیم که گزینه‌های بیشتری پیش روی شما قرار داشته باشد.
  5. به طور حتم، گوشی‌های هوشمند دیگری می‌توانند در هر کدام از بودجه‌های این راهنمای خرید وجود داشته باشند، اما بنا به محدودیت و ارائه‌ی سریع‌تر و بهتر اطلاعات، قالب راهنمای خرید به شکلی که می‌بینید، بهینه شده است.
  6. بازار گوشی‌های هوشمند مانند هر چیز دیگری در کشورمان، بسیار متزلزل و فاقد ثبات طولانی مدت است. حتما در صورتی که گوشی هوشمندی از لیست انتخاب کردید، قیمت روز آن را هم بررسی کنید.

۱- میان‌رده برنزی | ۴ تا ۶ میلیون تومان

کم‌کم وارد رده‌ی قیمتی مناسبی شدیم که محصولاتش، تا حدی می‌تواند جوابگوی انتظارات گوشی‌بازهای حرفه‌ای باشد.

این رده مناسب چه افرادی است؟
  • اگر به دنبال کیفیت بدنه مناسب و سخت‌افزاری راضی‌کننده با بودجه‌ی محدود هستید
  • اگر حداقلی‌ترین گوشی‌های میان‌رده اما با کیفیت می‌تواند جوابگوی شما باشند
  • اگر رم ۸ گیگ، دو سیم‌کارت، دوربین مناسب و باتری ظرفیت بالا با بودجه نزدیک ۶ میلیون تومان مد نظرتان است!

گوشی موبایل سامسونگ Galaxy M21 2021 Edition

۶۴ گیگابایت و رم ۴ گیگابایت

قیمت: ۵.۰۰۰.۰۰۰ تومان

خرید سامسونگ M21 از دیجی‌کالا

بهترین گوشی میان‌رده

تاریخ عرضه تیر ۱۴۰۰
ابعاد ۹×۷۵.۱×۱۵۹
وزن ۱۹۲ گرم
جنس بدنه فریم و قاب پشتی از جنس پلاستیک
قاب جلو از جنس شیشه
صفحه‌ نمایش ۶.۴ اینچ
Super AMOLED
رزولوشن تصویر ۱۰۸۰×۲۳۴۰ پیکسل با تراکم ۴۰۳ پیکسل بر اینچ
سیستم عامل Android 11, One UI 3.1 Core
چیپ‌ست Exynos 9611 (10nm)
پردازنده مرکزی Octa-core (4×۲٫۳ GHz Cortex-A73 & 4×۱٫۷ GHz Cortex-A53)
پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP3
حافظه رم ۴ گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایت
درگاه کارت حافظه microSDXC
دوربین اصلی سنسور ۴۸ مگاپیکسلی عریض
سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق‌عریض
سنسور ۵ مگاپیکسلی عمق
فیلمبرداری ۴K@30fps, 1080p@30fps, 720p@240fps
دوربین سلفی سنسور ۲۰ مگاپیکسلی عریض
فیلمبرداری ۱۰۸۰p@30fps
صدا اسپیکر
جک ۳.۵ میلی‌متری
درگاه‌های ارتباطی USB Type-C 2.0
شبکه‌های ارتباطی ۴G، ۳G، ۲G
تعداد سیم‌کارت ۲
سنسور اثر انگشت دارد ( روی قاب پشتی)
باتری

لیتیوم-یونی ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی

سامسونگ گلکسی M21 صفحه‌‌نمایشی ۶.۴ اینچی با تراکم ۴۰۳ پیکسلی و رزولوشن فوق‌العاده‌ی ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل در اختیار دارد که در کنار پنل باکیفیت سوپرآمولد، خروجی تصویر به شدت خوبی را ارائه می‌دهد. به عنوان یک گوشی میان‌رده با توجه به پنل سوپرامولد، میزان رزولوشن و تراکم پیکسلی، باید گفت که این گوشی به صفحه‌نمایش قدرتمند و با‌کیفیتی مجهز شده است. برند سامسونگ در این بازه‌ قیمتی، یکی از بهترین گوشی‌های ممکن را عرضه کرده است. گلکسی M21 از لحاظ صفحه‌نمایش، دوربین، قدرت‌ سخت‌افزاری و حتی شکل و فرم طراحی، یک گزینه‌ی بسیار جالب و فوق‌االعاده مقرون به صرفه است و می‌تواند به راحتی با رقیبان دیگرش در بازه‌ی قیمتی ۴ تا ۵ میلیون تومان بجنگد.

یکی از مزیت‌های خوب گوشی میان‌رده M21، دوربین‌های سه‌گانه و سلفی آن است. در قسمت پشتی یک سنسور دوربین اصلی با رزولوشن ۴۸ مگاپیکسلی از نوع عریض در کنار سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض با زاویه دید ۱۲۳ درجه و سنسور ۵ مگاپیکسلی از نوع سنجش عمق برای ثبت هرچه بهتر تصاویر پرتره، سنسور‌های دوربین سه‌گانه سامسونگ گلکسی M21 2021 Edition را تشکیل می‌دهند. برای دوربین سلفی هم سنسور با رزولوشن ۲۰ مگاپیکسل از نوع عریض در نظر گرفته شده است. سنسور دوربین اصلی توانایی ضبط ویدیو با حداکثر کیفیت ۴K و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه و سنسور دوربین سلفی هم توانایی ضبط ویدیو با حداکثر کیفیت ۱۰۸۰p و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه را دارد.

توان پردازشی این گوشی از پس بازی‌های سنگین نیز بر می‌آید و اگر شما به دنبال گوشی هوشمندی با حدود قیمت ۵ میلیون تومان هستید، M21 می‌تواند هم به خاطر پردازنده‌ی میان‌رده و اختصاصی اگزینوس ۹۶۱۱، پردازنده‌ی گرافیکی قابل قبول و صفحه‌‌نمایش آمولد، گزینه‌ی لذت‌بخشی برایتان باشد.

باتری بسیار قدرتمند با میزان ظرفیت ۶۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعت هم سبب شده تا گلکسی M21 2021 Edition به ازای هر بار شارژ ۱۰۰ درصدی در شرایط استفاده معمولی، طول عمر مفید (زمان آماده به‌کار) دو روز را ارائه کند.


گوشی موبایل شیائومی POCO M3
۱۲۸ گیگابایت و رم ۶ گیگابایت

قیمت: ۵.۲۰۰.۰۰۰ تومان

خرید شیائومی POCO M3 از دیجی‌کالا

بهترین گوشی میان‌رده

تاریخ عرضه آذر ۱۳۹۹
ابعاد ۱۶۲.۳×۷۷.۳×۹.۶
وزن ۱۹۸ گرم
جنس بدنه فریم و قاب پشتی از جنس پلاستیک
قاب جلو از شیشه با محافظ گوریلا گلس ۳
صفحه‌ نمایش ۶.۵۳ اینچ
IPS
رزولوشن تصویر ۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل با تراکم ۳۹۵ پیکسل بر اینچ
سیستم عامل Android 10, MIUI 12
چیپ‌ست Qualcomm SM6115 Snapdragon 662 (11 nm)
پردازنده مرکزی Octa-core (4×۲٫۰ GHz Kryo 260 Gold & 4×۱٫۸ GHz Kryo 260 Silver)
پردازنده گرافیکی Adreno 610
حافظه رم ۶ گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت
درگاه کارت حافظه microSDXC
دوربین اصلی سنسور ۴۸ مگاپیکسلی عریض
سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو
سنسور ۲ مگاپیکسلی عمق
فیلمبرداری ۱۰۸۰p@30fps
دوربین سلفی سنسور ۸ مگاپیکسلی عریض
فیلمبرداری ۱۰۸۰p@30fps
صدا اسپیکر دو گانه
جک ۳.۵ میلی‌متری
صدا با کیفیت ۲۴ بیت / ۱۹۲kHz
درگاه‌های ارتباطی USB Type-C 2.0
شبکه‌های ارتباطی ۴G، ۳G، ۲G
تعداد سیم‌کارت ۲
سنسور اثر انگشت دارد (لبه کناری)
باتری

لیتیوم-یونی ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فست شارژ ۱۸ وات
قابلیت شارژ برعکس

رسیدیم به خانواده‌ی POCO برند شیائومی که این روزها جزو محبوب‌ترین گوشی‌های بازار هستند. گوشی هوشمند شیائومی POCO M3 دو سیم‌کارت با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایتی، یک ترکیب نسبتا معقولانه و مناسب از قابلیت‌های سخت‌افزاری، دوربین، صفحه‌نمایش، باتری غول‌آسا و ظاهری نسبتا زیبا است.

اگر بیخیال عدم پشتیبانی POCO M3 از فناوری ۵G بشویم، به صفحه‌نمایش کاملا تمام‌صفحه‌ی محصول می‌رسیم که با رزولوشن ۲۳۴۰×۱۰۸۰ Full-HD و سایز ۶.۵ اینچی که مجهز به پنل IPS باکیفیت است، مثل یک تلویزیون فوق‌العاده برای شما عمل می‌کند. این صفحه‌نمایش همچنین از فناوری Corning Gorilla Glass 3 بهره می‌برد که در برابر خط و خش و صدمات احتمالی تا حد زیادی محافظت می‌کند.

گوشی POCO M3 از سخت‌افزار نسبتا قابل قبول و مورد اعتمادی برخوردار است. استفاده از چیپ اسنپ‌دراگون ۶۶۲ ۱۱ نانومتری در کنار پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 610 و شش گیگابایت حافظه‌ی رم، این گوشی را کاملا برای اجرای بازی‌های نسبتا سنگین آماده می‌کند.

به بخش دوربین که نگاه کنیم، تقریبا ویژگی‌های مناسبی پیش‌ روی‌مان است. POCO M3 مجهز به ۳ سنسور دوربین در قسمت پشت است. سنسور اصلی با رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل و دو سنسور دیگر که یکی ماکرو و دیگری تشخیص عمق است، هر کدام ۲ مگاپیکسل در اختیار دارند. POCO M3 در تست‌های عکاسی توانسته نسبتا عملکرد مناسبی داشته باشد و می‌تواند انتظارات شما را برآورده کند، با این حال در بخش فیلم‌برداری، خبری از رزولوشن ۴K نیست و شما در کنار اینکه ویژگی ۵G را در این گوشی پیدا نمی‌کنید، باید قید فیلم‌برداری ۴K را هم بزنید.

شاید یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این گوشی، باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپری هیولای آن است که برای خودش یک راکتور برق عظیم در گوشی هوشمند محسوب می‌شود. این گوشی در حالت کلی ۵۸۳ ساعت می‌تواند روشن بماند و در صورتی که در حال مکالمه باشید می‌توانید ۴۰ ساعت بدون وقفه با این گوشی صحبت کنید. در صورتی که بخواهید موسیقی گوش دهید شما را تا ۱۹۶ ساعت همراهی خواهد کرد و اگر بخواهید از آن برای دیدن ویدیو استفاده کنید تا ۱۷ ساعت بدون نیاز به شارژ مجدد آن، می‌توانید ادامه دهید.


گوشی موبایل هوآوی Nova 7i
۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت

به همراه شارژر همراه اچ تی اچ مدل H5000 ظرفیت باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

قیمت: حدود ۵.۵۰۰.۰۰۰ تومان

خرید هواوی Nova 7i از دیجی‌کالا

بهترین گوشی میان‌رده

تاریخ عرضه بهمن ۱۳۹۸
ابعاد ۱۵۹.۲×۷۶.۳×۸.۷
وزن ۱۸۳ گرم
جنس بدنه فریم و قاب پشتی از جنس پلاستیک
قاب جلو از شیشه
صفحه‌ نمایش ۶.۴ اینچ
IPS
رزولوشن تصویر ۲۳۱۰ × ۱۰۸۰ پیکسل با تراکم ۳۹۸ پیکسل بر اینچ
سیستم عامل Android 10, EMUI 10 (بدون سرویس‌های گوگل‌ پلی)
چیپ‌ست Kirin 810 (7 nm)
پردازنده مرکزی Octa-core (2×۲٫۲۷ GHz Cortex-A76 & 6×۱٫۸۸ GHz Cortex-A55)
پردازنده گرافیکی Mali-G52 MP6
حافظه رم ۸ گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت
درگاه کارت حافظه Nano Memory
دوربین اصلی سنسور ۴۸ مگاپیکسلی عریض
سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق‌عریض
سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو
سنسور ۲ مگاپیکسلی عمق
فیلمبرداری ۱۰۸۰p@30fps
دوربین سلفی سنسور ۱۶ مگاپیکسلی عریض
فیلمبرداری ۱۰۸۰p@30fps
صدا اسپیکر
جک ۳.۵ میلی‌متری
درگاه‌های ارتباطی USB Type-C 2.0
شبکه‌های ارتباطی ۴G، ۳G، ۲G
تعداد سیم‌کارت ۲
سنسور اثر انگشت دارد (لبه کناری)
باتری لیتیوم-یونی ۴۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فست شارژ ۴۰ وات

در این مرحله به گوشی هوشمندی از برند هواوی رسیدیم. برندی که فراز و نشیب‌های زیادی داشته، اما کیفیت محصولاتش به خصوص در گوشی‌های هوشمند چیزی نیست که نادیده گرفته شود. آخرین پیشنهاد ما در رده‌ی میان‌رده‌های برنزی، Nova 7i است. در یک کلام، Nova 7i یک گوشی به شدت مناسب از لحاظ سخت‌افزاری، زیبایی ظاهری، دوربین، شارژدهی و صفحه‌نمایش عریض و باکیفیت است.

هواوی nova 7i به صفحه‌نمایش ۶.۴ اینچ با رزولوشن ۱۰۸۰×۲۳۱۰ پیکسل از نوع LTPS IPS LCD مجهز شده است. صفحه‌نمایشی که تراکم ۳۹۸ پیکسل در هر اینچ را دارد. کیفیت پنل Nova 7i قطعا ضعیف‌تر از پنل‌های اولد است، اما این تفاوت اصلا آزاردهنده نیست و شما با کیفیت تصویر مناسبی در این گوشی روبه‌رو می‌شوید.

در بخش سنسور‌های دوربین با توجه به قیمت در نظر گرفته شده باید بگوییم که هواوی nova 7i به سنسور‌های دوربین مناسب و قدرتمندی مجهز شده است. یک سنسور دوربین اصلی با رزولوشن ۴۸ مگاپیکسلی و گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 از نوع عریض، سنسور دوربین ۸ مگاپیکسلی از نوع فوق عریض با زاویه دید ۱۲۰ درجه‌ای، سنسور دوربین ۲ مگاپیکسل ماکرو و سنسور ۲ مگاپیکسل سنجش عمق، سنسور‌های دوربین چهار‌گانه هواوی Y7a را تشکیل می‌دهند.

در حالی که بسیاری از مشخصات گوشی، نوید وجود فیلم‌برداری ۴K را در Nova i7 می‌دهند، اما متاسفانه شما باید به همان فیلم‌برداری ۱۰۸۰p در این گوشی بسنده کنید که البته، کیفیت فیلم‌برداری در این رزولوشن به لطف سنسورهای باکیفیت گوشی، بسیار خوب و راضی‌کننده است. برای دوربین سلفی هم سنسور ۱۶ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است که در کنار عملکرد خوب و قابل قبول، توانایی ضبط ویدیو با حداکثر کیفیت ۱۰۸۰p و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه را دارد.

هواوی nova 7i به پردازنده میان‌رده و اختصاصی Kirin 810 این شرکت مجهز شده است. پردازنده ۷ نانومتری که دو هسته قدرتمند‌تر با توانایی ارائه حداکثر فرکانس کاری ۲.۲۷ گیگاهرتز و شش هسته اقتصادی با صرفه انرژی کمتر و توانایی ارائه فرکانس کاری ۱.۸۸ گیگاهرتز، هشت هسته این پردازنده میان‌رده را تشکیل می‌دهند. پردازنده گرافیکی Mali-G52 MP6 هم این گوشی میان‌رده را همراهی می‌کند. با این تفاسیر باید بگوییم که هواوی nova 7i به خوبی از پس اجرای بازی‌های نه‌چندان سنگین برمی‌‌‌آید و توانایی ارائه عملکرد بسیار خوبی دارد. برای بازی های سنگینی مثل کال‌آف‌دیوتی موبایل و آسفالت ۹ هم بهتر است که تنظیمات بازی را روی حالت high performance تنظیم نکنید تا شاهد عملکرد بهتری در گیم‌پلی باشید.

استفاده از پردازنده‌ی ۷ نانومتری باعث شده تا باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی Nova 7i بازدهی بسیار خوبی داشته باشد و در کنار شارژر قدرتمند ۴۰ واتی مجهز به تکنولوژی شارژ سریع، خیال شما را از شارز گوشی راحت می‌کند.

 


۲- میان‌رده نقره‌ای | ۶ تا ۸ میلیون تومان

در این رده‌ی قیمتی، با گوشی‌های خوب میان‌رده آشنا می‌شویم که به واسطه‌ی سخت‌افزار استاندارد، قدرت پردازشی مناسب، دوربین و به خصوص دارا بودن تکنولوژی ارتباطی ۵G، از ارزش خرید بالایی برخوردار هستند.

این رده مناسب چه افرادی است؟
  • اگر به دنبال خرید گوشی با فناوری ۵G هستید
  • اگر با بودجه‌ی ۶ یا ۷ میلیون تومانی، می‌خواهید به بازی‌های سنگین بپردازید
  • اگر به دنبال گوشی‌هایی با دوربین استاندارد و ثبت تصاویر و فیلم‌برداری نسبتا خوب هستید.

گوشی موبایل شیائومی POCO X3 PRO
۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت

قیمت: ۶.۶۰۰.۰۰۰ تومان

خرید شیائومی POCO X3 PRO از دیجی‌کالا

تاریخ عرضه فروردین ۱۴۰۰
ابعاد ۱۶۵.۳×۷۶.۸×۹.۴
وزن ۲۱۵ گرم
جنس بدنه فریم و قاب پشتی از جنس پلاستیک
قاب جلو از شیشه مجهز به گوریلا گلس ۶
صفحه‌ نمایش ۶.۴ اینچ
IPS LCD, 120Hz
رزولوشن تصویر ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل با تراکم ۳۹۵ پیکسل بر اینچ
سیستم عامل Android 11, MIUI 12.5 for POCO
چیپ‌ست Qualcomm Snapdragon 860 (7 nm)
پردازنده مرکزی Octa-core (1×۲٫۹۶ GHz Kryo 485 Gold & 3×۲٫۴۲ GHz Kryo 485 Gold & 4×۱٫۷۸ GHz Kryo 485 Silver)
پردازنده گرافیکی Adreno 640
حافظه رم ۸ گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت
درگاه کارت حافظه microSDXC
دوربین اصلی سنسور ۴۸ مگاپیکسلی عریض
سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق‌عریض
سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو
سنسور ۲ مگاپیکسلی عمق
فیلمبرداری ۴K@30fps, 1080p@30/60/120/240fps, 1080p@960fps
دوربین سلفی سنسور ۲۰ مگاپیکسلی عریض
فیلمبرداری ۱۰۸۰p@30fps
صدا اسپیکر استریو
جک ۳.۵ میلی‌متری
صدا با کیفیت ۲۴ بیت / ۱۹۲kHz
درگاه‌های ارتباطی USB Type-C 2.0
شبکه‌های ارتباطی ۴G، ۳G، ۲G
تعداد سیم‌کارت ۲
سنسور اثر انگشت دارد (لبه کناری)
باتری لیتیوم-یونی ۵۱۶۰ میلی‌آمپرساعتی
فست شارژ ۳۳ وات

یکی از محبوب‌ترین و البته، قوی‌ترین گوشی‌های سری پوکو شیائومی که اصلا رخ و قیافه میان‌رده‌ها را ندارد، اما در رده‌ قیمتی بسیار خوبی قرار دارد، گوشی شیائومی POCO X3 Pro است. یک گزینه‌ فوق‌العاده برای کسانی که بودجه‌ای حدود ۶.۵ میلیون تومانی در اختیار دارند می‌خواهند محصولی را خریداری کنند که حتی تنه به تنه‌ گوشی‌های پرچمدار باشد.

شیائومی سری POCO را به شدت جاه‌طلبانه و البته جذاب برای نسل جوان به بازار عرضه کرده است. سری گوشی‌هایی که ظاهر و سخت‌افزارشان برای کارهای سخت و قدرتمندی مانند انجام بازی ساخته شده‌ است. پوکو ایکس ۳ پرو شیائومی تماما چنین حسی را منتقل می‌کند. بدنه گوشی در قسمت پشت تمام پلاستیکی و مات بوده که وسط آن از جنس پلاستیک براق است تا نام برند گوشی به خوبی مشخص باشد. همچنین این نسخه همانند POCO X3 NFC دارای استاندارد IP53 بوده که در برابر گرد و غبار و قطرات آب مقاوم است. ایکس پرو در عین داشتن ظاهری متفاوت، وزن بالا (۲۱۵ گرم) و ضخامت زیادی دارد که طولانی نگهداشتن آن سخت می‌شود. به ویژه برای افرادی که به صورت مداوم از گوشی موبایل استفاده می کنند، مناسب نیست.

شیائومی در این گوشی از تراشه اسنپ‌دراگون ۸۶۰ استفاده کرده که در رده‌ تراشه‌های پرقدرت قرار می‌گیرد. با اینکه پوکو X3 پرو در نسخه ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌سازی عرضه شده، اما ما در این راهنمای خرید به شما گزینه‌ ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی را پیشنهاد می‌کنیم. گزینه‌ای با اختلاف قیمتی کم، اما برای بهره‌گیری از همه‌ قدرت سخت‌افزاری POCO X3 Pro!

پوکو ایکس ۳ پرو به چهار سنسور دوربین در بخش پشتی بدنه‌ خود مجهز شده است. دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی که دوربین‌های ۸ مگاپیکسلی فوق‌عریض، ۲ مگاپیکسلی عمق و ۲ مگاپیکسلی ماکرو، آن را همراهی می‌کنند. بزرگترین ویژگی‌ دوربین این گوشی، توانایی ضبط ویدیو با کیفیت ۴K است که از کیفیت مطلوبی هم برخوردار است. با این حال در قسمت عکاسی هم شما را ناامید نمی‌کند و ثبت تصاویر مختلف با این گوشی، حس خوبی را منتقل می‌کند.

دوربین سلفی پوکو ایکس ۳ پرو به یک لنز ۲۰ مگاپیکسلی مناسب مجهز است و توانایی ضبط ویدیو با کیفیت ۱۰۸۰p را هم داراست. کیفیت عکس و ویدیو با این دوربین سلفی در حد خوب و مناسب قرار دارد و شما علاوه بر اینکه می‌توانید تصاویر سلفی باکیفیتی با آن ضبط کنید، می‌توانید از تماس‌های تصویری باکیفیتی هم لذت ببرید.

پوکو ایکس پرو از یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۱۶۰ میلی‌آمپری استفاده می‌کند که قابلیت شارژ سریع ۳۳ واتی دارد. باتری به نسبت سنگین این نسخه سبب می‌شود تا کاربران در طول استفاده‌های طولانی مدت در طول روز، بی‌شارژ نمانند. باتری‌های لیتیوم پلیمر در دمای خیلی پایین یا دمای خیلی بالا به راحتی و با کارایی مناسب کار می‌کنند.

شیائومی این گوشی را به یکی گزینه‌ مناسب برای گیمرها تبدیل کرده است و در این مسیر، حتی اسپیکرهای درخوری هم برای محصولش در نظر گرفته است. ما در این گوشی با اسپیکرهای دوگانه و استریویی طرف هستیم که از دو سمت و به صورت فراگیر، کیفیت مطلوبی از صدا را به گوش‌هایمان می‌رساند.


گوشی موبایل موتورولا Moto G 5G Plus
۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت

قیمت: ۶.۹۰۰.۰۰۰ تومان

خرید موتورولا Moto G 5G Plus از دیجی‌کالا

تاریخ عرضه تیر ۱۳۹۹
ابعاد ۱۶۸.۳x74x9.7
وزن ۲۰۷ گرم
جنس بدنه فریم و قاب پشتی از جنس پلاستیک
قاب جلو از شیشه
صفحه‌ نمایش ۶.۷ اینچ
IPS LCD, 90Hz
رزولوشن تصویر ۱۰۸۰×۲۵۲۰ پیکسل با تراکم ۴۰۹ پیکسل بر اینچ
سیستم عامل Android 10 قابل ارتقا به Android 11
چیپ‌ست Qualcomm SM7250 Snapdragon 765 5G (7 nm)
پردازنده مرکزی Octa-core (1×۲٫۳ GHz Kryo 475 Prime & 1×۲٫۲ GHz Kryo 475 Gold & 6×۱٫۸ GHz Kryo 475 Silver)
پردازنده گرافیکی Adreno 620
حافظه رم ۸ گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت
درگاه کارت حافظه microSDXC
دوربین اصلی سنسور ۴۸ مگاپیکسلی عریض
سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق‌عریض
سنسور ۵ مگاپیکسلی ماکرو
سنسور ۲ مگاپیکسلی عمق
فیلمبرداری ۴K@30fps, 1080p@30/60fps
دوربین سلفی سنسور ۱۶ مگاپیکسلی عریض
سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق‌عریض
فیلمبرداری ۱۰۸۰p@30fps
صدا اسپیکر
جک ۳.۵ میلی‌متری
درگاه‌های ارتباطی USB Type-C 2.0
شبکه‌های ارتباطی ۵G، ۴G، ۳G، ۲G
تعداد سیم‌کارت ۲
سنسور اثر انگشت دارد (لبه کناری)
باتری لیتیوم-یونی ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فست شارژ ۲۰ وات

در هیایوی برند‌هایی مثل شیائومی، سامسونگ و کلی برند که با تبلیغات و تعداد زیادی محصول، بازار را قبضه کردند، محصولات و برندهایی هم وجود دارند که از کیفیت خار‌ق‌العاده و ویژگی‌های منحصر به فرد برخوردار هستند. برندی مانند موتورولا و محصولی به نام Moto G 5G Plus که در رده قیمتی نزدیک ۷ میلیون تومان، یک گوشی استثنایی است.

در Moto G 5G Plus از صفحه‌نمایشی با پنل LTPS IPS بهره گرفته شده که ۶.۷ اینچ پهنا دارد و حدود ۴۰۹ پیکسل را در هر اینچ خود جای داده است. همچنین این صفحه‌نمایش توانایی ارائه نرخ به‌روزرسانی ۹۰ هرتزی را هم دارد. صفحه‌نمایش وسعت بسیار زیادی دارد و نکته‌ قابل توجه در نگاه اول، وجود دو لنز سلفی در بالا سمت چپ صفحه است که به آن‌ها هم می‌پردازیم. بدنه‌ گوشی هم تمام از جنس پلاستیک به شدت مرغوبی است که حس خوبی را منتقل می‌کند.

به عنوان یک گوشی هوشمند میان‌رده باید گفت که موتورولا Moto G 5G Plus به پردازنده بسیار مناسب با توانایی ارائه عملکرد کاملا قابل قبولی مجهز شده است. این گوشی از پردازنده میان‌رده کوالکام ۷۵۶ ۵G شرکت کوالکام بهره برده است. بدون شک شرکت کوالکام در عرصه پردازنده گوشی‌های هوشمند اندرویدی به نسبت شرکت‌های رقیب، توانسته است عملکرد بهتری داشته باشد. اسنپدراگون ۷۵۶ ۵G با معماری ۷ نانومتر است که یک هسته قدرتمند‌تر با توانایی ارائه حداکثر فرکانس کاری ۲.۳ گیگاهرتز، یک هسته با توانایی ارائه‌ی حداکثر فرکانس کاری ۲.۲ گیگاهرتز و شش هسته اقتصادی با صرفه انرژی کمتر و توانایی ارائه فرکانس کاری ۱.۸ گیگاهرتز، هشت هسته آن را تشکیل می‌دهند. این مشخصات شما را به راحتی برای انجام بازی‌ها و برنامه‌های سنگین آماده نگه می‌دارد.

موتورولا Moto G 5G Plus به سنسور‌های دوربین قدرتمندی مجهز شده است که توانایی ارائه عملکرد بسیار خوب و قابل قبولی را دارد. یک سنسور دوربین اصلی با رزولوشن ۴۸ مگاپیکسلی و گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 از نوع عریض، سنسور دوربین ۸ مگاپیکسل از نوع فوق عریض (ultra wide) با زاویه دید ۱۱۸ درجه، یک سنسور ۵ مگاپیکسلی ماکرو و سنسور ۲ مگاپیکسل از نوع سنجش عمق، سنسور‌های دوربین چهارگانه این گوشی هوشمند میان‌رده را تشکیل می‌دهند. از نظر سنسور دوربین اصلی باید بگوییم که این گوشی به یکی از قدرتمند‌ترین سنسور‌های دوربین اصلی از نظر میزان رزولوشن در میان گوشی‌های میان‌رده مجهز شده است. همچنین دوربین اصلی این گوشی توانایی ضبط ویدیو با کیفیت ۴K را هم دارا است.

اما یک ویژگی منحصربه‌فرد Moto G 5G Plus، استفاده از دو لنز سلفی است. یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی عریض و یک سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق‌عریض، نوید کیفیتی کم‌نظیر را از عکس‌برداری و فیلم‌برداری سلفی به شما می‌دهد.

موتو G 5G پلاس به یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز است که یک شارژر ۲۰ واتی فست‌شارژ نیز آن را همراهی می‌کند. این باتری شما را برای یک روز کامل همراهی می‌کند.


گوشی موبایل شیائومی Mi 11 Lite 5G
۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت

قیمت: ۸.۹۰۰.۰۰۰ تومان

خرید شیائومی Mi 11 Lite 5G از دیجی‌کالا

بهترین گوشی میان‌رده

تاریخ عرضه فروردین ۱۴۰۰
ابعاد ۱۶۰.۵×۷۵.۷×۶.۸
وزن ۱۵۹ گرم
جنس بدنه فریم و قاب پشتی از جنس پلاستیک
قاب جلو از شیشه مجهز به گوریلا گلس ۵
صفحه‌ نمایش

۶.۵۵ اینچ

AMOLED 90Hz

رزولوشن تصویر ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل با تراکم ۴۰۲ پیکسل بر اینچ
سیستم عامل Android 11, MIUI 12
چیپ‌ست Qualcomm SM7350-AB Snapdragon 780G (5 nm)
پردازنده مرکزی Octa-core (1×۲٫۴ GHz Kryo 670 & 3×۲٫۲ GHz Kryo 670 & 4×۱٫۹۰ GHz Kryo 670)
پردازنده گرافیکی Adreno 642
حافظه رم ۸ گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت
درگاه کارت حافظه microSDXC
دوربین اصلی سنسور ۶۴ مگاپیکسلی عریض
سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق‌عریض
سنسور ۵ مگاپیکسلی ماکرو
فیلمبرداری ۴K@30fps, 1080p@30/60/120fps
دوربین سلفی سنسور ۲۰ مگاپیکسلی عریض
فیلمبرداری ۱۰۸۰p@30/60fps, 720p@120fps
صدا اسپیکر دو گانه
بدون جک ۳.۵ میلی‌متری
صدا با کیفیت ۲۴ بیت / ۱۹۲kHz
درگاه‌های ارتباطی USB Type-C 2.0
شبکه‌های ارتباطی ۵G، ۴G، ۳G، ۲G
تعداد سیم‌کارت ۲
سنسور اثر انگشت دارد (لبه کناری)
باتری لیتیوم-یونی ۴۲۵۰ میلی‌آمپرساعتی
فست شارژ ۳۳ وات

بگذارید به شما بگوییم که این گوشی، گوشی محبوب نویسنده‌ی مطلب در سطح میان‌رده‌های نقره‌ای محسوب می‌شود! گزینه‌ای که در ماه پیش، نسخه ۴G آن را انتخاب کرده بودیم اما این‌بار، به سراغ نسخه‌ ۵G رفتیم. انتخابی که می‌تواند بسیار مناسب باشد.

گوشی Mi 11 Lite یکی از قوی‌ترین گوشی‌های میان‌رده‌ی بازار محسوب می‌شود. استفاده از پنل آمولد در صفحه نمایش با رزولوشن FullHD+ در ۶.۵۵ اینچ تصویر، تراکم ۴۰۲ پیکسل در هر اینچ و نرخ به‌روزرسانی ۹۰ هرتزی، تضمین‌کننده‌ی ارائه تصاویر باکیفیت برای شما خواهد بود. البته که روکش نمایشگر Corning Gorilla Glass 5 هم فناوریی است که از صفحه‌نمایش شما محافظت می‌کند.

اگر شما هم عاشق تراشه‌های قدرتمند اسنپ‌دراگون هستید، Mi 11 Lite از گزینه‌های خوب پیش روی شما در بازه‌ی قیمتی ۸ میلیون تومان است. تراشه‌ی این محصول،Qualcomm SM7150 Snapdragon 780G از تراشه‌های ۵ نانومتری کوالکام است که به همراه ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. این تراشه برای بازکردن چندین برنامه به صورت هم‌زمان و تماشای ویدئو کاملاً مناسب است. تراشه‌ی گرافیکی Adreno 642 هم برای پخش ویدئو و بازی در این محصول درنظر گرفته شده است. ۵ نانومتر بودن تراشه، یک فرق اساسی با نسخه‌ ۴G همین محصول است که به تراشه ۸ نانومتری مجهز بود و باید انتظار مصرف انرژی به مراتب پایین‌تری را در نسخه‌ ۵G داشته باشید.

Mi 11 Lite هم مانند Mi 11 با سه دوربین معرفی شد. دوربین اصلی این مدل سنسور ۶۴ مگاپیکسلی در کنار ۸ مگاپیکسل دوربین فوق عریض (Ultrawide) و سنسور ۵ مگاپیکسلی لنز ماکرو هم در کنار این دوربین اصلی مجموعه دوربین‌های قاب پشتی Mi 11 Lite را تشکیل داده‌اند. در قاب جلو هم یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل قرار گرفته است. با وجود نداشتن سنسور تله‌فوتو، دوربین اصلی Mi 11 Lite عکس‌های خوبی را ثبت می‌کند و رنگ‌های طبیعی با جزئیات فراوان را برای کاربر به همراه دارد. همچنین عکس‌ها از رنگ، کنتراست و گستره داینامیک (Dynamic Range) خوبی برخوردار است. به‌طور کلی عکس‌های ۶۴ مگاپیکسلی پیش‌فرض برای یک گوشی میان‌رده رو به بالا کاملا عالی و قابل‌قبول هستند.

دوربین قدرتمند ۶۴ مگاپیکسلی با سنسورهای کمکی کارآمد، توانایی ضبط ویدیو تا رزولوشن ۴K یا حتی Full-HD تا ۱۲۰ فریم بر ثانیه، استفاده از تراشه اسنپ‌دراگون و گرافیک Adreno، طراحی زیبا و وزن ۱۵۰ گرمی در کنار صفحه نمایش آمولد ۹۰ هرتزی، باتری ۴۲۵۰ میلی‌آمپرساعتی Mi 10 Lite را تا حد زیادی جبران می‌کند و ارزش خرید گوشی را تا حد خیلی زیادی بالا می‌برد. البته در نظر داشته باشید که این گوشی از جک ۳.۵ میلی‌متری پشتیبانی نمی‌کند و اگر بنابه هر دلیل، استفاده‌ شما از این جک زیاد است، این گوشی شما را ناامید می‌کند.


گوشی موبایل سامسونگ Galaxy A32 5G
۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت

قیمت: ۸.۱۰۰.۰۰۰ میلیون تومان

خرید سامسونگ Galaxy A32 5G از دیجی‌کالا

تاریخ عرضه بهمن ۱۳۹۹
ابعاد ۱۶۴.۲×۷۶.۱×۹.۱
وزن ۲۰۵ گرم
جنس بدنه فریم و قاب پشتی از جنس پلاستیک
قاب جلو از شیشه مجهز به گوریلا گلس ۵
صفحه‌ نمایش

۶.۵ اینچ

TFT

رزولوشن تصویر ۷۲۰×۱۶۰۰ پیکسل با تراکم ۲۰۷ پیکسل بر اینچ
سیستم عامل Android 11, One UI 3.1
چیپ‌ست MediaTek MT6853 Dimensity 720 5G (7 nm)
پردازنده مرکزی Octa-core (2×۲٫۰ GHz Cortex-A76 & 6×۲٫۰ GHz Cortex-A55)
پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC3
حافظه رم ۸ گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت
درگاه کارت حافظه microSDXC
دوربین اصلی سنسور ۴۸ مگاپیکسلی عریض
سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق‌عریض
سنسور ۵ مگاپیکسلی ماکرو
سنسور ۲ مگاپیکسلی عمق
فیلمبرداری ۴K@30fps, 1080p@30/120fps
دوربین سلفی سنسور ۲۰ مگاپیکسلی عریض
فیلمبرداری ۱۰۸۰p@30fps
صدا اسپیکر
جک ۳.۵ میلی‌متری
درگاه‌های ارتباطی USB Type-C 2.0
شبکه‌های ارتباطی ۵G، ۴G، ۳G، ۲G
تعداد سیم‌کارت ۲
سنسور اثر انگشت دارد (لبه کناری)
باتری لیتیوم-یونی ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فست شارژ ۱۵ وات

اگر در بازه‌ی قیمتی نزدیک ۸ میلیون تومان، به دنبال خرید گوشی هوشمند از برند سامسونگ هستید، یک گزینه‌ی جذاب وجود دارد که البته باید نسبت به خرید آن دقت لازم داشته باشید. گوشی A32 5G، با رم ۸ گیگابایتی، حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی، استفاده از فناوری ارتباطی ۵G، دو سیم‌کارت و وجود ۴ سنسور دوربین در پشت که از بهترین‌های بازار هم محسوب می‌شوند، یک گزینه وسوسه‌برانگیز برای علاقه‌مندان به برند سامسونگ محسوب می‌شود.

با تمام این‌ها، A32 5G دارای یک ضعف است که شمای خریدار، باید آن را در یک کفه‌ی ترازو و کلیه‌ی ویژگی‌های بارز و مشخص را در کفه‌ی دیگر بگذارید. A32 5G از صفحه نمایش TFT با رزولوشن ۷۲۰p پشتیبانی می‌کند که در هر اینچ ۲۰۷ پیکسل را به نمایش می‌گذارد. در کلامی ساده‌تر، صفحه نمایش A32 یک سطح عقب‌تر از گوشی‌هایی با فناوری صفحه‌نمایش IPS قرار دارد و فول‌ اچ‌دی هم نیست. با این حال، این گوشی ویژگی‌های سخت‌افزاری و البته دوربین‌های خوبی دارد که می‌تواند این ضعف را تا حد زیادی جبران کند.

گوشی هوشمند A32 5G از چهار سنسور دوربین در بخش پشتی خود استفاده کرده است. دوربین اصلی یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی با کیفیت است که خروجی تصویر بسیار خوبی نسبت به هم‌رده‌های خود دارا است. دوربین دیگر این گوشی رزولوشن ۸ مگاپیکسلی داشته که با زاویه دید ۱۲۳درجه‌ای برایتان امکان عکاسی فوق‌عریض را فراهم می‌کند. در کنار این دوربین، حسگر ۵ مگاپیکسلی عمیق باعث شده تا شما قادر باشید جزئیات بیشتری را ثبت کنید. در کنار این دوربین‌ها، استفاده از دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی، کیفیت به نسبت نرمال و مطلوبی را برای شما تدارک دیده تا علاوه بر تماس‌های تصویری با کیفیت، عکس و ویدیو سلفی قابل قبولی از خود تهیه کنید.

تراشه‌ی این گوشی، MediaTek MT6853 از تراشه‌های ۷ نانومتری و از از تواناترین تولیدات مدیاتک است که به همراه ۸ گیگابایت رم عرضه می‌شود. تراشه‌ی گرافیکی Mali-G57 MC3 هم برای پخش ویدیو و البته انجام بازی‌های سنگین بسیار مناسب است.

به خاطر صفحه‌نمایش TFT و استفاده از تراشه ۷ نانومتری، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی A32 5G قدرت‌نمایی بسیار بیشتری می‌کند، به طوری که اگر از گوشی استفاده چندانی ندارید و فقط شبکه‌های اجتماعی را با آن چک می‌کنید، بازی اجرا نمی‌کنید و فیلم نمی‌بینید، می‌توانید مطمئن باشید که باتری گوشی حداقل ۲ تا ۳ روز انرژی موردنیاز آن را فراهم می‌کند.

 


۲- میان‌رده طلایی | ۹ تا ۱۱ میلیون تومان

این رتبه متعلق به گوشی‌های میان‌رده با مشخصات قوی و نزدیک به پرچمداران است. جایی که شما با اطمینان از کارایی گوشی، می‌توانید کیفیت فوق‌العاده‌ای در تصویر، دوربین و سخت‌افزار داخلی را انتظار داشته باشید.

این رده مناسب چه افرادی است؟
  • اگر قصد خرید گوشی قدرتمند دارید، اما بودجه‌ی کافی برای پرچمداران ندارید
  • اگر اصلا به دنبال هزینه‌ی زیاد برای خرید پرچمدار نیستید، اما گوشی همه فن حریف می‌خواهید

گوشی موبایل شیائومی Redmi Note 10 pro
۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت

قیمت: ۹.۳۰۰.۰۰۰ میلیون تومان

خرید شیائومی Redmi Note 10 pro از دیجی‌کالا

بهترین گوشی میان‌رده

تاریخ عرضه فروردین ۱۴۰۰
ابعاد ۱۶۴×۷۶.۵×۸.۱
وزن ۱۹۳ گرم
جنس بدنه فریم جنس پلاستیک
قاب جلو و پشت از شیشه مجهز به گوریلا گلس ۵
صفحه‌ نمایش

۶.۶۷ اینچ

AMOLED 120Hz

رزولوشن تصویر ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل با تراکم ۳۹۵ پیکسل بر اینچ
سیستم عامل Android 11, MIUI 12
چیپ‌ست Qualcomm SM7150 Snapdragon 732G (8 nm)
پردازنده مرکزی Octa-core (2×۲٫۳ GHz Kryo 470 Gold & 6×۱٫۸ GHz Kryo 470 Silver)
پردازنده گرافیکی Adreno 618
حافظه رم ۸ گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت
درگاه کارت حافظه microSDXC
دوربین اصلی سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی عریض
سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق‌عریض
سنسور ۵ مگاپیکسلی ماکرو
سنسور ۲ مگاپیکسلی عمق
فیلمبرداری ۴K@30fps, 1080p@30/60fps
دوربین سلفی سنسور ۱۶ مگاپیکسلی عریض
فیلمبرداری ۱۰۸۰p@30fps, 720p@120fps
صدا اسپیکر استریو
جک ۳.۵ میلی‌متری
درگاه‌های ارتباطی USB Type-C 2.0
شبکه‌های ارتباطی ۴G، ۳G، ۲G
تعداد سیم‌کارت ۲
سنسور اثر انگشت دارد (لبه کناری)
باتری لیتیوم-یونی ۵۰۲۰ میلی‌آمپرساعتی
فست شارژ ۳۳ وات

اولین گوشی هوشمند سطح میان‌رده‌های طلایی، یکی از محبوب‌ترین و پر آوازه‌ترین گوشی‌های بازار است که هر کی هم برده، راضی بوده!

گوشی موبایل شیائومی Redmi Note 10 Pro، مانند نسخه‌های قبلی این سری از گوشی‌های شیائومی از صفحه‌نمایش بزرگ، باتری پرقدرت، طراحی جذاب دوربین و سخت‌افزار مناسب برای اجرای بازی برخوردار است. این مدل با پنل AMOLED ساخته‌شده و فاصله لبه صفحه‌نمایش در آن بسیار کم است. این نمایشگر ۶.۶۷ اینچی حدود ۳۹۵ پیکسل را در هر اینچ جا داده و نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز، تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای را برای شما رقم می‌زند. بدنه و نمایشگر این محصول با استفاده از Corning Gorilla Glass 5 محافظت می‌شود تا گوشی در برابر خط ‌و خش ایمن باشد. ویژگی دیگر Redmi Note 10 pro مجهز شدن به حسگر اثرانگشت بر روی لبه کناری آن است.

لنز عریض ۱۰۸ مگاپیکسلی، لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی، لنز ماکرو با کیفیت ۵ مگاپیکسل و سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی مجموعه دوربین Redmi Note 10 pro را تشکیل می‌دهد که کاملا حس یک گوشی بالارده قدرتمند را به شما می‌دهد و واقعا هم در عمل، بسیار راضی‌کننده و عالی جواب پس می‌دهد. کیفیت ضبط ویدیو در رزولوشن‌های ۱۰۸۰p و ۴K با نوت ۱۰ پرو در سطح بسیار خوبی قرار دارد و می‌توانید روی آن حساب باز کنید. یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی هم در مرکز بالای نمایشگر این گوشی به کار گرفته شده که کاملا جواب‌گوی ویدیو و عکس سلفی با کیفیت و تماس‌های تصویری شما است.

شیائومی ردمی نوت ۱۰ Pro به پردازنده میان‌رده، اما قدرتمند اسنپدراگون ۷۳۲G شرکت کوالکام مجهز شده است. در میان پردازنده‌های میان‌رده باید بگوییم که اسنپدراگون ۷۳۲G توانسته است عملکرد بسیار خوب و قابل قبولی داشته باشد. پردازنده‌ای با معماری ۸ نانومتری که دو هسته قدرتمند‌تر با توانایی ارائه حداکثر فرکانس کاری ۲.۳ گیگاهرتز و شش هسته اقتصادی با صرفه انرژی کمتر و توانایی ارائه حداکثر فرکانس کاری ۱.۸ گیگاهرتز، هشت هسته آن را تشکیل می‌دهند. با توجه به فرکانس هسته‌ها و همچنین پردازنده گرافیکی Adreno 618، نشان از آن دارد که شیائومی ردمی نوت ۱۰ Pro در اجرای بازی‌های سنگین هم می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد. برای مثال می‌توانید در کنار عملکرد خوب پردازنده اصلی و پردازنده گرافیکی و البته حضور صفحه‌نمایشی با توانایی ارائه نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز، تجربه گیم‌پلی بسیار جذابی با بازی‌های سنگینی مثل Call of Duty Mobile موبایل و آسفالت ۹ داشته باشید.

ردمی نوت ۱۰ Pro به باتری با میزان ظرفیت ۵۰۲۰ میلی‌آمپر‌ساعت مجهز شده است. شارژر ۳۳ واتی هم توانایی شارژ ۵۹ درصدی باتری این گوشی هوشمند را در مدت زمان ۳۰ دقیقه دارد. با توجه به تست‌های انجام شده، ردمی نوت ۱۰ Pro‌ با توجه به بهره بردن از چنین باتری قدرتمندی توانایی ارائه طول عمر مفید (زمان آماده به‌کار) ۱۱۸ ساعت برای حالت استندبای، ۲۸ ساعت برای مکالمه صوتی، ۱۴ساعت برای حالت وب‌گردی و ۱۷ ساعت برای تماشای ویدیو، به ازای هر بار شارژ ۱۰۰ درصدی دارد.


گوشی موبایل سامسونگ GALAXY M52 5G
۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت

قیمت: ۹.۵۰۰.۰۰۰ میلیون تومان

خرید سامسونگ GALAXY M52 5G از دیجی‌کالا

بهترین گوشی میان‌رده

تاریخ عرضه مهر ۱۴۰۰
ابعاد ۷.۴×۷۶.۴×۱۶۴.۲
وزن ۱۷۳ گرم
جنس بدنه قاب پشت و فریم از جنس پلاستیک
قاب جلو از شیشه
صفحه‌ نمایش

۶.۷ اینچ

AMOLED 120Hz

رزولوشن تصویر ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل با تراکم ۳۹۳ پیکسل بر اینچ
سیستم عامل Android 11, One UI 3.1
چیپ‌ست Qualcomm SM7325 Snapdragon 778G 5G (6 nm)
پردازنده مرکزی Octa-core (4×۲٫۴ GHz Kryo 670 & 4×۱٫۸ GHz Kryo 670)
پردازنده گرافیکی Adreno 642L
حافظه رم ۸ گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت
درگاه کارت حافظه microSDXC
دوربین اصلی سنسور ۶۴ مگاپیکسلی عریض
سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فوق‌عریض
سنسور ۵ مگاپیکسلی ماکرو
فیلمبرداری ۴K@30fps, 1080p@30fps
دوربین سلفی سنسور ۳۲ مگاپیکسلی عریض
فیلمبرداری ۱۰۸۰p@30fps
صدا اسپیکر
بدون جک ۳.۵ میلی‌متری
درگاه‌های ارتباطی USB Type-C 2.0
شبکه‌های ارتباطی ۵G، ۴G، ۳G، ۲G
تعداد سیم‌کارت ۲
سنسور اثر انگشت دارد (لبه کناری)
باتری لیتیوم-یونی ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فست شارژ ۲۵ وات

سامسونگ با عرضه‌ی گوشی M52 و به دنبالش، M52 5G، عملا یک گوشی میان‌رده در قامت پرچمدار با امکانات و سخت‌افزاری فوق‌العاده قابل قبول، ارائه داد.

این گوشی به صفحه‌نمایش با ابعاد ۶.۷ اینچ و رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل از نوع سوپر امولد پلاس مجهز شده است. صفحه‌نمایشی که در هر اینچ توانایی نمایش ۳۹۳ پیکسل و توانایی ارائه نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز را دارد. این ویژگی، در واقع M52 را به یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده از لحاظ صفحه‌نمایش تبدیل کرده است.

در قسمت پشت M52، ما شاهد یک ماژول سه دوربینی هستیم که رزولوشن سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسل از نوع عریض است. این سنسور، در کنار دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق‌عریض و سنسور ۵ مگاپیکسلی از نوع ماکرو برای ثبت تصاویر از فاصله نزدیک، ترکیب خوبی از کیفیت را تشکیل داده‌اند. دوربین اصلی این گوشی توانایی ضبط ویدیو با حداکثر کیفیت ۴K و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه را هم دارد. دون شک ضبط ویدیو با چنین کیفیتی و تماشای آن با صفحه‌نمایش قدرتمند Galaxy M52 5G، بسیار لذت بخش خواهد بود. برای دوربین سلفی هم سنسور قدرتمند با رزولوشن ۳۲ مگاپیکسل در نظر گرفته شده است که توانایی ضبط ویدیو با حداکثر کیفیت ۱۰۸۰p و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه را دارد.

در بخش مشخصات سخت‌افزاری هم Galaxy M52 5G به یکی از بهترین پردازنده‌های میان‌رده شرکت کوالکام، یعنی اسنپدراگون ۷۷۸G مجهز شده است. چهار هسته قدرتمند‌تر با توانایی ارائه فرکانس کاری ۲.۴ گیگاهرتز در کنار چهار هسته اقتصادی با صرفه انرژی کمتر و توانایی ارائه فرکانس کاری ۱.۸ گیگاهرتز، هشت هسته این پردازنده را تشکیل می‌دهند. باید بدانید که بهره بردن از چنین پردازنده مناسبی سبب خواهد شد تا با خیال راحت حتی بازی‌های سنگین مثل آسفالت ۹، Call of Duty Mobile و PUBG موبایل را اجرا کنید و در کنار صفحه‌نمایش با نرخ بروزرسانی ۱۲۰هرتز، از گیم‌پلی لذت ببرید.

همانند اکثر گوشی‌های هوشمند میان‌رده سری M، این گوشی هم به باتری قدرتمند ۵۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعت مجهز شده است. با توجه به اینکه اسنپدراگون ۷۷۸G پردازنده‌ای با معماری ۶ نانومتری است و به نسبت پردازند‌ه‌ها با معماری ۸ نانومتر صرفه انرژی کمتری دارد.


گوشی موبایل سامسونگ Galaxy S20 FE
۱۲۸ گیگابایت و رم ۶ گیگابایت

قیمت: ۱۱.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تومان

خرید سامسونگ Galaxy S20 FE از دیجی‌کالا

بهترین گوشی میان‌رده

تاریخ عرضه مهر ۱۳۹۹
ابعاد ۱۵۹.۸×۷۴.۵×۸.۴
وزن ۱۹۰ گرم
جنس بدنه قاب پشت از جنس پلاستیک
فریم از جنس آلومینیوم
قاب جلو از شیشه
صفحه‌ نمایش

۶.۵ اینچ

Super AMOLED 120Hz

رزولوشن تصویر ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل با تراکم ۴۰۷ پیکسل بر اینچ
سیستم عامل Android 11, One UI 3.0
چیپ‌ست Exynos 990 (7 nm+)
پردازنده مرکزی Octa-core (2×۲٫۷۳ GHz Mongoose M5 & 2×۲٫۵۰ GHz Cortex-A76 & 4×۲٫۰ GHz Cortex-A55
پردازنده گرافیکی Mali-G77 MP11
حافظه رم ۶ گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت
درگاه کارت حافظه microSDXC
دوربین اصلی سنسور ۱۲ مگاپیکسلی عریض
سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فوق‌عریض
سنسور ۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو
فیلمبرداری ۴K@30/60fps, 1080p@30/60fps
دوربین سلفی سنسور ۳۲ مگاپیکسلی عریض
فیلمبرداری ۴K@30/60fps, 1080p@30/60fps
صدا اسپیکر استریو
بدون جک ۳.۵ میلی‌متری
صدا با کیفیت ۳۲ بیت / ۳۸۴kHz
تنظیم شده توسط برند AKG
درگاه‌های ارتباطی USB Type-C 3.2
شبکه‌های ارتباطی ۴G، ۳G، ۲G
تعداد سیم‌کارت ۲
سنسور اثر انگشت دارد (زیر صفحه‌نمایش)
باتری لیتیوم-یونی ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فست شارژ ۲۵ وات
فست‌ شارژ بی‌سیم ۱۵ وات
شارژ برعکس ۴.۵ وات

دل‌تان حس و حال دست گرفتن یک گوشی پرچمدار سامسونگ را می‌خواهد، اما بودجه‌ای محدود دارید؟ خب، سامسونگ با معرفی گوشی S20 FE، برخی از ویژگی‌های شاخص گوشی پرچم‌دار S20 را به دنیای گوشی‌های هوشمند میان‌رده آورده تا شاهد یکی از بهترین و قوی‌ترین محصولات بازار باشیم.

این عضو جدید از خانواده سامسونگ ظاهری استاندارد و مشابه با سری S دارد. پنل پشتی طراحی خاصی ندارد و مات به نظر می‌رسد. این کمپانی به منظور پایین آوردن هزینه‌های ساخت، بدنه را از گلستیک و یا همان «پلاستیک-شیشه»ساخته و فقط قسمت جلویی را با گوریلاگلس ۳ پوشانده است، اما در مورد فریم تغییری ایجاد نکرده و گوشی را در قابی از آلومینیوم جای داده است. با این حال گلکسی اس ۲۰ اف‌‌ای جلوه لوکس و سامسونگ گونه خود را حفظ کرده و شیک به نظر می‌رسد.

صفحه‌نمایش S20 FE از نوع سوپر آمولد با وضوح Full HD+ در ۶.۵ اینچ وسعت است. نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی در کنار تراکم ۴۰۷ پیکسل در هر اینچ، کیفیت بسیار خوبی برای تماشای ویدیو، بازی‌کردن و وب‌گردی برای کاربران فراهم کرده است.

گوشی S20 FE به پردازنده اختصاصی اگزینوس ۹۹۰ شرکت سامسونگ مجهز شده است. پردازنده‌ای با معماری ۷ نانومتری که دو هسته قدرتمند‌تر با توانایی ارائه حداکثر فرکانس کاری ۲.۷۳ گیگاهرتز و دو هسته میانه با توانایی ارائه حداکثر فرکانس کاری ۲.۵ گیگاهرتز در کنار چهار هسته اقتصادی با صرفه انرژی کمتر و توانایی ارائه حداکثر فرکانس کاری ۲.۰ گیگاهرتز، هشت هسته آن را تشکیل می‌دهند. با توجه به بهره بردن از چنین پردازنده‌ای و پردازنده گرافیکی Mali-G77 MP11، باید بگوییم که سامسونگ گلکسی S20 FE به‌راحتی توانایی اجرای بازی‌های سبک و حتی سنگین را هم دارد.

دوربین Galaxy S20 FE با سه لنز روانه بازار شده است. این دوربین‌ها شامل یک لنز اصلی با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل عریض (Wide)، یک لنز تله‌فوتو (Telephoto) ۸ مگاپیکسل و فوق‌عریض (Ultrawide) با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل است. البته یک فلش LED دوربین هم تعبیه‌شده است. در قاب جلو هم یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل قرار گرفته است. دوربین S20 FE امکانات زیادی را از پدر پرچمدار خود به ارث برده که همه‌ی آنها باعث شده تا کیفیت عکاسی و فیلم‌برداری در این گوشی میان‌رده بسیار عالی باشد. ویژگی بارز دوربین‌های این گوشی، توانایی فیلم‌برداری با کیفیت ۴K و روی دو نرخ فریم ۶۰ و ۳۰ است. این قابلیت هم روی دوربین سلفی و هم دوربین اصلی تنظیم شده که یک توانایی منحصربه‌فرد برای S20 FE محسوب می‌شود.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S20 FE دو سیم‌ کارت ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت دارای یک باتری لیتیوم‌پلیمری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت است. این میزان ظرفیت باتری بسیار خوب است و می‌تواند این گوشی را به محصولی نسبتا همیشه روشن و با ماندگاری بالای شارژ باتری در بین محصولات میان‌رده بازار تبدیل کند. باتری در شرایط استفاده معمولی، می‌تواند ۲ الی ۳ روز گوشی را روشن نگه دارد. با این حال تماشای فیلم با صفحه نمایش کاملا روشن و بازی کردن، مخصوصا بازی‌های سبک، مصرف باتری را بالا می‌برد و اینجا است که مشاهده می‌کنید باتری زودتر تمام می‌شود. این باتری استفاده شده در Galaxy S20 FE لیتیوم‌پولیمری است که جدیدترین نوع باتری برای استفاده در گوشی‌ها است. سامسونگ امکان شارژ سریع ۲۵ واتی و شارژ سریع بی‌سیم ۱۵ واتی را در این مدل برای شما فراهم ساخته است.  گفتنی‌ است که این مدل از شارژ معکوس بی‌سیم ۴.۵ واتی هم پشتیبانی می‌کند که به وسیله آن می‌توانید با کمک پنل پشتی، گجت‌هایی مثل گلکسی واچ خودتان را شارژ کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 114 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 3 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها