آیبز ۱۰ اپلیکیشن و بازی مناسب برای شب یلدا - آی بز

شب یلدا یا شب چله یکی از کهن‌ترین جشن‌های ایرانی است که از دیرباز تا به امروز مورد توجه ایرانیان واقع شده است. جشن‌ها و شب نشینی‌هایی که در این شب توسط مردم در اقصی نقاط کشور برگزار می‌شود یک سنت دیرینه محسوب می‌‌شود و دارای رسم و رسوم‌های خاص خود هم هست که هرچه از قدمت‌شان بیشتر می‌گذرد، نزد مردم عزیز‌تر شده و جای بیشتری در دل مردم باز می‌کنند.

این روزها با پیشرفت تکنولوژی، گرایش و میل مردم به تفریحات دیجیتالی هم بیشتر شده به خاطر همین ما در این مقاله قصد داریم تا با معرفی چند اپلیکیشن و بازی‌ مخصوص شب یلدا برای گوشی‌های هوشمند، موجبات تفریح و سرگرمی هرچه بیشتر شما عزیزان را هنگام شب‌نشینی و دورهمی‌ در این شب فرخنده و خجسته فراهم کنیم. پس با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

اپلیکیشن «فال حافظ»

بی‌شک گل سر سبد و یکی از عضو‌های جدایی‌ناپذیر شب‌نشینی‌های شب یلدا فال حافظ است. شعر و ادبیات از ویژگی‌های بارز فرهنگ ایرانی است که ریشه‌ی تاریخی در فرهنگ ما داشته و می‌توان گفت یکی از چیزهایی است که تقریبا تمام دنیا ما را با آن می‌شناسند. خوشبختانه اپلیکیشن‌های زیادی از فال حافظ در اپ استور‌ها وجود دارد و کاربران هر سیستم عاملی می‌توانند با دانلود اپلیکیشن دلخواه خود به راحتی به مواردی چون غزلیات، شرح حال و فال حافظ دسترسی پیدا کنند. اپلیکیشن «فال حافظ» هم یکی از بهترین اپلیکیشن‌های حافظ‌خوانی به شمار می‌آید که قابلیت پخش صوتی اشعار و ابیات حافظ را دارا است و همچنین با تفسیر و تعبیر ابیات این امکان را به کاربران می‌دهد که بتوانند به راحتی هرچه تمام تر فال بگیرند و به معنی و تعبیر‌ صحیح و درست آن نیز آگاهی پیدا کنند.

دانلود از گوگل پلی

اپلیکیشن «شب یلدا»

این برنامه پکیجی کامل برای شب یلدا را برای کاربران فراهم می‌کند؛ از تزئین میوه و سفره‌آرایی گرفته تا طرز تهیه انواع دسر‌ها و دانستنی‌ها و اطلاعات کامل در مورد شب یلدا. این دانستنی‌ها بسیار جامع و کامل هستند و اطلاعاتی مثل تاریخچه، آداب و رسوم‌های باستانی و مختلف هر یک‌ از شهر‌‌های ایران و بسیاری از موارد و جزئیات دیگر را شامل می‌شوند. ضمنا شما می‌توانید با استفاده از پیامک‌های آماده این برنامه به دوستان و آشنایانتان پیامک تبریک هم بفرستید و یلدایی زیبا، گرم و صمیمی رو برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید.

دانلود از کافه بازار

«فردوسی»

معمولا از گذشته تاکنون مرسوم بوده که بزرگ هر خانواده در مراسم‌ها، عید‌ها و علی‌الخصوص جشن شب‌ یلدا دقایقی را به داستان گویی می‌پردازد. شاهنامه‌ی فارسی یکی از معدود کتاب‌هایی‌ است که تعداد بسیار زیادی داستان‌های اساطیری و قهرمانانه دارد که می‌تواند موجبات اوقات خوش، سرگرم‌کننده و حتی آموزنده را در شب‌نشینی‌ها و دورهمی‌های شب یلدا فراهم کند. اگر از علاقه‌مندان به شاهنامه فردوسی هستید می‌توانید با اپلیکیشن فردوسی که شامل بیش از ۶۰ داستان با شخصیت‌های متنوع، و بخش‌هایی نظیر زندگی‌نامه حکیم ابوالقاسم فردوسی و بخش مشاعره می‌شود، لحظات جذاب و خاطره‌انگیزی را در شب یلدا برای خود رقم بزنید.

دانلود از گوگل پلی
دانلود از اپ استور

اپلیکیشن Stellarium Mobile – Star Map

این اپلیکیشن یکی از کاربردی‌ترین برنامه‌های فهرست‌های ماست که قطعا برای لذت‌بخش‌تر شدن شب یلدا به آن نیاز خواهید داشت، چرا که صورت‌های فلکی، ستاره‌ها و به طور کلی اجرام آ‌سمانی را طبق حرکات زنده‌شان در آسمان به شما نشان می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های این برنامه این است که شما را با علم ستاره‌شناسی و نجوم آشنا می‌کند و اطلاعات جالب و مفیدی را در اختیارتان قرار می‌دهد. همچنین این اپلیکیشن شبیه‌ساز دقیق آسمان شب، ستارگان و سیارات هم هست که تفسیر آن‌ها مباحث و موضوعات جالبی را برای ایجاد بحث‌ و جدل‌های جذاب میان دوستان به وجود آورده و می‌تواند به خاطره‌ی خوبی برایتان تبدیل شود.

دانلود از گوگل پلی
دانلود از اپ استور

بازی «مافیا پلاس»

مافیا یکی از بازی‌هایی است که اگرچه قدمت باستانی ندارد ولی این روزها محبوبیت و جذابیت زیادی را نزد نوجوانان و جوانان و حتی بزرگسالان پیدا کرده است. بازی مافیا از جمله بازی‌های جذاب و گروهی است که می توانید در جمع دوستانه آن را تجربه کنید. «مافیا پلاس» به دلیل داشتن رابطه کاربری راحت و بهینه، داشتن گرافیک جذاب و دوست داشتنی، امکان تنظیم زمان صحبت و دفاعیه، توزیع تصادفی نقش‌ها و رأی‌گیری هوشمند و بدون دردسر باعث می‌شود امکان تقلب در بازی تقریبا از بین برود که این جذابیت بازی را دوچندان می‌کند. همچنین این بازی دارای توضیحات کامل برای‌ همه‌ی نقش‌ها هم هست که امکان یادگیری آن‌ را برای کاربران تازه کار فراهم می‌کند.

دانلود از گوگل پلی

بازی «بشینیم»: مجموعه بازی‌های دورهمی

بازی بشینیم پکیجی کامل از انواع بازی‌ها و سرگرمی‌های مخصوص دورهمی و شب نشینی را برای جمع خانواده و دوستان فراهم می‌کند. فقط کافیست یک نفر این اپلیکیشن را نصب کند تا جمع و گروهی از افراد از بازی‌های چون ادا بازی یا پانتومیم، مافیا، بیست سوالی، تپ تپ و بطری‌بازی بهره‌مند شوند و با این بازی جمعی بتوانید یلدایی جذاب و خاطره‌انگیز را برای خود رقم بزنید.

دانلود از کافه بازار

بازی «صدا بازی یا تقلید صدا»

صدا بازی یک بازی خنده‌دار و سرگرم‌کننده تک نفره و چند نفره است که می‌تواند موجبات تفریح و سرگرمی خانواده و دوستان را در دورهمی‌های شب یلدا فراهم کند. نحوه‌ی انجام دادن این بازی هم به این گونه است که در شروع بازی، عکس‌ها به صورت تصادفی ظاهر می‌شوند و تا قبل از اتمام زمان فرصت دارید که صدای شخصیت عکس‌های درون قاب را برای حریف مقابل خود تقلید کنید. حریف مقابل هم باید نام شخصیت نمایشی که در قاب عکس وجود دارد را با توجه به تقلید صدای شما حدس بزند. در صورتی که حریف شما توانست با صدایی که از شخصیت عکس درمی آورید او را شناسایی کند و درست حدس بزند، با کلیک روی گزینه بعدی یک امتیاز برای شما ثبت می‌شود و خیلی سریع عکس بعدی به نمایش خواهد آمد.  بعد از اتمام زمان تیم اول، نوبت به تیم دوم می‌رسد و او هم به همین شکل بازی را ادامه می‌دهد. در پایان خود بازی برنده نهایی را بر اساس امتیازات بدست آمده توسط هر گروه را نشان داده و برنده نهایی را اعلام خواهد کرد.

دانلود از کافه بازار

بازی جاسوس (Find A Spy)

یک بازی جذاب مافیایی که می‌توانید در کنار دوستان یا خانواده (به شکل ۳ تا ۱۰ نفره) بازی کنید و از محیط شاد بازی لذت ببرید و دوستان‌تان را به چالش بکشید. عملکرد این بازی جذاب به این صورت است که تمام شرکت‌کنندگان بازی به جز جاسوس‌ها از یک کلمه مشخص آگاهی پیدا می‌کنند و پس از آن اعضای شهر باید از یکدیگر سوال‌های معمولا دوگزینه‌ای راجع به کلمه‌ی از پیش تعیین‌شده بپرسند و با توجه به پاسخ‌های درست و غلط، افراد شهر باید بتوانند فرد یا افراد جاسوس را شناسایی کنند. بازی جاسوس (Find A Spy) بازی‌ای مشابه بازی Spyfall است که در آن سعی شده از المان‌های شاد در طراحی برای ایجاد فضای مناسب برای ضیافت‌های دسته‌جمعی استفاده شود. شما می‌توانید با استفاده از لینک زیر به راحتی به نصب و انجام بازی بپردازید.

دانلود از کافه بازار

بازی «چی ترجیح می‌دی»

بازی چی ترجیح میدی یک بازی ذهنی سرگرم‌کننده برای تمامی سنین است. شما می‌توانید به سؤالات خاص و عجیب غریبی که اپلیکیشن از شما می‌پرسد، جواب بدهید و در ادامه ببینید که دیگران چند درصد با پاسخ‌های شما موافق بوده‌اند. این تفاوت پاسخ‌ها و نظرات می‌تواند لحظات فوق‌العاده مفرح و جذابی را برایتان رقم بزند. پرسش و پاسخ‌های سرگرم‌کننده، نمایش آمار پاسخ دیگران، اشتراک سؤال و مشاهده‌ی نتایج پاسخ‌های دوستان، امکان افزودن سوال به سیستم و طراحی زیبا از دیگر ویژگی‌هایی است که این بازی را به یکی از گزینه‌های جذاب برای انتخاب در شب یلدا تبدیل می‌‌کند.

دانلود از گوگل پلی

بازی «راز جنگل – رقابت آنلاین»

حتما در کودکی‌ بورد گیم راز جنگل را بازی کرده‌اید. در این بازی گروهی، بازیکنان باید برای جستجوی گنجینه‌ها به جنگلی اسرار‌آمیز بروند. وظیفه‌ی آن‌ها یافتن گنجینه و سپس بازگشت به قلعه و افشای محل گنج‌ها به پادشاه است. بازیکنی که به درستی سه تا از گنجینه‌ها را بیابد هم در نهایت برنده بازی می‌شود. بازی موبایلی راز جنگل تمام تلاش خود را کرده که به اثر اوریجینال که برای همه نوستالژیک است بسیار وفادار بوده و تجربه‌ای جذاب و به یادماندنی را برای کاربران رقم بزند. از دیگر ویژگی‌های خوب این بازی می‌توان به قابلیت انجام بازی به صورت آنلاین با دیگر بازیکنان سراسر دنیا و امکان چت در بازی اشاره کرد. به نظر می‌رسد این بازی کاندیدای خوبی برای ایجاد لحظات فرح‌بخش و تفریح در کنار اعضای خانواده و دوستانتان باشد.

دانلود از گوگل پلی

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 146 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 21 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.