آیبز گلکسی S22 اولترا با تراشه‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ در گیک‌بنچ دیده شد - آی بز

در حالی که در رابطه با پردازنده‌ی گوشی‌های سری گلکسی S22 خبرهای ضد و نقیض زیادی منتشر می‌شود، امروز شاهد حضور گلکسی S22 اولترا با اگزینوس ۲۲۰۰ در گیک‌بنچ بودیم.

سامسونگ قرار است فوریه‌ی سال ۲۰۲۲ از گوشی‌های سری گلکسی S22 به عنوان پرچم‌داران جدید خود رونمایی کند. در همین راستا خبرهای زیادی پیرامون آن‌ها منتشر شده است چرا که تقریبا سه ماه تا آن تاریخ زمان باقی مانده و طبیعتا باید هر روز شاهد انتشار خبرهای بیشتری در رابطه با این گوشی‌ها باشیم. اما نکته‌ای که در این باره وجود دارد، پردازنده‌ای است که شرکت کره‌ای می‌خواهد درون این گوشی‌ها استفاده کند.

طبق اطلاعاتی که در اختیار داریم، سیاست سامسونگ قرار نیست تغییر کند و همچنان در بازارها یخارج از آمریکا و چین، پرچم‌داران جدید شرکت با تراشه‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ و در بازارهای آمریکا و چین هم با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۹۸ راهی بازار خواهند شد. اما کم نبودند خبرگزاری‌هایی که مدعی شدند شرکت کره‌ای اصلا از تراشه‌ی اگزینوس در این نسل از پرچم‌داران خود استفاده نخواهد کرد و تمامی مدل‌ها را با تراشه‌ی ساخت کوالکام راهی بازار می‌کند.

به همین خاطر فعلا نمی‌دانیم دقیقا چه پیش خواهد آمد ولی امروز شاهد انتشار تصویری از سوی گیک‌بنچ بودیم که گلکسی S22 اولترا را با تراشه‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ نشان می‌دهد. این گوشی قدرتمندترین محصولی است که در سال ۲۰۲۲ از سوی سامسونگ راهی بازار خواهد شد و قابلیت‌های بسیار فراوانی از جمله قلم S-Pen، طراحی جدید ماژول دوربین، نمایشگر پیشرفته‌تر و باکیفیت‌تر با بیشینه‌ی روشنایی ۱۸۰۰ نیت و بسیاری موارد دیگر بهره می‌برد.

در رابطه با تراشه‌ی این سری از پرچم‌دارهای شرکت کره‌ای هم همانطور که گفته شد خبرهای ضد و نقیض زیادی منتشر شده است اما در نهایت به نظر می‌رسد باز هم از همان دو تراشه‌ی اگزینوس و اسنپدراگون در آن‌ها استفاده شود. چرا که سامسونگ سرمایه‌گزاری زیادی روی این تراشه‌ی جدید خود یعنی اگزینوس ۲۲۰۰ انجام داده است و طی یک همکاری با AMD، از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده‌ی پردازنده و گرافیک در جهان، تراشه‌ی گرافیکی آن را طراحی کرد تا بتواند از این طریق با کوالکام و اپل به رقابت بپردازد و برای یک‌بار هم که شده آن‌ها را پشت سر بگذارد.

در حالی که انتظار نداشتیم هیچ مدلی از گوشی‌های سری گلکسی S22 با تراشه‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ در گیک‌بنچ ظاهر شوند، گلکسی S22 اولترا امروز با این پردازنده در گیک‌بنچ دیده شد. در کنار این پردازنده هم از ۸ گیگابایت استفاده شده است که کمی عجیب به نظر می‌رسد چون گلکسی S21 اولترا در دو مدل با ۱۲ و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم تولید و روانه‌ی بازار شد و ظرفیت رم ۸ گیگابایت فقط برای دو مدل استاندارد و پلاس در نظر گرفته می‌شد.

اما امتیازی که گلکسی S22 اولترا در این بنچمارک کسب کرد خیلی هم خوب نبود. در واقع در بخش تک هسته‌ای، این گوشی توانست به امتیاز ۶۹۱ و در بخش چند هسته‌ای هم به امتیاز ۳۱۶۷ دست پیدا کند که هم‌تراز با تراشه‌هایی نظیر اسنپدراگون ۸۸۸ و تنسور است اما از A15 که قدرتمندترین، سریع‌ترین و بهترین تراشه‌ی کنونی گوشی‌های موبایل به حساب می‌آید و در حال حاضر در گوشی‌های سری آیفون ۱۳ بکار گرفته شده کاملا ضعیف‌تر است.

این امتیازات اما در حالی بدست آمدند که پیش‌تر شاهد حضور گلکسی S22 پلاس با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۹۸ در گیک‌بنچ بودیم که موفق شد امتیاز بسیار بهتر ۱۱۶۳ را در بخش تک هسته‌ای و امتیاز نه چندان بهتر ۲۷۲۸ را در بخش چند هسته‌ای کسب کند. به نظر می‌رسد باید منتظر بمانیم ببینیم در نهایت محصولی که سامسونگ رسما راهی بازار می‌کند چه عملکردی از خود به نمایش خواهد گذاشت چون تمامی این تست‌ها روی محصولی صورت می‌گیرد که در مرحله‌ی تست قرار دارد و آپدیت‌های نرم‌افزاری خود را هم به صورت کامل دریافت نکرده است.

شماره مدل محصولی که در بنچمارک گیک‌بنچ شاهد حضور آن هستیم، SM-S908B است که به احتمال بسیار فراوان به گلکسی S22 اولترا اشاره دارد. پیش از این هم در خبرها و شایعات مختلف شاهد این بودیم که از SM-S906B به عنوان شماره مدل یکی از گوشی‌های سری گلکسی S22 یاد می‌شد که بسیار به یکدیگر شباهت دارند و به احتمال فراوان به گلکسی S22 پلاس اشاره داشت؛ محصولی که اتفاقا آن هم در گیک‌بنچ و با تراشه‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ دیده شده بود تا بدین ترتیب تقریبا مطمئن شویم که خبر عرضه‌ی سری گلکسی S22 فقط با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۹۸ حقیقت ندارد.

گلکسی S22 اولترا اگزینوس 2200

گلکسی S22 امسال هم مثل هر سال دیگر در سه مدل استاندارد، پلاس و اولترا راهی بازار خواهد شد و طبق اطلاعات منتشر شده که موثق هم به نظر می‌رسند، باید در تاریخ ۸ فوریه (سه‌شنبه – ۱۹ بهمن ۱۴۰۰) شاهد رونمایی رسمی آن‌ها باشیم. گلکسی S22 به احتمال بسیار فراوان از نمایشگری با وضوح +FHD، رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتزی و اندازه‌ی ۶.۰۶، گلکسی S22 پلاس با وضوح و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز ولی اندازه‌ی ۶.۵۵ اینچی و در نهایت گلکسی S22 اولترا با وضوح +QHD، رفرش‌ریت تطبیق‌پذیر ۱۲۰ هرتز با امکان جابه‌جایی بین ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز و اندازه‌ی ۶.۸۱ اینچی راهی بازار خواهند شد.

از لحاظ دوربین و شکل ظاهری هم سه گوشی با یکدیگر متفاوت خواهند بود. البته فرق بین دو مدل استاندارد و پلاس از لحاظ ظاهری فقط اندازه است اما هر دوی این گوشی‌ها از لحاظ طراحی ماژول، طراحی کلی بدنه، جنس مواد بکار رفته در بدنه و طراحی نمایشگر با یکدیگر متفاوت هستند. مثلا گلکسی S22 و S22 پلاس طراحی مشابه نسل قبل خواهند داشت ولی گلکسی S22 اولترا روی پنل پشتی خود ماژول خاصی ندارد چرا که دوربین‌ها به صورت مجزا هر یک روی پنل پشتی و به صورت عدد P قرار گرفته‌اند.

از لحاظ اندازه‌ی سنسور هم به نظر می‌رسد برای دو مدل استاندارد و پلاس از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی اصلی در کناز سنسور ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو با قابلیت زوم ۳ برابری اپتیکال و احتمالا ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض و ۱۰ مگاپیکسلی سلفی استفاده خواهد شد در حالی که در مدل اولترا دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل، دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی، دو دوربین تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با قابلیت زوم ۳ و ۱۰ برابری و سلفی ۴۰ مگاپیکسلی برای عکاسی و فیلم‌برداری ایفای نقش می‌کنند.

در نهایت هم می‌رسیم به باتری که گفته می‌شود این‌بار به نسبت نسل گذشته شاهد افت ظرفیت آن‌ها خواهیم بود. طبق آخرین اطلاعاتی که در این زمینه در اختیار داریم، به نظر می‌رسد باتری این گوشی‌ها از مدل استاندارد تا اولترا به ترتیب ۳۵۰۰، ۴۵۰۰ و ۵۰۰۰ میلی‌امپر ساعت باشد. دلیل اصلی کاهش ظرفیت باتری هم کاهش اندازه‌ی نمایشگر است اما بعید به نظر می‌رسد جز مدل اولترا، دو گوشی دیگر عملکرد خوبی در نگه‌داری شارژ داشته باشند؛ مگر اینکه تراشه‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ و یا اسنپدراگون ۸۹۸ واقعا در زمینه‌ی مصرف انرژی عملکرد بی‌نظیری داشته باشند.

اما در رابطه با امتیازات بدست آمده باید به این نکته اشاره کنیم که این گوشی‌ها هنوز در مرحله‌ی تست قرار دارند و بعد از عرضه‌ی رسمی و دریافت آپدیت‌های متعدد در راستای بهینه ساختن گوشی، قطعا وضعیت آن‌ها از آنچه که اکنون شاهد هستیم بهتر خواهد شد. این امتیازات فقط قرار است به کاربران ایده‌ای از آنچه که قرار است رونمایی شود بدهند در غیر این صورت همیشه این اعداد و ارقام با آنچه که در نهایت خود محصول از خود به نمایش می‌گذارد اندکی متفاوت خواهد بود.

منبع: GSMArena

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 123 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 20 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها