آیبز گلکسی S21 فن ادیشن احتمالا با اندروید ۱۲ عرضه می‌شود - آی بز

طی ماه‌های گذشته وضعیت مبهم گلکسی S21 فن ادیشن سوژه‌ی گزارش‌های مختلفی بوده است. بر اساس جدیدترین گزارش‌های منتشر شده، این گوشی ماه آینده رسما معرفی می‌شود و مدتی بعد از آن هم سامسونگ از گوشی‌های سری گلکسی S22 رونمایی خواهد کرد. حالا سایت معتبر SamMobile گزارش داده که گلکسی S21 فن ادیشن ممکن است اولین گوشی سامسونگ باشد که با اندروید ۱۲ به دست کاربران می‌رسد. باید خاطرنشان کنیم چنین مقامی هر ساله به گوشی‌های پرچم‌دار سری گلکسی S تعلق می‌گیرد.

روی هم رفته به نظر می‌رسد این گوشی از نظر سخت‌افزاری شباهت زیادی به گلکسی S21 دارد و اگر همراه با اندروید ۱۲ عرضه شود، پس یعنی نسبت به خانواده‌ی S21 یک سال بیشتر از پشتیبانی نرم‌افزاری بهره‌مند خواهد شد. باید خاطرنشان کنیم سامسونگ برای بسیاری از گوشی‌های خود متعهد به ارائه‌ی ۳ نسخه‌ی جدید اندروید شده است و این یعنی احتمالا S21 فن ادیشن نسخه‌های ۱۳، ۱۴ و ۱۵ اندروید را دریافت خواهد کرد. اما گوشی‌های سری S21 تا اندروید ۱۴ از این به‌روزرسانی بهره‌مند می‌شوند.

در رابطه با مشخصات این گوشی هیچ نکته‌ی ناگفته‌ای باقی نمانده و با خیال راحت می‌توانیم به ویژگی‌های مختلف آن بپردازیم. اول از همه باید به طراحی آن اشاره کنیم که شباهت زیادی به گلکسی S21 دارد. این گوشی از نمایشگر ۶.۴۱ اینچی با رزولوشون ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل بهره می‌برد که از رفرش ریت ۱۲۰ هرتز و استاندارد HDR10+ پشتیبانی می‌کند.

گلکسی S21 فن ادیشن

سامسونگ برای گلکسی S21 فن ادیشن ظاهرا از دو چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ و اگزینوس ۲۱۰۰ استفاده کرده که در بازارهای مختلف یکی از این دو چیپست مورد استفاده قرار می‌گیرند. از دیگر ویژگی‌های فاش شده نباید بهره‌گیری از ۶ و ۸ گیگابایت رم و همچنین استفاده از ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی غیرقابل افزایش را از قلم بیندازیم.

در پنل پشتی این گوشی ۳ دوربین تعبیه شده که دوربین اصلی مبتنی بر سنسور ۱۲ مگاپیکسلی است. همچنین در کنار آن دوربین تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی و اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی تعبیه شده است. در حفره‌ی نمایشگر هم یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی وظیفه‌ی ثبت عکس‌های سلفی را بر عهده دارد. مانند بسیاری از گوشی‌های جدید، گلکسی S21 فن ادیشن هم مجهز به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر است.

انرژی این گوشی از طرف باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود و به لطف پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ وات، برای شارژ کردن باتری این گوشی لازم نیست مدت زیادی منتظر بمانید. همچنین کاربران طرفدار شارژ بی‌سیم می‌توانند از سرعت شارژ ۱۵ وات بهره ببرند.

همانطور که احتمالا می‌دانید، گلکسی S20 فن ادیشن با استقبال گسترده‌ی کاربران روبرو شده و به همین خاطر کاربران زیادی چشم‌انتظار معرفی نسل بعدی این گوشی بودند. گوشی‌های سری فن ادیشن در واقع مدل ارزان‌قیمت‌تر پرچم‌داران شرکت کره‌ای به حساب می‌آیند که با قدرت سخت‌افزاری بالا و قیمت مناسب، طرفداران بسیار زیادی هم دارند.

گلکسی S21 فن ادیشن

اما گلکسی S21 فن ادیشن که قرار بود تابستان امسال عرضه شود، به دلیل کمبود تراشه عرضه‌ی آن بارها به تعویق افتاد. حتی برای مدتی گزارش‌های متعددی در مورد احتمال لغو ساخت این گوشی منتشر شد که در نهایت به نظر می‌رسد مدیران سامسونگ موفق شدند تراشه‌های مورد نیاز برای این گوشی را تامین و در نتیجه تاریخ احتمالی عرضه‌ی آن مشخص شد.

با توجه به اینکه سری گلکسی S22 مدتی بعد از این گوشی از راه می‌رسند، سامسونگ برای افزایش فروش گلکسی S21 فن ادیشن باید قیمت بسیار مناسبی در نظر بگیرد. زیرا اگر اگر قیمت مدل استاندارد S22 و S21 فن ادیشن تفاوت زیادی با یکدیگر نداشته باشند، بسیاری از کاربران بدون شک ترجیح می‌دهند گوشی جذاب‌تر و بهتر یعنی S22 را خریداری کنند. در نهایت باید ببینیم سامسونگ برای S21 چه قیمتی در نظر گرفته و آیا این گوشی مانند نسل قبلی با استقبال گسترده روبرو می‌شود یا نه.

منبع: Android Authority

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 141 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 9 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها