آیبز کو: ایرپادز پرو ۲ اپل با پشتیبانی از صدای Lossless و کیس صدادار عرضه می‌شود - آی بز

به گفته‌ی «مینگ چی کو»، تحلیلگر معروف اپل، نسل دوم ایرپادز پرو ضمن پشتیبانی از محتوای صوتی Lossless دارای یک کیس شارژ صدادار خواهد بود که می‌تواند به منظور راحتی کاربران در پیدا کردن آن، از خود صدای هشدار پخش کند. کو توضیح داده که نسل دوم ایرپادز پرو اپل مجهز به قابلیت‌های جدیدی خواهد بود که استقبال بسیار خوب کاربران را به همراه خواهد داشت. این تحلیلگر پیش‌بینی کرده که فروش ایرپادزها در سال ۲۰۲۲ با نرخ رشد سالانه ۲۵ درصدی به ۹۰ میلیون دستگاه خواهد رسید.

ایرپادز پرو ۲ از محتوای صوتی Lossless اپل (ALAC) و یک کیس شارژ که کاربران می‌توانند با هشداری که از خود منتشر می‌کند مکان آن را پیدا کنند، روانه بازار خواهد شد. به نظر می‌رسد که این کیس شارژ پخش‌کننده‌ی صدا با اپلیکیشن Find My نیز همگام شود.

این اطلاعات با عکس‌های افشا شده‌ی نسل بعدی ایرپادز پرو مطابقت دارد که بر اساس آن کیس شارژ این هدفون مجهز به اسپیکر است که به ردیابی موقعیت مکانی نشان داده شده‌ی آن کمک شایانی می‌کند. در حال حاضر هیچ یک از محصولات سری ایرپادز (نسخه‌های معمولی، پرو و مکس) از قابلیت محتوای صوتی Lossless پشتیبانی نمی‌کنند. دلیل این است که ایرپادز‌ها صدا را از طریق بلوتوث پخش کرده و آن‌ها را به کدک AAC محدود می‌کند. ممکن است برای دور زدن بلوتوث و فعال کردن قابلیت محتوای صوتی Lossless اپل، فایل‌های صوتی به طور مستقیم به ایرپادز‌ها استریم شوند اما احتمالا اپل بتواند راه‌حل جایگزینی برای آن پیدا کند.

برای آن دسته از کاربرانی که نمی‌دانند بد نیست بگوییم که فرمت Lossless مانند MP3 یا AAC به نوعی از روش‌های فشرده‌سازی فایل‌های صوتی گفته می‌شود که در پروسه‌ی کاهش حجم فایل، جزئیات صوتی از بین نمی‌روند. حجم این فایل‌ها معمولا حدود دو برابر فایل‌های معمولی MP3 است اما طبیعتا کیفیت بسیار بالاتری را به کاربران ارائه می‌دهند. فرمت اختصاصی Lossless اپل به نام ALAC را سرویس‌های آنلاینی نظیر اسپاتیفای، اپل‌موزیک و تایدال پشتیبانی می‌کنند.

کو همچنین تکرار کرده که نسل بعدی ایرپادزهای پرو از طراحی جدیدی بهره می‌برند و در سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۲ عرضه می‌شوند که کمی دیرتر از پیش‌بینی عرضه در سه ماهه‌ی سوم توسط دیگر شایعات است. دیگر شایعات شنیده شده حاکی از آن است که نسل دوم ایرپادز پرو اپل احتمالا دارای قابلیت پایش فعالیت‌های ورزشی با استفاده از حسگرهای داخلی خواهد بود. همچنین این هدفون از تراشه‌ی جدیدی بهره می‌برد که ارتباط با سایر دستگاه‌ها را بهبود می‌بخشد.

غول فناوری آمریکایی پیش از این، از نسل سوم ایرپادز با ظاهر به‌روزتر و فناوری جدیدتر رونمایی کرده بود. بر اساس خبر منتشر شده‌ی خبرگزاری بلومبرگ، ایرپادز پرو ۲ فاقد پایه است و از بدنه‌ی کوچک‌تری بهره می‌برد. گفته می‌شود اپل بدنه‌ی گردتری برای این محصول تست کرده که بخش بزرگ‌تری از گوش را پوشش می‌دهد. اما به نظر می‌رسد تعبیه‌ی سخت‌افزار این گجت در چنین بدنه‌ای کار چندان راحتی نیست و به همین خاطر احتمالا اپل چنین طرحی را کنار گذاشته است.

تحلیلگر معروف اپل یعنی کو همچنان معتقد است که ایرپادز‌ها ممکن است در آینده از ویژگی‌های نظارت بر سلامت پشتیبانی کنند، اما این شایعه را مستقیماً با نسل دوم ایرپادز پرو‌ها مرتبط نمی‌کند. باید دید در نهایت چه اخبار دقیق‌تری از ایرپادز پرو ۲ اپل در روز‌های آینده منتشر می‌شود.

منبع: Macrumors

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 135 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 3 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها